Entertainment alle pijlers

Obese - 2013

29-01-2013 10:40 2513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Obese begint zondag weer! Wie gaat het ook weer trouw kijken?

Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.

De kandidaten

Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.

Zwaar traject

Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
Ik hou er wel van om zo nu en dan een vette bek te halen of me het schompes te eten aan snoep.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 20:44:

[...]

inbeelding kan ook erg realistisch lijken. placebo effect. tuurlijk Meds, jij weet het beter dan ervaringsdeskundigen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:newimprovedkitty schreef op 10 maart 2013 @ 20:45:

ik merk dat dit me eigenlijk niet meer zo kan boeien ...Wat niet? Haar verhaal?
quote:newimprovedkitty schreef op 10 maart 2013 @ 20:45:

ik merk dat dit me eigenlijk niet meer zo kan boeien ...Haha ik let ook niet echt op, teveel gelul
Emotie eten heb ik gelukkig nooit gehad. Jullie?
quote:max09 schreef op 10 maart 2013 @ 20:46:

Emotie eten heb ik gelukkig nooit gehad. Jullie?Heeeeel vaak,
quote:Wikkie1977 schreef op 10 maart 2013 @ 20:44:

Ik heb ook eetbuien. Ik moet gewoon eten. Eigenlijk voel ik me daarna nog verdrietiger en vies vol

dat komt door de suikers en hoe meer suiker je eet hoe meer behoefte je eraan krijgt.

terwijl als je eiwitten eet je hongergevoel wordt gestild.
Toch niet weer een scheiding door obese?
Slank vriendje. Heb het begin natuurlijk weer gemist. Grrrr
quote:Wikkie1977 schreef op 10 maart 2013 @ 20:44:

Ik heb ook eetbuien. Ik moet gewoon eten. Eigenlijk voel ik me daarna nog verdrietiger en vies vol

maar dat zegt niet dat het een verslaving is, het kan net zo goed een dwanggedachte zijn. Er is echt geen wetenschappelijk onderbouwing voor het verslavingsargument. Misschien is het prettiger om het zo te zien omdat het je wat minder "verantwoordelijk" Maakt als in, de verslaving is sterker dan de wil?

Wat gebeurt er als je geen gehoor geeft aan die drang? een gedachte is maar een gedachte, je stort heus niet fysiek in (cold turkey) als je die nuts niet eet.
Het zit haar niet mee zeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Galadriel schreef op 10 maart 2013 @ 20:45:

[...]

Wat niet? Haar verhaal?nee, het programma, het is net als Meds zegt: het loopt gewoon via een bepaalde lijn. Goede start, de reden waarom iemand zo dik is geworden, het huilmoment, de relatie die evenn iet zo goed loopt, daarna weer goed sporten en aan het einde van het programma is men toch heel veel afgevallen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 20:44:

[...]

inbeelding kan ook erg realistisch lijken. placebo effect.Eten is tegenwoordig wel degelijk erkend als een verslaving. Daarbij; in hoeverre krijg je van roken en gokken of gamen een roes? Het gaat erom dat je iets doet of neemt waarbij je even de wereld om je heen vergeet en dát kan verslavend werken. Ook ik spreek helaas uit ervaring dat eten wel degelijk dat effect kan hebben!
Doet die roes ertoe? Er gaat een troostende werking van uit op momenten dat de mensen in kwestie dat nodig hebben. Of een rustgevende, of wat. Wat is het effect van roken dan? Dat geeft toch ook geen roes zoals alcohol of wiet dat doen?
quote:rosanna08 schreef op 10 maart 2013 @ 20:45:

[...]

tuurlijk Meds, jij weet het beter dan ervaringsdeskundigen ervaringsdeskundigen hebben wat voor ervaring precies? Ik eet namelijk ook, elke dag
@wikkie: ging je dan eten als je verdrietig was? Ik weet niet goed wat het bij mijn vriend is, die eet gerust een pak gevulde koeken, maar voor het lekker volgens mij
quote:rosanna08 schreef op 10 maart 2013 @ 20:45:

[...]

tuurlijk Meds, jij weet het beter dan ervaringsdeskundigen

Ik denk dat het ervan af hangt wat je een verslaving noemt. Het is wel geestelijk verslavend denk ik, maar niet lichamelijk.

zie ook in het Nederlands http://dare.uva.nl/document/130454.

Hangt er een beetje vanaf wat je verslaving noemt. Meestal bedoelt men dan iets lichamelijks, misschien veroorzaakt dat de verwarring?
quote:coolpack2 schreef op 10 maart 2013 @ 20:48:

Doet die roes ertoe? Er gaat een troostende werking van uit op momenten dat de mensen in kwestie dat nodig hebben. Of een rustgevende, of wat. Wat is het effect van roken dan? Dat geeft toch ook geen roes zoals alcohol of wiet dat doen?het is nogal cruciaal in de aanpak, geloof je in de troostende werking van voedsel of realiseer je je dat je je voor de gek laat houden door je eigen gedachten?
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 20:47:

[...]

maar dat zegt niet dat het een verslaving is, het kan net zo goed een dwanggedachte zijn. Er is echt geen wetenschappelijk onderbouwing voor het verslavingsargument. Misschien is het prettiger om het zo te zien omdat het je wat minder "verantwoordelijk" Maakt als in, de verslaving is sterker dan de wil?

Wat gebeurt er als je geen gehoor geeft aan die drang? een gedachte is maar een gedachte, je stort heus niet fysiek in (cold turkey) als je die nuts niet eet.Wauw! Het is me al vaker opgevallen in jouw posts, maar jij ben echt zo rechtlijnig en hebt gewoon weinig tot geen inlevingsvermogen. En dat is ook heel knap
Voedsel troost niet. Jij denkt dat het troost, dat is het verschil. Maar voedsel is gewoon voedsel, niet meer en niet minder.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 20:49:

[...]

het is nogal cruciaal in de aanpak, geloof je in de troostende werking van voedsel of realiseer je je dat je je voor de gek laat houden door je eigen gedachten?Ik geloof dit wel
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 20:48:

[...]

ervaringsdeskundigen hebben wat voor ervaring precies? Ik eet namelijk ook, elke dagen jij hebt ook vreetbuien? Momenten waarop je als een gek door het huis gaat om te kijken waar je je mee vol kunt stoppen zodat het lege gevoel van binnen maar weggaat?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Tickel schreef op 10 maart 2013 @ 20:44:

[...]

Maar groenten (smoothies) eet je ook niet, dus wat eet je dan wél?

ok hier dan mijn menu

sochtends 2 a 3 br boterhammen groente smoothie meteen erna

om ongv 10 uur stuk fruit,en grote beker magere yogert

om 12 u ongeveer he groot bord havermout zonder zoetsto halfvolle melk heerlijk heerlijk echt waar

tussen door om een uur of 3 4 eitje rijstewafel oid of nog een broodje

savonds gewoon warm eten best een groot bord

ik heb nl altijd honger..snaaien doe ik wel maar alles in mini porties mini mars mini schaaltje chips etc

lijnen heb ik nog nooit gedaan lijkt me gewoon heel slecht

als ik iets lekker wil doe ik het gewoon maar wel met mate ik heb het geluk om slank maar toch goed gevuld te zijn zeg maar
nee roos, ik weet dat dat niet werkt namelijk
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 20:47:

[...]

Wat gebeurt er als je geen gehoor geeft aan die drang? een gedachte is maar een gedachte, je stort heus niet fysiek in (cold turkey) als je die nuts niet eet.Ik heb me nooit zo verdiept in de wetenschappelijke kant en vind dat ook niet zo interessant eigenlijk. Noemt het zoals je wilt, een dwanggedachte is toch ook een soort verslaving en moeilijk te stoppen? Of dat nou bij eten is, of bij altijd 4x de deur moeten checken bij het weggaan, alleen de even treden van een trap mogen nemen of overdreven vaak je handen wassen. Het doen geeft een soort roes, een gevoel van tevredenheid en ermee stoppen is niet voor iedereen makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven