Entertainment alle pijlers

Uitstel van executie

26-08-2015 14:49 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de eerste aflevering van een nieuwe reeks.

Vrouw die met torenhoge schulden achtergelaten is na de zelfdoding van haar partner.Een partner die een sexverslaving bleek te hebben welke ontdekt werd na zijn zelfdoding.Een tweede hypotheek op het huis met vervalsing van haar naam,leningen,creditcardschulden en dat alles ging naar hoeren,betaalde sexsites etc.

Gelukkig kon door een goede verkoop van het huis en schulden kwijtschelding ivm vervalste handtekening de torenhoge schuld teruggebracht worden tot ca 23000 schuldenlast.

Volgende week ook het nieuwe seizoen van dubbeltje op zijn kant, heerlijk die programma's weer
Maar, is het voor hen financieel gezien niet beter om in dat appartement te gaan wonen? De hypotheek kunnen ze prima dragen en dan is er 'alleen' die 25.000 euro bij diverse schuldeisers.

Of ben ik nou gek?
Is het huis waar ze nu wonen dan huur?
Ja. Wat ze nu aan huur betalen kan dan naar het aflossen van die 25.000 euro.
quote:lechatrose schreef op 29 september 2015 @ 20:59:

Maar, is het voor hen financieel gezien niet beter om in dat appartement te gaan wonen? De hypotheek kunnen ze prima dragen en dan is er 'alleen' die 25.000 euro bij diverse schuldeisers.

Of ben ik nou gek?Past vast niet met de kinderen
Er zijn twee kinderen en twee slaapkamers. Twee kinderen op een slaapkamer. Ik zeg niet dat het ideaal is, maar voor een periode van zeg vijf jaar?

Ik hoor alleen maar emotionele redenen om het niet te doen
Appartement is toch iets van 50m²? Meende ik te horen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
In zo'n piepklein (single)appartement kunnen ze natuurlijk niet met z'n vijfen wonen. Wel een trieste situatie.
quote:lechatrose schreef op 29 september 2015 @ 21:04:

Er zijn twee kinderen en twee slaapkamers. Twee kinderen op een slaapkamer. Ik zeg niet dat het ideaal is, maar voor een periode van zeg vijf jaar?

Ik hoor alleen maar emotionele redenen om het niet te doen3 kinderen toch? In het begin zeiden ze dat zij 1 kind had uit een vorige relatie en dat ze er samen nog 3 hadden gekregen, waarvan de jongste dan overleden.
Volgens mij wonen ze nu niet in de omgeving Rotterdam toch?
Tsja, een aantal jaar klein wonen om 25.000 euro af te lossen, of 3 jaar schuldsanering om 60.000 euro af te lossen?
quote:thee schreef op 29 september 2015 @ 21:07:

[...]

3 kinderen toch? In het begin zeiden ze dat zij 1 kind had uit een vorige relatie en dat ze er samen nog 3 hadden gekregen, waarvan de jongste dan overleden.Ja, die derde is 'part-time', co-ouderschap oud.
Ze wonen niet in die buurt en ze hebben 3 kinderen die ook naar school gaan Ik snap deze keuze wel.
Ik gun het die mensen hoor, daar niet van. Heel erg wat ze hebben meegemaakt.

Maar ik snap de afweging van de bank wel.
Ik snap die keuze ook wel, maar op een gegeven moment het je weinig keuze meer.
En wat doen die schilderijtjes met die amsterdamse kruisjes in een rotterdams appartement? ??
Natuurlijk is het vreselijk wat ze hebben meegemaakt; maar voor die tijd hadden ze al een berg schulden.

Doet me een beetje denken aan een dubbeltje op zijn kant van een tijdje terug.
Mugske, dit waren vier kruizen, A'dam is drie toch?

Wel dubieus, beginnen met een vraagprijs van een ton. Probleem doorschuiven naar de volgende koper.
Klopt, ik associeer het wel met amsterdam en ik vond het ook lelijk. Er was er ook nog een met 1 kruis.
quote:girasole3 schreef op 29 september 2015 @ 21:15:

Natuurlijk is het vreselijk wat ze hebben meegemaakt; maar voor die tijd hadden ze al een berg schulden.

Doet me een beetje denken aan een dubbeltje op zijn kant van een tijdje terug.Doet me ook denken aan de aflevering van een aantal weken terug, met dat gelovige gezin. Verhuizen voor je oude huis verkocht is. Uiteindelijk ligt dat ook hier ten grondslag aan de ernst van de situatie. Prima als je dat risico neemt, maar draag dan zelf de consequenties.
De rotterdamse woningmarkt trekt helemaal niet aan voor appartementen. Er worden vooral nieuwe torens de grond uit gestampt. Die verkopen wel, maar slokken de markt op voor de rest.
Was op zich wel handig geweest om 6 jaar geleden (toen zij elkaar leerden kennen) eerst met die ene -parttime- dochter uit haar vorige relatie in die flat in Rotterdam te gaan wonen.

Bij de geboorte van het eerste kind van hun samen had dat ook nog gekund.

Desnoods net als vroeger: de ouders in een opklapbed in de woonkamer. Of het fulltime en parttime kind samen op een slaapkamer.

In 2008 was toch echt de crisis al een feit. En hij zat toen zonder werk.

Dan toch een extra huis kopen/huren is best gewaagd.
Snap dat ze er niet willen wonen.

Maar we zien het vaker, een koop appartement/huis en ondertussen staat die te koop terwijl ze in een huurhuis wonen.

Is toch goedkoper als je dan tot de verkoop in het koophuis/appartement.

Snap dat het klein is.

Persoonlijk had ik liever klein gewoond en wat leuks met de kinderen kunnen doen/wat leuks voor ze kunnen kopen. Dan ruim wonen en dat andere niet kunnen.

2 kinderen op een kamer is geen ramp. Des noods kar je naar de Ikea, haal je een afscherming/gordijn en klaar, van 1 word 2.

Dan maar even klein wonen en binnenkort schuldvrij dan jaren door de zure appel moeten.
quote:WDB schreef op 29 september 2015 @ 21:24:

Snap dat ze er niet willen wonen.

Maar we zien het vaker, een koop appartement/huis en ondertussen staat die te koop terwijl ze in een huurhuis wonen.

Is toch goedkoper als je dan tot de verkoop in het koophuis/appartement.

Snap dat het klein is.

Persoonlijk had ik liever klein gewoond en wat leuks met de kinderen kunnen doen/wat leuks voor ze kunnen kopen. Dan ruim wonen en dat andere niet kunnen.

2 kinderen op een kamer is geen ramp. Des noods kar je naar de Ikea, haal je een afscherming/gordijn en klaar, van 1 word 2.

Dan maar even klein wonen en binnenkort schuldvrij dan jaren door de zure appel moeten.Precies mijn idee.
Zo dat is wel echt een klein huis. Het lijkt redelijk ruim door de (weinige) inrichting en kleur maar in de slaapkamer staat geen kast en geen nachtkastjes als die er wel staan is het wel vol.. Ik hoor van alle jonge mensen om mij heen dat ze toch zoeken naar iets waar ze wat langer kunnen wonen want na een paar jaar verhuizen is niet vanzelfsprekend in deze tijd.
Pff, 103.000. En dat terwijl die makelaar in het begin zei dat het niet meer waard zou zijn dan 75.000?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven