Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
13-01-2018 22:20
Er zijn trouwens veel beeltenissen van Jezus en kerken in beeld geweest tot nu toe.
Ik ben er nog niet uit of dat een hint is of dat Georgië gewoon heel gelovig is :proud:
Ze zijn er sowieso erg gelovig.
.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 22:35
Reden: Dubbel
99.51% gewijzigd
EHR schreef:
13-01-2018 22:21
Ik denk het ook.

En dat je dat op het forum niet kunt zeggen ligt minder aan degene die een hsp-er is, dan degenen die eens wat minder moeten kakelen en zich wat meer moeten verdiepen in andere bronnen dan de zelfbenoemde goeroes van het forum.

Ik hou gewoon de DSM aan, prima bron.

HSP is gewoon een karaktertrek, geen diagnose. En drie dagen niet slapen is kut.
Ik vind Olcay juist wel vermakelijk: lekker fanatiek, zegt wat ze denkt. Ik weet niet of ik haar aardig zou vinden als ik haar tegen zou komen (al vermoed ik dat ze ook een lieve kant heeft), maar dat vind ik ook niet belangrijk bij widm. Het is een spelletje.

Die opmerking van Olcay over Stine haar uiterlijk vond ik wel echt hilarisch, omdat Olcay zelf nu niet bepaald stijlvol gekleed naar het theater ging in haar see-through pakje. :rolling:

Stine zou ik als mede-kandidaat denk ik irrirant vinden. Ze heeft iets slooms over zich. Ik denk dat ze wel een goede mol zou zijn, want ze is slim en weet de boel goed te vertragen. Ik verdenk haar daarom wel enigszins.

Ruben vind ik op dit moment echter het meest verdacht. Hij doet alsof hij een teamspeler is, maar doet steeds kleine dingetjes waarmee hij chaos / miscommunicatie creëert. Dan spreken ze af dat Jan de leiding krijgt bij de graafmachine opdracht en dan gaat Ruben er opeens zogenaamd goedbedoeld doorheen tetteren. En dat soort dingen heb ik hem al meer zien doen (briefjes niet vastpinnen bij het spel op de markt, etc).
Een theorie dat het Olcay kan zijn:

Aan tafel zegt zij iets als: op liegen staat de doodstraf.

Bij de bazar opdracht komt een messenslijper in beeld...

Er kwam meerdere malen een groot beeld van een vrouw met een dolk in de tussen filmpjes voor. In het toneelstuk werd er gedood met een dolk. Er was idioot veel aandacht voor Olcay's stiletto hakken, haar "killer heels". Een stiletto is een dolk en dat is weer een moordwapen. De Mol schakelt uit.

Maar wellicht lijd ik nu al aan tunnelvisie? :nut:
Gele_Suikerspin schreef:
13-01-2018 21:37
Ik denk dat hij hsp is.
Grappig, dat dacht ik ook meteen. Het is natuurlijk wel apart dat je ervoor kiest om widm al na een paar dagen, waarin niets traumatisch gebeurd is, te verlaten. Vanaf het eerste begin kwam JM overprikkeld over. Hij gaf ook meermaals aan weinig van de opdrachten te begrijpen. Wat ik alleen niet zo goed snap, is dat hij dat van tevoren niet heeft zien aankomen. Op die leeftijd ken je jezelf toch wel een beetje, zou je denken.

(Ik ben overigens geen hsp'er en geloofde er ook totaal niet in tot ik een kind kreeg dat aan alle kenmerken voldoet.)
janis wijzigde dit bericht op 13-01-2018 22:48
0.61% gewijzigd
2 x
Star² schreef:
13-01-2018 22:34

HSP is gewoon een karaktertrek, geen diagnose.
Of een symptoom van een andere aandoening. ADHD bijvoorbeeld.
Caketopper schreef:
13-01-2018 22:42
Een theorie dat het Olcay kan zijn:

Aan tafel zegt zij iets als: op liegen staat de doodstraf.

Bij de bazar opdracht komt een messenslijper in beeld...

Er kwam meerdere malen een groot beeld van een vrouw met een dolk in de tussen filmpjes voor. In het toneelstuk werd er gedood met een dolk. Er was idioot veel aandacht voor Olcay's stiletto hakken, haar "killer heels". Een stiletto is een dolk en dat is weer een moordwapen. De Mol schakelt uit.

Maar wellicht lijd ik nu al aan tunnelvisie? :nut:
Ik verdenk Olcay juist totaal niet. Zij vestigt naar mijn idee veel te veel de aandacht op zichzelf. Dat doet een mol toch niet?
janis schreef:
13-01-2018 22:50
Ik verdenk Olcay juist totaal niet. Zij vestigt naar mijn idee veel te veel de aandacht op zichzelf. Dat doet een mol toch niet?
Nou, ik vond sommige mollen toch best extravert en vol in de aandacht. Kees Tol bijvoorbeeld met zijn enkel-enkel-dubbel (of wat was het) en Patrick Stoof: ook altijd het hoogste woord.
ElizabethThatcher schreef:
13-01-2018 22:57
Nou, ik vond sommige mollen toch best extravert en vol in de aandacht. Kees Tol bijvoorbeeld met zijn enkel-enkel-dubbel (of wat was het) en Patrick Stoof: ook altijd het hoogste woord.
Dat kan goed kloppen, hoor. ☺ Ik heb eigenlijk ook veel te lang geen widm gekeken om dat te kunnen inschatten. Het is meer dat ik zelf als mol denk ik niet die tactiek zou kiezen en me dat ook niet van vroeger herinner.
ElizabethThatcher schreef:
13-01-2018 22:49
Of een symptoom van een andere aandoening. ADHD bijvoorbeeld.
Ja, eens. Maar ik geloof inmiddels wel dat het bestaat. Ik erger me alleen nog steeds aan het 'gedweep' ermee van sommige mensen. (Maar dat is een andere discussie)
Olcay is geen geschikte mol, ik denk dat de productie haar nooit als mol zou kiezen.

Jammer voor JM dat het hem niet lukte. Wat is hsp? Hoog sensitief ....?
Zebra123 schreef:
13-01-2018 23:54
Olcay is geen geschikte mol, ik denk dat de productie haar nooit als mol zou kiezen.

Jammer voor JM dat het hem niet lukte. Wat is hsp? Hoog sensitief ....?
persoon
Ik ben team Olcay. Niks dan bewondering voor wat zij op jonge leeftijd, op eigen kracht, heeft bereikt.

Jean-Marc was er niet echt bij deze aflevering. Maar dat hij vrijwillig zou vertrekken, die zag ik niet aankomen.

Is dat überhaupt al eens eerder gebeurd?
De opmerking van Olcay over Tine vond ik gewoon gemeen. Terwijl ze zelf ook niet overloopt aan smaak.
Maar ze is te opzichtig aan het mollen. Ze kan het gewoon niet zijn of we weten nu al wie de mol is. Lijkt me niet.
Ik ga nu voor Loes als mol.
ikBedoelHetGoed schreef:
14-01-2018 00:37

Is dat überhaupt al eens eerder gebeurd?

Soort van. Niet helemaal.

Manuel Venderbos is er ooit ook zelf uitgegaan. Hij had een burn out.
Star² schreef:
13-01-2018 22:34

HSP is gewoon een karaktertrek, geen diagnose. En drie dagen niet slapen is kut.
Over tunnelvisie gesproken.
Zelfs artsen erkennen het.

En nee, ik ben geen hsp.
Mensen lopen te janken dat ze hun punten terugwillen van het stemmen op Jean Marc. Hij had ook een rood scherm kunnen krijgen en dan lag hij er ook uit. Dus nee die punten horen er inderdaad af te gaan
Falathiel schreef:
14-01-2018 08:31
Mensen lopen te janken dat ze hun punten terugwillen van het stemmen op Jean Marc. Hij had ook een rood scherm kunnen krijgen en dan lag hij er ook uit. Dus nee die punten horen er inderdaad af te gaan
Ik las ergens een theorie dat Jean Marc eigenlijk de mol is/was.
Dat hij er onverwacht uit ging had niemand verwacht. Productie ook niet en daarom moesten ze snel opzoek naar een nieuwe mol.
Vandaar de titel: wisseltruck. (ik snap het, dat kan ook over het geharrewar in het theater zijn ;-) )
Ik geloof nooit dat Jean Mark de mol was mollen worden toch van te voren goed door doorgelicht om te kijken of je die druk aan kan lijkt mij?

Ik denk dat de mol nu nog weinig hoeft te doen met al die nep mollen om haar heen.
Ik denk dat Olcay een beetje teveel bezig is met hoe ze overkomt op tv. Anders ga je ook niet met een onhandige schoudertas rondlopen.
Ze,wil ook te graag "leuke" opmerkingen maken.
Je kannatuurlijk bewondering hebben voor wat ze heeft opgebouwd en haar toch niet leuk vinden overkomen.

Ik lees wel overal heel veel hints voor haar als mol.
Ik vond Jon van Eerd destijds ook te dik erop liggen als mol. Kon me niet voorstellen dat hij dat was. Te opvallend. Hij was 't wel.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
EHR schreef:
14-01-2018 07:16
Over tunnelvisie gesproken.
Zelfs artsen erkennen het.

En nee, ik ben geen hsp.

Ja, als karaktertrek of symptoon wat iemand anders schrijft, niét als diagnose.
Dus je bent hsp (of zoals het vroeger heette gevoelig) maar je hébt geen hsp.
Ik denk na deze aflevering nog steeds dat Loes de Mol is, zonder dat ik haar is molligs heb zien doen. Ze zat nota bene op de goede plek in het theater. Maar toch. De mol is ieder jaar een acteur of actrice of hooguit een presentator. Dus dan is zij eigenlijk de enige optie.

En aangezien de kandidaten er uit zichzelf al een rommeltje van maken, is mollen nog helemaal niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven