Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
maandag 11 maart 2019 om 00:15
Di zijn geen bewijzen.boontje80 schreef: ↑10-03-2019 23:36Ik bedoelde de link naar de lijst met speciale vriendjes van MJ. Heb het aangepast. Kijk voor de aardigheid eens naar de foto's. Nog afgezien van de hoeveelheid en volgorde in relatie tot leeftijd, kun je toch niet ontkennen dat de contacten op z'n minst ongepast waren.
Het zijn slechts oude bekende foto's.
maandag 11 maart 2019 om 00:16
Hand in hand, met ondertussen strelingen van de handpalmen, als een soort secret code, zoals in de docu werd verteld. Steeds die reminder van elkaars 'speciale relatie'.
maandag 11 maart 2019 om 00:18
Wie is Rob nou weer????Donna1971 schreef: ↑11-03-2019 00:03Er wordt steeds maar geroepen dat deze mannen zoiets niet zouden verzinnen en zo echt overkomen of geen motief zouden hebben want er valt niks meer te halen.
Moet zeggen dat, dit erg naïef overkomt.
In een ideale wereld misschien.
Vooral Rob komt me over als een sympathieke, authentieke man.
Alleen zegt dat verder niks.
Heb je het stuk uit de Guardian uberhaupt gelezen?
Of beheers je het Engels onvoldoende?
maandag 11 maart 2019 om 00:22
Als je dat stuk van leest dat door Palanja is geplaatst kun je lezen dat 1 op de 3 kinderen op enig moment met zoiets te maken krijgt. 1 op de 3. Laat dat eens tot je doordringen.
maandag 11 maart 2019 om 00:27
maandag 11 maart 2019 om 00:34
Dan zou ik het raar vinden, hoop ik.
Tsja vroeger dachten we daar echt niet zo over na.
Meisjes misschien nog wel, maar bij jongens hadden we geen idee.
Ik weet nog van vroeger, ik kende een vrouw met een zoon van 14.
Die had een verhouding met een volwassen homoseksuele man en ze vonden zichzelf enorm ruimdenkend dat hun zoon voor zijn homoseksualiteit uitkwam en die volwassen man kwam ook gewoon bij hen thuis op visite.
Toen ik zei, dat ik dat raar vond, veel te jong in relatie tot, vond ze mij een reactionair trutje.
maandag 11 maart 2019 om 00:39
En weer een andere kennis was naarstig op zoek naar een leuke man voor haar jongens. Zelf wilde ze geen relatie, maar wel een man die vader dingen met haar zoons zou doen. Vader was uit beeld.
Toen ik haar zei, dat een man misschien wel dingen wilde organiseren met haar kinderen als hij haar als vriendin zou krijgen of dat zo'n man wel eens slechte bijbedoelingen kon hebben in het contact met haar kinderen, was ik een viespeuk, dat ik maar aan zulke dingen durfde te denken.
Toen ik haar zei, dat een man misschien wel dingen wilde organiseren met haar kinderen als hij haar als vriendin zou krijgen of dat zo'n man wel eens slechte bijbedoelingen kon hebben in het contact met haar kinderen, was ik een viespeuk, dat ik maar aan zulke dingen durfde te denken.
maandag 11 maart 2019 om 00:39
Karin, dat soort verhalen ken ik ook over een jeugdwerker en een voetbaltrainer. Dat was in de jaren 80, het 'moet kunnen' was in opkomst. Jaren later bleek er toch wel wat meer aan de hand te zijn. Heel erg schrijnend voor de slachtoffers, die het zelf op dat moment ook niet als misbruik herkenden. Later kwam pas de realisatie.
maandag 11 maart 2019 om 00:41
Deze voorvallen speelden in de jaren '90.Oakes schreef: ↑11-03-2019 00:39Karin, dat soort verhalen ken ik ook over een jeugdwerker en een voetbaltrainer. Dat was in de jaren 80, het 'moet kunnen' was in opkomst. Jaren later bleek er toch wel wat meer aan de hand te zijn. Heel erg schrijnend voor de slachtoffers, die het zelf op dat moment ook niet als misbruik herkenden. Later kwam pas de realisatie.
De meeste mensen hadden geen idee.
maandag 11 maart 2019 om 00:48
Chickeletta schreef: ↑10-03-2019 21:42Ik zit nu te kijken, ben nog geen 1,5 uur onderweg maar eigenlijk heb ik al genoeg gezien.
De heren komen uiteraard geloofwaardig over. Maar los daarvan herken ik deze “werkwijze” uit andere documentaires en zaken over kindermisbruik (bijvoorbeeld de docu obducted in plain sight).
De familie inpalmen, ervoor zorgen dat het kind jou helemaal fantastisch vind, cadeaus, leuke dingen doen, vakanties, en het belangrijkste punt; zorgen dat het kind zich bijzonder en speciaal voelt. Ze zijn onder de indruk en de families ook. Starstruck idd zoals de mannen het zeggen.
Daarna komt de familie steeds meer op de achtergrond te staan en wordt het kind geïsoleerd.
De enige reden dat deze mannen dit verzonnen zouden hebben is hier nu nog geld aan verdienen.
Zouden zij echt hun hele leven overhoop gooien daarvoor?
Zichzelf in mogelijk gevaar brengen, hun gezin, dit alles helemaal hebben uitgedacht en hun hele families voorliegen..? Dat ze zonder blikken of blozen een 4 uur lang lulverhaal ophangen voor een “paar” rotcenten..?!
Ik kan het me niet voorstellen. Wat zou zo’n documentaire nou serieus opbrengen voor deze heren. Echt zoveel dat zij dit allemaal riskeren? Volgens mij brengt het ze meer slechts dan goeds en dat weten ze vast zelf ook wel. Dat ze desondanks tóch hun verhaal naar buiten brengen zegt toch wel wat.
Wat ik me wel kan voorstellen is hóe die mannen, toen jongens, Michael als een soort God zagen. Alles wat hij deed was lief, aardig en leuk. Zij moesten dankbaar zijn dat dit hen overkwam, als “nobodies”.
Dat is ook wat die moeders telkens verklaren, ze raakten helemaal in de ban van MJ.
Ik kan me ook voorstellen dat zij hem wilden beschermen, ook later nog tijdens de rechtszaken als getuigen. Het is een loyaliteitsconflict. Die jongens waren helemaal geïndoctrineerd.
Krachtig stukje tekst.. heel erg goed omschreven en ik denk dat je gelijk hebt.
Wel heb ik ontzettend te doen met de familie van M.J
Ik vind dit heel erg voor ze.
maandag 11 maart 2019 om 00:59
Of vraag eens aan volwassen mannen of ze de behoefte hebben om te slapen in bed met kinderen van ca. 10 jaar waarmee geen ouderlijke band is
maandag 11 maart 2019 om 01:00
Huh?
Als mijn jongste een slaapfeestje geeft, ga ik toch niet dat hele clubje bij me in bed nemen?!
Zoiets doe je toch niet?!
Mijn hemel, als mijn kinderen uit logeren gaan bij vriendjes wil ik de andere dag toch niet horen dat er een volwassene bij ze onder het dekentje kroop.. ik weet niet wat ik dan zou doen, maar niet veel vriendelijks vermoed ik zo..