Serious Request 2012 Enschede
zondag 23 december 2012 om 23:57
maandag 24 december 2012 om 00:07
Het dialectuurtje vond ik wel geinig. Een uur was het te doen. Volgend jaar in Friesland is het hopelijk niet doorlopend tweetalig allemaal.
Ik vond Living Doll medium leuk. Ik snap de ophef er over niet zo erg. Zó goed is het nou ook weer niet. Ik zie Gerard wel leukere dingen doen eerlijk gezegd.
Ilse de Lange vind ik werkelijk super.
Ik vond Living Doll medium leuk. Ik snap de ophef er over niet zo erg. Zó goed is het nou ook weer niet. Ik zie Gerard wel leukere dingen doen eerlijk gezegd.
Ilse de Lange vind ik werkelijk super.
maandag 24 december 2012 om 00:11
quote:Schilderspalet schreef op 23 december 2012 @ 23:23:
Hoe belachelijk is het dat hier in Nederland ruim 6 miljoen (!) wordt opgehaald voor het buitenland, terwijl hier in Nederland zelf de voedselbanken alarm slaan.
Alarm slaan om ze te weinig eten hebben voor het steeds armer wordende volk. Voor kinderen die hier in Nederland amper een goed leven kunnen hebben.
En dat op 1 pagina in de dagbladen.
Echt beschamend
Nu......stoppen........met...........deze...........onzin.
En helemaal terecht dat de regering niet meedoet met deze onzin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZeikerT. En dan meen ik.
Hoe belachelijk is het dat hier in Nederland ruim 6 miljoen (!) wordt opgehaald voor het buitenland, terwijl hier in Nederland zelf de voedselbanken alarm slaan.
Alarm slaan om ze te weinig eten hebben voor het steeds armer wordende volk. Voor kinderen die hier in Nederland amper een goed leven kunnen hebben.
En dat op 1 pagina in de dagbladen.
Echt beschamend
Nu......stoppen........met...........deze...........onzin.
En helemaal terecht dat de regering niet meedoet met deze onzin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZeikerT. En dan meen ik.
maandag 24 december 2012 om 00:29
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 december 2012 @ 00:11:
[...]
ZeikerT. En dan meen ik.
Vreselijk inderdaad. In dit land waar straks weer voor mil-joe-nen aan vuurwerk letterlijk de lucht in gaat en waar de afgelopen dagen voor 800 miljoen (!!!) euro aan kerstinkopen is gedaan, lopen janken over een paar miljoen zélf, al dan niet ludiek, ingezamelde centen, voor mensen die letterlijk het kind uit hun buik op straat verliezen, en het zien sterven, tijdens de twee dagen die ze naar het ziekenhuis moeten lópen om het te krijgen, in een ziekenhuisje waar twee vroedvrouwen werken die twintig bevallingen per dag doen.
En dát gaan vergelijken met de armoede en de situatie hier. Roeptoeteren dat het 'op moet houden!' alsof het om een misdaad gaat om verder te kijken dan je neus lang is.
Hoe genant. Hoe badinerend en belerend. Alsof mensen niet helemaal zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven.
Het kan trouwens ook beiden. Ik doneer aan SR én de voedselbank, want die steun ik al vanaf het begin van z'n bestaan met een bijdrage ieder jaar.
Bye bye man! Bye bye!
[...]
ZeikerT. En dan meen ik.
Vreselijk inderdaad. In dit land waar straks weer voor mil-joe-nen aan vuurwerk letterlijk de lucht in gaat en waar de afgelopen dagen voor 800 miljoen (!!!) euro aan kerstinkopen is gedaan, lopen janken over een paar miljoen zélf, al dan niet ludiek, ingezamelde centen, voor mensen die letterlijk het kind uit hun buik op straat verliezen, en het zien sterven, tijdens de twee dagen die ze naar het ziekenhuis moeten lópen om het te krijgen, in een ziekenhuisje waar twee vroedvrouwen werken die twintig bevallingen per dag doen.
En dát gaan vergelijken met de armoede en de situatie hier. Roeptoeteren dat het 'op moet houden!' alsof het om een misdaad gaat om verder te kijken dan je neus lang is.
Hoe genant. Hoe badinerend en belerend. Alsof mensen niet helemaal zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven.
Het kan trouwens ook beiden. Ik doneer aan SR én de voedselbank, want die steun ik al vanaf het begin van z'n bestaan met een bijdrage ieder jaar.
Bye bye man! Bye bye!
maandag 24 december 2012 om 00:34
quote:Eleonora schreef op 24 december 2012 @ 00:29:
[...]
Vreselijk inderdaad. In dit land waar straks weer voor mil-joe-nen aan vuurwerk letterlijk de lucht in gaat en waar de afgelopen dagen voor 800 miljoen (!!!) euro aan kerstinkopen is gedaan, lopen janken over een paar miljoen zélf, al dan niet ludiek, ingezamelde centen, voor mensen die letterlijk het kind uit hun buik op straat verliezen, en het zien sterven, tijdens de twee dagen die ze naar het ziekenhuis moeten lópen om het te krijgen, in een ziekenhuisje waar twee vroedvrouwen werken die twintig bevallingen per dag doen.
En dát gaan vergelijken met de armoede en de situatie hier. Roeptoeteren dat het 'op moet houden!' alsof het om een misdaad gaat om verder te kijken dan je neus lang is.
Hoe genant. Hoe badinerend en belerend. Alsof mensen niet helemaal zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven.
Het kan trouwens ook beiden. Ik doneer aan SR én de voedselbank, want die steun ik al vanaf het begin van z'n bestaan met een bijdrage ieder jaar.
Bye bye man! Bye bye!
Sterke tekst Leo (het vetgedrukte, maar de rest ook).
Die Living Doll vind ik ook wel geinig, maar de Bouncer van vorig jaar vond ik leuker. Met de skippyballen.
[...]
Vreselijk inderdaad. In dit land waar straks weer voor mil-joe-nen aan vuurwerk letterlijk de lucht in gaat en waar de afgelopen dagen voor 800 miljoen (!!!) euro aan kerstinkopen is gedaan, lopen janken over een paar miljoen zélf, al dan niet ludiek, ingezamelde centen, voor mensen die letterlijk het kind uit hun buik op straat verliezen, en het zien sterven, tijdens de twee dagen die ze naar het ziekenhuis moeten lópen om het te krijgen, in een ziekenhuisje waar twee vroedvrouwen werken die twintig bevallingen per dag doen.
En dát gaan vergelijken met de armoede en de situatie hier. Roeptoeteren dat het 'op moet houden!' alsof het om een misdaad gaat om verder te kijken dan je neus lang is.
Hoe genant. Hoe badinerend en belerend. Alsof mensen niet helemaal zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven.
Het kan trouwens ook beiden. Ik doneer aan SR én de voedselbank, want die steun ik al vanaf het begin van z'n bestaan met een bijdrage ieder jaar.
Bye bye man! Bye bye!
Sterke tekst Leo (het vetgedrukte, maar de rest ook).
Die Living Doll vind ik ook wel geinig, maar de Bouncer van vorig jaar vond ik leuker. Met de skippyballen.
maandag 24 december 2012 om 00:38
En het is natuurlijk ook niet dat dit het enige is wat rond deze tijd gebeurt. Visies kunnen verschillen - maar als je niet wilt geef je toch niet en laat je het lekker passeren.
Ik werd pas triest van de week bij een supermarkt waar je met je bonnetje een gratis pakket kon krijgen. Deze was op en een aantal mensen was echt kwaad en stond te foeteren over hoe lang ze al boodschappen deden bij de betreffende supermarkt en 'dat kun je toch niet menen'. Misselijkmakend. Wat mij betreft waren die pakketten naar de voedselbank gegaan. Waar mensen hun recht niet aan menen te ontlenen.
Ik werd pas triest van de week bij een supermarkt waar je met je bonnetje een gratis pakket kon krijgen. Deze was op en een aantal mensen was echt kwaad en stond te foeteren over hoe lang ze al boodschappen deden bij de betreffende supermarkt en 'dat kun je toch niet menen'. Misselijkmakend. Wat mij betreft waren die pakketten naar de voedselbank gegaan. Waar mensen hun recht niet aan menen te ontlenen.
maandag 24 december 2012 om 00:48
quote:Schilderspalet schreef op 23 december 2012 @ 23:23:
Hoe belachelijk is het dat hier in Nederland ruim 6 miljoen (!) wordt opgehaald voor het buitenland, terwijl hier in Nederland zelf de voedselbanken alarm slaan.
Alarm slaan om ze te weinig eten hebben voor het steeds armer wordende volk. Voor kinderen die hier in Nederland amper een goed leven kunnen hebben.
En dat op 1 pagina in de dagbladen.
Echt beschamend
Nu......stoppen........met...........deze...........onzin.
En helemaal terecht dat de regering niet meedoet met deze onzin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Luister eens Schilderpalet. Met 6 miljoen euro kun je daar heel wat meer bereiken dan met diezelfde 6 miljoen hier.
6.000.000 euro : 70.000 voedselbankafnemers = 85 euro per jaar per afnemer. Nou dat schiet lekker op zeg!
85 euro : 52 weken = nog geen 1,65 euro per gezin per week.
Nee, dát zet zoden aan de dijk. Tjonge!
Hoe belachelijk is het dat hier in Nederland ruim 6 miljoen (!) wordt opgehaald voor het buitenland, terwijl hier in Nederland zelf de voedselbanken alarm slaan.
Alarm slaan om ze te weinig eten hebben voor het steeds armer wordende volk. Voor kinderen die hier in Nederland amper een goed leven kunnen hebben.
En dat op 1 pagina in de dagbladen.
Echt beschamend
Nu......stoppen........met...........deze...........onzin.
En helemaal terecht dat de regering niet meedoet met deze onzin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Luister eens Schilderpalet. Met 6 miljoen euro kun je daar heel wat meer bereiken dan met diezelfde 6 miljoen hier.
6.000.000 euro : 70.000 voedselbankafnemers = 85 euro per jaar per afnemer. Nou dat schiet lekker op zeg!
85 euro : 52 weken = nog geen 1,65 euro per gezin per week.
Nee, dát zet zoden aan de dijk. Tjonge!
maandag 24 december 2012 om 00:52
quote:LeChatNoir schreef op 24 december 2012 @ 00:34:
[...]
Sterke tekst Leo (het vetgedrukte, maar de rest ook).
Die Living Doll vind ik ook wel geinig, maar de Bouncer van vorig jaar vond ik leuker. Met de skippyballen.
Ik heb later nog een regel toegevoegd Zwarte Poes.
Echt, de zenuwen krijg ik in van die riedel dat het hier zo erg is allemaal en dat die pakweg 10 miljoen die daar naartoe gaat een grote schande is, want hier zijn de mensen ook zo arm.
800 miljoen, alleen al aan kerstinkopen. Ik kan er niet over uit. Straks komt de vuurwerkverspilling nog (waar iedereen die het wil kopen overigens volkomen vrij in is vanzelfsprekend, eigen centje, zelf weten).
Een land in crisis. Ja ja. En dan zeuren over tien miljoenen voor écht arme mensen.
Zet lekker een actie op en regel die miljoenen voor de inlandse armen. Dat moet een fluitje van een cent zijn gezien het feit dat die 'in Nederland zijn ook arme mensen' klaagzang zó vaak gehoord, gezien en gelezen wordt. Sla de handen in elkaar en zamel geld in. Come on!
Maar nee. Liever niks doen en kritiek hebben op anderen die hun
e-i-g-e-n fokking geld willen doneren aan een ander goed doel dan het hunne.
Eens wat betreft de skippyballen.
En Britt Dekker. Die vond ik vorig jaar om op te vreten.
[...]
Sterke tekst Leo (het vetgedrukte, maar de rest ook).
Die Living Doll vind ik ook wel geinig, maar de Bouncer van vorig jaar vond ik leuker. Met de skippyballen.
Ik heb later nog een regel toegevoegd Zwarte Poes.
Echt, de zenuwen krijg ik in van die riedel dat het hier zo erg is allemaal en dat die pakweg 10 miljoen die daar naartoe gaat een grote schande is, want hier zijn de mensen ook zo arm.
800 miljoen, alleen al aan kerstinkopen. Ik kan er niet over uit. Straks komt de vuurwerkverspilling nog (waar iedereen die het wil kopen overigens volkomen vrij in is vanzelfsprekend, eigen centje, zelf weten).
Een land in crisis. Ja ja. En dan zeuren over tien miljoenen voor écht arme mensen.
Zet lekker een actie op en regel die miljoenen voor de inlandse armen. Dat moet een fluitje van een cent zijn gezien het feit dat die 'in Nederland zijn ook arme mensen' klaagzang zó vaak gehoord, gezien en gelezen wordt. Sla de handen in elkaar en zamel geld in. Come on!
Maar nee. Liever niks doen en kritiek hebben op anderen die hun
e-i-g-e-n fokking geld willen doneren aan een ander goed doel dan het hunne.
Eens wat betreft de skippyballen.
En Britt Dekker. Die vond ik vorig jaar om op te vreten.