Confit de canard

14-11-2011 09:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb nog een paar blikken conftit de canard staan. Buiten opwarmen weet ik niet zo goed wat ik er nog meer mee kan doen.

Dusch wie heeft er nog een fantastisch idee om een saai blikje om te toveren tot een heerlijke maaltijd?
http://www.google.nl/sear ... l1109l5-2l2l0&safe=active
Zo saai vind ik dat niet, ik mag graag zo'n saai blik opentrekken, serveren met rode kool en appelcompôte (niet uit een potje), aardappeltjes gebakken in een flinke lepel van het vet uit het blik, heerlijk. Gekaramelliseerde witlof i.p.v. rode kool is ook lekker erbij, of doodgewone spruitjes.
verba volant, scripta manent.
Gewoon opeten, héérlijk! Wij hadden het op de camping afgelopen zomer, wat was dát lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Inderdaad MD, met een lekker hapje rode kool en gebakken aardappels.

Uit de google kwam zuurkool, wat natuurlijk een van de meest voor de hand liggende combi's is. Zat al te denken aan iets met een appeltje erbij.

En natuurlijk Nouschi, tis gewoon ook heerlijk! Wil het een beetje opleuken voor eters!
Lekker!!
Er is ooit een kandidaat geweest bij Smaken Verschillen op tv die het had gemaakt uit blik. Scheen geweldig lekker te zijn. Misschien kan je het nog vinden met google.

Ik zou het denk ik gewoon eten met wat aardappegratin en harricots vert.

Ik heb het nog nooit gegeten maar het lijkt me verrukkelijk. Hou ook steeds in de gaten of er iemand een keer op vakantie gaat naar Frankrijk, mag die heel graag een blik meenemen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een saai blikje!? Ruilen tegen een blik bruine bonen of alla, Bonduelle Sombrero mix ofzo?
Confit de canard is zoo heerlijk. Het lekkerste is het in restaurants in Le Lande in frankrijk waar het vandaan komt, met gebakken of gegratineerde aardappels en groenten. Die blikken zijn ook heerlijke
quote:Moosey schreef op 14 november 2011 @ 17:20:

Een saai blikje!? Ruilen tegen een blik bruine bonen of alla, Bonduelle Sombrero mix ofzo? Ik was eerder .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, maar jij bood niks te ruilen aan MV
quote:Moosey schreef op 14 november 2011 @ 20:10:

Ja, maar jij bood niks te ruilen aan MV

Ik nam aan dat ze dat wel begreep. Ik heb nog tig blikken perzikken waar ik niet doorheen kom. En nog heul veul andere lekkere meuk .

Maar als jij het wordt is het ook goed hoor Moos, kom ik gezellig bij jou eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven