Citroen bewaren

01-10-2019 19:08 31 berichten
Ik drink regelmatig thee met een schijfje citroen er in. Heerlijk
Ik bewaarde de aangesneden citroen in een zakje op de fruitschaal, maar negen van de tien keer moet ik een deel van de citroen weggooien.

Hoe kan ik citroen het beste bewaren?
En is het handiger om per keer een stukje af te snijden of kan ik beter meteen allemaal stukjes snijden en die ergens bewaren?

Niet de belangrijkste vraag, maar ik bne benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
01-10-2019 23:28
Ik doe soms een week met een citroen, maar ook wel eens langer. Ligt er aan hoeveel ik thuis ben en of er andere citroen liefhebbers over de vloer komen.

Sowieso koelkast dus.
Invriezen is aan de ene kant handig, maar dan zit je ook met het ontdooien, bevroren citroen in hete thee lijkt mij niet echt handig
Ik gooi ingevroren partjes citroen en limoen vaak zomers in een kan water. Heb altijd wel een bakje met partjes in diepvries, en als er 1 waarschijnlijk niet opgaat gaat hij erbij.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
bij albertheijn kun je gewoon diepvries schrijfjes citroen kopen, lekker makkelijk voor in de thee
Alle reacties Link kopieren
Ik vries plakjes door de helft gesneden in en na gebruik in de thee of ijsthee of cola ed. doe ik ze in het bestekbakje van mijn afwasmachine en draaien ze een wasje mee, dan ruikt je vaatwasser lekker fris en de citroen ontvet ook.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
lexi-may schreef:
04-10-2019 15:54
bij albertheijn kun je gewoon diepvries schrijfjes citroen kopen, lekker makkelijk voor in de thee
Dat vind ik dus echt krankzinnige verspilling. Niet alleen is er extra verpakking nodig, maar ook moeten die dingen vanaf verpakken, tijdens transport en in de winkel ingevroren worden. Terwijl je drie citroenen voor een euro koopt, en zelf even snijden nog geen minuut werk is?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
04-10-2019 18:14
Dat vind ik dus echt krankzinnige verspilling. Niet alleen is er extra verpakking nodig, maar ook moeten die dingen vanaf verpakken, tijdens transport en in de winkel ingevroren worden. Terwijl je drie citroenen voor een euro koopt, en zelf even snijden nog geen minuut werk is?
Mee eens
Ik was ook niet van plan om voorverpakte stukjes citroen te kopen. Gets snijden is echt maar een paar tellen werk
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik geef aan dat je het ook zelf kunt aansnijden en invriezen.

Edit; ik zie nu dat ik dat er niet bij heb gezet, maar dat was wel de bedoeling :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven