Entertainment alle pijlers

Pokemon GO deel 7

07-10-2018 10:27 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we weer een deel vol over onze frustraties over curveballen die niet doen wat wij willen en spokemonsters die niet gevangen willen worden, maar vooral delen we onze successen over welke gave Pokemons we wel hebben gevangen en juichen we (voor elkaar) als de opdracht wel gelukt is.

Afbeelding

https://www.iculture.nl/gids/pokemon-go-beginnersgids/

https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=nl.

http://pokemongo.gamea.co/c/omxwrchu

https://p337.info/pokemongo
anna_c wijzigde dit bericht op 03-11-2018 11:46
34.96% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Leighton schreef:
08-01-2019 20:31
Nee, Frans. Zit in het Franstalige gedeelte.
Taalbarrière is lastig. Maar vaak vinden juist mensen met Frans als moederstaal het geweldig wanneer je als buitenlander hun taal probeert te spreken, al is het in het begin wat krakkemikkig. En verder natuurlijk heel veel op pad gaan om Pokemon te vangen! Ik zou zeggen: tegen de tijd dat je erin slaagt om in het Frans uit te leggen aan de buurvrouw waarom je plotseling naar buiten rent terwijl je eigenlijk moet studeren, is een inburgeringscursus overbodig. Ik krijg dat hier in het Nederlands nog niet uitgelegd...
MoWa24 schreef:
08-01-2019 23:26
Haha, respect van de wijksnotjong, daar doe je het toch voor!
Zeker. Missie volbracht. Denk dat ik nu maar ga stoppen :rolling:
In memoriam AnnA_C
Is er ook geen Pokémon groep van jouw plaats Leighton? Ik zocht op Facebook Pokémon Go en dan naam woonplaats.
Wel stoer dat je de uitdaging bent aangegaan.
MoWa geweldig verhaal over je nieuwe fans :rofl:
Ja er is zeker een Pokémon groep, in het Frans. Dus ik heb nog niet de stap gezet om daar iets te posten. Zoveel comfort zones te doorbreken. :) De taal vind ik gewoon lastig momenteel, ik had verwacht dat meer mensen Engels zouden spreken maar dat is absoluut niet zo. Ik doe wel erg m'n best. :)

Ik ben van plan om in maart lessen te gaan volgen mits ik het dan nog kan betalen. ;-D Ga eind deze maand 2 weken op vakantie en het leek me niet handig om middenin de taallessen op vakantie te gaan vandaar maart.

Wil iemand buitenlandse cadeaus uit een ander land dan m'n gebruikelijke land? :biggrin:
Leighton schreef:
09-01-2019 08:43
...

Wil iemand buitenlandse cadeaus uit een ander land dan m'n gebruikelijke land? :biggrin:

Ja leuk! :-D

Frans is ook wel een moeilijke taal.
Mijn dochter (14) heeft nu ook frans op school. De docent let ook heel erg op uitspraak en het is allemaal behoorlijk pittig
Je kan nu ook een rare candy verdienen met battles. :)
Leighton schreef:

Ik weet niet of het normaal is als je naar een andere plaats of land verhuist, maar ik heb geen sociaal netwerk hier en hoewel ik erg goed alleen kan zijn, voel ik me toch af en toe wat eenzaam en ik weet niet zo goed hoe ik dat kan veranderen.
Ik heb verschillende malen langere tijd in het buitenland gezeten en mijn gouden tip is inderdaad de talencursus. Je leert daar andere expats kennen die ook op zoek zijn naar een netwerk en daarna spreek je de taal (beter), zodat je echt contact kunt leggen met de natives. Maar ik denk dat een lokaal Pokémongroepje waarschijnlijk ook een goede zet is.

Als je er net bent is het vaak fantastisch, daarna kan een periode van culture shock volgen (ik spreek uit ervaring) waarin je je vooral de negatieve punten van je nieuwe land opvallen.
Mijn Frans is echt te beroerd voor woorden, dus ik doe het je niet na. Ik wilde opschrijven 'ik ben AnnA en speel pokemon go', maar ik kwam niet verder dan "je m'appelle AnnA et je suis une pokemon', maar ik weet wel dat dat niet helemaal klopt.....

Ik had gisterenavond even een frustratiemomentje: 2 weken op vakantie geweest in een land waar gyms alleen uitgehongerde pokemons bevatten die er al weken in staan. Dus een aantal bevrijd en een aantal eenzame pokemons vriendjes gegeven. Zijn er gisterenavond ineens 5 van mijn pokemons uit de gym gegooid. Toch wel een beetje jammer dat dat nu maar 50 muntjes opleverde ipv 5 keer 50......
Marene, wij kunnen deze week best friends worden. Volgens mij zetten we geen van beiden een ei aan dus wat mij betreft spreken we niets af.
Je suis aussi un Pokémon :biggrin:

Nou de langzame service met alles is nu al een minpunt :roll: ik wacht al ruim 8 weken op mijn vergunning, en zonder vergunning geen zorgverzekering, mag ik niet werken, eigenlijk niks zonder vergunning.

Wist je dat Pokémon in het Frans andere namen hebben? Ik kijk weleens op het Facebook groepje en dan heb ik echt geen flauw idee welke Pokémon ze het over hebben. :rofl:

Een quizje:

Wat is een chenipan?

Wat is een ossatueur? (Hint, is ook alolan)

Wat is een feuvorêve?

En niet googlen hè. :biggrin:
Ossateur moet wel cubone zijn. Feuvoreve jigglypuff? En chenipan caterpie?
Lastig hoor Leighton! Waarom ben je ook al weer geëmigreerd?

En goed om te weten, Bowgirl! Mijn motivatie om te battlen was alweer weggezakt. Maar dat komt ook omdat het vrij lastig is om iemand te vinden die op hetzelfde moment wil battlen, vind ik.
Chenipan is inderdaad caterpie, ossatueur is marowak (bijna) en feuvorêve is misdreavus. Natuurlijk. Dat je daar zelf niet op kwam. :whip:

Mijn man kreeg een nieuwe baan en ik heb eigenlijk altijd wel in het buitenland willen wonen, dat ervaren, niet perse hier maar het was een mooie kans. :) En we hadden allebei het idee dat we het over een paar jaar misschien niet meer zouden doen, dus.. kans gepakt en gegaan.

Het zou handig zijn als je kon zien wanneer je vrienden online zijn, dan kan je makkelijker vechten.
Eze schreef:
06-01-2019 21:38

60 beste vrienden nu, op naar de 100 (je moet wat als je lvl 40 bent :) )
Ik heb je een bericht gestuurd, ik weet nl niet of wij al vriendjes zijn
Marene123 schreef:
08-01-2019 16:18
Ik, Guu...1, zag jouw naam ook voorbij komen, geloof ik! Kan gebeuren ;-) In mijn geval niet erg, ik zet meestal toch geen ei aan.
Gelukkig :)
EmgeeNL schreef:
08-01-2019 15:29
Sorry, was afwezig wegens ziekte en heb gisteren cadeautjes uitgepakt zonder te letten op kans dat het level omhoog gaat. Hetzelfde geldt voor nog een andere speler op het forum :(
Geen probleem, hoor. Kan gebeuren!
Leighton schreef:
Nee, Frans. Zit in het Franstalige gedeelte. Met Duits had ik nog wel uit de voeten gekund, toch wel spijt dat ik Frans heb laten vallen op de middelbare school. :biggrin:

Het bevalt me op zich goed, lekker eten vooral, kaas en chocola :rofl:

Ik weet niet of het normaal is als je naar een andere plaats of land verhuist, maar ik heb geen sociaal netwerk hier en hoewel ik erg goed alleen kan zijn, voel ik me toch af en toe wat eenzaam en ik weet niet zo goed hoe ik dat kan veranderen.
Frans lijkt me moeilijk om te leren spreken/verstaan. Duits is inderdaad makkelijker, ook meer gelijkenis met Nederlands
Lijkt me heel logisch dat je je af en toe eenzaam voelt! Rot voor je :hug: Dan is de taal wel echt een barrière hè!
Je schreef eerder dat je contact had met een buurvrouw en haar hondje, en met haar ging wandelen en koffiedrinken, heb je dat contact nog?
Misschien zou je ook kunnen kijken of er een vereniging is van Nederlanders, die in of in de buurt van jouw woonplaats wonen..... ik weet het, daar leer je de taal niet door (maar daar ben je al druk mee bezig) maar misschien wel leuk om "gewoon" Nederlands te kunnen praten. Goed tegen de momenten van eenzaamheid! En misschien kunnen mensen die er al langer wonen je wel goede tips geven over het leven daar!
marene123 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 12:49
Reden: mijn vraag over werken had je hierboven al beantwoord....
4.72% gewijzigd
Streepjessokken prachtig, je nieuwe fans! We hebben ook wel eens meegemaakt, dat kinderen duidelijk niet zo'n hoge pet ophadden van ons Pokemontalent ( oude mensen, dus dat kan niet veel bijzonders zijn :p) en verrast waren door ons level en de bijzondere Pokémon. Toch even leuk momentje hè ;-)
Poppy-del-Rio: ik zet meestal geen ei aan, dus we hoeven inderdaad niets af te spreken.
Marene123 schreef:
09-01-2019 12:47
Frans lijkt me moeilijk om te leren spreken/verstaan. Duits is inderdaad makkelijker, ook meer gelijkenis met Nederlands
Lijkt me heel logisch dat je je af en toe eenzaam voelt! Rot voor je :hug: Dan is de taal wel echt een barrière hè!
Je schreef eerder dat je contact had met een buurvrouw en haar hondje, en met haar ging wandelen en koffiedrinken, heb je dat contact nog?
Misschien zou je ook kunnen kijken of er een vereniging is van Nederlanders, die in of in de buurt van jouw woonplaats wonen..... ik weet het, daar leer je de taal niet door (maar daar ben je al druk mee bezig) maar misschien wel leuk om "gewoon" Nederlands te kunnen praten. Goed tegen de momenten van eenzaamheid! En misschien kunnen mensen die er al langer wonen je wel goede tips geven over het leven daar!
Haha gewoon Nederlands praten mis ik niet erg :-$ maar om contacten op te doen kan het wel helpen. Ik heb ook nog wel contact met de buurvrouw maar die heeft ook gewoon een fulltime baan, dus de tijden dat ik daadwerkelijk alleen ben (als man op z'n werk is) is zij ook gewoon aan het werk.

Ik ga vaak een rondje of 3 lopen in het park om Pokémon te vangen een frisse neus te halen en dan voel ik me over het algemeen ook al beter. :) Maar soms wil ik ook gewoon eens tegen iemand anders praten dan m'n man :rofl:
Grrr ik ben al een paar dagen niet lekker en telkens zag ik vanaf de bank toen ik in mijn huispak onder een dekentje lag , twee verschillende schaduwen in de buurt. De vis en nog een andere. Vanmiddag expres door het park en de wijk gefietst en natuurlijk kom ik nu helemaal niks tegen.
Beterschap Dolfje!

Ik ben verdrietig :cry: er was een heathran raid dus ik ernaartoe, want je weet maar nooit, misschien zijn er mensen. Er waren 10 mensen, ik denk spoofers want zag niemand, en de usernames leken op elkaar (zoals pietje1 en pietje2), verslagen....Lukt het me niet om hem te vangen! :cry: nu heb ik waarschijnlijk voor eeuwig een zwarte schaduw in m'n Pokédex.
Beterschap, Dolfje. En je weet nooit, Leighton: ik had niet gedacht dat ik legendaries zou kunnen scoren, maar die zitten nu gewoon in de field quests. Kost alleen wat meer geduld.

Ik heb net de knoop maar doorgehakt en honderd Pokeballen weggegooid. Het was even slikken, maar jullie hebben eigenlijk gelijk dat je er niet zo veel nodig hebt omdat de voorraad gestaag weer wordt aangevuld. Dus ik kon eindelijk weer eens tien gifts achter elkaar openen. Heb momenteel niet genoeg cadeautjes om ze aan iedereen meteen terug te geven, maar ik heb mijn lijst aangevuld met een rubriek 'Te sturen' en verschillende kleurtjes (prioriteren!), dus dat komt goed, haha.

Am...ka: bedankt voor je gift van gisteren. Ik maak 'm vanavond iets na negenen open, mocht je een ei aan willen zetten.
Leighton: ik pak jouw cadeautje dus ook uit na negenen, nog even voor de zekerheid! Li...07 en Vu...86: mochten jullie in de gelegenheid zijn om mijn gift tussen 21.00 en 21.30 uur uit te pakken: be my guest! Succes alvast voor alle eier-daters hier.
Nog een kwartier tot de grote eisessie :)
Ik ga over 5 minuutjes m'n ei aanzetten :) hopelijk lukt het alle 4, (ik heb geen cadeaus om uit te pakken dus ben afhankelijk van jullie) dan ga ik 800000 XP omhoog :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven