Entertainment alle pijlers

Netflix series

05-05-2015 11:14 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond geen up to date topic over Netflix series en ben benieuwd of iemand nog tips voor me heeft.

Inmiddels gezien en van genoten, dus dit soort series zoek ik:

-House of Cards, seizoen 1 t/m 3

- Breaking Bad- alle seizoenen

-Orange is the New Black, seizoen 1 en 2

-Better call Saul- seizoen 1

Wat raden jullie nog meer aan?
Arizona, daar zit ik wel eens door alle ellende in de wereld ook aan te denken.

Klinkt interessant!
Girls compete with each other, women empower one another
Je ziet de karakters ook groeien en veranderen. Van rechschapen deputy sheriff naar redelijk gewetenloze leider. Van mak huisvrouwtje naar Rambette =vrouwelijke Rambo).

Ik ben ook erg van ze gaan houden, van die karakters en kan best geshockeerd zijn als er een dood gaat.

(In het redelijke hoor. Ik weet dat het fictief is)
quote:Arizona15 schreef op 12 februari 2016 @ 17:25:

Ik weet nog dat ik vorig jaar non stop achter elkaar op Netflix Walking Dead keek.

Toen ik bij mijn nieuwe baan begon en door de gangen liep zat ik echt te kijken wat een goede schuilplaats zou zijn als de zombie pleuris zou uitbreken.

Deze serie liet mij nadenkenk hoe ik zou reageren als er een ramp zou gebeuren en dat is volgens mij de essentie van WD. Niet zozeer de zombies maar meer hoe je als mens gaat overleven in een wereld die veranderd is.Dat klinkt dan wel weer leuk. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb weleens de eerste aflevering gezien (misschien wel 2), maar het kon me niet echt boeien. Misschien moet ik toch weer eens een poging wagen.
quote:dolfje schreef op 12 februari 2016 @ 11:38:

[...]

Ja de psychologie erachter is echt goed. Ik vind dat het echt tot nadenken zet. De zombies zijn niet het engste in zo'n geval maar de andere mensen.

Had het er gisteren nog met een collega over maar ik kon haar niet overtuigen om eens te kijken.

Tegenwoordig gebruik ik het woord zombies niet meer, ik noem ze Walkers.

Iedereen sprak over deze serie en ik was de enige die hem nog niet gezien had, ze hebben mij ook moeten overtuigen om een aflevering te kijken, en als ik het niets vond dan so be it. Eerste 10 minuten was doorbijten voor mij, maar vanaf het moment dat Rick uit het ziekenhuis kwam en de wereld leeg was, toen begon het pas echt voor mij. Ik heb alle afleveringen gezien op netflix daarna ben ik doorgegaan op XBMC, nu is seizoen 6 al begonnen, ik wacht even met kijken zodat ik er meerdere achter elkaar kan kijken. Sinds ik TWD kijk vind ik het eng om alleen op kantoor achter te blijven, lange lege gangen vind ik ook niet meer zo fijn. In het begin keek ik TWD in bed op mijn tablet, maar daar sliep ik heel slecht van. Dus nu alleen overdag als manlief thuis is.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Starshine schreef op 12 februari 2016 @ 07:31:

[...]

+1

Ik vind dat ze je ook laten wennen aan gorigheid.

Dat ik begon met kijken, vond ik de eerste scene al eng/spannend, maar daar zou ik nou om lachen.

Wel jammer dat we al halverwege seizoen 6 zitten en op Netflix staat maar t/m s4. Maar dat vind ik sowieso een nadeel van Netflix.

Tot en met seizoen 5!

Vandaag toegevoegd.

Wij hebben net de eerste drie afleveringen van het nieuwe seizoen gekeken.

Eindelijk weer iets te bingen.

Dit vult toch een beetje mijn after dexter gat op
668, the neighbour of the Beast
Maar ik vind Rick een draak van een vent.

En sommige stukken vond ik wel een erg hoog soap gehalte hebben, maar tis heerlijk bingen.

Ik vind er overigens niks engs aan hoor, tis meer een zombiesoap dus.

Om TWD horror te noemen is schromelijk overdreven. Maar leuk. Dat wel.
S5 staat erop?
Er is te weinig relatiegedoe om het een soap te noemen vind ik.

Ik vind het verder wel apart dat we best wat geweld en opengereten mensen zien, maar seks blijft allemasl suggestief en boven de lakens en het woord 'fuck' wordt niet gebezigd.

Ohja, en Amerika steigert bij het zien van twee zoenende mannen.
Ik vind het iig eerder een soap achtige dramaserie dan horror.

En idd, stel je voor dat iemand fuck zou zeggen

Terwijl godverdomme toch wel het eerste woord zou zijn dat in mij op komt als er ineens een horde zombies op me af komt.
Eens hoor, ik heb ook andere gedachtes bij horror.

Ik heb er nooit nachtmerries van gehad en ben nog steeds niet bang in het donker.

Ik kijk eerder met bewondering naar de make up en special effects.
quote:Arizona15 schreef op 12 februari 2016 @ 10:27:

The Walking Dead vind ik persoonlijk een van de beste series ever.Dan heb je Game of Thrones nog nooit gezien.
Got is ook top.

Maar ik vind het verder van me afstaan. Het speelt in een fantasiewereld.

Twd voelt 'echter', en daarom kijk ik er met meer plezier naar (jaha, ik weet dat zombies ook niet echt zijn )
Kunnen me beiden niet boeien.

Vind nu wel moeilijk, geen idee meer wat te kijken tot begin maart.
Nou zo te zien moet ik Walking Dead toch ook echt eens een kans geven. Mijn neef was er ook al zo lyrisch over maar die heeft wel een beetje een andere smaak. Maar als hier ook zoveel mensen het geweldig vinden...

Bij Dexter kon ik ook wel wennen aan al het bloed, afgehakte lichaamsdelen en andere enge dingen. (Erg eigenlijk is dat, die afstomping... Maar ik wist wel dat het nep was. In het nieuws / kranten / World Press Photo tentoonstellingen vind ik het nog steeds veel erger om te zien, maar went het helaas ook.)

Maar ik denk ik dat ik een keertje midden op een regenachtige dag begin aan the Walking Dead, niet nu na elven :-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Goede-Fee schreef op 12 februari 2016 @ 23:15:

Kunnen me beiden niet boeien.

Vind nu wel moeilijk, geen idee meer wat te kijken tot begin maart.De docu "Mortified Nation".
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Starshine schreef op 12 februari 2016 @ 23:12:

Got is ook top.

Maar ik vind het verder van me afstaan. Het speelt in een fantasiewereld.

Twd voelt 'echter', en daarom kijk ik er met meer plezier naar (jaha, ik weet dat zombies ook niet echt zijn )

Ik heb het precies omgedraaid.

Daarbij vind ik GoT spannender blijven en de karakterontwikkelingen beter.
Het een sluit het ander niet uit he?

Daarbij 'een van de beste series ever' zegt mij dat Arizona meer in haar top tien heeft staan.

Ik heb btw hoge verwachtingen van 11-22-1963. Ik hoop dat die ook naar Netflix komt.

trailer: https://www.youtube.com/watch?v=NXUx__qQGew
quote:Starshine schreef op 12 februari 2016 @ 22:49:

Er is te weinig relatiegedoe om het een soap te noemen vind ik.

Ik vind het verder wel apart dat we best wat geweld en opengereten mensen zien, maar seks blijft allemasl suggestief en boven de lakens en het woord 'fuck' wordt niet gebezigd.

Ohja, en Amerika steigert bij het zien van twee zoenende mannen.

Dat komt omdat The Walking Dead te zien is via AMC, dat is een nogal brave zender. Game of Thrones en bijvoorbeeld mijn personal favorite The Leftovers (en True Blood toentertijd ook) worden uitgezonden door HBO. Bij HBO kan veel meer, voelt veel Hollandser aan qua wat mag en niet mag (naakt vooral, geweld mag schijnbaar altijd in the US of A).

HBO heeft ooit TWD afgewezen. TWD had er dan misschien heel anders uitgezien, veel meer raw.

Ik vraag me ook serieus af hoe ze dat gaan doen met Negan. Die is nogal expliciet in zijn uitspraken ^^.
quote:Starshine schreef op 12 februari 2016 @ 23:34:

Daarbij 'een van de beste series ever' zegt mij dat Arizona meer in haar top tien heeft staan.

Ik heb btw hoge verwachtingen van 11-22-1963. Ik hoop dat die ook naar Netflix komt.

trailer: https://www.youtube.com/watch?v=NXUx__qQGew

Komt op Hulu dus ik hoop dat ie in de toekomst op Netflix komt.

Ben er ook benieuwd naar. Boek was erg goed.
quote:tattou schreef op 13 februari 2016 @ 00:03:

[...]

Dat komt omdat The Walking Dead te zien is via AMC, dat is een nogal brave zender. Game of Thrones en bijvoorbeeld mijn personal favorite The Leftovers (en True Blood toentertijd ook) worden uitgezonden door HBO. Bij HBO kan veel meer, voelt veel Hollandser aan qua wat mag en niet mag (naakt vooral, geweld mag schijnbaar altijd in the US of A).

HBO heeft ooit TWD afgewezen. TWD had er dan misschien heel anders uitgezien, veel meer raw.

Ik vraag me ook serieus af hoe ze dat gaan doen met Negan. Die is nogal expliciet in zijn uitspraken ^^.+1

trailer: https://www.youtube.com/watch?v=NXUx__qQGewDat ziet er interessant uit!

trailer: https://www.youtube.com/watch?v=NXUx__qQGewIk vond dat boek zo goed, maar ik heb altijd vraagtekens bij verfilmingen van Stephen King boeken. Eerst zien, dan beoordeel ik pas.
quote:Moiren_ schreef op 13 februari 2016 @ 00:07:

[...]

Dat ziet er interessant uit!Lees eerst het boek, aanrader!
Ik was toen ook helemaal happy dat Under The Dome ver-seried werd, maar wat een teleurstelling was dat, zo slecht gecast.
quote:tattou schreef op 13 februari 2016 @ 00:08:

[...]

Lees eerst het boek, aanrader!Dan is de serie meestal niet leuk. En ik vind boeken enger dan films en series en dan slaap ik dus niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven