Entertainment alle pijlers

Instagram-families, deel 2

24-03-2024 15:50 1882 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier praten we over de verschillende families op instagram, sommigen zijn bekend van tv-programma’s.

Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.

Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.

Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in een netwerkgroep voor leerkrachten bovenbouw basisschool en ik begreep dat er dit jaar meer kinderen niet zijn geslaagd voor de theorie. Analyse is er nog niet, maar in eerste instantie lijkt het erop dat het een erg talige toets is geweest. Daarnaast speelt mee, volgens de leerkrachten, dat veel kinderen gehaald en gebracht worden en veel verkeerssituaties niet herkennen. Dan is het lastig om de regels toe te passen vanuit de theorie. Dit merken ze in de voorbereidende lessen.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nutella schreef:
26-03-2024 07:55
Ik zit in een netwerkgroep voor leerkrachten bovenbouw basisschool en ik begreep dat er dit jaar meer kinderen niet zijn geslaagd voor de theorie. Analyse is er nog niet, maar in eerste instantie lijkt het erop dat het een erg talige toets is geweest. Daarnaast speelt mee, volgens de leerkrachten, dat veel kinderen gehaald en gebracht worden en veel verkeerssituaties niet herkennen. Dan is het lastig om de regels toe te passen vanuit de theorie. Dit merken ze in de voorbereidende lessen.
Maar goed , de tweeling fiets ook wel eens alleen naar huis. Zal best waarschijnlijk aan de toets zelf hebben gelegen maar dan nog kun je als ouder zijnde je kinderen het leren. Ze worden straks toch ook niet voortgezet onderwijs gebracht met de auto, neem ik aan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voorbeeld dat annemarie gaf, was imo echt een kennisvraag en niet dat er een bijna goed antwoord bij staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
miep schreef:
26-03-2024 08:53
Maar goed , de tweeling fiets ook wel eens alleen naar huis. Zal best waarschijnlijk aan de toets zelf hebben gelegen maar dan nog kun je als ouder zijnde je kinderen het leren. Ze worden straks toch ook niet voortgezet onderwijs gebracht met de auto, neem ik aan!
Toevallig kreeg ik vandaag bericht dat maar een kwart van de kinderen het theorie examen dit jaar heeft gehaald op onze school. Het is dus wel echt een ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
26-03-2024 14:11
Toevallig kreeg ik vandaag bericht dat maar een kwart van de kinderen het theorie examen dit jaar heeft gehaald op onze school. Het is dus wel echt een ding.
dus 75% is gezakt? kan toch bijna niet ....
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
26-03-2024 14:11
Toevallig kreeg ik vandaag bericht dat maar een kwart van de kinderen het theorie examen dit jaar heeft gehaald op onze school. Het is dus wel echt een ding.

Hoe dan? Is het zo slecht gesteld met de verkeerskennis van kinderen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
26-03-2024 14:45
Hoe dan? Is het zo slecht gesteld met de verkeerskennis van kinderen?
of kunnen ze echt bijna allemaal niet meer begrijpend lezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
poohtjesschrijft schreef:
26-03-2024 14:43
dus 75% is gezakt? kan toch bijna niet ....
Ja het is echt zo (op onze school dus he, niet landelijk)...ik had overigens nog wel geoefend met kind en die was gelukkig bij de 25% die het wel had gehaald. Het zijn soms ook lastige vragen en je moet vooral goed lezen, maar daarvoor werkt dat 1 op 1 oefenen dus erg goed (ondanks dat ze op school ook hadden geoefend). Volgende week is de herkansing, dus ben benieuwd of ze nu wel gaan oefenen met de tweeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik ben leerkracht (niet van groep 7) en het is werkelijk waar niet in me opgekomen om te oefenen voor het verkeersexamen. Ik zou vast wat op school kunnen krijgen maar wat moeten andere ouders oefenmateriaal vandaan halen?

Dochter had het examen vandaag. Ze was al zenuwachtig genoeg door al het oefenen en benoemen op school. Ze heeft 'm op het nippertje gehaald.
Over een maand krijgen ze het fietsexamen. Daarvoor hebben we een route gekregen en die gaan we wel een paar keer fietsen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
AM was voor kort nog retevruchtbaar en nu zit ze in de overgang en plakt ze al pleisters. Wordt gek van zichzelf, snap ik, maar misschien doet ze te veel. Zou eerst daar eens naar gaan kijken. En gooi die telefoon eens aan de kant dat zou al heel veel rust geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook gek van mezelf worden, als ik zo was zoals AM.
Alle reacties Link kopieren Quote
SEM72 schreef:
26-03-2024 21:21
AM was voor kort nog retevruchtbaar en nu zit ze in de overgang en plakt ze al pleisters. Wordt gek van zichzelf, snap ik, maar misschien doet ze te veel. Zou eerst daar eens naar gaan kijken. En gooi die telefoon eens aan de kant dat zou al heel veel rust geven.
En je krijgt niet zo maar ritalin voorgeschreven, en ze doet gewoon veel te veel
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
26-03-2024 20:59
Tja, ik ben leerkracht (niet van groep 7) en het is werkelijk waar niet in me opgekomen om te oefenen voor het verkeersexamen. Ik zou vast wat op school kunnen krijgen maar wat moeten andere ouders oefenmateriaal vandaan halen?

1 minuut googlen en ik kon een (proef) examen doen van 25 vragen met uitleg als je de antwoorden had gegeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
26-03-2024 22:06
1 minuut googlen en ik kon een (proef) examen doen van 25 vragen met uitleg als je de antwoorden had gegeven.
Nou, dat scheelt dan. Zie ik nog niet waarom ik dit thuis zou gaan oefenen met dochter. Ik ga ervan uit dat als er iets geleerd moet worden, het materiaal dan mee naar huis komt. Topo help ik graag bij. Geschiedenis ook. Maar bijv CITO's ga ik ook niet oefenen.
Dus ik snap heel goed dat er niks geoefend is thuis.

Hier waren er 5 van de 17 (combinatieklas) gezakt.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
26-03-2024 22:23
Nou, dat scheelt dan. Zie ik nog niet waarom ik dit thuis zou gaan oefenen met dochter. Ik ga ervan uit dat als er iets geleerd moet worden, het materiaal dan mee naar huis komt. Topo help ik graag bij. Geschiedenis ook. Maar bijv CITO's ga ik ook niet oefenen.
Dus ik snap heel goed dat er niks geoefend is thuis.

Hier waren er 5 van de 17 (combinatieklas) gezakt.
School had hier de website met oefenmateriaal doorgestuurd en gezegd dat je nog even kon oefenen als je wilde. En bij jullie dus ook bijna een derde gezakt, best veel toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
26-03-2024 22:28
School had hier de website met oefenmateriaal doorgestuurd en gezegd dat je nog even kon oefenen als je wilde. En bij jullie dus ook bijna een derde gezakt, best veel toch?
Ja, ik vind het ook flink. En dochter had er 16 goed. Bij 15 goed ben je gezakt. Dus echt op het randje. Hier geen oefenmateriaal. Prima, want dan wordt het voor mijn kind echt een ding.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
SEM72 schreef:
26-03-2024 21:21
AM was voor kort nog retevruchtbaar en nu zit ze in de overgang en plakt ze al pleisters. Wordt gek van zichzelf, snap ik, maar misschien doet ze te veel. Zou eerst daar eens naar gaan kijken. En gooi die telefoon eens aan de kant dat zou al heel veel rust geven.
AM plakt zelf geen pleisters volgens mij.
Dat was het antwoord van een volger in die vragensticker, op de vraag " wat is jullie ervaring met hormoon suppletie "
Alle reacties Link kopieren Quote
Traveler schreef:
27-03-2024 05:30
AM plakt zelf geen pleisters volgens mij.
Dat was het antwoord van een volger in die vragensticker, op de vraag " wat is jullie ervaring met hormoon suppletie "
Ah oké ik zie het nou ook, sorry AM 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
26-03-2024 22:34
Ja, ik vind het ook flink. En dochter had er 16 goed. Bij 15 goed ben je gezakt. Dus echt op het randje. Hier geen oefenmateriaal. Prima, want dan wordt het voor mijn kind echt een ding.
Een theorieexamen voor je rijbewijs oefen je toch ook? Vind theorie voor verkeer iets anders dan cito.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
26-03-2024 14:11
Toevallig kreeg ik vandaag bericht dat maar een kwart van de kinderen het theorie examen dit jaar heeft gehaald op onze school. Het is dus wel echt een ding.
Jeetje wat veel zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben naar aanleiding van haar verhaal over het verkeersexamen toch even gaan oefenen met dochter. Nou ja, ik heb haar wat proefexamens laten maken op de site van VVN en heb haar uitgelegd waarom dingen zo zijn. Ze heeft het examen morgen. Ben ik toch geinfluenced :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Verstandig.

En wat is het gevolg als je je verkeersexamen niet haalt? Mag je dan niet meer fietsen naar school?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest me even vasthouden aan de rand van mijn bed: J mag met de step naar school!

Waarschijnlijk is 7 de leeftijd dat dat mag in de familie?

Edit: er werd met de bakfiets meegefietst, dus waarschijnlijk mocht het even voor de ‘gram tot het einde van de straat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente19251003- schreef:
27-03-2024 07:34
Ik ben naar aanleiding van haar verhaal over het verkeersexamen toch even gaan oefenen met dochter. Nou ja, ik heb haar wat proefexamens laten maken op de site van VVN en heb haar uitgelegd waarom dingen zo zijn. Ze heeft het examen morgen. Ben ik toch geinfluenced :proud:
Nou ja, dat kan natuurlijk sowieso geen kwaad he :proud:
Succes voor je dochter!
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
27-03-2024 08:29
Ik moest me even vasthouden aan de rand van mijn bed: J mag met de step naar school!

Waarschijnlijk is 7 de leeftijd dat dat mag in de familie?

Edit: er werd met de bakfiets meegefietst, dus waarschijnlijk mocht het even voor de ‘gram tot het einde van de straat.
Zat Lot niet ook in die bakfiets, ja een beetje onhandig als ze helemaal met de step is gegaan naar school terwijl
de anderen op de fiets zaten.
Laat ze dan op de fiets gaan!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven