Entertainment alle pijlers

Serious Request 2012 Enschede

18-12-2012 10:49 1018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint het weer. Gerard, Giel en Michiel gaan het Glazen Huis in.

Wie gaat er ook heen?
Qoute van ikben anoniem: Recent postte een forummer nog dat ze bij het halen van haar pakket ook een envelop kreeg. Daar zat 100 euro in. Een immens bedrag voor haar, waar ze van moest huilen omdat het nieuwe warme schoenen voor haar en haar gezin betekende.

Dat klopt. Deze forumster ben ik. Ik heb in de aanbieding heerlijk warme schoenen gekocht. Zo super.

En deze week ook nog edn hema kaart gekregen van 25 euro van de kerk.

Zo fijn.

Ik zag trouwens dat die 800 miljoen niet alleen speciek voor kerst is. Dit zijn alle inkopen in deze periode. Dus ook de gewone boodschappen.

Waar ik dan wel weer benieuwd nasr ben is wat er in een normale periode wordt uitgegeven. Dan is het pas goed te vergelijken.

Wij doen trouwens wel aan cadeaus, alleen krijgen wij hey geld hier oor ban mijn ouders.

Wij doen dit elk jaar, dus ook dit jaar. Normasl betalen we zelf masr dat ging nu even niet.
*

* Gatti, 50 minuten geledenIk denk dat 't Rode kruis ook zal helpen met voorlichting m.b.t. Aids en baby's.

Serious Request is natuurlijk maar een klein onderdeel van wat 't Rode Kruis doet en zij lichtten een bepaald probleem uit. Uiteraard wordt er door 'r rode kruis nog veel meer gedaan.

*

Dit denk ik ook. Elk jaar is er een ander thema waar geld voor wordt opgehaald. Vorig jaar bv voor moeders en dasrvoor voor waterputten.

Zo doen ze elk jaar een stukje. Het geld van de jaren ervoor is natuurlijk nog niet op.

Dus zodra ze baby af zijn houd de hulp niet op.

Misschien is een andere keer wel het thema onderwijs. ( lijkt mij een goede. Bouwen van scholen, opleiden van lerkrachten zodat die ook een baan hebben, schoolspullen enz)
Van mij hoeft schilderpalet niet meer te komen reageren. Ze heeft haar punt gemaakt en anders opent ze maar een topic. Voor mij geldt dat een deel van de motivatie om te doneren ook zit in een sympathie voor SR en vooral alle particuliere acties. Mensen storten zich daar enthousiast op en dat ontroert me. Dan hoef ik nog niet eens honderd procent achter het specifieke doel te staan.
quote:Lunax schreef op 24 december 2012 @ 11:36:

Leo, adem in...adem uit. Echt! Gewoon lekker blij worden van SR en een ander laten denken wat hij/zij wil. Ieder recht op zijn mening. En jij op je Teflonrug

Op zich boeit het me niks als mensen die SR niet zien zitten. Doe lekker niet mee. Het zal me een zorg zijn. Gezeik er over zet ik onder de negeeknop, daar is dat ding voor.

Niet doen alleen alsof het een soort criminele actie is of zo. Dat schoot me inderdaad in mijn verkeerde keelgat. Kan gebeuren.
Hallooooooooo! Op sien Twents

Ben gistermiddag om 2 uur de stad ingegaan met man want die had vrijwillige buitenbardienst in de kroeg. Die staat het personeel bij als ze het niet meer afkunnen en dat is heel vaak.

Ben rond 1800 naar huis gegaan, even uitgerust en toen rond 20.00 uur weer de stad in tot 1 uur vannacht.

Wat een superfestijn. Heb hier en daar weer wat gedoneerd aan acties die voorbij komen in de kroeg en op de terrassen.

Ik heb prachtige SR sokken

Leo, heb foto geappt van de sokken

Rond 1700 weer de stad voor de laatste ronde.

Het horeacepersoneel (waaronder mijn zoon) is kapot. Het is zo ongelooflijk druk! En dan 24/7 open.

Morgen gaat ie de hele dag slapen en morgenavond komt ie bij zijn mama eten.

Ze moeten echt allemaal bijslapen. Ze lopen zowat achterstevoren.
Fantastisch Yasmijn! Echt, top!
Zoo, over een halfuurtje vertrekken vriend en ik ook naar Enschede. Mooi bij mijn vriendin overnachten, hoeven we ook niet met de trein terug naar B. ook al is dat maar een kwartiertje-;)

Even langs het glazen huis en dan richting van Heekplein. we hebben er zin in!
Super yasmijn!

Dat slapen en lekker bij mams eten heeft hij ook wel verdient na dat harde werken.

Zo gaaf die sokken. We zagen ze voorbij komen toen ze de cheque kwamen brengen. Die had ik ook wel gewild.

Vind het hondenspeeltje ook geniaal ( niet likken heet de actie haha). Een hondrnspeeltje in de vorm van een lange tong.
Ja, ik vind dat het horecapersoneel ook wel eens in het zonnetje mogen worden gezet. Die doen fantastisch werk en hun overuren en fooien houden ze niet zelf, maar dat gaat ook in de brievenbus.

En tevens een deel van de omzet. In de kroeg waar zoon werkt gaat 30 % van elke drankje naar SR.

En geloof me, dat gaat veel worden.

Top!
Chantilly, wees er vroeg bij op het van Heekplein want dat gaat eng vol worden!
Ah chantilly dan denk ik dat ik weet waar jij woont.

Is niet super groot toch? Ik moest er een keer heen en was al een bus route aan het uitzoeken. Was zeer verbaasd dat er zelfs een treinstation was haha.
quote:yasmijn schreef op 24 december 2012 @ 13:13:

Ja, ik vind dat het horecapersoneel ook wel eens in het zonnetje mogen worden gezet. Die doen fantastisch werk en hun overuren en fooien houden ze niet zelf, maar dat gaat ook in de brievenbus.

En tevens een deel van de omzet. In de kroeg waar zoon werkt gaat 30 % van elke drankje naar SR.

En geloof me, dat gaat veel worden.

Top!Goed hoor! 30% is best veel,dat moet heel veel opleveren denk ik zo als ik zie hoe druk het daar is!
quote:Italie_Meisje schreef op 24 december 2012 @ 12:28:

Dat klopt. Deze forumster ben ik. Ik heb in de aanbieding heerlijk warme schoenen gekocht. Zo super.

En deze week ook nog edn hema kaart gekregen van 25 euro van de kerk.

Zo fijn.

Dat is inderdaad heel fijn. Wat goed van je dat je er over praat, hier, waar ik woon en waar veel mensen gebruik maken van de voedselbank, merk ik dat mensen zich er niet echt over durven uit te laten.

Een van de moeders van mijn dochters vriendinnen, die ook biij de voedselbank een pakket krijgt iedere week, heeft samen met haar kinderen statiegeldflessen ingezameld voor SR. Toen ik het daar met haar over had bij de kerstviering donderdag, merkte ik dat ze dat heel normaal vond, en leuk om samen met haar kinderen te doen. Geld kon ze niet geven, zelf maar zij wilden ook iets doen. En zij is zelf afhankelijk van de voedselbank. Wat een knoeperd die vrouw. En in deze arme streek (Noord-Oost Drenthe) is zij niet de enige die zelf weinig heeft en tóch meedoet. Omdat het leuk is en geweldig om met z'n allen te doen. Ook dat is namelijk veel waard.
quote:Italie_Meisje schreef op 24 december 2012 @ 13:15:

Ah chantilly dan denk ik dat ik weet waar jij woont.

Is niet super groot toch? Ik moest er een keer heen en was al een bus route aan het uitzoeken. Was zeer verbaasd dat er zelfs een treinstation was haha.

B. heeft zo'n 24.000 inwoners. Valt nog wel mee gelukkig:) Best een leuk dorp, was het leukste dorp van Overijssel, wat dat dan ook maar mag betekenen-;). Volgens mij is er geen buslijn meer, alleen een buurttaxi, zo'n busje voor de gehuchten om B. heen.

Ja, ik hoorde het Yasmijn. Collega's van me wonen midden in Enschede en we werden al gewaarschuwd dat we eigenlijk voor 2 uur in de stad moesten zijn. We gaan zo weg:)
Geweldige sokken Yas!
Ik blijf maar kijken, en die tranen blijven maar komen. De saamhorigheid is geweldig tijdens Serious request. Nu even genieten van kadootje Kane.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ENSCHEDE - Met een tussenbedrag van meer dan zes miljoen euro is de Enschedese editie van Serious Request succesvoller dan ooit. Je zou denken aan een volksfeest als het doel van de actie in het Glazen Huis niet zo indringend was. Afgelopen zaterdag kwamen 86.000 bezoekers naar Enschede, gisteravond werd de Oude Markt opnieuw afgesloten vanwege de drukte.

Als de trend van de afgelopen dagen doorzet, breekt Enschede alle records. In Leiden was de tussenstand vorig jaar 3,5 miljoen euro aan de vooravond van de laatste dag in het Glazen Huis. Op die laatste dag moest in Leiden het grootste bedrag nog binnenkomen. Of dat in Enschede ook het geval is, wordt vanavond duidelijk. De 3FM-dj's verlaten om 21.12 uur het huis in Enschede waar ze de afgelopen week hebben gevast, gefeest en plaatjes gedraaid. Op het Van Heekplein maken ze bekend of de eindstand van vorig jaar in Leiden (ruim 8,6 miljoen euro) wordt overtroffen.

Enschede moet hoe dan ook flink afkicken van een week die tot nu toe in alle opzichten bijna vlekkeloos is verlopen. Een week waarin de binnenstad elke dag weer meer bezoekers trok. Van 35.000 mensen op het openingsfeestje van dinsdag, naar 60.000 op donderdag en 86.000 op zaterdag. "Het is nu veiliger en rustiger in de binnenstad dan normaal", vat gemeentewoordvoerder Jan Schukkink het weekend samen. "De mensen controleren elkaar."

Door de drukte zijn slechts een paar mensen onwel geworden, er waren wat gevalletjes van hyperventilatie, enkele schaafwonden als gevolg van valpartijtjes. En dat is het wel zo'n beetje aan kwetsuren. Er zijn een paar aanhoudingen geweest. "Maar ja, een dronken dropje valt altijd wel eens om", zegt Schukkink. EHBO'ers en ambubikers hoeven tot nu toe slechts toe te kijken. Ze zien een eindeloze stroom gulle gevers. Hoogleraar filantropie Theo Schuyt van de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam is niet verbaasd dat Serious Request steeds meer bezoekers trekt en dat het ieder jaar meer geld oplevert. "Ik denk dat het nog wel een tijdje door blijft groeien."
quote:Eleonora schreef op 24 december 2012 @ 13:19:

Geweldige sokken Yas!
Wat goed van dat horeca personeel! Top zeg.
Ik wil die sokken ook zien!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En wat een goed initiatief van het horeca personeel!

Dat hondenspeeltje lijkt me wel erg leuk-;) eens kijken of ze vandaag nog van die ludieke acties hebben!
Wat heerlijk dat ik hier 'gelijkgestemden' vind die ook gewoon snappen dat hulp elders keihard nodig is. Dat er inderdaad hier armoede is, maar dat dat in geen verhouding staat tot narigheid elders.

Hier is zorg, controle, lage kindersterfte en er zijn zoveel voorzieningen. Ik ben nu zelf zwanger en je moet er toch niet aan denken dat je kilometers moet lopen, al bevallend, omdat er gewoon niks is. NIKS!

Vorig jaar heb ik voor Giro555 gewerkt, voor de Hoorn van Afrika. Het commentaar dat ik kreeg... het Teflon was nog niet goed uitgehard op mijn rug. 'Ontwikkelingshulp? We zijn hier zelf bijna een ontwikkelingsland', kreeg ik te horen. Dan kan ik echt wel huilen....

Ik geloof ik hulp aan anderen. Hier in Nederland, en elders. We zijn met z'n allen op deze wereld. Dat ik hier geboren ben en een ander elders, dat er grenzen zijn bedacht en dat het gewoon oneerlijk verdeeld is in de wereld, daar zijn we toch met z'n allen verantwoordelijk voor?

Ben blij met jullie!
quote:Fame schreef op 24 december 2012 @ 13:21:

Ik wil die sokken ook zien!Ik heb ze nu aan
Aan iedereen die naar Enschede gaat vandaag: een TOPDAG gewenst!
Wat een bedrag van Wehkamp!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven