Entertainment alle pijlers

Twilight Serie - Stephenie Meyer

05-03-2010 15:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Mijn vriend is bijna jarig en ik ben een cadeau voor hem aan het bedenken. Hij leest ontzettend graag en heeft bijvoorbeeld de Twilight Serie van Stephenie Meyer al minstens 5x gelezen. Het lijkt me dus leuk om andere (serie?) boeken van het zelfde soort als die serie te kopen. Nu ligt onze boeken smaak mijlen ver uit elkaar.. ik hou zelf helemaal niet van fantasy en heb dus geen idee wat must reads zijn en wat flut is!

Het lijkt me voor hem in ieder geval een leuke verassing.

Wie houdt ook van de Twilight Serie en kan me hierbij helpen?

Thanks a lot!!

Kapara
Is dat die over de vampieren? Ik ben in dat eerste boek begonnen... Geweldig!!
Uh hoe oud is je vriend?? OMG haha is wel een beetje voor pubers die verliefd zijn op Edward. Grappig dat een volwassen kerel er ook van houdt.

Maar je hebt nu ook the vampire diaries misschien daar de dvd box van geven? Bioscoopkaartjes voor New Moon?
Van The Vampire Diaries (die PixiePink noemde) zijn ook boeken.
Toevallig is ze nu bij Oprah! (niet dat ik dat kijk hoor )
Misschien kun je The Host kopen van dezelfde schrijfsters? Vond ik nog veel beter dan de Twilight-boeken.

De Nederlandse titel is geloof ik Zielen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ze heeft meer boeken uitgebracht

Maar Terry Pratchett is een hele leuke fantasyschrijven
Mijn vriend is 25. Ik heb geen idee wat voor boeken het zijn, (voor pubers?? naja kan best ik weet niet wanneer hij is begonnen met het lezen van de serie maar elke keer begint hij weer opnieuw) weet alleen dat het iets op fantasy gebaseerd is. Bioscoop kaartjes voor New Moon is een no go... Hij is net verhuisd naar Nederland vanuit de US, hij heeft dus niemand anders om mee heen te gaan. En ik hou er echt niet van
Thanks voor de tips, ik ga ff bolpuntcommen...
Leuk zeg! Ik ben 36 en vond het ook hele gave boeken. Leeftijd maakt dus niks uit.
Stressed is just desserts spelled backwards
ohhh Kap Xman is ook gek op dat soort boeken en leest ze het liefst in het Engels, ik vraag straks wel wat titels voor je!
Hier nog iemand! Ik ben 22 maar ik heb de boeken echt verslonden en ik kijk uit naar de films!
Bestaat die Vampire Serie uit 5 boeken?
Vier, het vijfde deel staat nog op de planning.

De Wiki van deze boekenserie.
Thanks Linndaatje, ik bedoelde alleen de Vampire Diaries.. Heb de wiki al gevonden
The Hunger Games deel I en deel II. Deel III komt in augustus uit. Heeft net als de Twilight serie maandenlang de top 10 best verkochte boekenlijsten in Engeland en Amerika gedomineerd. Wat een vette boeken. Ook voor hetzelfde 'niveau' geschreven, dus pubers, als de Twilight serie. Wel in het Engels geven, hoor!

Het is ook romantisch, fantasy, maar iets rauwer en minder zoet dan de Twilight serie. Nouja, minder zoet, zeg maar gerust: heftig! Als je een beschrijving van het eerste boek leest, snap je wel waarom.

Echt echt echt echt een aanrader!
de historicus van Elizabeth Kostova vond ik ook erg goed.
quote:EllaEllaElla schreef op 05 maart 2010 @ 16:47:

The Hunger Games deel I en deel II. Deel III komt in augustus uit. Die staan al een tijdje op mijn lijstje van zeker nog te gaan lezen boeken. Ze lijken me erg goed.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
topic is verplaatst naar entertainment
De Twilight serie is inderdaad erg leuk. In hetzelfde genre zijn de volgende boeken ook leuk:

Blue Bloods

The Chronicles of Vladimir Tod

Vampire Kisses

Vampire Academy

Allemaal op bol.com te koop.

En voor iedereen die niet genoeg van Twilight kan krijgen: Vanaf vandaag is New Moon op DVD te koop zag ik op Hyves.
Voor vampieren: De Anita Blake boeken van K. Hamilton. En natuurlijk Anne Rice

Fantasy: Tad Williams, Robin Hobb, David Eddings, Robert Jordan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven