Entertainment alle pijlers

Word Giel Beelen ook het luisterkanon onder vrouwen?

16-12-2017 15:51 195 berichten
De bekende dj Giel Beelen presenteert sinds 9 oktober 2017, een ochtendprogramma voor de doelgroep mannen op Radio Veronica. In zijn ochtendprogramma spreekt dj Giel Beelen mannelijke luisteraars aan.

Het is natuurlijk niet verboden voor vrouwen om naar een mannenprogramma te luisteren. Ik ben benieuwd of ook veel vrouwen geïnteresseerd zijn, in het ochtendprogramma van dj Giel Beelen op Radio Veronica. Vinden vrouwen dj Giel Beelen leuk als hij mannen aanspreekt in zijn programma?
anoniem_349582 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 21:18
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik luister op mijn werk naar de radio en dan gaat het mij om de muziek, die vind ik op Veronica wel lekker (thuis stream ik van alles). Ik heb nog nooit gemerkt dat Chiel daarop was, misschien zet ik hem te laat aan. Ik hoor nauwelijks waarover gekletst wordt, ik ben toch druk bezig, maar de muziek hoor ik wel en daarvoor luister ik. In ieder geval beter dan q-music of 538.
Neu, ik vind het een beetje een engerd. Mannen (of vrouwen) die zo praten onder het mom van 'humor', daar heb ik niet echt wat mee..
Grobbekuiken_ schreef:
16-12-2017 17:21
Eens hoor.
Vraag me alleen af wat 'Patrick' zou eigenlijk wil weten.
Geen fan van Beelen? Best, dan een andere zender. Geen idee ook wat er bedoeld wordt met dat Beelen vooral op mannen gericht is, Dat ligt er toch maar net aan wat je wil horen?
Dj Giel Beelen spreekt mannelijke luisteraars aan in zijn programma, omdat Radio Veronica vooral een mannenzender is. Onderwerpen die behandeld worden, en grapjes die gemaakt worden zijn afgestemd op de belevingswereld van mannen. Elke zender heeft een doelgroep. Ook luisteraars van buiten de doelgroep zijn welkom. Een commercieel radiostation wil veel luisteraars.

En, hoe bevallen de grappen van Giel Beelen?
anoniem_349582 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 18:30
8.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Patrick09 schreef:
16-12-2017 18:10
Dj Giel Beelen spreekt mannelijke luisteraars aan in zijn programma, omdat Radio Veronica een vooral mannenzender is. Onderwerpen die behandeld worden, en grapjes die gemaakt worden zijn afgestemd op de belevingswereld van mannen. Elke zender heeft een doelgroep.

En, hoe bevallen de grappen van Giel Beelen?
Jij geeft geen antwoord op mijn vraag slimmerik.

En verder, wat ik zei, hij doet z'n best maar, ik luister nl niet naar Veronica. Het is ruim 12 jaar geleden dat ik even naar Giel luisterde en toen ook alleen maar omdat ik in een bedrijfsauto reed waarin de ontvangst niet zo best was. Radio 3 periode en veel staat me er niet van bij.

Heb jij iets met die roast te maken soms? Of een andere reden om een topic over hem te openen? Zo interessant is die man nou ook weer niet.

Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2017 16:50
Ja precies! Echte gesprekken ook he, geen praatjes ter meerdere eer en glorie van de presentator over de rug van de argeloze bellende luisteraar. Mijn man vindt het verschrikkelijk, ik hou d'r van.
Ik snap sowieso niet waarom luisteraars zouden moeten bellen. Die hebben eigenlijk nooit wat leuks te vertellen.

“Hallo met *lijn valt weg*... “
“Hoe was je naam?”
“Met Hu*lijn valt weer weg*”
“Zei je Henk?”
“Nee, ik heet Hu*onduidelijk geruis*...”
“Nou, hallo Hans, wat wil je zeggen?”
“Ik wilde even zeggen dat ik in de file sta bij afslag Emmen”
“Dat is vervelend voor je, Ruud.”
“Ja, dat vind ik ook.”
“Nou, succes nog verder, Huub”
“Daag”

Ik luister altijd naar Studio Brussel, daar is ongeveer de helft van de presentatoren een vrouw. In het Vlaams klinken de grappen minder “kijk mij eens leuk zijn”.
Overigens wordt hij ook niet het luisterkanon van mannen hoor. De luistercijfers van Veronica zijn sinds oktober (na komst Beelen) wederom met 4,8% gedaald. Ze zaten al lang in de neerwaartse spiraal, Beelen zou de boel moeten ‘redden’ maar de luistercijfers (te zien via radiofreak) dalen harder dan voor chiel kwam. Het Veronica publiek is ook geen 3FM doelgroep en had per definitie al een hekel aan de NPO omroepen en publieke DJ’s. Die staan dus niet te springen op Beelen en gaan naar een ander zender nu. Blijkt uit de cijfers. Ze zijn overgestapt naar 538 (12,8 in de plus) en Qmusic (10,1% in de plus). Dus heel lang zal beelen niet blijven. Veronica is sterfhuisconstructie momenteel.
“‘Zorgelijk dat Veronica niet stijgt met Giel Beelen’
Geplaatst op Thu 07 Dec 2017 om 9:40
Het is zorgelijk dat Radio Veronica in de meest recente luistercijfers, over de periode september-oktober, is gedaald van 4,2 naar 4,8 procent marktaandeel, terwijl Giel Beelen begin oktober zijn debuut maakte bij de zender. Dat zegt NPO Radio 5-dj Jeroen van Inkel op Spreekbuis.nl. Van Inkel, die Beelen eerder adviseerde om níet over te stappen, vindt het behoorlijk vreemd dat de zender zo’n daling laat zien. “Dat is geen goed teken, je zou nu al verschil moeten zien.“
Het verbaast Van Inkel. “Het is behoorlijk verontrustend dat – ondanks de komst van Giel Beelen en een behoorlijke grote marketingcampagne – Radio Veronica ten opzichte van vorig jaar slechts een daling laat zien.””


http://www.mediacourant.nl/2017/12/zorg ... el-beelen/
Grobbekuiken_ schreef:
16-12-2017 18:26
Jij geeft geen antwoord op mijn vraag slimmerik.

En verder, wat ik zei, hij doet z'n best maar, ik luister nl niet naar Veronica. Het is ruim 12 jaar geleden dat ik even naar Giel luisterde en toen ook alleen maar omdat ik in een bedrijfsauto reed waarin de ontvangst niet zo best was. Radio 3 periode en veel staat me er niet van bij.

Heb jij iets met die roast te maken soms? Of een andere reden om een topic over hem te openen? Zo interessant is die man nou ook weer niet.
Ik ben zelf geen dj die een onderzoek doet. Ik vind het wel leuk om verschillende meningen te lezen. Ik ben daarom dit topic gestart. Dj Giel Beelen is één van de populairste dj's van Nederland. En de kans is groot dat veel luisteraars dj Giel Beelen zullen volgen bij Radio Veronica.
Patrick09 schreef:
16-12-2017 18:47
Ik ben zelf geen dj die een onderzoek doet. Ik vind het wel leuk om verschillende meningen te lezen. Ik ben daarom dit topic gestart. Dj Giel Beelen is één van de populairste dj's van Nederland. En de kans is groot dat veel mensen dj Giel Beelen zullen volgen bij Radio Veronica.

Je komt net met een heel lulverhaal dat Veronica voor mannen is; je weet wat Viva voor forum is? Ga lekker naar GS of Dumpert ofzo.
Star² schreef:
16-12-2017 18:49
Je komt net met een heel lulverhaal dat Veronica voor mannen is; je weet wat Viva voor forum is? Ga lekker naar GS of Dumpert ofzo.
Daar zitten échte mannen :rofl:
8102 schreef:
16-12-2017 18:50
Daar zitten échte mannen :rofl:

Ja precies, verwijfd zooitje hier.
Patrick09 schreef:
16-12-2017 18:47
Ik ben zelf geen dj die een onderzoek doet. Ik vind het wel leuk om verschillende meningen te lezen. Ik ben daarom dit topic gestart. Dj Giel Beelen is één van de populairste dj's van Nederland. En de kans is groot dat veel luisteraars dj Giel Beelen zullen volgen bij Radio Veronica.
Zoals je dus kunt zien aan de feiten en de luistercijfers is juist het omgekeerde waar. Ze hebben sinds Giel juist meer luisteraars verloren dan gekregen. Die cijfers zijn gewoon openbaar).ze zakten al elke maand in luistercijfers, maar na Giel is de daling nog harder gegaan. Dus geen gevolgde luisteraars, maar mensen gaan naar Qmusic en 538 in de ochtend in plaats van naar Veronica en Giel
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 19:03
0.46% gewijzigd
En je zegt ‘ook’ het luisterkanon? Hij is niet HET luisterkanon. Niet onder mannen en niet onder vrouwen. Dat is er maar een en dat is al jaren Edwin Evers met zijn onaantastbare luistercijfers van de ochtendshows. Dus in vuurwapen termen gesproken is Giel vergeleken met het kanon ‘Evers’ een klappertjespistool.

Toen Giel bij 3FM zat kelderden de cijfers ook al meer dan anderhalf jaar. Daarom ging hij ook weg. Hij is passé.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 19:05
37.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik luisterde voorheen altijd naar 3 FM maar daar vind ik niets meer aan. Nu heb ik Radio 2 op staan. Ik vind Gerard Ekdom sympathiek, ik heb Beelen nooit sympathiek gevonden. Ik vind hem hypocriet. Hatelijk over de een, terwijl hij het opneemt over een ander waar weer een ander hatelijk over doet. En zo denkt hij dat hij beter is dan de ander.

Kennelijk scoort hij onder vrouwen dus niet hoog. Hoe zou dat zitten onder mannen?
Alle reacties Link kopieren
Patrick09 schreef:
16-12-2017 18:47
Ik ben zelf geen dj die een onderzoek doet. Ik vind het wel leuk om verschillende meningen te lezen. Ik ben daarom dit topic gestart. Dj Giel Beelen is één van de populairste dj's van Nederland. En de kans is groot dat veel luisteraars dj Giel Beelen zullen volgen bij Radio Veronica.
Bedankt voor de poging tot promotie, maar nee bedankt. Niet voor mij.

Ja, dat is het: een hypocriet. Mensen afzeiken tot en met, en als het toevallig gaat over een narigheid waar hij zelf mee te maken heeft gehad ineens krokodillentranen huilen. En dat kutgeintje met Sylvana en die apengeluiden deed voor mij helemaal de deur dicht. Stomme eikel.
Alle reacties Link kopieren
Bij die aanslag op Charlie Hebdo had hij zoveel kritiek op alle mensen die zich achter Charlie Hebdo schaarden om zo unaniemiteit voor vrije meningsuiting te betuigen, in de vorm van "ik ben Charlie". Had hij weer kritiek op. Lul....
Star² schreef:
16-12-2017 18:49
Je komt net met een heel lulverhaal dat Veronica voor mannen is; je weet wat Viva voor forum is? Ga lekker naar GS of Dumpert ofzo.
Dj Giel Beelen heeft jarenlang programma's gepresenteerd op NPO 3FM, een radiostation voor jongens, meisjes, mannen, vrouwen.
Patrick09 schreef:
16-12-2017 20:31
Dj Giel Beelen heeft jarenlang programma's gepresenteerd op NPO 3FM, een radiostation voor jongens, meisjes, mannen, vrouwen.
Wat wil je nou precies? Niemand, geslacht negerende, wil blijkbaar nog naar Giel luisteren. Kun je hier telkens beweren dat hij een kijkcijferkanon is, maar dat is hij dus duidelijk niet.
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 20:39
Wat wil je nou precies? Niemand, geslacht negerende, wil blijkbaar nog naar Giel luisteren. Kun je hier telkens beweren dat hij een kijkcijferkanon is, maar dat is hij dus duidelijk niet.
Oh ja, je kan ook nog naar hem kijken ja. Ben ik even blij dat ik mijn tv bij het grof vuil heb gezet. Luisteren was al erg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Patrick09 schreef:
16-12-2017 20:31
Dj Giel Beelen heeft jarenlang programma's gepresenteerd op NPO 3FM, een radiostation voor jongens, meisjes, mannen, vrouwen.

Dus?

vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 20:39
Wat wil je nou precies? Niemand, geslacht negerende, wil blijkbaar nog naar Giel luisteren. Kun je hier telkens beweren dat hij een kijkcijferkanon is, maar dat is hij dus duidelijk niet.
Klopt, het is inderdaad op dit moment nog niet duidelijk, of dj Giel Beelen op Radio Veronica succesvol wordt, of niet. Radio Veronica heeft dj Giel Beelen binnengehaald, omdat dj Giel Beelen in het verleden op NPO 3FM succesvol is geweest.
Maar Patrick, waarom vind je dit zo'n interessant onderwerp dan? Laat Giel toch lekker.
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2017 20:45
Oh ja, je kan ook nog naar hem kijken ja. Ben ik even blij dat ik mijn tv bij het grof vuil heb gezet. Luisteren was al erg genoeg.
Ja, ik vertypte me, maar ik had toch gelijk :proud: Alleen ik kan dat. Zo slim.
Begrijp me trouwens niet verkeerd hoor, ik vind het best gezellig om een beetje te roddelen over radiomensen, radio is toch echt mijn ding. In mijn jonge jaren heb ik ook wel eens radio gemaakt, ik vind het echt helemaal geweldig, radio. Maar die passie mis ik bij jou (Patrick, niet Jagersma) een beetje zeg maar.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 20:59
4.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven