Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
idd, harry potter en 50 shades,.... harry potter heeft misschoen goede plots maar op gebied van schrijfstijl. Als je de eerste zin van de philosophers stone leest, weet je al genoeg.
NYC schreef:
12-01-2019 13:27
De Bijbel...
Deze is tegelijkertijd het meest overrated én het meest underrated.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Een klein leven, van Hanya Nogwat. Wát een langdradig kutboek. En maar doorlezen omdat ik zat te wachten op wat het zo geweldig zou maken. Kwam niet.
50 shades is wel heel populair, maar ik heb nog nooit iemand horen beweren dat het boeken van hoge kwaliteit zijn.
de meisjes van Emma Cline. Je werd toen doodgegooid met reclame ervoor, maar ik vond het niet door te komen...
De kleine vriend inderdaad! De verborgen geschiedenis is ook mijn favoriete boek, heb het denk ik wel 10 keer in Nederlands en Engels gelezen in mijn leven. Ik keek zo uit naar Donna Tarts nieuwe boek! Ik denk dat het een van de weinige boeken is die ik nooit uitgelezen heb.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
tyche schreef:
12-01-2019 14:12
50 shades is wel heel populair, maar ik heb nog nooit iemand horen beweren dat het boeken van hoge kwaliteit zijn.
Daar gaat dit topic toch niet over?
hanke321 schreef:
12-01-2019 13:32
Het Parfum van Susskind. Niet om door te komen. Kon alleen maar denken dat het voor mijn brein te bizar was om er een touw aan vast te kunnen knopen....
M'n lievelingsboek! :flirting:

Ik kon ook niks met 50 tinten grijs, wat een bouquetreeks met piemels....
Zen and the art of motorcycle maintenance
On the road
In cold blood
En de meeste van Murakami en alles van David Mitchell
De ontdekking van de hemel. Maar in het algemeen heb ik het niet zo op Nederlandse literatuur.
Verbaast me wel dat Harry Potter en Das Parfum (en ook Dan Brown) worden genoemd. Dat zijn boeken die ik in een adem uitlees.
Flowerspowers schreef:
12-01-2019 13:23
Eens! 3x in begonnen en 3x weggelegd. Wat een ellende
En dit ja
Alles van Pauli Coelho. Misschien is het wat in het Italiaans, maar in het Nederlands zitten er allemaal kromme zinnen in.

Himmler's hersenen heten Heydrich kwam ik niet doorheen. In de eerste paar hoofdstukken worden er zo veel personages geïntroduceerd dat ik totaal de draad kwijt raak.
ch86 schreef:
12-01-2019 13:21
Komt een vrouw bij de dokter van Kluun inderdaad, het is me echt een raadsel waarom dat een hit is geworden
Omdat kluun een handig reclamemannetje was en omdat het "echt gebeurd" is
perzikboom6 schreef:
12-01-2019 14:20
Alles van Pauli Coelho. Misschien is het wat in het Italiaans, maar in het Nederlands zitten er allemaal kromme zinnen in.
Waarom zou je hem in godsnaam in het Italiaans lezen
Ik vind Harry Potter ook goed geschreven. En ik vond de Millennium trilogy om te janken, wat een flauwe fantasieboekjes.
Eens met veel wat hier al gezegd is (Een klein leven, Harry Potter, alles van Coelho).

Plus: Stoner. Langdradig en saai.

Wat ik ook niet om door te komen vond (want er kwám maar geen eind aan) : De donkere kamer van Damocles. Maar ja, dat is Literatuur met een grote L, dus daar mag je niks van zeggen.

Misschien kan ik wel niet zo goed tegen Echte Literatuur, want ook Max Havelaar kon ik geen touw aan vastknopen.
Chuck Palahniuk, ook overschat
En Tom Lanoye blegh
Murrmurr schreef:
12-01-2019 14:24
Ik vind Harry Potter ook goed geschreven. En ik vond de Millennium trilogy om te janken, wat een flauwe fantasieboekjes.
De films heb ik allemaal gezien en die vond ik wel goed. Zelfs mijn vriend vond ze goed, hoewel hij meestal pas halverwege doorkrijgt waar het over gaat :-)
Murrmurr schreef:
12-01-2019 14:22
Echt he :rofl:
Stoner vond ik prachtig en juist heel spannend. En ik vind de Max Havelaar ook nog best lekker weglezen. En grappig.
Star² schreef:
12-01-2019 14:16
Daar gaat dit topic toch niet over?
Ik vat 'overrated' op als: iedereen zegt dat het heel goed is maar dat is onterecht.
Op 50 shades wordt best neergekeken, dus dan zou ik het niet overrated noemen.
Vandaar.
Boeken van Agathe Christie. Op zich vlot geschreven, maar ik dacht steeds: wanneer gebeurt er nou iets?
Murrmurr schreef:
12-01-2019 14:22
Omdat ik daar net zo veel van snap als van Spaans. :biggrin: :blabla:
Murrmurr schreef:
12-01-2019 14:17
Zen and the art of motorcycle maintenance
On the road
In cold blood
Oh ja, mannen die zichzelf onwijs tof vinden omdat ze onderweg zijn en veel drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven