dom dilemma senseo/dolce

11-12-2011 22:31 21 berichten
ik had jaren een senseo, maar heb een tijd geleden via marktplaats (was dus niet heel duur) een Dolce Gusto aangeschaft.

ik vind de koffie een stuk lekkerder dan senseo, maar ik zit toch te twijfelen of ik weer niet terug ga naar de senseo om een beetje een zeikrede: de koffie is toch wel een stukkie duurder.

(wat in mijn geval nog wel mee valt aangezien mijn zus bij Nestle werkt. zij kan daar het veel goedkoper krijgen, dan neemt ze ook wel is voor mij mee)

heel stom maar ik kom er toch niet helemaal uit, vandaar dat ik bedacht dat ik jullie er maar ff lastig mee ga vallen

wat zal ik doen. niet zeiken en lekker de DG houden (en voor bezoek oploskoffie ) of toch maar weer de senseo? daar komen toch ook steeds meer varianten van? de sterkere varianten die zullen toch wel de drinken zijn??
Alle reacties Link kopieren
Senseo vind ik persoonlijke echt heul vies. BitterBocht. Bah.

Ik zou dus voro die Dolce gaan, én een normaal koffiezet apparaat. Dan kan je voor de luxe af en toe een kopje Dolce Gusto nemen, en voor de gewonen huistuin-en-keuken koffiemomenten de normale koffie.
Senseo is bocht. Alleen te drinken als de zak dark roast net open is gegaan, anders wordt het bitter en vlak.

Ik zou nooit meer voor Senseo gaan. Dan veel liever filterkoffie (dat wisselen we altijd af met Nespresso).
hihi toen ik bij iemand een x weer senseo dronk toen ik de dolce al had merkte ik ook een enorm verschil......

heb al ongeveer deze constructie, alleen dan met een cafetiere. nadeel daarvan is echter dat het erg snel afkoelt dus ik denk idd. dat een gewoon apparaat zeker een idee is.....
Als je de DG het lekkerste vindt lijkt het me geen dilemma.

Liever een kopje minder drinken dan dat bocht dat Senseo heet.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 11 december 2011 @ 22:39:

Senseo is bocht. Alleen te drinken als de zak dark roast net open is gegaan, anders wordt het bitter en vlak.

Ik zou nooit meer voor Senseo gaan. Dan veel liever filterkoffie (dat wisselen we altijd af met Nespresso).Ha Hier precies hetzelfde. Wij hebben ook een nespresso. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat ook niet helemaal super goed vind enzo. Meer voor een snelle bak als ik haast heb. Het lekkerst blijf ik toch gewoon goede filterkoffie vinden
Kopjes voorverwarmen met gekookt water helpt tegen snel afkoelen. Zo doet mijn moeder het altijd. Ik heb er het geduld niet voor.
Ik kan goede filterkoffie ook erg waarderen. Maar wel gemixt met Nespresso dus. Goeie afwisseling!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 11 december 2011 @ 22:41:

Ik kan goede filterkoffie ook erg waarderen. Maar wel gemixt met Nespresso dus. Goeie afwisseling!Dit dus!
Lekker, DG!

Ik ben geen kritische koffiedrinker, vind zelf senseo ook best te drinken. Wij hebben een senseo staan voor de snelle bakken en als we met mensen koffie drinken of in het weekend bij het ontbijt een kopje koffie maken oid, dan pakken we de cafetiere erbij. En die laatste vind ik dan weer een stuk lekkerder dan 'gewone' filterkoffie. Kan ook aan het merk koffie dat we in die cafetiere stoppen (Lavazze) liggen.
Ik beken: ik ben dol op Senseo
ik vond senseo ook best gaan tot de dolce gusto kwam.

ik had het idee om mn oude senseo te combineren met de DG maar dat is helemaal niet handig.

ik denk dat ik ergens een goedkoop gewoon apparaat op de kop tikken.
Dan is hier goed nieuws. De cups gaan goedkoper worden, wanneer is nog niet duidelijk, maar het is misschien wel een argument om toch maar deze koffie te blijven drinken. Hier is de link met het bericht. Nieuwsbericht.
Senseo is erg lekker als je het drinkt als koffie verkeerd :-)
Waarom schaf je er geen caffetiere bij aan? Kun je een flinke bak koffie mee maken en neemt niet de ruimte in van een machine.

Blijft mijn favoriet!
This is not kosher!
Ik vond senseo prima, tot ik in het bezit kwam van een Nespresso.

Daarna had ik voor de speciale bakkies een Dolce Gusto, maar al ik een normaal kopje koffie lust, staat Nespresso bij mij bovenaan.

Em dan de meest sterke.

Zo af en toe als ik slap bakkie wil of juist vers gemalen bonen, ga ik even bij de buurvrouwen op visite.

En zij komen bij mij langs voor een lekker bakkie met likeurtje .
quote:Iloveholiday schreef op 12 december 2011 @ 05:29:

Dan is hier goed nieuws. De cups gaan goedkoper worden, wanneer is nog niet duidelijk, maar het is misschien wel een argument om toch maar deze koffie te blijven drinken. Hier is de link met het bericht. Nieuwsbericht.

hier word ik toch wel blij van (alhoewel ik dan wel ruzie krijg met zuslief )

een cafetiere heb ik dus, maar dat vind ik niet handig. ik zit altijd te klooien met de hoeveelheden en dat spul koelt snel af.
senseo vind ik zelf erg vies.. Ik drink Nespresso (ook niet bepaald goedkoop).. ik drink niet heel veel koffie per dag (max. 3 kopjes).. BIj visite zet ik gewone koffie..
ik drink gek genoeg sinds ik dolce gusto heb veel minder koffie

dan met de senseo. ook wel omdat het toch een stuk lekkerder is denk ik........
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-03-2012 18:29
Reden: spam
% gewijzigd
Wat sneu als je op zo'n manier bezoekers naar je blog moet lokken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven