Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
@Fiorah: wat gaje doen, 2 weken voor je tent zitten lezen? Of ooknog andere dingen doen? Volgens mij zijn het best dikke boeken of niet?

Ik ben gister begonnen in "About a boy" (waar de film op gebaseerd is) koel boek is dat.
Hebben jullie nog suggesties? Wij gaan over een paar maanden op vakantie naar Thailand. Nu willen we niet teveel bagage meenemen, omdat we ook gaan rondreizen. Maaarr... we gaan ook een week relaxen op een tropisch eiland, dus er moeten natuurlijk wel boeken mee!

Nu leek het me handig om boeken mee te nemen die we beide erg leuk vinden, scheelt natuurlijk bagage. Maar ik moet even zoeken naar titels!

Vriend houdt van advocatuur, misdaad, crime. John Grisham, David Baldacci, James Patterson, die stijl.

Die boeken kom ik juist weer niet zo goed doorheen, advocatuur vind ik ronduit saai leesvoer.

Ik hou van Henning Mankell, Jenna Blum, en af en toe een Esther Verhoef, Lieneke Dijkzeul, Camilla Lackberg, Marion Pauw, etc.

In ieder geval vinden we beide de boeken van Sebastian Fitzek steengoed. De Millenium triologie vonden we ook beide erg goed.

Jullie nog boekentips die in ons beider straatje passen?
_Maris_: misschien de boeken van Jussi Adler-Olsen? Dat is ook een Scandinavische auteur en hij heeft inmiddels 4 boeken geschreven met een aantal vaste hoofdpersonages. Ze zijn spannend, zitten goed in elkaar. Het eerste boek heet De vrouw in de kooi.
Die ken ik niet leaf, ga ik even opzoeken. Bedankt voor de tip, meer tips zijn welkom
Die ken ik niet leaf, ga ik even opzoeken. Bedankt voor de tip, meer tips zijn welkom
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 07 juli 2011 @ 08:15:

@Fiorah: wat gaje doen, 2 weken voor je tent zitten lezen? Of ooknog andere dingen doen? Volgens mij zijn het best dikke boeken of niet?Ja joh, het is waarschijnlijk ook veel te veel....
De laatste Loes den Hollander,Uitglijder vond ik tegenvallen.

Ben nu bezig in Lisa Gardner Spaar het meisje (oid).
@ Maris, denk ook even aan wat dwarsliggers mee te nemen. Ideaal voor backpackvakanties, want maak uit je verhaal op dat je dat gaat doen?! Ze hebben heel veel nieuwe boeken in dwarsligger-editie. Ik vind ze prettig lezen!
Dwarsliggers??? Nooit van gehoord. Althans niet in deze context
Dwarsliggers??? Nooit van gehoord. Althans niet in deze context
Suzanne Vermeer is overleden. Het was eigenlijk de schrijver Paul Goeken.

Triest wel, maar ik dacht wel meteen, Hééé, ik wist het, dat het een man was dus.
quote:_maris_ schreef op 09 juli 2011 @ 09:30:

Dwarsliggers??? Nooit van gehoord. Althans niet in deze context Dat zijn boeken in klein formaat op extra dun papier. Handig voor onderweg. De tekst is overdwars gedrukt, dus je houdt deze boekjes vast met de rug naar boven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Heb je de Dwarsliggers gemist, _maris_? Best praktisch hoor, voor op vakantie. Ik vind het niks, maar ik snap wel dat mensen er weg van zijn!

@Toetyfroety - Ik vond het best bijzonder toen ik het hoorde. Heb nog nooit een boek van Suzanne Vermeer gelezen, dus kan er verder weinig over zeggen... maar jij dacht dus al dat het een man was?

Stad der blinden is een verontrustend boek. Mooi, maar verontrustend.
Hihi Maris, wat grappig dat je er nog niet van gehoord hebt. Je ziet ze (hier) best veel. Er is ook al een hele website waarop je deze boekjes kan kopen. Kijk, zo ziet het eruit:

En je leest het dan dus zo:

Het leest misschien niet zo lekker als een 'gewoon' boek, maar voor op reis vind ik het echt ideaal!!! (prijs is ook leuk, 12.50 ps.)
Nee, werkelijk nog nooit gezien! Geloof ook niet dat ik het wat vind, lijkt me helemaal niet lekker lezen eigenlijk. Maar goed, misschien eerst maar eens proberen alvorens er een oordeel over te vellen

Heeft niemand meer een schrijvers tip voor me?? ( zie mijn post van afgelopen donderdag)
Ik vind het juist wel lekker lezen. Niet zo zwaar. De pagina is net zo groot als een pocketpagina.
Maar de bladzijden zijn wel erg dun, dat vond ik nogal onhandig bij het omslaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik lees Suezkade van Siebelink. Leuk boek. Hiervoor las ik Een keuken in saffraan, wat zich grotendeels in Iran afspeelt, ook erg mooi.
Iemand nog suggesties voor een goed waargebeurd verhaal?

Ik begin een beetje door mijn verzameling heen te gaan dus heeft iemand er zojuist een gelezen dat een aanrader is? Misschien heb ik hem nog niet gelezen!

Zojuist heb ik Angela Cannings - ik blijf jullie moeder gelezen.

Echt aangrijpend verhaal.
Dannani, kijk anders hier eens...
voor wie fan is van psychologische thrillers,lees dan vooral alles van fitzek. Deze man heeft zowel een briljant als een twisted mind, en wat kan die man schrijven zeg, niet normaal meer. Zijn boeken gaan allemaal rap van start en blijven in eenzelfde tempo doordenderen. Ze zijn stuk voor stuk ontzettend spannend en zitten fenomenaal in elkaar. Gek genoeg laat hij soms zijdelings personages uit andere boeken terugkomen, echter schrijft hij geen vervolgverhalen. Ik zeg; lees hem en je bentt verknocht, net als ik!!!
Momienteel lees ik Chimaera van Xenia Kasper, is volgens mij haar debuut, tot nu toe goed boek.'

Ben benieuwd of iemand de boeken van Sabine Thiesler ook gelezen heeft, en verder zoveel boeken gelezen.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Ik heb net Keukenmeidenroman uit. Wat een superboek. Echt een pageturner vond ik. Af en toe moest ik het even wegleggen omdat ik de spanning niet aankon . Ik was steeds bang dat er iets zou gebeuren. Echt een aanrader.

Ga nu in De Smaak van Venijn beginnen.
Ben nu bezig in Caleidoscoop van Linda Jansma,is haar debuut en het leest lekker weg.
Zarah: Ik vond Kleine Bij ook echt prachtig, misschien moet je dan ook eens het andere boek van hem lezen: Licht Ontvlambaar. Minstens net zo mooi.

Ubuntuu: Ik heb alles van Van der Kwast gelezen en vond zijn boeken wel goed, maar Mama Tandoori wat minder. Soms zijn dingen mooier als er mensen klappen vond ik echter erg goed. Een aanrader!

Fiorah: Ik vond De kleine miezerige God niet zo mooi... Kon er niet goed in komen ofzo... Heb jij m nog uitgelezen? Vond Stad der Blinden echt geweldig...Film trouwens ook!

Kaatje: Ik kijk ook altijd al weken voordat ik op vakantie ga welke boeken meegaan. Zo ligt De 100 jarige man al drie maanden klaar

Tyche: Kafka op het strand al uit? Ik ben halverwege gestrand vorig jaar. Moet het weer eens proberen op te pakken...Alle andere dunnere boeken van Murakami wel met veel plezier gelezen.

Lees nu Gustaaf Peek - Dover, over asielzoekers. Best indrukwekkend en mooi geschreven. De 100jarige man heb ik al een tijdje in mijn bezit maar ligt te wachten tot ik op vakantie ga :-) Verder heb ik onlangs De geur van regen van Lieneke Dijkzeul gelezen, vond er niet veel aan, het heeft iig geen indruk gemaakt. En verder nog Helle Helle - De veerboot. Kent iemand die Deense schrijver? Een beetje een apart boek.

Heb topic weer doorgelezen en weer veel tips opgedaan Heerlijk zo'n topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven