Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:m79 schreef op 10 september 2009 @ 22:57:

@ tonkje: En, welke is het geworden? Emma of Sense and Sensibility? Emma heeft meer humor, bijna 19e eeuwse Engelse chicklit ;) Maar Sense and Sensibility, met die verschrikkelijke Lucy Steele... ook geweldig. Maar Pride and Prejudice en Persuasion zijn ook mooi (geef het toe, ben gewoon Austen fan).

Ik ben begonnen in Emma, tot nu toe een heerlijk boek!

Tot nu toe was ik vooral een Austen-filmfan, maar ik merk dat ik de boeken ook erg fijn vind! Terwijl die toch al ongeveer 200 jaar oud zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dag vivadames

Ik (oa) naar aanleiding van dit topic weer wat boeken gehaald voor de vakantie:

* Vogelman - Mo Hayder

* Slaapliedjes voor kleine criminelen - Heather O'neill

* Daglicht - Marion Pauw

* Hoeveel ik van je hou - Luis Leante

* Blauw water - Simone van der Vlugt

* Niemandsland - Guurtje Leguijt

* About a boy - Nick Hornby

* Geluk in het spel - Jill Mansell

Lijkt me een leuk pakketje mee voor op vakantie!

Ben benieuwd!
Ook fans hier van Uni Lindell? Vind al haar boeken (literaire thrillers) heerlijk om te lezen.

Verder net het Gelukssyndroom van Naima el Bezaz gelezen, wel aardig. Leest wel snel weg, maar vond eigenlijk het naschrift het mooist....
You don´t have to believe everything you think
Ben net begonnen in "de vliegeraar" van Khaled Hosseini.. Nu bij hoofdstuk 8 geloof ik. Veel over gehoord, ben benieuwd of het wat is.
Ik heb net Koude Lente van Lineke Dijkzeul uitgelezen. Weet niet wat ik er van moet vinden, alleen al dat ik de titel moest googlen en toen ik hem las niet eens dacht van 'o ja, zo heette het boek'....

In het begin ook niet echt doorgelezen, maar op een gegeven moment toch wel weer geboeid geraakt.

Nou ja, wel leuk dus, maar niet dat ik zeg: die moet je gelezen hebben.
Uiteindelijk is mijn eindconclusie van de mannentester van Heleen: BAGGER!

het hangt los aanelkaar en dan dat gedoe met die robot echt afschuwelijk.

meer mensen die zich over dit boek al een mening hebben gevormd.

Uni Lindel vind ik ook goed trouwens.

En ik Tokyo van Mo Hayder gisteren tweede hands op bol gescoord.

Verder nu begonnen in de Ladykiller de nieuwe van Mollema wel aardig gegeven nog niet echt heel bijzonder helaas, maar ach het verzet mijn gedachten even!
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Freak, ik ben na je post even op bol gaan kijken, aangezien ik Mannentester ook op mijn nog te kopen lijstje heb staan. De recensies zijn bijna unaniem slecht. Ik denk dat ik hem dus maar over ga slaan.

Bovenaan mijn lijstje nog te kopen staat nu de nieuwe van Lieneke Dijkzeul, maar ik heb mezelf een verbod op het kopen van boeken opgelegd, aangezien de stapel nog-te-lezen echt te hoog is.

Ben nu net begonnen in De eenzaamheid van de priemgetallen, die lag al een tijdje op mijn nachtkastje te wachten op de stapel.

Laatst trouwens Genisis van Slaughter uitgelezen. Hij was wel goed, maar wel duidelijk minder dan de vorige boeken vond ik.
Stoute Heleen komt er bij mij sowieso niet in. (kennen jullie dat lied?) niet luisteren waar jullie evt. kinderen of schoonouders bijzijn...!

Dorine Wiersma - Stoute Heleen
Haha, die kende ik al.

Ik vond De gelukkige huisvrouw grappig (perfecte anti-conceptie trouwens!) en De ontsnapping best aardig, dus ik wilde deze ook wel een kans geven. Toch maar niet nu.
Zusje ik moet we lachen om je verbod om nieuwe boeken te kopen omdat je nog zoveel te lezen hebt liggen. Zo herkenbaar, alleen ben ik wel gezwicht voor de nieuwe van Lieneke Dijkzeul en Heleen van Rooyen. Ze gaan beide mee op vakantie. Net als de nieuwe van Maarten het Hart en drie van Nicholas Sparks (Engelse versie). Ik ga acht dagen en aangezien we van de actieve vakanties zijn moet dit wel genoeg zijn (hoop ik ).
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Ik heb dat verbod al verschillende malen aan mezelf opgelegd, maar ik breek hem meestal. Eens kijken hoe lang ik het nu volhoud.

Klinkt goed je stapel boeken voor de vakantie, veel (lees)plezier!
Ha.. ha.. vriend wordt helemaal gek als ik weer met een boek aankom. Vooral ook omdat ik hem in no time uit heb. Hij wil nu zo'n elektronisch boek voor me kopen ( een roze ). Maar ik heb geen idee hoe dat werkt. Kan je alle nieuwe boeken daar op zetten? En hoe duur is dat dan?? Ik ga het nog even uitzoeken.. Maar ik vrees voor hem dat ik bij oud en vertrouwde papieren boeken blijf.
Ik heb er wat over gezien op tv ja, maar het lijkt mij niks. Ik wil gewoon papier in mijn handen hebben en lekker in een boekwinkel kunnen struinen.

Dat roze is dan wel weer leuk.
Ha..ha.. met dat roze dacht mijn vriend me wel over de streep te kunnen trekken

* zal met niets verbazen als ik hem voor kerst krijg *
De mannentester net uit, heel bizar maar toch ook wel een vermakelijk boek. Wel het slechtste boek wat ik van heleen van royen heb gelezen
Heb net een deel van de reacties gelezen, ben nieuw op dit forum. Aangezien ik een echte boekenliefhebster ben spreekt dit mij erg aan. Mijn favoriete schrijvers zijn: Karen Slaughter (Genesis vond ik iets minder dan de andere boeken), Tess Gerritsen, Camilla Läckberg. Ben net begonnen in: Haar naam was Sarah. Ben benieuwd, ik heb er veel positieve recensies van gelezen. Ik koop/verkoop trouwens veel boeken via Marktplaats. Een enkel boek wil ik graag bewaren maar de meeste boeken verkoop ik als ik ze gelezen heb. Bewaren jullie alles?
Ja, ik bewaar alles. Behalve de boeken die ik via mn werk had, die verkoop ik allemaal.
Arnaldur Indridason - Koude golf, was weer een lekker ontspannend boek net als al zijn boeken
De nieuwe Lieneke Dijksheul is echt veel beter dan de nieuwe van Heleen.

En oh zusje ik leg mezelf ook steeds een verbod op maar nu ik weet dat ik in de toekomst (helaas) veel minder geld tot mijn beschikking zal hebben ben ik toch maar weer gaan shoppen op kosten van as ex. (erg he *bloos* )

De Ladykiller van Mollema die ik nu aan het lezen ben kan me eigenlijk nog niet echt boeien ik vind het een beetje saai ( ben op de helft)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik bewaar echt zo goed als al mijn boeken. Heb een Jill Mansell gehad, daar vind ik echt geen doorkomen aan, dus die is de deur uit gegaan. Net zoals 2 fantasyboeken waar ik steeds maar niet door gepakt wordt, die stonden er nog, tot mijn kast opgeruimd moest worden en toen moesten ze ruimte maken. Maar voor de rest houd ik eigenlijk altijd alles, tenzij ik het ECHT niks vind (en niet gekregen heb ofzo). Hoewel ik binnenkort mee kan doen aan een boekenruilparty... en dat lijkt me dan wel weer een optie....
Ik heb de Vliegeraar van Kabul weggegeven, na zeven pogingen vond ik het welletjes.
Freak, dat wist ik niet, mooi klote. Sterkte ermee, de boeken zijn gewoon jouw troostvoer.
Ik bewaar trouwens ook veel. Wel heb ik een tijd geleden al mijn chicklits weggedaan, ben helemaal klaar met dat genre. Maar verder hou ik bijna alles.
Vanmiddag de nieuwe Dan Brown gekocht. Veheug me er echt op, ga er strakjes in beginnen!
quote:tonkje schreef op 11 september 2009 @ 13:41:

[...]

Ik ben begonnen in Emma, tot nu toe een heerlijk boek!

Tot nu toe was ik vooral een Austen-filmfan, maar ik merk dat ik de boeken ook erg fijn vind! Terwijl die toch al ongeveer 200 jaar oud zijn.

Uit. En iedereen trouwt aan het einde met de juiste.

Maar voor ik verder ga met Sense & Sensibility eerst toch maar een ander boek, anders wordt het iets te veel Austen. Ik heb laatst ook al Pride and Prejudice gelezen. En Lost in Austen op dvd gekeken.

Er stond een leuk boek in de krant (Pers of Parool) over een soort depressieve Harry Potter op wie niemand zit te wachten, maar ik ben de titel+schrijver vergeten. Ik hoop dat ik die krant nog heb!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven