Eieren goed pellen

16-05-2020 18:36 39 berichten
Heeft iemand hier DE tip om gekookte eieren fatsoenlijk te pellen?
Sinds ongeveer een jaar ofzo lukt het hier voor geen meter meer. Vroeger zat er altijd zo’n ruw vliesje om het ei en als je die dan te pakken had pelde je het ei zo glad af. Maar de laatste tijd lijkt het wel of er een veel dikker vliesje of een dubbel vliesje omheen zit. Als ik die er af wil halen, trek ik hele stukken ei mee. Meer mensen hier last van? En wat is nu de beste manier? Ik kook ze en laat ze dan meteen goed schrikken in koud water. Dat ging dus altijd prima, maar het is nu 1 groot slagveld :(
Ik doe het op dezelfde manier als jij en bij mij gaat het altijd goed.
Zijn je eieren te zacht gekookt?
Alle reacties Link kopieren
Ik merk geen verschil met 'vroeger'. Een heel vers ei krijg je heel moeilijk gepeld, dat was altijd al zo.
Ik geef het gewoon een tik en rol het dan in mijn handen zodat de schaal overal breekt en pulk die er af.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je hele verse eieren. Die zijn lastig te pellen.
Ik gooi altijd zout in de pan met water en eieren dan pellen ze beter 💆🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Ooo .. ik dacht al dat het aan mij lag. Heb hier ook al een hele poos last van. Prik altijd een gaatje in de onderkant tegen het stuk koken en laat ze schrikken in koud water. Ging vroeger altijd prima. Maar ze zijn dan heel vers begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde als whomi, geen idee hoe dat kan want ik doe niks anders dan altijd. Eieren zijn ook niet altijd even vers dus dat is het niet.
Vóór het koken een gaatje in het ei prikken.
dolfje schreef:
16-05-2020 18:43
Ik heb hetzelfde als whomi, geen idee hoe dat kan want ik doe niks anders dan altijd. Eieren zijn ook niet altijd even vers dus dat is het niet.
Bij mij ook niet nee. Liggen soms al een tijdje in de koelkast hier.
Ik breek ook altijd de schaal rondom en pel dan. Maar dat werkt nu dus niet meer. Gaatje onderin ook altijd.
watdachtjehiervan schreef:
16-05-2020 18:37
Ik doe het op dezelfde manier als jij en bij mij gaat het altijd goed.
Zijn je eieren te zacht gekookt?
Nee, juist heel hard vandaag want ik heb eisalade gemaakt :)
Alle reacties Link kopieren
Het ligt wel aan welke eieren je hebt. Zo vind ik de eieren van de Aldi heel slecht te pellen. Maakt niet uit of ze vers zijn of al langer liggen. Schoonmoeder heeft hetzelfde, en bij andere eieren heb ik er geen of minder last van.
Ik gooi de koude kraan aan, en de eieren in een zeef en dan tik ik ze tegen de rand van de wasbak kapot en pel ze onder de stromende kraan. Dat is de enige manier waarop ik ze gepeld krijg zonder dat ik hetzelfde probleem heb als jij.
Bijkomend voordeel is dat ik dan de schillen zo uit die zeef in de prullenbak kan mikken.
rups13 schreef:
16-05-2020 18:48
Het ligt wel aan welke eieren je hebt. Zo vind ik de eieren van de Aldi heel slecht te pellen. Maakt niet uit of ze vers zijn of al langer liggen. Schoonmoeder heeft hetzelfde, en bij andere eieren heb ik er geen of minder last van.
Jumbo altijd hier.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt goed mbv een theelepeltje.

Dus die onder de schaal manoeuvreren.
Alle reacties Link kopieren
Beetje azijn bij het water doen, dan zijn ze makkelijker te pellen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gebruiken dezelfde eieren en toch zijn die van hem altijd heel moeilijk te pellen en die van mij heel gemakkelijk. Het verschil is dat ik eerst het water aan de kook breng en dan pas met een lepel de eieren erin laat zakken. Hij pakt koud water, doet de eieren erin en zet ze dan op het vuur. Grote kans dus dat het daaraan ligt.

Laten schrikken in koud water doen we trouwens beiden.
Alle reacties Link kopieren
Pellen in het water. Echt dat werkt erg goed. Het water gaat tussen het velletje en het ei zitten.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
pamelacourson schreef:
16-05-2020 19:15
Mijn man en ik gebruiken dezelfde eieren en toch zijn die van hem altijd heel moeilijk te pellen en die van mij heel gemakkelijk. Het verschil is dat ik eerst het water aan de kook breng en dan pas met een lepel de eieren erin laat zakken. Hij pakt koud water, doet de eieren erin en zet ze dan op het vuur. Grote kans dus dat het daaraan ligt.

Laten schrikken in koud water doen we trouwens beiden.
Ik doe jouw mans manier, nooit ergens last van, tenzij m'n eieren te vers zijn.
Het is een mysterie als ik de wisselende reacties zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat probleem ook gehad maar sinds ik de eieren goed laat schrikken, gaat het pellen een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Nooit last van met de biologische eieren van Ah die in kokend water gaan.
Chocolade, altijd goed!
pamelacourson schreef:
16-05-2020 19:15
Mijn man en ik gebruiken dezelfde eieren en toch zijn die van hem altijd heel moeilijk te pellen en die van mij heel gemakkelijk. Het verschil is dat ik eerst het water aan de kook breng en dan pas met een lepel de eieren erin laat zakken. Hij pakt koud water, doet de eieren erin en zet ze dan op het vuur. Grote kans dus dat het daaraan ligt.

Laten schrikken in koud water doen we trouwens beiden.
Maar ik doe niets anders dan normaal. Het is pak en beet het laatste jaar dat het ineens niet meer gaat. Lijkt wel alsof de kippen ander voer krijgen ofzo waardoor dat vliesje veel dikker en steviger is.
Man doet het trouwens met eerst water koken en dan de eieren erin en werkt ook niet. Net zoals pellen onder water. Dat heb ik vandaag geprobeerd, maar was niet veel beter dan gewoon pellen.
Ik heb dat alleen met hele verse eieren. Verder nooit (ik heb altijd de biologische eieren van de Dirk of de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
16-05-2020 19:45
Nooit last van met de biologische eieren van Ah die in kokend water gaan.
Ik koop ook altijd die eieren, maar ik heb er juist meestal wel last van. Ik stop ze altijd wel gelijk in de pan in koud water als ik de pan op het vuur zet, misschien is dat wel het probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven