MAFS seizoen 10 Videoland
maandag 7 april 2025 om 18:47
8 april, begint MAFS Nederland weer. Er worden 7 koppels gevolgd.
Benieuwd of er beter gematcht is nu er een nieuwe coach is, en ik begreep dat ze nu ook kijken naar aantrekkingskracht.
Ik ga het weer volgen!
Iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 20:30 op RTL 4 en een week vooruit kijken via Videoland.
Berichten voorlopig graag beperken tot wat we tot dan op Videoland hebben kunnen bekijken. Kijk je gelijk om middernacht, plaats gerust wat je gezien hebt, iedereen kijkt toch op een ander moment.
De koppels zijn:
Femke en Olof
Mariska en Peter
Dennis en Stefan
Eva en Bram
Hinke en Gio
Marcella en Bjorn
Svea en Joey
Benieuwd of er beter gematcht is nu er een nieuwe coach is, en ik begreep dat ze nu ook kijken naar aantrekkingskracht.
Ik ga het weer volgen!
Iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 20:30 op RTL 4 en een week vooruit kijken via Videoland.
Berichten voorlopig graag beperken tot wat we tot dan op Videoland hebben kunnen bekijken. Kijk je gelijk om middernacht, plaats gerust wat je gezien hebt, iedereen kijkt toch op een ander moment.
De koppels zijn:
Femke en Olof
Mariska en Peter
Dennis en Stefan
Eva en Bram
Hinke en Gio
Marcella en Bjorn
Svea en Joey
nienkejj wijzigde dit bericht op 15-04-2025 17:41
55.16% gewijzigd
donderdag 8 mei 2025 om 22:06
Er wordt toch nergens gezegd dat ze de Porsche had gehuurd? Misschien mag ze die af en toe lenen van een vriend of familielid ofzo. Ik vond het vrij sneu om dat te gebruiken om aan te tonen dat ze fake is. En wel humor van haar dat ze er een grap van maakte. Ze zei zoiets van, ik ga de toekomst met vertrouwen tegemoet, in een Porsche of Citroën, ik heb de keuze.Miss-Pippi schreef: ↑08-05-2025 20:06Ik vond bet wel sneu voor Svea. Eigenlijk was dit precies waar ze bang voor was. Hij kon het dus uiteindelijk inderdaad niet meer voldoende opbrengen om tijd vrij te maken en genoeg moeite te doen.
Femke en Olof hebben voor mij allebei niet een hele fijne energie, maar ze haalden in elk geval het slechtste in elkaar naar boven.
Ik vind het ook een beetje sneu om een Porsche te gaan huren, alles voor een ‘image’. Lekker fake. Maar dat je dat nu zo expliciet nog moet benoemen in een brief…
Ze zijn allebei mijn type mensen niet, maar zij bleef altijd respectvol naar hem. Hij is echt emotioneel instabiel.
donderdag 8 mei 2025 om 22:11
Ja inderdaad, ik hoop dat we elkaar in de waarde laten, om vervolgens te benoemen wat hij allemaal verkeerd heeft gedaan en voor vreselijks heeft gezegd. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij heeft gezegd dat ze geen liefde verdient. Misschien iets in de trant van: als je je niet kwetsbaar kunt openstellen, zul je de liefde niet vinden. Ik vind haar ook niet sympathiek overkomen.anoniem1995 schreef: ↑08-05-2025 21:42Eva die zegt: "ik hoop tijdens het laatste gesprek dat we niet met modder gooien en dat we het positief kunnen afsluiten".
Eva vervolgens: " jij deed dit en dat ...
Ze komt niet als een warme vrouw over....
donderdag 8 mei 2025 om 22:19
Leuk Gio en Hinke. Ik had er ook wel een hard hoofd in. Maar hij staat echt open voor feedback en laat haar in haar waarde en andersom. Leuk dat ze samen op reis gaan. Ik vind hem emotioneel echt volwassener dan een Olof. Hij moest alleen wat zelfstandiger worden, maar dat zag hij zelf ook in.
Jammer van Svea en Joey. Maar eigenlijk vind ik Svea leuker dan Joey. Er is niet echt wat mis met hem, maar hij leefde wel in een kleine wereld. Erg gehecht aan Leerdam. Svea vindt echt de liefde nog wel. En Joey ook, maar dan een dichter bij huis.
Jammer van Svea en Joey. Maar eigenlijk vind ik Svea leuker dan Joey. Er is niet echt wat mis met hem, maar hij leefde wel in een kleine wereld. Erg gehecht aan Leerdam. Svea vindt echt de liefde nog wel. En Joey ook, maar dan een dichter bij huis.
donderdag 8 mei 2025 om 22:20

Heb t gezien. Saai, saai en nog eens saai. Zal vast aan mij liggen, was er ook alweer klaar mee.
Svea en Joey verbaast mij niets, de boel was al veel te veel ingekakt, er zat weinig leven in.
Gio: ik ben nu meer mijzelf en daardoor meer de man die Hinke wil (ofzoiets)

donderdag 8 mei 2025 om 22:22
Nou die indruk wekte hij niet....
Hij had geen idee waar dingen lagen, hij wist niet dat voorgesneden groente veel duurder is, hij had geloof ik zelfs nog nooit een ui gesneden.
Tel daarbij op dat hij geen normale volzin kan maken, en dat zijn moeder zijn boterhammen smeert.....tsja....ik vind het heel aandoenlijk allemaal hoor, maar dat is toch geen marriage material? Heel fijn dat hij en Hinke elkaar gevonden hebben, maar ik snap niet dat die experts zo'n bleue jongen in zo'n experiment gooien. Het heeft nu verrassend uitgepakt, maar de kans dat dit binnen 2 dagen op een mislukking was uitgedraaid (want welke vrouw vindt dit aantrekkelijk?) was natuurlijk 1000 keer groter.
donderdag 8 mei 2025 om 22:24
Renske schreef: ↑08-05-2025 22:20Witte rook!! Geweldig dit, het overtreft het nieuws over de Paus.
Heb t gezien. Saai, saai en nog eens saai. Zal vast aan mij liggen, was er ook alweer klaar mee.
Svea en Joey verbaast mij niets, de boel was al veel te veel ingekakt, er zat weinig leven in.
Gio: ik ben nu meer mijzelf en daardoor meer de man die Hinke wil (ofzoiets)Die jongen gaat verstrikt raken in alle paradoxale opdrachten ('wees spontaan!' 'Luister niet naar mij!' 'Als je doet wat ik zeg word je zelfstandig'). Hinke wil volgens mij zo vreselijk graag dat ze haar eigenlijke wensen maar opzij zet.
Dat gevoel heb ik ook inderdaad.....
Ik zou echt gek worden als ik mijn man de hele dag moest coachen en schouderklopjes moest geven "Grote jongen! Je hebt voor het eerst zelf je brood gesmeerd"

donderdag 8 mei 2025 om 22:24
Ja volgens mij ook. Ergens triest op die leeftijd, als je ook kinderen hebt. Vond het ook vreselijk dat die vriend ging suggereren dat hij nu mooi al die vrouwen met gebroken harten, die hij achter had gelaten, weer kon gaan najagen. Alsof hij zich had opgegeven voor mafs als dat echt potentie had. Maar goed, zoals hij zelf zei: hij kan niet alleen zijn en zoekt iemand die hem continu bevestigt en vol bewondering aan zijn voeten ligt. Blègh. Ik vraag me af of er vrouwen zijn die mafs hebben gekeken en nog steeds into zijn.Pelle schreef: ↑08-05-2025 22:06Er wordt toch nergens gezegd dat ze de Porsche had gehuurd? Misschien mag ze die af en toe lenen van een vriend of familielid ofzo. Ik vond het vrij sneu om dat te gebruiken om aan te tonen dat ze fake is. En wel humor van haar dat ze er een grap van maakte. Ze zei zoiets van, ik ga de toekomst met vertrouwen tegemoet, in een Porsche of Citroën, ik heb de keuze.
Ze zijn allebei mijn type mensen niet, maar zij bleef altijd respectvol naar hem. Hij is echt emotioneel instabiel.
donderdag 8 mei 2025 om 22:30
Ik denk eigenlijk vooral dat Gio en Hinke een bepaalde edit hebben gekregen in het programmaStreepjeskat schreef: ↑08-05-2025 22:24Dat gevoel heb ik ook inderdaad.....
Ik zou echt gek worden als ik mijn man de hele dag moest coachen en schouderklopjes moest geven "Grote jongen! Je hebt voor het eerst zelf je brood gesmeerd"![]()
![]()
Nu zijn ze ook wel zo. Maar denk dar we veel leuke momenten van ze niet gezien hebben. We kregen bijna alleen haar vragen en zijn naïviteit te zien.
donderdag 8 mei 2025 om 22:43
Dat hij het alweer over die Porsche had geeft m.i. aan dat haar actie geslaagd was. Kan me best voorstellen dat je zo'n blaaskaak -die auto's vast heel belangrijk vindt en misschien ook commentaar had op haar citroen naast het ophemelen van andere vrouwen - een hak wil zetten/op zn pikkie wil trappen door met een Porsche aan te komen. En ja hoor, hij hapt meerdere keren.Pelle schreef: ↑08-05-2025 22:06Er wordt toch nergens gezegd dat ze de Porsche had gehuurd? Misschien mag ze die af en toe lenen van een vriend of familielid ofzo. Ik vond het vrij sneu om dat te gebruiken om aan te tonen dat ze fake is. En wel humor van haar dat ze er een grap van maakte. Ze zei zoiets van, ik ga de toekomst met vertrouwen tegemoet, in een Porsche of Citroën, ik heb de keuze.
vrijdag 9 mei 2025 om 06:29
vrijdag 9 mei 2025 om 07:16
Als het waar zou zijn dan verandert dit wel iets in mijn oordeel over Bram en Eva maar Bram schijnt tijdens de opnames van het programma op dating apps gesignaleerd te zijn. Als Eva dat geweten heeft kan ik me voorstellen dat ze hem niet meer vertrouwde. Dennis was overigens alweer actief op Grindr voordat de uitzendingen waren afgelopen en dat mag ook niet. Toen zei hij zoiets als “er was nog een abonnement” wat n figuur
vrijdag 9 mei 2025 om 07:31
Dat weet ik zo net nog niet. Zij is ook wel een betwetertje. Dat zag je ook in gesprekken met haar (schoon) ouders en vriendinnen. Ik denk daarom dat ze wel eens oprecht blij kan zijn met Gio. Kan ze hem precies vertellen wat hij moet doen. En zo erg vlot en leuk is ze zelf ook niet vind ik. Het kan wel zijn dat het haar op den duur gaat vervelen.Renske schreef: ↑08-05-2025 22:20Gio: ik ben nu meer mijzelf en daardoor meer de man die Hinke wil (ofzoiets)Die jongen gaat verstrikt raken in alle paradoxale opdrachten ('wees spontaan!' 'Luister niet naar mij!' 'Als je doet wat ik zeg word je zelfstandig'). Hinke wil volgens mij zo vreselijk graag dat ze haar eigenlijke wensen maar opzij zet.
vrijdag 9 mei 2025 om 08:59
Ik vertrouw Bram sowieso niet. Ik vind Eva niet zo leuk, maar ik geloof er niets van dat ze uit haar duim zuigt dat hij die opmerking heeft gemaakt.Koffieleut123 schreef: ↑09-05-2025 07:16Als het waar zou zijn dan verandert dit wel iets in mijn oordeel over Bram en Eva maar Bram schijnt tijdens de opnames van het programma op dating apps gesignaleerd te zijn. Als Eva dat geweten heeft kan ik me voorstellen dat ze hem niet meer vertrouwde. Dennis was overigens alweer actief op Grindr voordat de uitzendingen waren afgelopen en dat mag ook niet. Toen zei hij zoiets als “er was nog een abonnement” wat n figuur
vrijdag 9 mei 2025 om 10:26
Olof zei dat in het gesprek met Dennis, over het huren van twee verschillende Porsches. Maar goed, misschien klopt dat niet.Pelle schreef: ↑08-05-2025 22:06Er wordt toch nergens gezegd dat ze de Porsche had gehuurd? Misschien mag ze die af en toe lenen van een vriend of familielid ofzo. Ik vond het vrij sneu om dat te gebruiken om aan te tonen dat ze fake is. En wel humor van haar dat ze er een grap van maakte. Ze zei zoiets van, ik ga de toekomst met vertrouwen tegemoet, in een Porsche of Citroën, ik heb de keuze.
Femke was voor de camera inderdaad wel respectvol. Maar ik kan me wel voorstellen dat je zonder camera misschien een hele andere Femke ziet.
Maar goed, genoeg gebeurd tussen die twee in elk geval. De brieven van zowel Olof als Femke waren best heftig. En ze hadden inderdaad veel eerder moeten stoppen. Maar volgens mij vinden ze allebei de aandacht en ‘fame’ ook wel leuk.
Don’t grow up, it’s a trap
vrijdag 9 mei 2025 om 10:29
Maar ze zegt twee verschillende dingen.
Ze zegt soms dat hij gezegd heeft dat ze geen liefde vindt door issues uit het verleden (die opmerking snap ik wel, als die issues niet verwerkt en opgelost zijn). Een volgende keer maakt ze ervan dat hij gezegd heeft dat ze geen liefde verdient door wat haar ex haar heeft aangedaan. Vinden of verdienen zijn wel echt twee hele verschillende dingen.
Op mij komt ze niet prettig over, Eva.
vrijdag 9 mei 2025 om 10:30
Precies. Ik denk ook dat dit bij haar goed werkt.
vrijdag 9 mei 2025 om 11:05
Zij stapt gewoon over de dingen heen die veel onaantrekkelijk vinden (de weg in de supermarkt, groenten los en zakje, moeder die nog brood smeerde) en kijkt naar de dingen die er wél zijn. Ze was fysiek ook aangetrokken, want ze knuffelde en kuste hem vaak. Ze kijkt naar de groene vlaggen, alleen maar mooi! Hopelijk worden ze gelukkig samen!
vrijdag 9 mei 2025 om 11:22
Hij zei tegen Dennis: ook met een Porsche. Nou komt ze weer met een andere aan.Miss-Pippi schreef: ↑09-05-2025 10:26Olof zei dat in het gesprek met Dennis, over het huren van twee verschillende Porsches. Maar goed, misschien klopt dat niet.
Dus hij heeft het inderdaad over twee Porsches, maar niet over huren.
vrijdag 9 mei 2025 om 11:59
Nou ik zal dan ook wel incompetent zijn, of juist heel geëmancipeerd, maar ik wist dat ook niet van die voorgesneden groente. Ik weet ook de weg niet in de supermarkt want ik laat alles bezorgen. Ben toch al 50+ en woon het grootste deel van mijn leven alleen en zelfredzaam.
Jongens jongens, wat een seizoen!!
Olof en Femke: verschrikkelijke man! Ik denk dat alles klopt wat Femke over hem zei. Toen zijn brief; zo kinderachtig. Pffff kan me niet voorstellen dat er iemand is die ‘het nog op hem kan’
Dennis en Stefan: Dennis viel heel lelijk door de mand en mist empathisch vermogen. Ik denk dat elke man en vrouw wel een beetje verliefd op Dennis is. Stefan bleef bij zichzelf en schatte het goed in door rustig aan te doen.
Joey en Svea; ik denk dat hij een lieve jongen is en dat ze een echte klik hadden. Je zag de vonk gewoon overspringen, maar dat zij altijd al voelde dat het meer van haar kant kwam dan de zijne en daarom moest huilen.
Peter en Mariska
Die twee onderwijzers: was meteen al foute boel: zij vond hem niet fysiek aantrekkelijk. Hij klapte helemaal dicht en ze konden niet met elkaar praten.
Eva en Bram: ik denk dat Eva dingen misschien anders gehoord heeft dan dat ze gezegd zijn, maar ik vind Bram ook vreemd en dan denk ik met name aan dat hij al heel snel over zijn ex zat te huilen en zo blij was dat hij dat allemaal kon zeggen en hij ook nog wilde knuffelen.
Lijkt mij verder een prima jongen maar ik kon het niet goed plaatsen. Die waterige ogen en dikke wallen; wat speelt er?
vrijdag 9 mei 2025 om 11:59
Nou ik zal dan ook wel incompetent zijn, of juist heel geëmancipeerd, maar ik wist dat ook niet van die voorgesneden groente. Ik weet ook de weg niet in de supermarkt want ik laat alles bezorgen. Ben toch al 50+ en woon het grootste deel van mijn leven alleen en zelfredzaam.
Jongens jongens, wat een seizoen!!
Olof en Femke: verschrikkelijke man! Ik denk dat alles klopt wat Femke over hem zei. Toen zijn brief; zo kinderachtig. Pffff kan me niet voorstellen dat er iemand is die ‘het nog op hem kan’
Dennis en Stefan: Dennis viel heel lelijk door de mand en mist empathisch vermogen. Ik denk dat elke man en vrouw wel een beetje verliefd op Dennis is. Stefan bleef bij zichzelf en schatte het goed in door rustig aan te doen.
Joey en Svea; ik denk dat hij een lieve jongen is en dat ze een echte klik hadden. Je zag de vonk gewoon overspringen, maar dat zij altijd al voelde dat het meer van haar kant kwam dan de zijne en daarom moest huilen.
Peter en Mariska
Die twee onderwijzers: was meteen al foute boel: zij vond hem niet fysiek aantrekkelijk. Hij klapte helemaal dicht en ze konden niet met elkaar praten.
Eva en Bram: ik denk dat Eva dingen misschien anders gehoord heeft dan dat ze gezegd zijn, maar ik vind Bram ook vreemd en dan denk ik met name aan dat hij al heel snel over zijn ex zat te huilen en zo blij was dat hij dat allemaal kon zeggen en hij ook nog wilde knuffelen.
Lijkt mij verder een prima jongen maar ik kon het niet goed plaatsen. Die waterige ogen en dikke wallen; wat speelt er?
vrijdag 9 mei 2025 om 12:54
vrijdag 9 mei 2025 om 13:10
Pfff ik vond het een vermoeiende serie. Ik snap best dat je je niet direct aangetrokken voelt tot iemand. Daarom zou dit niets voor me zijn, maar ik snap wel dat je dan snel klaa bent. En dan moet je 10 keer in gesprek met al die “experts”. En steeds uitleggen waarom het niets wordt.Vreselijk, zo vermoeiend… als het er niet is, is het er niet. Björn en Bram zouden mijn type ook niet zijn, zowel innerlijk als uiterlijk… maar dat is natuurlijk persoonlijk, en je doet niet mee daarvoor.. sneu voor allemaal, maar ach, de vorige seizoenen hebben laten zien hoe groot de kans is…
vrijdag 9 mei 2025 om 13:17
sneeuwvrouw schreef: ↑09-05-2025 13:10Pfff ik vond het een vermoeiende serie. Ik snap best dat je je niet direct aangetrokken voelt tot iemand. Daarom zou dit niets voor me zijn, maar ik snap wel dat je dan snel klaa bent. En dan moet je 10 keer in gesprek met al die “experts”. En steeds uitleggen waarom het niets wordt.Vreselijk, zo vermoeiend… als het er niet is, is het er niet. Björn en Bram zouden mijn type ook niet zijn, zowel innerlijk als uiterlijk… maar dat is natuurlijk persoonlijk, en je doet niet mee daarvoor.. sneu voor allemaal, maar ach, de vorige seizoenen hebben laten zien hoe groot de kans is…
Nee dat precies
Vind veel mensen erg afgeven op bijvoorbeeld Eva, dat ze zo kil zou zijn en dat ze haar beslissing al lang gemaakt zou hebben
Maar is dat echt zo vreemd? Als vrouw weet je toch vaak vrij snel of een man je type is of niet? Ja, mss moet je dan niet meedoen met zo'n programma. maar ik denk dat Eva vanaf min of meer moment 1 al geweten heeft dat Bram niet haar man is.
En dan moet je daar nog weken aanhankelijk en lief mee gaan doen... op tv..... ik snap wel dat zij op een gegeven moment een muurtje optrok en daardoor wat afstandelijk overkomt. Ik zou precies hetzelfde doen wrs als ik opgescheept zat met een man die ik niet aan wilde raken.
Die vrienden van Olof ook in die laatste aflevering, dat de dames voor hem in de rij stonden ofzo..... ik geloof het nog ook, genoeg vrouwen die zo'n enge gladjakker weer razend interessant vinden.
vrijdag 9 mei 2025 om 13:18
nou uit 1 vorig seizoen zijn nog steeds 2 koppels bij elkaar. Best een goede score.sneeuwvrouw schreef: ↑09-05-2025 13:10Pfff ik vond het een vermoeiende serie. Ik snap best dat je je niet direct aangetrokken voelt tot iemand. Daarom zou dit niets voor me zijn, maar ik snap wel dat je dan snel klaa bent. En dan moet je 10 keer in gesprek met al die “experts”. En steeds uitleggen waarom het niets wordt.Vreselijk, zo vermoeiend… als het er niet is, is het er niet. Björn en Bram zouden mijn type ook niet zijn, zowel innerlijk als uiterlijk… maar dat is natuurlijk persoonlijk, en je doet niet mee daarvoor.. sneu voor allemaal, maar ach, de vorige seizoenen hebben laten zien hoe groot de kans is…
En nu ook 2 koppels nog samen, we weten natuurlijk niet of dat over 2 jaar nog zo is. Maar ik vind het best een mooi resultaat.
Het idee van het programma is dat je verder kijkt dan de eerste indruk zoals in het dagelijks leven vaak gebeurt.
Als Hinke en Gio elkaar in het gewone leven hadden ontmoet, was het waarschijnlijk niks geworden. Maar doordat je het nu langer een kans moet geven, is er toch iets opgebloeid.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in