Entertainment alle pijlers

Pokemon GO deel 7

07-10-2018 10:27 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we weer een deel vol over onze frustraties over curveballen die niet doen wat wij willen en spokemonsters die niet gevangen willen worden, maar vooral delen we onze successen over welke gave Pokemons we wel hebben gevangen en juichen we (voor elkaar) als de opdracht wel gelukt is.

Afbeelding

https://www.iculture.nl/gids/pokemon-go-beginnersgids/

https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=nl.

http://pokemongo.gamea.co/c/omxwrchu

https://p337.info/pokemongo
anna_c wijzigde dit bericht op 03-11-2018 11:46
34.96% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Leighton, lastig die franse taal. Heb er eindexamenin gedaan (lang geleden) maar dan is het toch heel ander niveau dan engels. Een frans boek lezen bleef lastig terwijl engels prima ging en nog steeds gaat.
Van de zomer kwamen we in frans ziekenhuis terecht en niemand kon engels, zelfs de artsen niet. Hoe die mensen ooit arts kunnen worden zonder een woord engels?
Maar wat ik niet snap is dat wij in Frankrijk de pokemon gewoon in de normale namen zagen. Is het geen instelling die je kunt wijzigen? Of is dit een domme vraag.... :-D
Maar sterkte. Komt vast goed, maar snap dat het lastige periode is. Je moet inderdaad op zoek naar mensen in het zelfde schuitje.

Heb een heleboel forumvrienden die niet meer actief lijken te zijn. Blijven hangen op great of ultravriend niveau. Hebben meer mensen daar last van?
Alle reacties Link kopieren
Leighton schreef:
09-01-2019 20:51
Ik ga over 5 minuutjes m'n ei aanzetten :) hopelijk lukt het alle 4, (ik heb geen cadeaus om uit te pakken dus ben afhankelijk van jullie) dan ga ik 800000 XP omhoog :cheer2:
Ik heb je cadeau uitgepakt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ei staat aan!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Vlinderplant schreef:
09-01-2019 20:59
Leighton, lastig die franse taal. Heb er eindexamenin gedaan (lang geleden) maar dan is het toch heel ander niveau dan engels. Een frans boek lezen bleef lastig terwijl engels prima ging en nog steeds gaat.
Van de zomer kwamen we in frans ziekenhuis terecht en niemand kon engels, zelfs de artsen niet. Hoe die mensen ooit arts kunnen worden zonder een woord engels?
Maar wat ik niet snap is dat wij in Frankrijk de pokemon gewoon in de normale namen zagen. Is het geen instelling die je kunt wijzigen? Of is dit een domme vraag.... :-D
Maar sterkte. Komt vast goed, maar snap dat het lastige periode is. Je moet inderdaad op zoek naar mensen in het zelfde schuitje.

Heb een heleboel forumvrienden die niet meer actief lijken te zijn. Blijven hangen op great of ultravriend niveau. Hebben meer mensen daar last van?
Ik heb 68 vrienden, veelal van het forum maar meer dan de helft kan ik geen cadeautje sturen omdat ze hem aan de andere kant niet openen. Sturen ook niets terug maar ze zijn wel actief want je ziet wel wat ze vangen. Er staat dan yesterday of today bij. Wel jammer dat er dan geen gifts worden verstuurd of geopend
Alle reacties Link kopieren
Uitgepakt Leighton... ik moest snel nog wat ruimte maken want ik kreeg weer een berg items omdat ik level up ging, pff! Anna ook bedankt. 520.000 XP, is toch lekker. Nu nog wat evolven en mijn avond is weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog op streepjessokken en lady Phoxy :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Vlinderplant schreef:
09-01-2019 20:59
Leighton, lastig die franse taal. Heb er eindexamenin gedaan (lang geleden) maar dan is het toch heel ander niveau dan engels. Een frans boek lezen bleef lastig terwijl engels prima ging en nog steeds gaat.
Van de zomer kwamen we in frans ziekenhuis terecht en niemand kon engels, zelfs de artsen niet. Hoe die mensen ooit arts kunnen worden zonder een woord engels?
Maar wat ik niet snap is dat wij in Frankrijk de pokemon gewoon in de normale namen zagen. Is het geen instelling die je kunt wijzigen? Of is dit een domme vraag.... :-D
Maar sterkte. Komt vast goed, maar snap dat het lastige periode is. Je moet inderdaad op zoek naar mensen in het zelfde schuitje.

Heb een heleboel forumvrienden die niet meer actief lijken te zijn. Blijven hangen op great of ultravriend niveau. Hebben meer mensen daar last van?
Dat ligt aan de instellingen van je app/telefoon. Je kunt zelf wel de Engelse namen zien, maar als mensen met wie je in contact probeert te komen het dan hebben over ...rêve (die snap ik nu ik hem weet nog niet) dan blijft t lastig :)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is toch een beetje vreemd dat ze geen woord Engels spreken? En het niet lijken te willen ook, Frans is een mooie taal maar Engels wordt toch echt in meer landen gesproken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
09-01-2019 21:06
Ik heb 68 vrienden, veelal van het forum maar meer dan de helft kan ik geen cadeautje sturen omdat ze hem aan de andere kant niet openen. Sturen ook niets terug maar ze zijn wel actief want je ziet wel wat ze vangen. Er staat dan yesterday of today bij. Wel jammer dat er dan geen gifts worden verstuurd of geopend
Ik stuur geen cadeautjes en open geen cadeautjes meer naar en van mensen met wie ik best vriend ben als ik met mensen met wie ik dat niet ben omhoog kan gaan in level van vriendschap. Heb ik meer cadeaus op een dag dan stuur ik wel, en als ik minder dan 20 cadeautjes heb om te openen open ik ook van een cadeau van een beste vriend. Anders vind ik het zonde van de cadeautjes waarmee ik level up kan gaan.

Inmiddels heb ik 114 vrienden waarvan 30 best friend. Dus ja, ik moet wel wat cadeautjes draaien wil ik een best friend een cadeau sturen 😂
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
09-01-2019 21:01
Mijn ei staat aan!
Uitgepakt. Xp binnen?
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
09-01-2019 21:15
Ik stuur geen cadeautjes en open geen cadeautjes meer naar en van mensen met wie ik best vriend ben als ik met mensen met wie ik dat niet ben omhoog kan gaan in level van vriendschap. Heb ik meer cadeaus op een dag dan stuur ik wel, en als ik minder dan 20 cadeautjes heb om te openen open ik ook van een cadeau van een beste vriend. Anders vind ik het zonde van de cadeautjes waarmee ik level up kan gaan.

Inmiddels heb ik 114 vrienden waarvan 30 best friend. Dus ja, ik moet wel wat cadeautjes draaien wil ik een best friend een cadeau sturen 😂
Ik had het over mensen waar ik nog geen best friend mee ben. Ik stuur gewoon iedereen een gift als die een gift kan ontvangen. Geen zin om na te denken wie ik wel en niet een gift wil sturen. En ja ik zie dat ook wie wel of geen best friend is. Ik ga gewoon mn rijtje af om te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak geen cadeautjes om te versturen en dan stuur ik ook eerder naar mensen met wie ik nog omhoog kan gaan. Maar dat voelt wel fout, alsof ik mijn eerste, beste vrienden negeer. Dus soms stuur ik die dan juist....
Ik vind het maar lastig hoor.

En nu is ook vaak mijn rugtas vol. Ik heb zo vaak zonder spullen gezeten dat ik het heel moeilijk vind om wat weg te gooien. Toch meer gaan doen, want wat ik met 236 max potions moet????

Misschien moet ik ook een lijstje bij gaan houden wie ik wanneer wat stuur, maar kan iemand me dan eerst de etiquette uitleggen? Want nu doe ik maar wat omdat ik de sociale stress ervan niet aankan (ok, dit klinkt eigenlijk best dramatisch).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het uitpakken allemaal! Toch 600000 XP erbij, ooit haal ik level 40 wel. ;)

Ik stuur cadeaus als het vriendschapslevel nog niet omhoog is gegaan die dag en als ik geen cadeau uit kan pakken om het omhoog te halen. En als het kan natuurlijk, ik heb heel veel mensen in m'n lijst van hier die minder of niet (meer?) actief zijn. Dan kan ik geen cadeaus sturen omdat ze er nog 1 hebben maar zij sturen ook niks. :(
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, Anna, ik kreeg er een steen bij :)

Ik doe maar wat met cadeautjes. Er zitten er nu nog een paar in mijn tas die ik zo maar aan mensen die al bff zijn ga geven. Volgens mij kan ik ze nergens anders kwijt.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
09-01-2019 21:23
Ik heb vaak geen cadeautjes om te versturen en dan stuur ik ook eerder naar mensen met wie ik nog omhoog kan gaan. Maar dat voelt wel fout, alsof ik mijn eerste, beste vrienden negeer. Dus soms stuur ik die dan juist....
Ik vind het maar lastig hoor.

En nu is ook vaak mijn rugtas vol. Ik heb zo vaak zonder spullen gezeten dat ik het heel moeilijk vind om wat weg te gooien. Toch meer gaan doen, want wat ik met 236 max potions moet????

Misschien moet ik ook een lijstje bij gaan houden wie ik wanneer wat stuur, maar kan iemand me dan eerst de etiquette uitleggen? Want nu doe ik maar wat omdat ik de sociale stress ervan niet aankan (ok, dit klinkt eigenlijk best dramatisch).
De aanschaf van een gotcha heeft mij wel van veel stress afgeholpen. Nu kan ik gewoon op de fiets pakjes draaien. In weer en wind. En eventueel ook met iemand samen fietsen. Voorheen baalde ik als ik met bekende/collega moest opfietsen. Voelde altijd druk dat ik pakjes moest ophalen om kadootjes te sturen.
En het is misschien niet eerlijk, maar ik kijk in de ochtend eerst naar de mensen met wie ik omhoog kan en die mij nog niets gestuurd hebben. Die stuur ik wat. Meestal is er wat over. En dan stuur ik alvast iets aan mensen van wie ik weet dat ze de gift tot de volgende dag bewaren om te openen. Of stuur ik aantal beste vrienden van het forum de rest. Beetje om de beurt. Vooral toen er weer wat leuks uit eieren kwam. Dan stuurde ik overdag ook nog wat en ging ik extra pakjes draaien.

Dus Anna ik snap je stress wel, maar er zijn denk ik geen regels. Doe waar jij je goed bij voelt. En ik word echt niet boos als je mij geen pakje terug stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Ps
En vooral niet teveel nieuwe vrienden, want dan moet je teveel pakje draaien en red ik het niet met tien op een dag. Beheerste groei..... :-D

Enne verwijderen jullie ook vrienden? Die mensen die niets doen en je gift niet meer openen. Zou lekker opruimen. Maar kan me er net niet te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Leighton schreef:
09-01-2019 21:12
Ik wacht nog op streepjessokken en lady Phoxy :sherlock:
Is het gelukt? Heb je een kadootje gestuurd, althans ik ben iedereen langsgegaan.
Toch weer een kwart verder in level 37! :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Leighton schreef:
09-01-2019 21:27
Dankjewel voor het uitpakken allemaal! Toch 600000 XP erbij, ooit haal ik level 40 wel. ;)

Ik stuur cadeaus als het vriendschapslevel nog niet omhoog is gegaan die dag en als ik geen cadeau uit kan pakken om het omhoog te halen. En als het kan natuurlijk, ik heb heel veel mensen in m'n lijst van hier die minder of niet (meer?) actief zijn. Dan kan ik geen cadeaus sturen omdat ze er nog 1 hebben maar zij sturen ook niks. :(
Wilde een heel verhaal typen, maar zo doe ik het dus ook.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
09-01-2019 21:51
Is het gelukt? Heb je een kadootje gestuurd, althans ik ben iedereen langsgegaan.
Toch weer een kwart verder in level 37! :)
Jaaaa gelukt, dankjewel! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
09-01-2019 21:21
Ik had het over mensen waar ik nog geen best friend mee ben. Ik stuur gewoon iedereen een gift als die een gift kan ontvangen. Geen zin om na te denken wie ik wel en niet een gift wil sturen. En ja ik zie dat ook wie wel of geen best friend is. Ik ga gewoon mn rijtje af om te sturen.
Haha, dat ik volgens mij een verkorte versie van mijn verhaal.
Ik houd niet bij wie ik wel en niet stuur. Nou ja, nu op vakantie wel, normaal niet. Dan begin ik de ene keer onder aan de lijst. Andere keer bovenaan. Ene dag heb ik 80 cadeautjes en kan ik iedereen sturen. Andere dag heb ik twee cadeautjes en stuur ik er twee. Dat in willekeurige volgorde.
Mensen met een naam die begint met een letter in het midden van het alfabet komen er bij mij dus bekaaid vanaf 😂
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
09-01-2019 22:39
Haha, dat ik volgens mij een verkorte versie van mijn verhaal.
Ik houd niet bij wie ik wel en niet stuur. Nou ja, nu op vakantie wel, normaal niet. Dan begin ik de ene keer onder aan de lijst. Andere keer bovenaan. Ene dag heb ik 80 cadeautjes en kan ik iedereen sturen. Andere dag heb ik twee cadeautjes en stuur ik er twee. Dat in willekeurige volgorde.
Mensen met een naam die begint met een letter in het midden van het alfabet komen er bij mij dus bekaaid vanaf 😂
Dan zit ik goed :yes:
80 kadootjes? Je kunt er maar 10 hebben toch? Of doe je meerdere keren per dag?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
09-01-2019 22:58
Dan zit ik goed :yes:
80 kadootjes? Je kunt er maar 10 hebben toch? Of doe je meerdere keren per dag?
Ik verstuur vaak wel een paar keer per dag, maar 80 haal ik niet zo vaak :)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
09-01-2019 22:39
Mensen met een naam die begint met een letter in het midden van het alfabet komen er bij mij dus bekaaid vanaf 😂
Ja, dat herken ik wel, haha.

Meestal stuur ik gewoon meteen een gift als ik een cadeau van iemand heb geopend. Dan hoef ik zelf nergens op te letten.
Als dat een keer niet lukt, noteer ik even wie er nog iets tegoed heeft. Verder probeer ik het zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar dat is gewoon een beetje gokwerk. Dus ik zou me daar niet te druk over maken!

En als er vrienden in de buurt komen van ultra of best friends, dan geef ik ze in mijn lijstje een kleurtje zodat ik niet per ongeluk een cadeautje voortijdig uitpak (rood voor nog 1 dag, groen voor nog (minder dan) tien en blauw voor nog (minder dan) twintig dagen te gaan).
Alle reacties Link kopieren
Leighton schreef:
09-01-2019 21:12
Ik wacht nog op streepjessokken en lady Phoxy :sherlock:
Sorry! Ik ben het helemaal vergeten. Vroeg in slaap gevallen en niet wakker geworden van de herinnering in mijn telefoon! Sorry!

Wil je nog een keer een Lucky Egg aan zetten?
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
09-01-2019 22:58
Dan zit ik goed :yes:
80 kadootjes? Je kunt er maar 10 hebben toch? Of doe je meerdere keren per dag?
Ik woon in Amsterdam naast een groot park met 7 gyms en 30 pokestops. Als ik in het weekend daar twee uurtjes rondloop ben ik al een heel eind op weg naar die 80 😂
Tijdens werkdagen haal ik het vaak ook niet. Omdat ik dan geen tijd heb om te lopen. Maar als ik vrij ben en het weer is goed zodat ik veel buiten kan zijn dus wel.
Als ik naar de supermarkt loop kom ik ook ongever 15 stops en 5 gyms tegen, dat dan ook op de terugweg. Dan tikken de cadeautjes die ik uit kan delen best wel aan natuurlijk.

Luxepositie :biggrin:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven