Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
woensdag 6 maart 2019 om 18:23
In the final credits of the controversial documentary, Wade Robson can be seen burning a sequin glove and a jacket from the music video for “Thriller.” Director Dan Reed said in an interview with VICE that photographic evidence “suggests those were the real deal.”
Julien’s Auctions, who handled an auction of Jackson memorabilia in 2011, responded to a few fans questioning the validity of the items Robson burned. The auction house responded by saying, “Wade consigned his collection to us directly. He was the person who we paid when we sold his collection. He needed the money.”
They added, “Wade asked to remain anonymous and said that he did not want anyone to know that it was him selling it the items in 2011. But we did not agree to that and listed it as the Wade Robson collection. He consigned multiple items and wanted us to sell all items of his that had value.”
According to Julien’s website, they sold two items that Robson provided them: a pair of black spandex, fingerless forearm gloves from the music video for “Bad” and a fedora from the music video for “Smooth Criminal.” The fedora sold for $49,920 and the gloves fetched $31,250.
Am Yisrael Chai!
woensdag 6 maart 2019 om 18:25
fashionvictim schreef: ↑06-03-2019 18:15Waarom is dat bizar? Gerard Ekdom verdedigt MJ ook altijd. Giel Beelen ook. Vind je het van hen ook bizar? Die doen het zelfs op tv.
En ik heb al heel vaak gezegd dat ik sowieso niemand probeer te overtuigen. Haters gonna hate, die overtuig je toch niet dus ik probeer het niet eens. Maar ik mag toch wel gewoon reageren op een topic over iets waar ik passie voor heb? Ik ga toch ook niet lopen sneren als hondenliefhebbers in een hondentopic heel gepassioneerd over iets waar zij van houden schrijven? Waarom is dat anders?
Ik vind het bizar de manier waarop ..geobsedeerd en volgens mij de hele dag al.
Mss kun je beter iets leuks gaan doen voor jezelf ,muziek luisteren van MJ , de moonwalk leren weet ik veel , ik bedoel te zeggen : je kunt mensen niet overtuigen .
Je was er niet bij ,ik ook niet (gelukkig) we weten allebei niet wat er gebeurd is.
Nu zit je je enorm te ergeren en kwaad te maken hier volgens mij ? Is helemaal niet nodig steek je energie in andere dingen om je idool te eren .

ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
woensdag 6 maart 2019 om 18:30
Haters gonna hate? Really.. betreft een misbruik zaak FV.
Ik heb gelezen wat je schrijft, links gelezen alles. Heeft het zich afgespeeld? Ik weet het niet.. was er niet bij.
Vanuit mijn werk kan ik wel zeggen dat inconsistente verklaringen van misbruikslachtoffers meer de regel dan uitzonderingen zijn. Zegt niks.. maar ik las dat het afleggen van tegenstrijdige verklaringen voor jou iets zegt. Dat is dus niet zo..
Maar nogmaals, net als iedereen hier weet ik niet wat er zich afgespeeld heeft.
Ik heb gelezen wat je schrijft, links gelezen alles. Heeft het zich afgespeeld? Ik weet het niet.. was er niet bij.
Vanuit mijn werk kan ik wel zeggen dat inconsistente verklaringen van misbruikslachtoffers meer de regel dan uitzonderingen zijn. Zegt niks.. maar ik las dat het afleggen van tegenstrijdige verklaringen voor jou iets zegt. Dat is dus niet zo..
Nou ja.. dat dus..
woensdag 6 maart 2019 om 18:32
Ik ben in ieder geval blij dat er onder de gewone bevolking kritische geluiden te horen zijn in de tijd van de social media. Dat was in 2003-2005 anders.
Ook toen sprong de media er bovenop (yes, sensatie, dat idee) maar had je als fans minder mogelijkheden om online je punt te maken.
Het minste wat wij kunnen doen, als fans, is de andere kant belichten, online in mijn geval.
In het verleden ben ik wel eens benaderd door media (tijdens een vigil op het beursplein in 2003 of 2004). Vervolgens werd er dan geknipt en geplakt en werden je woorden ook nog eens verdraaid.
Ze zoeken bij voorkeur naar een bepaald type fan (dat ben ik hopelijk niet) ... Ben er dus wel klaar mee.
Ook toen sprong de media er bovenop (yes, sensatie, dat idee) maar had je als fans minder mogelijkheden om online je punt te maken.
Het minste wat wij kunnen doen, als fans, is de andere kant belichten, online in mijn geval.
In het verleden ben ik wel eens benaderd door media (tijdens een vigil op het beursplein in 2003 of 2004). Vervolgens werd er dan geknipt en geplakt en werden je woorden ook nog eens verdraaid.
Ze zoeken bij voorkeur naar een bepaald type fan (dat ben ik hopelijk niet) ... Ben er dus wel klaar mee.
janena wijzigde dit bericht op 06-03-2019 18:35
3.84% gewijzigd
Live long and prosper
woensdag 6 maart 2019 om 18:34
Helemaal niet, ik erger me niet en maak me al helemaal niet kwaad. Ik vind het leuk om over MJ te schrijven en nog leuker om over MJ gerelateerde onderwerpen te schrijven met mensen die ook fan zijn of zich ook om wat voor reden dan ook in de achtergrond hebben verdiept. Dit topic is specifiek geopend om het over de docu te hebben en juist omdat ik niemand wil overtuigen gebruik ik dit topic om er lekker over te kunnen lullen. Als het was geopend door iemand die graag over MJ wilde afgeven zou ik niet eens gereageerd hebben. En irl val ik er ook al niemand mee lastig, dus wat is het probleem?Byrma schreef: ↑06-03-2019 18:25Ik vind het bizar de manier waarop ..geobsedeerd en volgens mij de hele dag al.
Mss kun je beter iets leuks gaan doen voor jezelf ,muziek luisteren van MJ , de moonwalk leren weet ik veel , ik bedoel te zeggen : je kunt mensen niet overtuigen .
Je was er niet bij ,ik ook niet (gelukkig) we weten allebei niet wat er gebeurd is.
Nu zit je je enorm te ergeren en kwaad te maken hier volgens mij ? Is helemaal niet nodig steek je energie in andere dingen om je idool te eren .![]()
Am Yisrael Chai!
woensdag 6 maart 2019 om 18:47
Als fan ben je toch niet objectief.janena schreef: ↑06-03-2019 18:32Ik ben in ieder geval blij dat er onder de gewone bevolking kritische geluiden te horen zijn in de tijd van de social media. Dat was in 2003-2005 anders.
woensdag 6 maart 2019 om 18:49
Maar niet iedereen die MJ verdedigt doet dat alleen als fan, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? En al doen ze dat wel, ben jij wel objectief dan?
Am Yisrael Chai!
woensdag 6 maart 2019 om 18:50
Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp.
Je hebt mensen in allerlei categorieen op dit gebied :
Fans die klakkeloos voor MJ zijn
Fans die zich goed ingelezen hebben
Mensen die zich onthouden van een mening
Mensen die geen fan zijn maar wel kritisch zijn en niet zomaar alles aannemen.
Niet-fans die Michael al veroordeeld hebben zonder dat echt over na te (willen) denken.
Etc...
Nou ja, die laatste groep irriteert me dus wel. Misschien is het verspilde energie om me hier druk om te maken.
Voel dan dus de behoefte om tegengas te geven.
Als fans worden we al jaren 'belaagd' doo deze groep.
Ik denk dat elke fan wel een irritante collega /oom/wat-dan-ook kent die elke gelegenheid aangrijpt om het weer eens over Michael Jackson te hebben met jou want jij bent toch zo'n grote fan (dat weten ze dan omdat je concerten bezocht hebt en zo) Irritant is het.
Live long and prosper
woensdag 6 maart 2019 om 18:51
Mijn wereld stort niet in. Als fan ligt dat toch anders. Je hele verzameling op Marktplaats....fashionvictim schreef: ↑06-03-2019 18:49Maar niet iedereen die MJ verdedigt doet dat alleen als fan, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? En al doen ze dat wel, ben jij wel objectief dan?
woensdag 6 maart 2019 om 18:55
Mwah, ik ben misschien niet helemaal objectief maar ik ben ook niet helemaal blind. Ik kan best kritisch zijn richting MJ. Misschien niet in dit geval maar ik heb mijn wenkbrauwen bijvoorbeeld best even gefronst toen blanket half uit het raam hing en Michael half stoned overkwam (medicijn verslaving), etc...
Ik heb veel rechtzaak-stukken gelezen en die zijn neutraal van toon, ik vind dat ik dus wel recht van spreken heb..
Ik heb veel rechtzaak-stukken gelezen en die zijn neutraal van toon, ik vind dat ik dus wel recht van spreken heb..
Live long and prosper
woensdag 6 maart 2019 om 18:56
Ah zo.. maar wat mij betreft zit er geen enkel verschil tussen de eerste en de laatste groep die je noemt.Maar ik snap wat je bedoelt..
Zelf vind ik deze zaak interessant omwille van álles wat je nu ziet gebeuren. De dynamieken, het grootse enz enz... zonder waarde oordeel overigens.
Zelf vind ik deze zaak interessant omwille van álles wat je nu ziet gebeuren. De dynamieken, het grootse enz enz... zonder waarde oordeel overigens.
Nou ja.. dat dus..
woensdag 6 maart 2019 om 18:57
Dat scheelt, ik verzamel niksBladaaneenboom schreef: ↑06-03-2019 18:51Mijn wereld stort niet in. Als fan ligt dat toch anders. Je hele verzameling op Marktplaats....
Live long and prosper

woensdag 6 maart 2019 om 19:08
Die zijn er natuurlijk wel.fashionvictim schreef: ↑06-03-2019 13:54
Beetje raar als dat voor iedereen in de westerse wereld zou gelden behalve Michael Jackson. Of zijn er meer mensen die onschuldig bevonden zijn in een rechtszaal die jij toch niet onschuldig vindt?

woensdag 6 maart 2019 om 19:27
Dat was heel interessant. En wat ik van Oprah gezien heb ook.Vlinder1963 schreef: ↑06-03-2019 15:56https://variety.com/2019/film/news/leav ... 203151870/
Kijk naar de wereld daarid door van 5maart waar een juriste in zit die ervaringen heeft met misbruikte kinderen.
Dat MJ hier neergezet word als een sexmachine met zijn 2(?) vrouwen en Diana Ross dat vind ik dan weer hilarisch. Dat geloof ik dus echt niet. Komt door zijn manier van praten.
En nu sluit ik de mosterdpot maar weer.

woensdag 6 maart 2019 om 19:58
Dat vertelde een juriste gisteren ook al in de wereld draaid door.bloosje schreef: ↑06-03-2019 18:30Haters gonna hate? Really.. betreft een misbruik zaak FV.
woensdag 6 maart 2019 om 20:40
Maar dat ontken ik toch ook niet. Ik zeg ook helemaal niks over misbruik slachtoffers, natuurlijk vind ik kindermisbruik afschuwelijk, wie niet?Vlinder1963 schreef: ↑06-03-2019 19:58Dat vertelde een juriste gisteren ook al in de wereld draaid door.
Am Yisrael Chai!

woensdag 6 maart 2019 om 20:41
Hmm oké dat is ook prima toch.Madrid87 schreef: ↑06-03-2019 17:10Natuurlijk kan dat. Ik begrijp dat ook wel. Ik kan ook slecht tegen onrecht, helaas zit de hele wereld er vol mee.
Maar ja ik ben sowieso veel te nuchter om te snappen waarom mensen zich zo bezig houden met wat sterren allemaal uitspoken, dat vind ik echt zo saai. Wes en Yo gaan scheiden, nou joepie, dat vind ik interessant. Nee hoor. Ik kijk liever een leuke film. Maar ja dat is persoonlijk.
Ik kan dat soort dingen gewoon los van elkaar zien. Ik vind de muziek van MJ gewoon goed en de rest is voor mij bijzaak.
Zo heeft to weer haar eigen manier van doen.
We hebben mj niet gekend maar sommige artiesten maken iets in mensen los zonder dat daar iets obsessiefs aan meespeelt bedoel ik dan.
Muziek kan mij iig doen lachen en huilen.
Als dat zo is dan laat de artiest me ook niet koud, op een gewone manier hoor.
Zo had ik al jaren weinig naar mj geluisterd en weinig meegekregen van zijn leven maar toen hij was overleden schrok ik me te pletter en tja de tranen sprongen in mijn ogen al heb ik de man nooit gekend.
Kan allemaal zonder een die hard fan te zijn.

woensdag 6 maart 2019 om 22:06
Als je je er goed bij voelt dan ga je gewoon lekker verder hier, (positief bedoel ik dat.)fashionvictim schreef: ↑06-03-2019 18:34Helemaal niet, ik erger me niet en maak me al helemaal niet kwaad. Ik vind het leuk om over MJ te schrijven en nog leuker om over MJ gerelateerde onderwerpen te schrijven met mensen die ook fan zijn of zich ook om wat voor reden dan ook in de achtergrond hebben verdiept. Dit topic is specifiek geopend om het over de docu te hebben en juist omdat ik niemand wil overtuigen gebruik ik dit topic om er lekker over te kunnen lullen. Als het was geopend door iemand die graag over MJ wilde afgeven zou ik niet eens gereageerd hebben. En irl val ik er ook al niemand mee lastig, dus wat is het probleem?
Ik ga de docu wel kijken ,dat was ik al van plan vóór ik dit topic las.
Ik kreeg wel de indruk dat je mensen wilde overtuigen en je zat op te winden over wat andere mensen typen over MJ.
Vandaar uit mijn woorden.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
woensdag 6 maart 2019 om 22:18
After all that, “Leaving Neverland” was not a smash hit on Sunday night. Modest hit maybe is the best way of describing it.
The controversial Michael Jackson doc attracted just 1.285 million viewers at 8pm on HBO. It was beaten by “Real Housewives of Atlanta,” “Beachfront Bargain Hunt,” and the survivalists series “Naked and Afraid,” all on cable.
If it had competed with network shows, “Leaving Neverland” tied with a rerun of “Bob’s Burger’s” on Fox.
The top rated cable show of the evening was “The Walking Dead,” itself dying with just 4.7 million viewers at 9pm on AMC.
“Leaving Neverland” had more publicity than any show in 2019 on any channel. It’s possible that the ratings will rise via repeated viewings over several days including other HBO outlets. But the build up to the 8pm showing on Sunday was the target, and it wasn’t the hot button everyone anticipated.
A million more viewers– 2.3 million– tuned into a Hallmark Hall of Fame cable romcom show called “When Calls the Heart,” just to give you an idea. And that was like watching warm milk cool.
Did the Jackson supporters warn people away from “Leaving Neverland”? Possibly. Or just the shock value? But in the end it may not have been worth it for HBO ratings-wise. On Saturday night, HBO scored a better total number at 8pm with a showing of a bad movie called “Skyscraper.”
The controversial Michael Jackson doc attracted just 1.285 million viewers at 8pm on HBO. It was beaten by “Real Housewives of Atlanta,” “Beachfront Bargain Hunt,” and the survivalists series “Naked and Afraid,” all on cable.
If it had competed with network shows, “Leaving Neverland” tied with a rerun of “Bob’s Burger’s” on Fox.
The top rated cable show of the evening was “The Walking Dead,” itself dying with just 4.7 million viewers at 9pm on AMC.
“Leaving Neverland” had more publicity than any show in 2019 on any channel. It’s possible that the ratings will rise via repeated viewings over several days including other HBO outlets. But the build up to the 8pm showing on Sunday was the target, and it wasn’t the hot button everyone anticipated.
A million more viewers– 2.3 million– tuned into a Hallmark Hall of Fame cable romcom show called “When Calls the Heart,” just to give you an idea. And that was like watching warm milk cool.
Did the Jackson supporters warn people away from “Leaving Neverland”? Possibly. Or just the shock value? But in the end it may not have been worth it for HBO ratings-wise. On Saturday night, HBO scored a better total number at 8pm with a showing of a bad movie called “Skyscraper.”
Am Yisrael Chai!
woensdag 6 maart 2019 om 23:42

donderdag 7 maart 2019 om 07:46
Ik ben nu de docu aan het bekijken. Ben nog maar op driekwart van het eerste deel.
Ik vind het vooral vreemd dat er zoveel gewicht aan twee getuigenverklaringen wordt gegeven door o.a. media. Voor zover ik weet hebben ze eerder verklaard dat er van misbruik nooit sprake is geweest. Persoon in kwestie kan zich niet meer verdedigen.
NIemand weet wat er gebeurd is, tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk...
Dat de VPRO het gaat uitzenden vind ik een bijzondere keuze van de omroep trouwens, ik vind het meer iets voor RTL.
Ik vind het vooral vreemd dat er zoveel gewicht aan twee getuigenverklaringen wordt gegeven door o.a. media. Voor zover ik weet hebben ze eerder verklaard dat er van misbruik nooit sprake is geweest. Persoon in kwestie kan zich niet meer verdedigen.
NIemand weet wat er gebeurd is, tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk...
Dat de VPRO het gaat uitzenden vind ik een bijzondere keuze van de omroep trouwens, ik vind het meer iets voor RTL.
donderdag 7 maart 2019 om 10:27
ik
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

donderdag 7 maart 2019 om 10:28