Wie is de Mol? 2018
zaterdag 11 november 2017 om 18:52
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
zondag 14 januari 2018 om 19:25
single1985 schreef: ↑14-01-2018 19:05Waar ik nog aan zat te denken die Olcay zei dat ze niet schrijft in een mol boekje en alles gewoon uit haar hoof doet.
Waarom???
Goed/fotografisch geheugen misschien.
zondag 14 januari 2018 om 19:51
Ze zijn niet echt aardig voor elkaar hè? Vond ik ook.
zondag 14 januari 2018 om 19:54
Ze kan ook aan het mollen zijn, zodat de anderen haar gaan verdenken. Net zoals per ongeluk die andere 500 ‘vergeten’ uit de envelop te pakken.
zondag 14 januari 2018 om 19:54
Nou, ik heb meer dan eens gevoeld hoe het is als je echt echt nodig moet plassen. Je hebt een punt, maar het zou nog steeds kunnen dat ze echt niet kon volhouden.
Ik vind haar fanatiek, maar dat baseer ik niet op haar plas actie en vergeten 500 biljet. Ik baseer het meer op dat ze de hints achter de kaarten ontdekt, deelt met anderen die informatie, op de markt actief zoekt, als laatste de groep nog overtuigt dat ze nog een foto te gaan hebben.
zondag 14 januari 2018 om 20:02
Nee. Ik krijg er helemaal geen gezellig feelgoodgevoel van. Ik begrijp dat andere mensen graag wat fanatisme zien, maar ik vind het vooral heel erg humorloos allemaal. Zo verbeten.
zondag 14 januari 2018 om 21:01
zondag 14 januari 2018 om 23:06
Een ander verhaal zou ook kunnen zijn dat het een ander 'mol'verhaal was met een andere mol.
Wisseltruc met het uitvallen van de mol en het aannemen van een nieuwe.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
zondag 14 januari 2018 om 23:11
Nee, ik denk niet dat Jean-Marie de oorspronkelijke mol was. Ze screenen heel zorgvuldig en ik denk dat zijn gebrek aan stressbestendigheid dan best wel boven was komen drijven.
zondag 14 januari 2018 om 23:28
Dit is denk ik het eerste jaar met 2 mollen. Bella en Olcay.
Olcay heeft in een interview laten weten dat zij een goede regenjas in haar koffer had moeten doen. Bella heeft zo een regenjas. Geel.
In de aflevering 1 was er een hint "paar tijd" (JM en Jan) - tijd voor 2 mollen?
In aflevering 2 ging de opera van Shakespeare naast Julius Caesar over 2 verraders - 2 mollen?
Verder was er in aflevering 1 een hint over "kleur bekennen" en was er in aflevering 2 erg veel geel te zien (tasjes, bussen, trui, stoel, paraplu, etc). Een verwijzing naar de regenjas van Bella?
Een verhaal apart (aflevering 1) 2 mollen (1 verhaal) op 2 plekken en dus apart.
.... of niet?
Olcay heeft in een interview laten weten dat zij een goede regenjas in haar koffer had moeten doen. Bella heeft zo een regenjas. Geel.
In de aflevering 1 was er een hint "paar tijd" (JM en Jan) - tijd voor 2 mollen?
In aflevering 2 ging de opera van Shakespeare naast Julius Caesar over 2 verraders - 2 mollen?
Verder was er in aflevering 1 een hint over "kleur bekennen" en was er in aflevering 2 erg veel geel te zien (tasjes, bussen, trui, stoel, paraplu, etc). Een verwijzing naar de regenjas van Bella?
Een verhaal apart (aflevering 1) 2 mollen (1 verhaal) op 2 plekken en dus apart.
.... of niet?
anoniem_64e5a76a6eb64 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:56
6.50% gewijzigd
zondag 14 januari 2018 om 23:47
Of juist niet. Dan kan je niet zo hard lopen.
Ander theorietje: stiletto is een moordwapen. In het stuk werd veel gemoord. Olcay noemde haar schoenen "killer heels". Wist zij waar zij naar toe ging?
maandag 15 januari 2018 om 00:02
Sorry, maar ik ga niet in mijn broek plassen omdat ik zo nodig iets moet winnen. Ik heb zelf ook last van vaak naar de wc moeten, het is niet een leuk ding. Als je daar best een tijd mee bezig bent en niet de kans hebt gekregen om daarvoor te plassen, snap ik dat je op een gegeven moment gewoon moet.
maandag 15 januari 2018 om 00:03
maandag 15 januari 2018 om 00:05
Ik moet ook vaak naar het toilet, maar zoek daarom wel activiteiten uit waarbij dat geen probleem is. Ik kan geen uren achtereen op een onbekende locatie zijn zonder toilet in de buurt.Falathiel schreef: ↑15-01-2018 00:02Sorry, maar ik ga niet in mijn broek plassen omdat ik zo nodig iets moet winnen. Ik heb zelf ook last van vaak naar de wc moeten, het is niet een leuk ding. Als je daar best een tijd mee bezig bent en niet de kans hebt gekregen om daarvoor te plassen, snap ik dat je op een gegeven moment gewoon moet.
Zo'n programma zou dus niks voor mij zijn.
maandag 15 januari 2018 om 00:09
Dat denk ik ook niet.
Zou ook alle lol er af halen.
Ze had ook gewoon even naast die machine kunnen piesen.
maandag 15 januari 2018 om 07:25
Ik heb een ingeving:
Wat nou.... als Ron volgende aflevering toch terug komt. En hij de mol is! Dat dat slaat op 'wisseltruc'.
In de eerste aflevering hebben ze bij het uitleggen van de test de zin weggelaten '... behalve de mol want die hoeft nooit naar huis'.
Stel, hij komt toch terug op een of andere manier. Dan is hij mijn mol. Maar misschien denk ik nu te ver door.
maandag 15 januari 2018 om 08:25
Ik vind dan de theorie: ‘de Mol heeft de test niet gemaakt (en is dus niet Jan of Loes)’ logischer.pocas schreef: ↑15-01-2018 07:25Ik heb een ingeving:
Wat nou.... als Ron volgende aflevering toch terug komt. En hij de mol is! Dat dat slaat op 'wisseltruc'.
In de eerste aflevering hebben ze bij het uitleggen van de test de zin weggelaten '... behalve de mol want die hoeft nooit naar huis'.
Stel, hij komt toch terug op een of andere manier. Dan is hij mijn mol. Maar misschien denk ik nu te ver door.