Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
single1985 schreef:
14-01-2018 19:05
Waar ik nog aan zat te denken die Olcay zei dat ze niet schrijft in een mol boekje en alles gewoon uit haar hoof doet.
Waarom???

Goed/fotografisch geheugen misschien.
Ik lees hier steeds van iemand dat Olcay zo bloedfanatiek is, maar als je bloedfanatiek bent, dan plas je desnoods in je broek. Dan stap je niet doodrelaxt uit je trekker om een plasplek te zoeken.
Je weet dat je opdracht een bepaalde tijd duurt dan weet je toch of je blaas het red of niet.
vrouwjagersma schreef:
14-01-2018 19:24
Ik vind ze niet echt leuk met elkaar.
Ze zijn niet echt aardig voor elkaar hè? Vond ik ook.
MarindaH schreef:
14-01-2018 19:36
Ik lees hier steeds van iemand dat Olcay zo bloedfanatiek is, maar als je bloedfanatiek bent, dan plas je desnoods in je broek. Dan stap je niet doodrelaxt uit je trekker om een plasplek te zoeken.
Ze kan ook aan het mollen zijn, zodat de anderen haar gaan verdenken. Net zoals per ongeluk die andere 500 ‘vergeten’ uit de envelop te pakken.
MarindaH schreef:
Nou, ik heb meer dan eens gevoeld hoe het is als je echt echt nodig moet plassen. Je hebt een punt, maar het zou nog steeds kunnen dat ze echt niet kon volhouden.

Ik vind haar fanatiek, maar dat baseer ik niet op haar plas actie en vergeten 500 biljet. Ik baseer het meer op dat ze de hints achter de kaarten ontdekt, deelt met anderen die informatie, op de markt actief zoekt, als laatste de groep nog overtuigt dat ze nog een foto te gaan hebben.
Appeltje20-17 schreef:
14-01-2018 19:51
Ze zijn niet echt aardig voor elkaar hè? Vond ik ook.
Nee. Ik krijg er helemaal geen gezellig feelgoodgevoel van. Ik begrijp dat andere mensen graag wat fanatisme zien, maar ik vind het vooral heel erg humorloos allemaal. Zo verbeten.
Nee, ik vind het ook geen leuke groep bij elkaar.
Je kunt fanatiek in het spel zijn en het daarnaast leuk hebben met elkaar, dat zie ik hier totaal niet. Tot nu toe weinig zelfspot en relativeringsvermogen gezien.
girasole3 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 22:59
1.17% gewijzigd
Misschien moest Olcay wel poepen, dat is soms lastiger te plannen :sick:
Star² schreef:
14-01-2018 17:14
Hij wilde het risico niet nemen dat iemand de test nog slechter zou maken.
Een ander verhaal zou ook kunnen zijn dat het een ander 'mol'verhaal was met een andere mol.
Wisseltruc met het uitvallen van de mol en het aannemen van een nieuwe.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Lambchop schreef:
14-01-2018 23:06
Een ander verhaal zou ook kunnen zijn dat het een ander 'mol'verhaal was met een andere mol.
Wisseltruc met het uitvallen van de mol en het aannemen van een nieuwe.
Nee, ik denk niet dat Jean-Marie de oorspronkelijke mol was. Ze screenen heel zorgvuldig en ik denk dat zijn gebrek aan stressbestendigheid dan best wel boven was komen drijven.
Dit is denk ik het eerste jaar met 2 mollen. Bella en Olcay.

Olcay heeft in een interview laten weten dat zij een goede regenjas in haar koffer had moeten doen. Bella heeft zo een regenjas. Geel.

In de aflevering 1 was er een hint "paar tijd" (JM en Jan) - tijd voor 2 mollen?

In aflevering 2 ging de opera van Shakespeare naast Julius Caesar over 2 verraders - 2 mollen?

Verder was er in aflevering 1 een hint over "kleur bekennen" en was er in aflevering 2 erg veel geel te zien (tasjes, bussen, trui, stoel, paraplu, etc). Een verwijzing naar de regenjas van Bella?

Een verhaal apart (aflevering 1) 2 mollen (1 verhaal) op 2 plekken en dus apart.

.... of niet?
anoniem_64e5a76a6eb64 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:56
6.50% gewijzigd
Die stiletto hakken van Olcay...... Als mol weet je dat er heen weer gelopen moet worden tijdens opdracht 2, ik zou dan andere schoenen kiezen! Maar misschien loopt ze alleen maar op hakken en is ze goed getraind......
amreg schreef:
14-01-2018 23:39
Die stiletto hakken van Olcay...... Als mol weet je dat er heen weer gelopen moet worden tijdens opdracht 2, ik zou dan andere schoenen kiezen! Maar misschien loopt ze alleen maar op hakken en is ze goed getraind......
Of juist niet. Dan kan je niet zo hard lopen.

Ander theorietje: stiletto is een moordwapen. In het stuk werd veel gemoord. Olcay noemde haar schoenen "killer heels". Wist zij waar zij naar toe ging?
MarindaH schreef:
Sorry, maar ik ga niet in mijn broek plassen omdat ik zo nodig iets moet winnen. Ik heb zelf ook last van vaak naar de wc moeten, het is niet een leuk ding. Als je daar best een tijd mee bezig bent en niet de kans hebt gekregen om daarvoor te plassen, snap ik dat je op een gegeven moment gewoon moet.
En dat met die twee mollen, dat dachten er heel veel ook vorig jaar doordat je de hele tijd twee dezelfde dingen in beeld zag. Dat ging gewoon om het sterrenbeeld. Ik denk niet dat er twee mollen zijn, want hoe werkt dat nou dan tijdens de finale?
Falathiel schreef:
15-01-2018 00:02
Sorry, maar ik ga niet in mijn broek plassen omdat ik zo nodig iets moet winnen. Ik heb zelf ook last van vaak naar de wc moeten, het is niet een leuk ding. Als je daar best een tijd mee bezig bent en niet de kans hebt gekregen om daarvoor te plassen, snap ik dat je op een gegeven moment gewoon moet.
Ik moet ook vaak naar het toilet, maar zoek daarom wel activiteiten uit waarbij dat geen probleem is. Ik kan geen uren achtereen op een onbekende locatie zijn zonder toilet in de buurt.

Zo'n programma zou dus niks voor mij zijn.
Falathiel schreef:
15-01-2018 00:03
En dat met die twee mollen, dat dachten er heel veel ook vorig jaar doordat je de hele tijd twee dezelfde dingen in beeld zag. Dat ging gewoon om het sterrenbeeld. Ik denk niet dat er twee mollen zijn, want hoe werkt dat nou dan tijdens de finale?
Dat denk ik ook niet.
Zou ook alle lol er af halen.

Ze had ook gewoon even naast die machine kunnen piesen.
Heeft dan niemand dat filmpje gezien waarin Art vraagt aan iemand (niet te zien) of zij/hij graag van tevoren wil weten wie de mol is?
Ik denk dat dat Olcay was en nu bewust molt om de mensen niet te laten denken dat het iemand anders is. Ze wil de verdenking op zichzzzelf vestigen zodat zij wint aan het einde.
Dus....Olcay weet wie de mol is en wil dat de anderen op een dwaALspoor komen.
Plus, ik zag een heel kort filmpje toen iedereen aan het wisselen was van plek in dat operahuis. Daarin zag ik een vrouwenhand een enveloppe weggrissen. Ook niemand gezien?
Snicholls schreef:
14-01-2018 10:11
En Roeland Fernhout is ooit naar huis gegaan omdat hij al dagen ziek in z'n tentje lag. Toen is voor hem Gijs Staverman (die als eerste afviel) weer terug gekomen.
Ik heb een ingeving:
Wat nou.... als Ron volgende aflevering toch terug komt. En hij de mol is! Dat dat slaat op 'wisseltruc'.

In de eerste aflevering hebben ze bij het uitleggen van de test de zin weggelaten '... behalve de mol want die hoeft nooit naar huis'.

Stel, hij komt toch terug op een of andere manier. Dan is hij mijn mol. Maar misschien denk ik nu te ver door.
Ze zeiden wel dat wie de test het slechtste maakt naar huis moet. Dus het lijkt me flauw als hij nog een kans krijgt om terug te komen.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
pocas schreef:
15-01-2018 07:25
Ik heb een ingeving:
Wat nou.... als Ron volgende aflevering toch terug komt. En hij de mol is! Dat dat slaat op 'wisseltruc'.

In de eerste aflevering hebben ze bij het uitleggen van de test de zin weggelaten '... behalve de mol want die hoeft nooit naar huis'.

Stel, hij komt toch terug op een of andere manier. Dan is hij mijn mol. Maar misschien denk ik nu te ver door.
Ik vind dan de theorie: ‘de Mol heeft de test niet gemaakt (en is dus niet Jan of Loes)’ logischer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven