Deze week voor 5 Euro
zaterdag 10 maart 2012 om 14:16
Wat kunnen we deze week (maar dus ook volgende week, afhankelijk van seizoensproducten en aanbiedingen) eten voor 5 euro per dag? Het gaat om warme maaltijden voor 2 personen.
Ons budget hiervoor is ¤ 150,00 per maand dus gemiddeld zo'n 5 euro per dag. De rest gaat op aan de overige maaltijden, babyvoeding, dierenvoeding, huishoudproducten en verzorgingsproducten.
Wie weet simpele (dus niet met nog 3 dure aanvullende ingrediënten die het allemaal wel heeel lekker maken maar ook snel te duur), goedkope maar ook lekkere dingen te maken met wat er op dit moment in de winkel ligt (seizoensgroenten zijn altijd goedkoper) en/of in de aanbieding is met een max. van 5 euro?
Ook of vooral niet-vleesgerechten zijn van harte welkom want vlees en vis zijn ontzettend duur en eitjes zijn ook heeeel lekker
Ons budget hiervoor is ¤ 150,00 per maand dus gemiddeld zo'n 5 euro per dag. De rest gaat op aan de overige maaltijden, babyvoeding, dierenvoeding, huishoudproducten en verzorgingsproducten.
Wie weet simpele (dus niet met nog 3 dure aanvullende ingrediënten die het allemaal wel heeel lekker maken maar ook snel te duur), goedkope maar ook lekkere dingen te maken met wat er op dit moment in de winkel ligt (seizoensgroenten zijn altijd goedkoper) en/of in de aanbieding is met een max. van 5 euro?
Ook of vooral niet-vleesgerechten zijn van harte welkom want vlees en vis zijn ontzettend duur en eitjes zijn ook heeeel lekker
zaterdag 10 maart 2012 om 14:37
zaterdag 10 maart 2012 om 14:44
5 euro per maaltijd vind ik nog redelijk ruim! Broccolli is nu bijvoorbeeld heel goedkoop, dingen als witlof kost ook niks. Oja, en groenten van de markt zijn ook heel goedkoop! Wat ik ook eens in de zoveel tijd doe is gewoon een pak couscous kopen, en alle groenten die je over hebt daar doorheen gooien als een soort salade. Lekker met kip met een simpele marinade en je voorkomt dingen weggooien. En met ovenbroodjes van 40 cent heb je een volwaardige maaltijd.
zaterdag 10 maart 2012 om 15:00
5 euro is toch redelijk ruim? Wij doen het hier met z'n drieën. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat wij bijna geen 'echt' vlees eten. Voornamelijk kip en gehakt. Geen schnitzel o.i.d. (ik vind dat écht niet lekker, en ik kook ).
Wij zijn tegenwoordig van het invriezen. Wij gooiden echt te veel weg. Nu maak ik er een sport van en kook ik gewoon standaard te veel.
Wij zijn tegenwoordig van het invriezen. Wij gooiden echt te veel weg. Nu maak ik er een sport van en kook ik gewoon standaard te veel.
zaterdag 10 maart 2012 om 15:35
zaterdag 10 maart 2012 om 16:10
Maak sowieso een keer nasi, dat hoeft echt niks te kosten. Daar kan je misschien ook best veel van maken en invriezen dan heb je al voor 2 dagen.
Hier kijk ik ook wel eens op, staat ook bij hoeveel het kost:
budgetkoken
En hou de reclamefolders in de gaten, met de aanbiedingen dus en ga naar de markt!
Hier kijk ik ook wel eens op, staat ook bij hoeveel het kost:
budgetkoken
En hou de reclamefolders in de gaten, met de aanbiedingen dus en ga naar de markt!
zaterdag 10 maart 2012 om 17:11
Een boeren omelet op brood (met champignons en prei) en evt nog wat plakken tomaat verwarmen en erop doen. Erg lekker!
Dat ga ik vanavond eten.
Andere helft van de prei en champignons kun je weer gebruiken voor de spaghetti morgen. Ik koop spaghettisaus van Euroshopper voor iets van 60 cent. Ook goed te eten.
Dat ga ik vanavond eten.
Andere helft van de prei en champignons kun je weer gebruiken voor de spaghetti morgen. Ik koop spaghettisaus van Euroshopper voor iets van 60 cent. Ook goed te eten.
zaterdag 10 maart 2012 om 17:22
5 euro maaltijd vind ik niet heel goedkoop, daar moet je eigenlijk wel een gemiddelde maaltijd van kunnen maken. Al helemaal als je gemiddeld 5 euro per maaltijd kwijt wil zijn en sommige dagen een prakje/stamppotje/vegetarisch eet.
Bij AH is de prei al een paar weken 0,29 euro. Bij LIDL zag ik laatst een bloemkool voor niet zoveel geld (1 euro? 1.20 euro ofzo?) Bij de groenteboer groente en fruit halen kan ook schelen (vooral paprika's zijn bij onze groentenboer goedkoper, ze zijn dan niet allemaal mooi gevormd en superrood, maarja....in je maag ook niet meer) Bij de AH is t/m morgen 2 rode paprika's voor 1 euro. Volgende week bij AH bij bepaalde roerbakgroente voorgesneden 2e gratis.
Als je een zak aardappels bij de (groente)boer haalt kost dat per maaltijd bijna niks. Bij de AH volgende week een zak iets kruimige aardappels in de aanbieding. Sowieso is een prakje of stamppot vaak goedkoop.
Als je een aantal dagen een prakje en/of vegetarisch eet (niet van die gefabriceerde vleesvervangers gebruiken, maar gewoon een maaltijd zonder vlees) kan je op een andere dag een stukje zalm eten zonder boven een gemiddelde van 5 euro uit te komen.
Pastasaus maken kost ook bijna niks, koop vandaag nog 2 rode paprika's voor 1 euro bij AH, koop nog wat van die 29 cent prei, voeg wat andere groenten, uien, knoflook toe, gepelde tomaten uit blik en je kan zelf pastasaus maken. Eventueel een beetje gehakt erin, misschien past biologisch gehakt nog in je budget.
Mogelijkheden te over zou ik zeggen
Bij AH is de prei al een paar weken 0,29 euro. Bij LIDL zag ik laatst een bloemkool voor niet zoveel geld (1 euro? 1.20 euro ofzo?) Bij de groenteboer groente en fruit halen kan ook schelen (vooral paprika's zijn bij onze groentenboer goedkoper, ze zijn dan niet allemaal mooi gevormd en superrood, maarja....in je maag ook niet meer) Bij de AH is t/m morgen 2 rode paprika's voor 1 euro. Volgende week bij AH bij bepaalde roerbakgroente voorgesneden 2e gratis.
Als je een zak aardappels bij de (groente)boer haalt kost dat per maaltijd bijna niks. Bij de AH volgende week een zak iets kruimige aardappels in de aanbieding. Sowieso is een prakje of stamppot vaak goedkoop.
Als je een aantal dagen een prakje en/of vegetarisch eet (niet van die gefabriceerde vleesvervangers gebruiken, maar gewoon een maaltijd zonder vlees) kan je op een andere dag een stukje zalm eten zonder boven een gemiddelde van 5 euro uit te komen.
Pastasaus maken kost ook bijna niks, koop vandaag nog 2 rode paprika's voor 1 euro bij AH, koop nog wat van die 29 cent prei, voeg wat andere groenten, uien, knoflook toe, gepelde tomaten uit blik en je kan zelf pastasaus maken. Eventueel een beetje gehakt erin, misschien past biologisch gehakt nog in je budget.
zaterdag 10 maart 2012 om 17:29
Hallo! Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp goed dat 5 euro nog best ruim is maar ik hoef gelukkig ook niet tot het minimum te bezuinigen
De rode bietjes waren in de aanbieding dus mijn recept tot 5 euro van vandaag wordt:
- Rode bietjes (500 gram voor 1 euro bij de C1000)
- Gekookte aardappeltjes
- Gekookte eieren
- zilveruitjes
- augurkjes
- mayo, mosterd, zout, peper
Bij de Jumbo waren de Petit Pains in de aanbieding (2e voor de halve prijs) dus morgen eten we:
- afbakbroodjes
- zelfgemaakte eiersalade
- zelfgemaakte soep van soepgroenten en restjes
Verder waren de courgettes en de oesterzwammen bij C1000 ook 1 euro dus morgen voor onder de 5 euro:
- gegrilde courgette en oesterzwammen
- aardappelpuree (van de meegekookte aardappeltjes van vandaag)
- vegaburger
De rode bietjes waren in de aanbieding dus mijn recept tot 5 euro van vandaag wordt:
- Rode bietjes (500 gram voor 1 euro bij de C1000)
- Gekookte aardappeltjes
- Gekookte eieren
- zilveruitjes
- augurkjes
- mayo, mosterd, zout, peper
Bij de Jumbo waren de Petit Pains in de aanbieding (2e voor de halve prijs) dus morgen eten we:
- afbakbroodjes
- zelfgemaakte eiersalade
- zelfgemaakte soep van soepgroenten en restjes
Verder waren de courgettes en de oesterzwammen bij C1000 ook 1 euro dus morgen voor onder de 5 euro:
- gegrilde courgette en oesterzwammen
- aardappelpuree (van de meegekookte aardappeltjes van vandaag)
- vegaburger
zondag 11 maart 2012 om 12:13
quote:scamp schreef op 10 maart 2012 @ 15:35:
Je kan echt goed eten van dat geld.
Ik ben altijd het goedkoopste uit bij de Albert heijn. (geen Deen of Bas of Dirk hier)
Ik neem veel verse groenten, zak panga filet, kip(gehakt)
Kipfilet in de aanbieding. 5 of 6 filets voor 4,99.
Ik vries veel in en heb nu een aardige voorraad.
daar is niks "kips" aan.
Dan kan je het beter niet eten.
Je kan echt goed eten van dat geld.
Ik ben altijd het goedkoopste uit bij de Albert heijn. (geen Deen of Bas of Dirk hier)
Ik neem veel verse groenten, zak panga filet, kip(gehakt)
Kipfilet in de aanbieding. 5 of 6 filets voor 4,99.
Ik vries veel in en heb nu een aardige voorraad.
daar is niks "kips" aan.
Dan kan je het beter niet eten.
zondag 11 maart 2012 om 12:15
quote:indigoblue schreef op 10 maart 2012 @ 17:22:
5 euro maaltijd vind ik niet heel goedkoop, daar moet je eigenlijk wel een gemiddelde maaltijd van kunnen maken. Al helemaal als je gemiddeld 5 euro per maaltijd kwijt wil zijn en sommige dagen een prakje/stamppotje/vegetarisch eet.
Daar zijn ze juist erg duur.
Ik haal ze nooit bij een supermarkt, want die zijn meer verrot dan goed. Betaal dan liever meer.
Daar zijn ze juist erg duur.
Ik haal ze nooit bij een supermarkt, want die zijn meer verrot dan goed. Betaal dan liever meer.
zondag 11 maart 2012 om 14:08