Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel jammer dat we niet weten wat er bij dat rijke gezin onder de streep overblijft.
Zo wonen ze zelf op begane grond kasteel.
Ouders en broer wonen op de andere verdiepingen.
Auto’s zijn gezamenlijk.
Heeft hij nu die zaken met zijn zijn broer?
Of onderhoud hij zijn ouders en broer ook?

En ik hoop dat ze het allemaal goed geregeld hebben als hij overlijdt.
Het lijkt mij een hele last zo met de hotels etc. als je dat als nabestaande moet regelen.

En ik vind haar erg timide, zie weinig liefde tussen hun( eigenlijk geen)
Maar dat kan geknip zijn,natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
FrisFruit schreef:
29-09-2020 14:42

Bij het grote gezin kom een redelijk inkomen binnen. Die zouden het prima moeten kunnen redden. Het verbaast me dat er wordt gedaan alsof hele normale, kleine dingen niet mogelijk zijn met dit budget.
Wie doen zo dan? Want zo doen zij zelf niet hoor.
Of doel je op dat broodje in de kantine? Als je daar afspraken over hebt gemaakt en die worden niet nageleefd dan snap ik haar reactie namelijk heel goed, al zou ik die ook niet super serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
kiddootje schreef:
29-09-2020 15:18
Ik vind het wel jammer dat we niet weten wat er bij dat rijke gezin onder de streep overblijft.
Zo wonen ze zelf op begane grond kasteel.
Ouders en broer wonen op de andere verdiepingen.
Auto’s zijn gezamenlijk.
Heeft hij nu die zaken met zijn zijn broer?
Of onderhoud hij zijn ouders en broer ook?

En ik hoop dat ze het allemaal goed geregeld hebben als hij overlijdt.
Het lijkt mij een hele last zo met de hotels etc. als je dat als nabestaande moet regelen.

En ik vind haar erg timide, zie weinig liefde tussen hun( eigenlijk geen)
Maar dat kan geknip zijn,natuurlijk
Ik heb het idee dat het ook veel gebakken lucht is. Vermogen is van hem en zijn broer, dat zal dus voor een groot gedeelte in het bedrijf zitten. Samen 22 miljoen. Winstcijfers die ik heb gezien zijn niet echt heel erg hoog.
blauwe_emmer wijzigde dit bericht op 29-09-2020 17:44
0.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FrisFruit schreef:
29-09-2020 14:42

Bij het grote gezin kom een redelijk inkomen binnen. Die zouden het prima moeten kunnen redden. Het verbaast me dat er wordt gedaan alsof hele normale, kleine dingen niet mogelijk zijn met dit budget.
Het is zeker geen slecht salaris, maar heel veel vind ik het ook niet voor zoveel personen eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
29-09-2020 17:21
Het is zeker geen slecht salaris, maar heel veel vind ik het ook niet voor zoveel personen eerlijk gezegd.
Nee,absoluut niet.
Maar met 8:kinderen? Lijkt me wel puzzelen hoor.
Wij hebben 1 kind met iets minder budget en vind het al duur.
Maar goed,kind haar studie betalen wij en haar paard ook.
Dus wij kunnen er wel hele leuke dingen voor doen.


Bij deze familie kopen ze voor €450 boodschappen per week?
En €1000 naar spaarrekening( knap hoor)
En iets van €1200 hypotheek?

Dat zou betekenen dat ze €750 overhouden voor rekeningen etc?
Alle reacties Link kopieren
kiddootje schreef:
29-09-2020 17:37
Nee,absoluut niet.
Maar met 8:kinderen? Lijkt me wel puzzelen hoor.
Wij hebben 1 kind met iets minder budget en vind het al duur.
Maar goed,kind haar studie betalen wij en haar paard ook.
Dus wij kunnen er wel hele leuke dingen voor doen.


Bij deze familie kopen ze voor €450 boodschappen per week?
En €1000 naar spaarrekening( knap hoor)
En iets van €1200 hypotheek?

Dat zou betekenen dat ze €750 overhouden voor rekeningen etc?
Ja snap ik ook niet. Ze hebben ook best dure hobby's allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Er komt ook acht keer kinderbijslag binnen. Die man verdient 5000 netto (was goede maand), volgens mij in een normale maand 4750.

Verder algemene heffingskorting van haar wat in mindering wordt gebracht op zijn inkomen (aanrechtsubsidie bestaat nog steeds, alhoewel deze wel wordt afgebouwd).
Alle reacties Link kopieren
zusjevanLady_Day schreef:
29-09-2020 19:12
Er komt ook acht keer kinderbijslag binnen. Die man verdient 5000 netto (was goede maand), volgens mij in een normale maand 4750.

Verder algemene heffingskorting van haar wat in mindering wordt gebracht op zijn inkomen (aanrechtsubsidie bestaat nog steeds, alhoewel deze wel wordt afgebouwd).
De oudste 2 zijn al boven de 18 dus geen kinderbijslag. En ze heeft het een keer uitgerekend volgens mij bij 44 kinderen spelen ze quitte :-D
rumforviva schreef:
29-09-2020 10:59
Ik zeg niks hoor. Ik geef alleen aan dat het voor mij persoonlijk niets uitmaakt als ik bij dit type programma al weet wat er aan bod komt.

En tja, als mensen dingen op instagram zetten, dan is het gewoon bekend.
niet iedereen zit / kijkt op insta.
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan 'niet spoileren' voor sommigen.
Alle reacties Link kopieren
zusjevanLady_Day schreef:
29-09-2020 19:12
Er komt ook acht keer kinderbijslag binnen. Die man verdient 5000 netto (was goede maand), volgens mij in een normale maand 4750.

Verder algemene heffingskorting van haar wat in mindering wordt gebracht op zijn inkomen (aanrechtsubsidie bestaat nog steeds, alhoewel deze wel wordt afgebouwd).
Dan nog vind ik het knap wat ze allemaal doen van dat geld.
Zou ook fijn zijn als ze het hele inkomen meetellen (dus ook toeslagen, heffingskortingen e.d.).
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer kinderen, des te minder het kost. Dat klinkt gek, maar groot inkopen scheelt geld. Kleding kan vaak doorgeschoven worden, idem met speelgoed.
Ik kom zelf uit een groot gezin, en er was nooit tekort.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
29-09-2020 17:21
Het is zeker geen slecht salaris, maar heel veel vind ik het ook niet voor zoveel personen eerlijk gezegd.

Wij zouden het er niet mee redden .
Of althans dat is misschien ook aangeleerd gedrag , je geeft uit naar wat je heb. Uiteindelijk kom je rond. Of niet als je er niet goed in bent dan. Volgens mij zijn hun daar wel goed in en hebben ze dat prima voor elkaar. Maar met datzelfde salaris zouden wij toch echt krabben ‘hoe gaan we dat doen’.
En dan rijden ze hier geeneens paard.
Hobbelster schreef:
29-09-2020 22:16
niet iedereen zit / kijkt op insta.
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan 'niet spoileren' voor sommigen.
Omdat dit meer een bespreektopic is, dan bespreek je wat er aan bod is gekomen. Er is verder niet echt een verhaallijn, dus voor mensen lastig te weten wat je wel en niet kunt zeggen.

Maar geen zorgen hoor, ik heb geen enkele aflevering gezien, dus aan mij zal het niet liggen!
Roken 26 euro p week, katten 15 euro p week. Is al 40 euro die ze beter kunnen besteden. Minder kadootjes en meer aan de schuld werken zou stukken beter zijn.
Maar ja, het zijn niet de slimsten.

Die moeder met dochter snap ik ook niet goed. Hoeveel huur??? En dan een pan vlees waar ik toch echt een aantal dagen mee doe.

Een kilo gehakt voor 2 x voor 4 personen waarvan 2 kleine kinderen. Ik gebruik nog geen pond voor 8 porties :D als het niet meer is.

Ze zoeken ze ook wel uit hoor.
strings-attached Ik moet eerlijk zeggen dat ik een pond gehakt voor 8 porties wel erg zuinig vind. Als je wil bezuinigen kan dat prima, maar anders is het niet echt een gulle hoeveelheid.
rumforviva schreef:
30-09-2020 06:28
strings-attached Ik moet eerlijk zeggen dat ik een pond gehakt voor 8 porties wel erg zuinig vind. Als je wil bezuinigen kan dat prima, maar anders is het niet echt een gulle hoeveelheid.
Dat vind ik denk ik ook.

Vaak maak ik pastasaus met 300 gram gehakt voor 4 personen.
FrisFruit schreef:
29-09-2020 14:42
Het gaat niet zozeer om *willen* spoileren, maar je zou dat ongemerkt kunnen doen als je (zoals ik ook heb gedaan) alle afleveringen al hebt gezien. Je weet dan echt niet meer of iets nou in aflevering 3 of 4 zat.

Ik heb met interesse, en ook wel verbazing, gekeken. Bij het arme gezin vraag ik me af hoe de schuld zo hoog kan oplopen door een paar maanden geen hypotheek te betalen. Ook toen de woning daarna verkocht moet worden: was die in pakkembeet een jaar tijd dan zoveel in waarde gedaald?

Bij de alleenstaande moeder keek ik met verbazing hoe passief de dochter zich opstelt. Natuurlijk, die leent voor de studie en werkt, maar bij alle kosten lijkt ze moeder er maar in haar eentje voor op te laten draaien terwijl ze zelf lekker spaart.

Bij het grote gezin kom een redelijk inkomen binnen. Die zouden het prima moeten kunnen redden. Het verbaast me dat er wordt gedaan alsof hele normale, kleine dingen niet mogelijk zijn met dit budget.

Bij het rijke gezin gaan ze nog steeds bewust om met geld. Dat lijkt me een goed voorbeeld voor de dochters. Leuk gezin, en lekker nuchter.

Het "arme" gezin bestaat uit sociaal zwakkere mensen met weinig tot geen capaciteiten om zelf dingen goed te regelen. Die zie je gewoon steeds verder in de shit komen, deels buiten hun schuld maar ook mede door de keuzes die ze zelf maken. Ze hadden de smoes ook al snel klaar staan dat ze nu ècht door de stress niet konden stoppen met roken. Ze rekenen nu op schuldsanering waardoor ze met een schone lei kunnen beginnen. Maar ik denk dat ze ook dan gewoon doorgaan met hun levenswijze en dat dit niet goed gaat komen.
strings-attached schreef:
30-09-2020 03:22
Roken 26 euro p week, katten 15 euro p week. Is al 40 euro die ze beter kunnen besteden. Minder kadootjes en meer aan de schuld werken zou stukken beter zijn.
Maar ja, het zijn niet de slimsten.

Die moeder met dochter snap ik ook niet goed. Hoeveel huur??? En dan een pan vlees waar ik toch echt een aantal dagen mee doe.

Een kilo gehakt voor 2 x voor 4 personen waarvan 2 kleine kinderen. Ik gebruik nog geen pond voor 8 porties :D als het niet meer is.

Ze zoeken ze ook wel uit hoor.


Inderdaad, ze zoeken ze ook wel uit. Het blijft een kijkcijfer-televisieprogramma natuurlijk, geen documentaire zoals indertijd bijvoorbeeld de serie "schuldig" Kan iemand zich die nog herinneren? Hele goede televisie vond ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een programma! Ik ben ook verslaafd, heb plus dus wel iets vooruit gekeken, kon het niet laten.

Over dat arme gezin, je mist echt niet opeens 7 maanden hypotheek. De bank staat niet opeens op maand 7 op de stoep, je krijgt herinneringen en op een gegeven moment wordt je overgedragen naar een aparte afdeling en ze proberen echt wel contact met je te zoeken voordat je woning wordt geveild. Ik zie voornamelijk dat het niet hun schuld is.

Dat grote gezin, die vrouw, ik vind haar gewoon eng, een baan in het leger had haar niet misstaan. Ik vond het ook een bijzondere opmerking, ik ben een echte carriere vrouw, maar zelf nog nooit carriere hebben gehad, niet eens kunnen proberen. Niet dat het erg is dat je voor je kinderen zorgt maar zeg dit dan niet. Dat is hetzelfde als ik zeg dat ik een geweldig goede piloot ben, maar ik heb alleen de opleiding niet kunnen doen.

Dat rijke gezin, ik had erger verwacht maar ik vind hun wel sympatiek. Ik vind hun uitgaven vergeleken met een inkomen van 130.000 euro per maand wel meevallen en redelijk normaal.

Over de alleenstaande moeder, ik krijg het gevoel dat ze niet zo goed door heeft hoe en wat, volgens mij is het een super lieve vrouw. Maar die dochter zei iets, waar mijn haren van rechtop gingen staan. Ik zal het in het wit zetten, aangezien het in de aflevering van vanavond komt.

De budgetcoach vraagt, hoe ze dat ziet met het gedeelte dat ze steeds leent bij de DUO, en dat het straks voor haar in de toekomst problemen kan opleveren bij het kopen van een woning. Ze verwachtte zelf een schuld van 55.000 euro en toen zei ze er nonchalant bij "Maar ik word strafrechtadvocaat, dus dat is niks" terwijl je nog in het propedeuse jaar zit. Ze is nog niet eens begonnen met de rechten studie.
Naomir schreef:
30-09-2020 11:16
Wat een programma! Ik ben ook verslaafd, heb plus dus wel iets vooruit gekeken, kon het niet laten.

Over dat arme gezin, je mist echt niet opeens 7 maanden hypotheek. De bank staat niet opeens op maand 7 op de stoep, je krijgt herinneringen en op een gegeven moment wordt je overgedragen naar een aparte afdeling en ze proberen echt wel contact met je te zoeken voordat je woning wordt geveild. Ik zie voornamelijk dat het niet hun schuld is.

Dat grote gezin, die vrouw, ik vind haar gewoon eng, een baan in het leger had haar niet misstaan. Ik vond het ook een bijzondere opmerking, ik ben een echte carriere vrouw, maar zelf nog nooit carriere hebben gehad, niet eens kunnen proberen. Niet dat het erg is dat je voor je kinderen zorgt maar zeg dit dan niet. Dat is hetzelfde als ik zeg dat ik een geweldig goede piloot ben, maar ik heb alleen de opleiding niet kunnen doen.

Dat rijke gezin, ik had erger verwacht maar ik vind hun wel sympatiek. Ik vind hun uitgaven vergeleken met een inkomen van 130.000 euro per maand wel meevallen en redelijk normaal.

Over de alleenstaande moeder, ik krijg het gevoel dat ze niet zo goed door heeft hoe en wat, volgens mij is het een super lieve vrouw. Maar die dochter zei iets, waar mijn haren van rechtop gingen staan. Ik zal het in het wit zetten, aangezien het in de aflevering van vanavond komt.

De budgetcoach vraagt, hoe ze dat ziet met het gedeelte dat ze steeds leent bij de DUO, en dat het straks voor haar in de toekomst problemen kan opleveren bij het kopen van een woning. Ze verwachtte zelf een schuld van 55.000 euro en toen zei ze er nonchalant bij "Maar ik word strafrechtadvocaat, dus dat is niks" terwijl je nog in het propedeuse jaar zit. Ze is nog niet eens begonnen met de rechten studie.

Nu ben ik nieuwsgierig ;)
Alle reacties Link kopieren
Die dochter leende wel volop maar betaalt maar 50 euro per maand? 50 euro per week zou beter zijn. Als je ziet dat je moeder zo krap zit, ga je toch niet shoppen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een beetje de kriebels van die Giovanna. Ze lijkt me wel aardig, maar ook wat passief en ze is overal bang voor.
Geen idee of dit al op TV geweest is, dus hieronder in het wit:

Dan krijgt ze een voorlopige aanslag binnen vanwege haar ZZP werkzaamheden en ze snapt er niks van, is bang de voorlopige aanslag te wijzigen. Die vrouw kan beter gewoon wat meer uur in loondienst gaan. Zo kom je dus in de problemen. Vorig jaar heeft ze ook onterecht of teveel toeslagen gehad vanwege die ZZP werkzaamheden en daar betaalt ze nu aan terug. Die vrouw snapt het dus gewoon niet. En dan die budgetcoach die roept dat ze de voorlopige aanslag op 0 kan zetten, dan hoeft ze nu niks te betalen. Nee, maar volgend jaar wel. Zo blijf je toch bezig? Raar advies.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de situatie met moeder/dochter ook niet. Heb het vroeger ook krap gehad, maar mijn moeder bleef er op hameren om niets te lenen als dat niet nodig is. Liever meer werken óf minder uitgeven. Dat dochter maximaal leent, had mijn moeder echt niet goed gevonden en hoewel moeder officieel niets meer te zeggen heeft over dochter, kan ze haar wel vertellen wat de consequenties zijn van haar leengedrag. Kostgeld 50,00 slaat natuurlijk nergens op. Zou best 200,00 mogen zijn. Moeder moet de eindjes aan elkaar knopen terwijl dochter leeft als iemand met een goed betaalde baan
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
30-09-2020 14:12
Ik snap de situatie met moeder/dochter ook niet. Heb het vroeger ook krap gehad, maar mijn moeder bleef er op hameren om niets te lenen als dat niet nodig is. Liever meer werken óf minder uitgeven. Dat dochter maximaal leent, had mijn moeder echt niet goed gevonden en hoewel moeder officieel niets meer te zeggen heeft over dochter, kan ze haar wel vertellen wat de consequenties zijn van haar leengedrag. Kostgeld 50,00 slaat natuurlijk nergens op. Zou best 200,00 mogen zijn. Moeder moet de eindjes aan elkaar knopen terwijl dochter leeft als iemand met een goed betaalde baan
Vraag me ook af waar het geld van die dochter heengaat.
Alle reacties Link kopieren
En warom is de huur van dat erme gezin 900 euro! Dan krijg je toch geen huurtoeslag meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven