Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
La vie en rose, natuurlijk hoef je niet te kijken. Maar de documentaire ís wel aangrijpend; ook al noem jij het dan schokkend en afschuwelijk. Dat is het natuurlijk ook. Maar het woord aangrijpend is zeker ook van toepassing op deze documentaires.

Waar ik alleen een erg vervelend en boos gevoel van krijg is dat jij gaat zeggen dat je een raar gevoel krijgt als iemand dan zegt Kijken! Schokkend!

Zó heb ik die woorden niet gebruikt; alsof t om een of andere ranzige serie/docu gaat van sbs6. Dát stuit mij tegen de borst. Ik bedoelde met het woord 'kijken' dat je je ogen voor dit leed niet moet sluiten. En met schokkend lijkt het mij duidelijk wat ik daarmee bedoel, jij maakt t echter alsof ik de woorden lekkermakend wilde gebruiken en dat vind ik echt heel erg kwalijk.

Fladder begint dan nog eens over 'sensatie-idee' etc.

Vind ik zó raar. Hebben jullie de docu;s waar ik t over had wel gezien? Dan dúrf je niet eens te beweren dat iemand het als sensationeel zou beschrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:La Vie en Rose schreef op 22 september 2009 @ 18:49:

Nee, sorry.. gaat 'm niet worden.



Ik kan het niet verdragen om iets betreft kindermishandeling of dierenmishandeling te aanschouwen. Ik kan het gewoon niet.Ik ook niet. Ik wíl het ook niet, want behalve af en toe een donatie kan ik toch niet helpen. En daar zit ik dan als machteloze toeschouwer of daar llig ik dan, slapeloos in bed. Bah, nee, ik heb liever een ander soort indrukwekkend. Gelukkig staan er goede tips op dit topic, ik ga er ook eens voor zitten
quote:robo schreef op 22 september 2009 @ 19:14:

Vanavond ga ik Jesus Camp kijken;Hoe laat komt dat en op welke zender? Ik kan het niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het is me nooit gelukt die Up serie in zijn geheel online te vinden, maar ik heb onlangs ook wat aanbiedingen voorbij zien komen. Klik hier voor een indruk.



Die muziekdocu's waar ik het over had waren ingedeeld per genre. Punk, rock etc. Dus geen wereldmuziek. Ik dacht aan 'rock on', maar kan niks vinden daarop.



Ik kan ook echt genieten van een fijne close-up aflevering.



Ik kom nergens meer aan toe door dit stomme topic
Alle reacties Link kopieren
quote:noanne schreef op 21 september 2009 @ 22:09:

[...]





Jesus Camp



Echt, die arme arme kinderen. GRRRR (en alvast sorry voor de mensen die dit helemaal geweldig vinden) Ik vond het echt zo enorm erg, dat ik echt nog steeds kwaad kan worden. *bries*Voor Shining.
Alle reacties Link kopieren
@ shining: kijk ff een paar pagina's terug; er staat een link op naar Jesus Camp. Ook verkrijgbaar bij de betere videotheek overigens.
Dankje Dorinke, ik ga het kijken
Alle reacties Link kopieren
Das beter Dorinke
Jij ook bedankt Polleke ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Polleke1978 schreef op 22 september 2009 @ 21:10:

Het is me nooit gelukt die Up serie in zijn geheel online te vinden, maar ik heb onlangs ook wat aanbiedingen voorbij zien komen. Klik hier voor een indruk.



Die muziekdocu's waar ik het over had waren ingedeeld per genre. Punk, rock etc. Dus geen wereldmuziek. Ik dacht aan 'rock on', maar kan niks vinden daarop.



Ik kan ook echt genieten van een fijne close-up aflevering.



Ik kom nergens meer aan toe door dit stomme topic De afleveringen waren idd ingedeeld in genre's, maar vilgens mij heette de serie gewoon ROCK, eventueel met uitroepteken er achter.
Alle reacties Link kopieren
Varuca: held!

Gevonden! De serie heet 7 ages of rock. Helaas zo snel alleen voor Uk-ers online te vinden. Nog even verder zoeken dus, ben er alleen niet zo handig in meestal!
Alle reacties Link kopieren
*Maakt diepe buiging* *Neemt het daverende applaus in ontvangst*





Okee. In de TV-krant stond hij alleen aangegeven als ROCK.

Heb de aflevering over glamrock gezien. Ben gek op de muziek van Peter Gabriel, dus vond het echt geweldig. Wat een verschil met zijn show op het westergastterrein vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Wat een leuk topic dit,ben gek op documentaires.

Als ik straks mijn nieuwe laptop heb ga ik ze allemaal kijken.

Zelf was ik laatst best onder de indruk over een docu over een nederlands jongetje dat alleen maar rauw eten kreeg en geen vlees enzo.Hij staat op Youtube: Overleven in NL Rauw.

Werd echt kwaad op die moeder,ze was hem gewoon aan het hersenspoelen.En vond dat kind maar klein voor zijn leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
En ikzelf ben ook een kleine held. Mocht je interesse hebben in de historie van de popmuziek: 7 ages of rock BBC
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 22 september 2009 @ 20:01:

Een aantal jaren geleden bleef ik hangen in een documentaire die nog steeds wel eens door mijn hoofd spookt. Titel weet ik niet, maar het ging over een vrouw uit Nieuw-Zeeland die een jaar uit haar leven filmt.

Haar uitgangspunt is haar relatie, maar al snel blijkt ze zwanger te zijn en draait het uiteindelijk daarom.

Alles gaat goed, de zwangerschap en de bevalling, maar uiteindelijk overlijdt haar pasgeboren zoontje plotsklaps.

Alles wordt gefilmd, de bevalling, maar ook wat daarna gebeurt.

Het verdriet en het afscheid van het kindje.

Zo intens verdrietig, maar integer gefilmd.



Weet iemand misschien hoe deze docu heet?



Iemand??



"Stevie" vind ik ook een goede docu
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1, ik heb op het internet gezocht, maar kon het niet vinden! lijkt mij wel een interessante docu
Alle reacties Link kopieren
quote:terror schreef op 22 september 2009 @ 23:00:

calvijn1, ik heb op het internet gezocht, maar kon het niet vinden! lijkt mij wel een interessante docu





Ik heb ook al gegoogled, maar kom niet verder.

Jammer....
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
'Galapagos' - het is een BBC natuurdocumentaire. Ik ben dus iemand die natuurdocumentaires oersaai vind en ze haat. Maar deze was gewoon zo spectaculair adembenemend, waarbij je je constant afvraagt - 'hoe doen ze het'. Het is blijkbaar ook de duurste natuurdocumentaire ooit, en voor sommige delen heeft men echt maandenlang zitten wachten op de juiste beelden. Gemaakt met een miljoenebudget, en jaren filmwerk
quote:tyche schreef op 22 september 2009 @ 19:31:

Oh, nog een paar:



'Close Up: De wereld van Keith Haring'. Inspirerend, online te bekijken.

'Être et avoir', ontroerend portret van een klein Frans dorpsschooltje.



En ik hoef echt verschrikkelijke dingen ook niet te zien hoor. Natuurlijk moeten deze zaken bekend worden, en ik snap dat collectieve verontwaardiging met beeld en muziek nu eenmaal gemakkelijker te bereiken is. Maar om er even lekker voor te gaan zitten, nee.Etre et Avoir vond ik fantastisch om te ien....weet eigelijk niet precies waarom.
quote:La Vie en Rose schreef op 22 september 2009 @ 19:30:

[...]





Zoals ik al zei; kinder- en dierenmishandeling vallen voor mij niet onder de noemer aangrijpend of ontroerend.



Dus nee, dat wil ik niet zien, dank u.

En verder heb ik mezelf al uitgelegd.Dat bedoelde ik ook met dat het soms wel 'makkelijk' is om schokkende dingen in beeld te brengen om indruk te maken. Bij mij werkt het soms averechts, dat ik er heel hard op reageer.
Alle reacties Link kopieren
Gezien op IDFA 2005: China Blue.

Erg indrukwekkend. Heeft ervoor gezorgd dat ik eerst in het label kijk waar de kleding vandaan komt voordat ik het koop.



Gezien op IDFA 2007: Timber Gang.

Over houthakkers die in de winter in een onmogelijk landschap en zware omstandigheden in de bergen verblijven om te werken. Heel puur.



En vorig jaar een supergave documentaire over Johnny Cash gezien op IDFA!

'Hair India' is ook indrukwekkend. Gelovigen offeren hun haar in een tempel. Haar wordt opgekocht door 'Great Lenghts' en overal ter wereld als extensions verkocht!

'Jesus Camp' ook erg indrukwekkend idd
Ik wil jullie even wijzen op http://topdocumentaryfilms.com/ ! Heel veel documentaires (wel engelstalig zonder ondertitels) in echt alle categorieën!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips die nog steeds gepost worden! Zitten hele goede tussen..





Ik heb trouwens deze gisterenavond nog gekeken:

Dokwerk - ASH World Wide Suicide

Walter Stokman, 2002 (57 min.)

Documentaire waarin vier Amerikanen vertellen over hun ervaringen op de nieuwsgroep alt.suicide.holiday, een discussieforum op het internet voor mensen die zelfmoord willen plegen. Winnaar Gouden Kalf.

http://www.hollanddoc.nl/dossiers/34436562/

(even klein stukje naar beneden scrollen)



Beetje een zwaarmoedige docu met een soortgelijke film sfeer. Wel mooi op zich.. Maar de eenzaamheid (vooral van die vrouw op het eind, in het park) spat van het scherm af.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 23 september 2009 @ 01:46:

Ik wil jullie even wijzen op http://topdocumentaryfilms.com/ ! Heel veel documentaires (wel engelstalig zonder ondertitels) in echt alle categorieën!Goede link, bedankt!!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
quote:heejhallo schreef op 22 september 2009 @ 23:36:

[...]





Etre et Avoir vond ik fantastisch om te ien....weet eigelijk niet precies waarom.Weet jij waar ik deze kan bekijken?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven