Entertainment alle pijlers

Wow Estelle

10-07-2012 08:43 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wow Estelle,

Wat ben ik toch jaloers op jou.

Jouw nieuwe vriend heeft alles wat een vrouw zoekt in een man.

Een leuke schoonzoon.

Wat zullen je ouders blij zijn met zo’n aardige, nieuwe vriend, die ook steeds meer een vaste plaats in de krant weet in te nemen. Wellicht tijd voor een eigen column.

Een lieve stiefvader.

Ruud zal blij zijn dat zijn kinderen een lieve, zachtaardige stiefvader hebben gekregen. Hij had zich geen betere opvolger kunnen bedenken. Misschien kan Badr de kids wat van zijn normen en waarden bijbrengen.

Een harde werker.

Al heeft Badr een zwaar beroep, fijn dat hij werk en privé zo goed gescheiden kan houden. Niets vermoeiender dan een man die zijn werk steeds mee naar huis neemt.

Een altruïstisch persoon.

Om nog maar niet te spreken over de hulpvaardigheid van jouw lover. Terwijl hij in de VIP box resideert van een leuk feestje, is hij niet te beroerd om een theedoek te pakken en wat glazen te poleren.

Wow Estelle. Had jij bij Ruud al een lot uit de loterij, nu heb je echt gescoord.
quote:impala schreef op 29 augustus 2012 @ 00:08:

[...]

Nou eh, ik ben echt geen pvv'er en heb zelf een Marokkaanse vriend, maar liegen en ontkennen is echt wel onderdeel van de Marokkaanse cultuur ja..

Sorry, ik moet hier toch even op reageren ( van quatro verwacht ik niet anders, dat laat hij keer op keer blijken) maar ik vind dit stigmatiserend en nee, het maakt niet uit of je een Marokkaanse vriend heb.

Liegen en ontkennen is zeker geen onderdeel van mijn cultuur of van mijn normen en waarden!!

Hoe bedenk je het zeg.....
Love...miss..will never forget you..
quote:purplesky schreef op 30 augustus 2012 @ 19:55:

[...]

Sorry, ik moet hier toch even op reageren ( van quatro verwacht ik niet anders, dat laat hij keer op keer blijken) maar ik vind dit stigmatiserend en nee, het maakt niet uit of je een Marokkaanse vriend heb.

Liegen en ontkennen is zeker geen onderdeel van mijn cultuur of van mijn normen en waarden!!

Hoe bedenk je het zeg.....Als jij Marokkaans bent, wat je suggereert, moet je wel degelijk weten dat ontkennen deel uitmaakt van de Marokkaanse/Arabische cultuur, in het kader van niet je vuile was buitenhangen enzo. Was nog niet zo lang geleden in Nederland overigens ook heel gebruikelijk
ik wist wel dat er iemand zou reageren wat het is natuurlijk erg politiek oncorrect om zoiets te zeggen. Maar het is wat ik om me heen zie en mijn vriend is deze mening ook toegedaan.

In de Marokkaanse cultuur wordt meer gelogen dan in de Nederlandse. Er wordt ook veel minder geaccepteerd, dus de mensen moeten wel. Hier is het heel belangrijk dat je eerlijk bent. Liegen is nog erger dan iets doms of fouts doen. Dat is daar niet zo. Heeft ook met de schaamtecultuur te maken.

En natuurlijk gereraliseer ik, dat spreekt voor zich.
.
Voor mij is Badr een Nederlander. Hij is is immers in Nederland geboren. Laten we het nu leuk houden hier en er niet een racistisch iets van maken...
quote:impala schreef op 30 augustus 2012 @ 20:04:

ik wist wel dat er iemand zou reageren wat het is natuurlijk erg politiek oncorrect om zoiets te zeggen. Maar het is wat ik om me heen zie en mijn vriend is deze mening ook toegedaan.

In de Marokkaanse cultuur wordt meer gelogen dan in de Nederlandse. Er wordt ook veel minder geaccepteerd, dus de mensen moeten wel. Hier is het heel belangrijk dat je eerlijk bent. Liegen is nog erger dan iets doms of fouts doen. Daar niet zo. Heeft ook met de schaamtecultuur te maken.

En natuurlijk gereraliseer ik, dat spreekt voor zich.Hoi Impala, ken jij de boeken van Kees Beekmans ? Vond die heel verhelderend t.a.v dingen die ik niet snapte.
Ik vind Badr ook meer Nederlander dan Marokkaan. En misschien nog wel meer Amsterdammer.

Kutmarokkanen zijn ook Nederlanders.
.
quote:louisavuitton schreef op 30 augustus 2012 @ 20:05:

Voor mij is Badr een Nederlander. Hij is is immers in Nederland geboren. Laten we het nu leuk houden hier en er niet een racistisch iets van maken...Hij is opgegroeid in een Marokkaans gezin en heeft daar vanuit zijn normen en waarden iig deels meegekregen. Vind hier niets racistisch aan, dingen verschillen nu eenmaal in culturen. Nederlandse cultuur van zeggen wat je denkt is naar mijn idee soms ook overrated, zo niet onbeschoft.
Hoi Impala, ken jij de boeken van Kees Beekmans ? Vond die heel

verhelderend t.a.v dingen die ik niet snapte.

Volgens mij niet. maar na 12 jaar met mijn vriend snap ik de Marokkaanse cultuur wel aardig denk ik.

(Edit: ik ga de boeken van Beekmans een opzoeken in de bieb. Bedankt voor de tip.
.
Nou ik vind de bewering dat liegen en ontkennen in de Marokkaanse cultuur gewoon is erg ver gaan.

Kun je politiek correct vinden, maar ik ervaar het als een beledigende opmerking die op jouw persoonlijke ervaringen is gebaseerd.

En ik zou exact zo reageren als iemand zegt dat Nederlanders racistisch zijn. Ik hou persoonlijk niet van die stigmatiserende hokjes opmerkingen.

En ik ben 10 jaar met een Surinamer, maar pretendeer niet de Surinaamse cultuur te kennen...

Maar goed, daar gaat dit topic niet over , dus ik laat het ook

hierbij. Wilde het even gezegd hebben
quote:zonnetje59 schreef op 30 augustus 2012 @ 20:09:

[...]

Hij is opgegroeid in een Marokkaans gezin en heeft daar vanuit zijn normen en waarden iig deels meegekregen. Vind hier niets racistisch aan, dingen verschillen nu eenmaal in culturen. Nederlandse cultuur van zeggen wat je denkt is naar mijn idee soms ook overrated, zo niet onbeschoft.Dat kan. Ik zie alleen niet in wat het Marrokaans zijn ertoe doet in dit hele verhaal.
quote:impala schreef op 30 augustus 2012 @ 20:13:

Hoi Impala, ken jij de boeken van Kees Beekmans ? Vond die heel

verhelderend t.a.v dingen die ik niet snapte.

Volgens mij niet. maar na 12 jaar met mijn vriend snap ik de Marokkaanse cultuur wel aardig denk ik.

Je hebt een aantal, Marokko voor beginners, tussen hoofddoek en string, sirocco (is een roman) en die geven aardig weer hoe hij probeert dingen te snappen en daar soms wel soms niet in slaagt en hoe inderdaad schaamte,eer etc. heel belangrijk zijn.

Vond het hele interessante boeken.
quote:zonnetje59 schreef op 30 augustus 2012 @ 20:03:

[...]

Als jij Marokkaans bent, wat je suggereert, moet je wel degelijk weten dat ontkennen deel uitmaakt van de Marokkaanse/Arabische cultuur, in het kader van niet je vuile was buitenhangen enzo. Was nog niet zo lang geleden in Nederland overigens ook heel gebruikelijk

Ik ben Marokkaanse, wat ik overigens niet suggereer, maar wat ik ben.

En tussen je vuile was niet buiten hangen en liegen en ontkennen ( met als doel de ander te bedriegen danwel misleiden) zit een wereld van verschil.

Ik hang ook niet mijn vuile was buiten domweg omdat dit anderen niet aangaat.

Maar dat maakt mij niet tot een leugenaar.
quote:louisavuitton schreef op 30 augustus 2012 @ 20:16:

[...]

Dat kan. Ik zie alleen niet in wat het Marrokaans zijn ertoe doet in dit hele verhaal.Heb je gelijk in, vlg mij ging het gewoon een beetje off topic, niet ongebruikelijk op dit forum vlg mij. Maar ik denk overigens wel dat bij zijn houding naar dingen, bijvoorbeeld het ontkennen misschien wel een rol heeft gespeeld, al hoewel Holleeder om maar wat te noemen dat ook stelselmatig deed, dus intercultureel is dat kennelijk ook weer
purplesky,

het is niet alleen maar een mening.

Bij de Surinaamse cultuur horen vreemdgaan en buitenvrouwen. Mag dat ook niet gezegd worden?
.
De ene cultuur mag dan wat omfloerster zijn dan de andere, ik ken geen enkele cultuur waarin het normaal is om er voeten af te trappen of tanden uit te slaan. Dus ik wil me nergens mee bemoeien verder hoor, maar volgens mij doet het niet ter zake.

*gaat weer fluitend verder met het afdrogen van de glazen*
quote:impala schreef op 30 augustus 2012 @ 20:22:

purplesky,

Bij de Surinaamse cultuur horen vreemdgaan en buitenvrouwen. Mag dat ook niet gezegd worden?Het mag allemaal wel gezegd worden en er zal ook wel een kern van waarheid inzitten, maar een Nederlander, of Surinamer, of een Engelsman of whatever had ook een dergelijk misdrijf kunnen plegen en daar vervolgens over liegen. Dat is niet alleen voorbehouden aan Marokkanen.
quote:purplesky schreef op 30 augustus 2012 @ 20:22:

[...]

Ik ben Marokkaanse, wat ik overigens niet suggereer, maar wat ik ben.

En tussen je vuile was niet buiten hangen en liegen en ontkennen ( met als doel de ander te bedriegen danwel misleiden) zit een wereld van verschil.

Ik hang ook niet mijn vuile was buiten domweg omdat dit anderen niet aangaat.

Maar dat maakt mij niet tot een leugenaar.Ik heb niet gezegd dat liegen er bijhoort, al hoewel dat zeker in onderhandelingen in de Arabische cultuur in mijn ervaring er wel bijhoort. Is ook niet erg, want iedereen weet het en dus neemt niemand het echt serieus. Maar ontkennen heb ik ontzettend vaak meegemaakt bij Marokkaanse gezinnen waarvan kinderen in de fout gingen en ouders dit gewoon niet wilden erkennen, naar mijn idee uit schaamte, terwijl ik juist degene was die aan hun kant stond.

purplesky,

Bij de Surinaamse cultuur horen vreemdgaan en buitenvrouwen. Mag dat ook niet gezegd worden?Nou, die "wetenschap" heb ik toevallig van een Surinaamse vriendin, die er overigens wel aan toevoegde dat Surinaamse mannen er meestal wel voor hun kinderen er zijn, itt tot Nederlandse mannen die vertrekken uit een relatie.

purplesky,

Bij de Surinaamse cultuur horen vreemdgaan en buitenvrouwen. Mag dat ook niet gezegd worden?

Je mag van mij alles zeggen wat je wil hoor.

Vreemdgaan gebeurd binnen alle culturen.....

Anyway, ik zou het nooit in mijn hoofd halen om op basis van een paar persoonlijke ervaringen (honderd) duizenden ( want daar hebben we het over) mensen over 1 kam te scheren.
Het mag allemaal wel gezegd worden en er zal ook wel een kern van

waarheid inzitten, maar een Nederlander, of Surinamer, of een

Engelsman of whatever had ook een dergelijk misdrijf kunnen plegen

en daar vervolgens over liegen. Dat is niet alleen voorbehouden aan

Marokkanen.

Hallo? Dat zegt toch ook helemaal niemand. Wat maak jij er nou van?
.
quote:qwerttu schreef op 30 augustus 2012 @ 20:23:

De ene cultuur mag dan wat omfloerster zijn dan de andere, ik ken geen enkele cultuur waarin het normaal is om er voeten af te trappen of tanden uit te slaan. Dus ik wil me nergens mee bemoeien verder hoor, maar volgens mij doet het niet ter zake.

*gaat weer fluitend verder met het afdrogen van de glazen*Je 'slaat' de spijker op z'n kop!
quote:purplesky schreef op 30 augustus 2012 @ 20:30:

[...]

Je 'slaat' de spijker op z'n kop!Nu, als we het daar allemaal over eens zijn, kunnen we ons weer richten op dit belangrijke topic
quote:impala schreef op 30 augustus 2012 @ 20:28:

Het mag allemaal wel gezegd worden en er zal ook wel een kern van

waarheid inzitten, maar een Nederlander, of Surinamer, of een

Engelsman of whatever had ook een dergelijk misdrijf kunnen plegen

en daar vervolgens over liegen. Dat is niet alleen voorbehouden aan

Marokkanen.

Hallo? Dat zegt toch ook helemaal niemand. Wat maak jij er nou van?Ik dacht dat dat hier toch echt werd gesuggereerd. Maar ik kan het mis hebben.
quote:zonnetje59 schreef op 30 augustus 2012 @ 20:33:

[...]

Nu, als we het daar allemaal over eens zijn, kunnen we ons weer richten op dit belangrijke topic

Ja uiteraard, ondertussen zijn er kostbare minuten verspild.

Er moet toch verder gefilosofeerd worden over dit onderwerp van levensbelang
quote:purplesky schreef op 30 augustus 2012 @ 20:37:

[...]

Ja uiteraard, ondertussen zijn er kostbare minuten verspild.

Er moet toch verder gefilosofeerd worden over dit onderwerp van levensbelang Dat bedoelde ik !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven