Entertainment alle pijlers

Serious Request 2012 Enschede

18-12-2012 10:49 1018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint het weer. Gerard, Giel en Michiel gaan het Glazen Huis in.

Wie gaat er ook heen?
Ergens heeft Schilderpalet wel gelijk. Want die 800 miljoen die is uitgegeven aan de kerst wordt niet uitgegeven door mensen die bij de voedselbank lopen en die mensen hebben ook geen geld voor vuurwerk.

Recent postte een forummer nog dat ze bij het halen van haar pakket ook een envelop kreeg. Daar zat 100 euro in. Een immens bedrag voor haar, waar ze van moest huilen omdat het nieuwe warme schoenen voor haar en haar gezin betekende.

Van mij mag SR volgend jaar voor de voedselbank geld ophalen. Want net doen alsof er hier geen armoede is, is ook struisvogel spelen. En die armoede is dan misschien niet vergelijkbaar met armoede in Malawi, maar het is er wel en gaat de komende jaren toenemen.
Prachtig dat liedje van Ilse en wat een mooi mens!

Speelman en Speelman vind ik ook elke keer ontroerend. Heb ze een keer in het theater gezien en de liedjes raakten mij.

Maar jeetje, wat gaan ze goed!!! Pffhh, echt even afkicken morgen!
Als je voor de Voedselbank wil doneren moet je naar Q-Music luisteren.

Je luistert naar 3fm, die actie is voor het rode kruis. Gevalletje van de juiste zender voor je eigen goede doel!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Ik doneer wel zonder naar de radio te luisteren.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 december 2012 @ 10:15:

Ergens heeft Schilderpalet wel gelijk. Want die 800 miljoen die is uitgegeven aan de kerst wordt niet uitgegeven door mensen die bij de voedselbank lopen en die mensen hebben ook geen geld voor vuurwerk.

Ik bekijk dat dan weer andersom: als het grootste deel van Nederland nog steeds zulke bedragen kan uitgeven aan feestdagen, kan er ook nog wel een paar miljoen af voor goede doelen. En ook nog wel voor én derdewereldlanden én de Voedselbank.

quote:Van mij mag SR volgend jaar voor de voedselbank geld ophalen. Want net doen alsof er hier geen armoede is, is ook struisvogel spelen. En die armoede is dan misschien niet vergelijkbaar met armoede in Malawi, maar het is er wel en gaat de komende jaren toenemen.Geld ophalen voor derdewereldlanden betekent toch niet dat we doen alsof er hier geen armoede is? En nee, het is inderdaad niet vergelijkbaar met in Malawi.
Even reageren vanaf mijn werk, nog niet alles bij gelezen.

Schilderspalet, je zeikt. En je snapt er de ballen van.

Ik loop bij de voedselbank en ik kan je vertellen dat,zij totaal geen behoefte hebben aan zoveel miljoen.

Zij delen nl voedsel uit wat anders wrg gegooid gaat worden.

Tuurlijk kunnen zij geld gebruiken voor opslag, vervoer evt extra's. Maar die miljoenen? Veels te veel.

Die kunnen ze in Afrika beter gebruiken.

Verder wat leo zegt.

Goeie tekst meid, goed verwoord.
quote:Italie_Meisje schreef op 24 december 2012 @ 10:48:

Ik loop bij de voedselbank en ik kan je vertellen dat,zij totaal geen behoefte hebben aan zoveel miljoen.

Zij delen nl voedsel uit wat anders wrg gegooid gaat worden.

Tuurlijk kunnen zij geld gebruiken voor opslag, vervoer evt extra's. Maar die miljoenen? Veels te veel.

Die kunnen ze in Afrika beter gebruiken.

Ja, dat dacht ik dus ook al, maar ik wist het niet zeker, dus dan post ik het niet.
quote:Eleonora schreef op 24 december 2012 @ 00:29:

[...]

Vreselijk inderdaad. In dit land waar straks weer voor mil-joe-nen aan vuurwerk letterlijk de lucht in gaat en waar de afgelopen dagen voor 800 miljoen (!!!) euro aan kerstinkopen is gedaan, lopen janken over een paar miljoen zélf, al dan niet ludiek, ingezamelde centen, voor mensen die letterlijk het kind uit hun buik op straat verliezen, en het zien sterven, tijdens de twee dagen die ze naar het ziekenhuis moeten lópen om het te krijgen, in een ziekenhuisje waar twee vroedvrouwen werken die twintig bevallingen per dag doen.

En dát gaan vergelijken met de armoede en de situatie hier. Roeptoeteren dat het 'op moet houden!' alsof het om een misdaad gaat om verder te kijken dan je neus lang is.

Hoe genant. Hoe badinerend en belerend. Alsof mensen niet helemaal zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven.

Het kan trouwens ook beiden. Ik doneer aan SR én de voedselbank, want die steun ik al vanaf het begin van z'n bestaan met een bijdrage ieder jaar.

Bye bye man! Bye bye!

Ben ik met je eens...helemaal! Behalve dat er geld moet worden uitgegeven aan goede zorg, ook graag aan goede voorlichting!!! Ik heb laatst een documentaire gezien waarin vrouwen alleen maar kinderen kregen in de hoop dat er eentje bijzat die later voor hun kon zorgen.....Ze had zelf a 6 kinderen verloren....Je baarmoeder functioneert na 6 doodgboren kinderen ook niet meer naar behoren en dat speelt ook voor een deel mee aan de kindersterfte in Afrika.

Dus naast goede gezondheidszorg, ook goede voorlichting!
Ik heb Living Doll gemist!! Er was hier een stroomstoring!
En daarnaast ook een goede follow up blijven geven: dus inentingen op tijd, goede klamboes, aandacht voor hygiëne.

Niet alleen een goede start, maar ook een goed leven!
Hij staat op de site TM. En ongetwijfeld ook al op YouTube.
quote:Schilderspalet schreef op 23 december 2012 @ 23:23:

Hoe belachelijk is het dat hier in Nederland ruim 6 miljoen (!) wordt opgehaald voor het buitenland, terwijl hier in Nederland zelf de voedselbanken alarm slaan.

Alarm slaan om ze te weinig eten hebben voor het steeds armer wordende volk. Voor kinderen die hier in Nederland amper een goed leven kunnen hebben.

En dat op 1 pagina in de dagbladen.

Echt beschamend

Nu......stoppen........met...........deze...........onzin.

En helemaal terecht dat de regering niet meedoet met deze onzin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ECHT... JE ZEIKT VERSCHRIKKELIJK!!

Baby's in arme landen hebben het geld veel harder nodig dan wij hier. Punt.
Klopt. Heb 'm al gekeken. Maar ik wilde hem gisteravond "live" zien.
Ah, ja, live is altijd beter, voelt toch een beetje alsof je er bij bent. Zo'n video voelt dan als mosterd.
Leo, goed gezegd! Wat mij echt stoort aan de post van Schilderspalet is dat je wordt neergezet als één of andere misdadiger als je wel aan het Rode Kruis doneert. Dat vind ik niet kies. Het is niet zo zwart wit. Doneren kan op vele manieren. Als ze etenswaren inzamelen voor de Voedselbank doe ik daar net zo goed aan mee. Daar hebben ze meer aan denk ik dan aan geld.

Ik hoop dat Schilderspalet nog even komt reageren en dan vooral op de rake post van Leo en die van Italie_Meisje.
Die actie zit mij toch ook niet helemaal lekker (en niet omdat het geld niet in Nederland wordt uitgegeven, laat dat duidelijk zijn)....

Het gaat toch niet om alleen goede zorg tijdens de bevalling, maar ook goede zorg tijdens de zwangerschap en goede follow-up na de bevalling. Informatie over voorbehoedsmiddelen, informatie over (het tegengaan van) Aids en andere SOA's. Ik vraag mij af of die grootschalige babysterfte gestopt kan worden met alleen een bevallingssetje van 15 euro. Ik vrees dat daar veel meer voor nodig is.

Bovendien moet ook wat gedaan worden aan de corruptie in Afrikaanse landen. De Koningen/regeringsleiders daar leven als een God In Frankrijk...terwijl alleen al de omstandigheden in ziekenhuizen erbarmelijk zijn.
Wellicht hartstikke mosterd, maar ga 'm er, zoals elk jaar , weer ingooien:

Deel het eindbedrag straks door het aantal inwoners van Nederland en de bijdrage p.p. zal peanuts zijn!

En voor de knieperts en tegenstanders van deze actie onder ons die zo hard lopen te roepen dat we het hier ook zo zwaar hebben: wat draag jij concreet bij aan de minderbedeelden in ons land?

Het valt me op dat degenen die het hardst roepen vaak het minst te klagen hebben en degenen die het minst hebben vaak een stuk vrijgeviger zijn. Blijft een interessant iets.

SR blijft geweldig en hartverwarmend!
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 december 2012 @ 10:15:

Ergens heeft Schilderpalet wel gelijk.

Treurig dat je dat vindt. En het is ook nog eens niet waar.

Vrolijk kerstfeest.
Maar ze gaan toch ook voorlichting geven met behulp van deze actie,

Er worden zelfs nieuwe klinieken gebouwd en er komt extra voorlichting en nazorg:

doelen
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik vind 't juist heel goed dat juist in deze tijd mensen nog willen doneren om mensen, die 't nog veel slechter hebben, te helpen.

En ik me maak me inderdaad ook zorgen om 't feit dat de voedselbanken 't zo moeilijk krijgen omdat ze steeds meer aanmeldingen krijgen. En daarom doneer ik daar ook aan. En in mijn geval inderdaad niet in cash geld maar wel in een hoeveelheid houdbare voedingsmiddelen die we daar speciaal voor gekocht hebben.
quote:BrightEyes80 schreef op 24 december 2012 @ 11:13:

En voor de knieperts en tegenstanders van deze actie onder ons die zo hard lopen te roepen dat we het hier ook zo zwaar hebben: wat draag jij concreet bij aan de minderbedeelden in ons land?

Vind ik ook. Loop niet te memmen en zet een actie op om al die armoede hier in één keer op te lossen. Eitje, want er is zó veel geld dat er wel gul gegeven zal worden als het goed aangepakt wordt. Radio 538 er bij, of Q Music of 100% NL of de TROS en aan de slag.

Maar hier een beetje komen vertellen dat het allemaal niet deugt, misschien tien miljoen voor SR vind ik een gotspe. 1,4 miljárd(!), alleen al voor sint en kerst. Doei!

Verder verspil ik geen energie meer aan dit gezeik, het is de laatste SR dag, ik heb het druk en geen zin in discussiëren over waar o.a. ik mijn geld aan uitgeef, wat een privézaak is en dat bepaal ik dus altijd zelf nog wel.
Ja, ok Gatti. Heb op de link geklikt en er wordt idd meer gedaan dan alleen hulp tijdens de bevalling.

Stelt mij weer wat geruster...Maar ja....1 miljoen mensen in Malawi hebben Aids en daar hoor ik helaas niets over tijdens de actie. Pasgeboren kindjes waarvan de moeders Aids hebben, moeten na de bevalling medicijnen hebben en mogen geen borstvoeding...Maar krijgen die moeders die medicijnen en flesvoeding wel?
Leo, adem in...adem uit. Echt! Gewoon lekker blij worden van SR en een ander laten denken wat hij/zij wil. Ieder recht op zijn mening. En jij op je Teflonrug
Ik denk dat 't Rode kruis ook zal helpen met voorlichting m.b.t. Aids en baby's.

Serious Request is natuurlijk maar een klein onderdeel van wat 't Rode Kruis doet en zij lichtten een bepaald probleem uit. Uiteraard wordt er door 'r rode kruis nog veel meer gedaan.
Ja, heb je ook gelijk in Gatti. Er wordt maar 1 onderdeel uitgelicht terwijl ik meer keek naae het geheel...Maar ja, zonder dat ene onderdeel loopt het geheel ook niet goed....dus het is goed dat deze actie er is, al krijg ik er wel beetje slaapgebrek van. Gisternacht tot 3.00 uur gekeken...gaap....

Ik laat mijn plezier verder niet vergallen door een aantal zuurlingen, moeten jullie ook niet doen!

Veel plezier nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven