Chocolate cheesecake Allerhande

07-11-2011 17:43 27 berichten
Iemand deze taart al geprobeerd/gemaakt? (Uit het vorige nummer). Ik zie dat het met oreokoekjes, pure chocolade en mon chou wordt gemaakt. Lijkt me wel een mooi nagerecht voor kerst (jazeker, nu al aan het brainstormen )

Tips, trucs, ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel gangen wil je maken? Want zo'n taart lijkt me best heftig.

Ziet er wel lekker uit overigens!
Dat ziet er lekker uit!
Hij zag er geweldig uit maar jeetjemina, viel bij het lezen van het recept bijna van mijn stoel. En boter en, ik geloof 9 pakjes roomkaas, en een pak Oreo en een berg suiker! Ik denk dat ik 5 kilo aan zou komen! Ik heb hem dan ook bewust niet in mijn knipselboek opgenomen, maar als je hem gaat maken, ben ik wel benieuwd.
Oh hier is het zo dat elk familielid weer iets anders maakt en het een vreetdag wordt met verschillende dingen Geen idee hoeveel gangen dus! Maar mijn taarten lukken meestal pas de 2e of 3e keer, vandaar dat ik bij voorbaat al om tips vraag
Scheelt dat ik een grote schoonfamilie heb en iedereen dus kleine stukjes en hapjes neemt van lekkere dingen, dus dan maakt de vettigheid etc. ons niet echt uit
Ik heb wel die taart die ernaast stond gemaakt, lemonpie. Erg lekker
Die appelplaattaart met amandelspijs leek me ook wel wat, maar jeeee die heeft nog meer kcal dan die chocolate cheesecake taart
ngrediënten

250 g koekjes (Oreo, pakje 154 g)

100 g boter, gesmolten

3 tabletten chocolade extra puur 72% (a 100 g)

9 pakjes roomkaas (a 100 g)

340 g witte basterdsuiker

4 eieren

Materialen

keukenmachine, springvorm (doorsnede 24 cm), ingevet

Bereiden

1. Verwarm de oven voor op 170 °C. Maal de koekjes fijn in de keukenmachine. Voeg de boter toe. Verdeel het mengsel over de bodem van de springvorm, druk aan en zet 5 min. in de oven. Laat afkoelen. 2. Smelt de chocolade au bain-marie. Meng de roomkaas en de suiker in de keukenmachine. Voeg 1 voor 1 de eieren toe. Schep 8 el van dit mengsel in een kom en houd apart. Spatel de gesmolten chocolade door de rest van het mengsel en schenk in de springvorm. Verdeel er met een lepel druppels van het apart gehouden roomkaasmengsel over. Maak er met een satéprikker mooie krullen van, zodat er een marmerpatroon ontstaat. 3. Bak de taart 1 uur in de oven. Dek af met aluminiumfolie als hij te donker wordt. Laat afkoelen en verwijder de vorm. Serveer koud.

Lijkt me heerlijk!
Okee, een heel klein stukje dan. Kun je het opsturen?
Stiekkie, ik stuur Mefsie wel ff, die heeft hem gemaakt voor Mefsmeid
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oeh thanks roosje!
Ja, dat was de griezel chlorietenbom verjaardagstaart van mefsmeid. Als je van chocolade houdt is het erg lekker. Ik vond het te zoet en machtig, maar ik ben meer van hartig dan van zoet.
Ik heb hem al gemaakt en hij is erg lekker en enorm heftig

Collega's vonden hem ook goed geslaagd
Ziet er goed uit! Wat zou je aanraden om het minder zoet te maken? Minder monchou? Minder chocola? Hier best een zoetekauw familie, maar moet wel een goede verhouding zijn natuurlijk.
Heb nog nooit zon koekje gehad. Is dat een beetje te narren?
als je van zoet houdt, zou ik alleen een ietjes minder suiker erin doen
@liesse - de koekjes zijn lekkerrr!
Ik wil hem voor mijn verjaardagsvisite bakken dus ik lees even mee!
Wa zonde van al die lekkere roomkaas (warm stokbrood met echte boter en zachte romige kaas, mmm) om dat met suiker te mengen en te bakken. Arggh!

Is dat echt zo lekker of is dat om Amerikaans en internationaal over te komen?

Tip: met haring erop krijgt het ook een Nederlands smaakje!
Bahco, dit is geen normale roomkaas die je op een toastje of stokbroodje smeert. Het is neutrale roomkaas, bijv monchou
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb 'm gemaakt voor mijn verjaardag, maar iets aangepast:

Ingrediënten

250 g koekjes (Oreo, pakje 154 g)

100 g boter, gesmolten

300 gram extra puur chocolade 80%

9 pakjes roomkaas (a 100 g)

325 g lichtbruine basterdsuiker

4 eieren

2 eetlepels Droste cacaopoeder

Materialen

keukenmachine, springvorm (doorsnede 24 cm), ingevet

Bereiden

1. Verwarm de oven voor op 170 °C. Maal de koekjes fijn in de keukenmachine. Voeg de boter toe. Verdeel het mengsel over de bodem van de springvorm, druk aan en zet 5 min. in de oven. Laat afkoelen. 2. Smelt de chocolade au bain-marie. Meng de cacaopoeder de roomkaas en de suiker in de keukenmachine. Voeg 1 voor 1 de eieren toe. Schep 8 el van dit mengsel in een kom en houd apart. Spatel de gesmolten chocolade door de rest van het mengsel en schenk in de springvorm. Verdeel er met een lepel druppels van het apart gehouden roomkaasmengsel over. Maak er met een satéprikker mooie krullen van, zodat er een marmerpatroon ontstaat. 3. Bak de taart 1 uur in de oven. Dek af met aluminiumfolie als hij te donker wordt. Laat afkoelen en verwijder de vorm. Serveer koud.

Ik denk dat er nog minder suiker en meer cacao in kan en dat de bodem ook lekker is met chocolate chip cookies.
Oeh lekker!

Wel fijn om te weten dat er bijv meer cacao en minder suiker in kan. Chocola valt heeeel goed in mijn schoonfamilie, dus kan daar zeker extra punten mee scoren
Heeft iemand hem hier al in real life geproefd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven