En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Je hebt gelijk. Wilde weer eens wat anders Dat was mijn punt ..;Maakte het mezelf moeilijk Gekozen voor een kant en klaar zakje groente...Italiaanse groente, ik zie wel wathet wordt...
Winnie, ik doe het tegenwoordig ook, niet vaker dan 2 keer per week naar de supermarkt, bevalt echt heel erg goed. Maar ik heb nog wel wat inspiratie nodig voor komende week.

Ik had de nieuwe allerhande mee genomen, maar daar stond echt helemaal niets in.

Vanavond eet ik pasta met rode saus uit de diepvries en daarna ga ik de kcal inname nog wat uitbreiden in vloeibare vorm (en ik ga echt NIET zo veel drinken als vorige week :D)
Haha, KV, lekker in de sauna lijkt me ook stukken fijner met een kater dan heftig fitnessen. Wat klinkt een rode bessen smoothie trouwens lekker!

We spreken jou morgen wel weer, Katertje Kaatje... Veel plezier vanavond!
@Kaaaaaatje: veel plezier vanavond met je vloeibare consumpties, en succes met het in de hand te houden .

Ik vind een rode bessen smoothie ook heerlijk klinken, kan me voorstellen dat het b.v. met karnemelk en citroen heerlijk fris is.

Bedankt voor de tips omtrent de witlofsalade. Ik ga zowel morgenmiddag als zondagmiddag ermee lunchen. Ik maak een keer de variatie met peer, feta en walnoot, en een keer de variatie a la Lampje met appel, rozijn en walnoot. In mijn kast vond ik nog een restje broodmeel, dus dat staat nu te rijzen, eet ik dit weekend een zelfgebakken broodje bij de salade .

@Sartan: ik heb je smaakpapillen hoog zitten, maar ik vind je witlofsalade inderdaad nogal wild klinken! Daarnaast lust ik geen rauwe ui en ook geen ketchup, dus ik ga me er niet aan wagen. Ik val wel door de mand vandaag, er worden allemaal dingen opgenoemd die ik niet lekker vind... *staat op* Ik ben Teigera en ik ben soms een miepert met eten. Zo. Weten jullie dat ook weer . Overigens, ik verwijder ook nog steeds netjes het hartje uit de witlof, heb dat zo geleerd ivm bitterheid. Ik heb ook gehoord dat het niet meer nodig is, maar toch blijf ik het doen. Macht der gewoonte inderdaad! Ik hoop dat ik maandag lief een hapje witlofsalade kan laten proeven, misschien lust hij het op een andere manier klaargemaakt wel...
Vandaag heerlijk geluncht Bij 'Zilte zoen' in Bergen aan zee. Was daar bij een vriendinnetje. We hebben hetzelfde gegeten: Vega-sandwich: donker bruin brood met gegrilde courgette, gegrilde groene asperges en gegrilde paprika, geitenkaas kroketjes en feta. Was echt héérlijk!!!! Was echt rijkelijk belegd en zó lekker!

Vanavond had vriend risotto gemaakt met courgette, ui en champs, maar ik had weinig trek meer, dus maar een paar happen op.
quote:Teigera schreef op 01 juli 2011 @ 10:32:

Even een vraagje. Ik hou erg van witlof, vriend niet. Ik maak het eigenlijk altijd gekookt / geroerbakt klaar. Ik zou graag eens een rauwe witlofsalade willen maken (nu vriend er dit weekend niet is, kan ik mooi losgaan). Maar wat is nu lekker om met rauwe witlof te combineren? Ik weet dat je er vaak iets zoets in doet, zoals b.v. mandarijn of rozijntjes. Wie heeft er een goed recept voor me (en om t nog ff moeilijker te maken, geen scheppen mayonaise erdoorheen, er wordt op de lijn gelet)?

Ik maak hem als volgt:

4 stronken witlof, handje rozijntjes, paar augurken, blikje mais, klein blikje mandarijntjes, 8 gekookte eieren, 1 appel, handje walnoten en slasaus op yoghurtbasis. Alles klein snijden (niet de rozijnen, mais, madarijntjes en slasaus ) en door elkaar husselen. Heerlijk!
En zonder mosterd .
quote:Lampje2204 schreef op 01 juli 2011 @ 08:40:

Scheelt het in semi-kater als je 'm verwacht, Dolf?

[...]

Vandaag wel
quote:koreveen schreef op 01 juli 2011 @ 14:24:

Hoest met jouw kater, Dolfje?

?

Heb hem verjaard tijdens het werken met de stofzuiger

Ben nu alleen nog moe maar vriend lag de halve nacht te snurken.

Hebben vanavond friet gegeten,vanmiddag niet weer gaan winkelen maar wel naar de kapper geweest dus mijn grijze haren zijn weer mooi weggewerkt.

Ik weet niet meer van wie hij was maar wat een gave jas!Zwaar jaloers!

Fijn weekend allemaal.
@Jynta: wat jammer nou, ik hou juist zo van mosterd!

Jouw variatie klinkt overigens wel lekker, met allerlei zoete dingetjes en dan het frisse van augurkjes erbij.
Zit nu bij m'n vriendin op de bank met een pot thee en de lieverd heeft heerlijke amaretti koekjes voor me gebakken.

Teig, wat een onthulling! Ik kan ook heel erg miepen over bepaalde dingen qua eten hoor. Nix mis mee

En Sartan met haar wilde witlofsalade

Dolfje, balen van de snurkende man. Oordopjes een oplossing? Bij mij liggen ze altijd klaar voor het geval lief gaat snurken, er een schuurfeest in de buurt is of de eenden feest vieren.
Jamaar... jamaar... hij is écht lekker
Hahaha Sart

Ik ga die salade van jouw binnenkort wel een keertje proberen.
Aaaah Sartan.....

Als het niet erg vindt wacht ik Winnie's recensie eerst af
Hahahaha weet nog niet wanneer ik die salade van Sart ga maken hoor. Heb vanmiddag al boodschappen gedaan voor de rest van de week.

Heb dit vanavond gegeten:

Heeft me goed gesmaakt.

Morgen maak ik aardappelpuree, verse niet zo'n instant-zakje. Dat laatste doe ik ook wel eens, maar meer als ik weinig tijd heb enzo. Erbij broccoli / bloemkool / romanesco en een entrecote (van de contactgrill).
Van mij was de jas, Dolfje Gelukkig regende het vandaag een beetje, dus had ik een goed excuus om m meteen aan te trekken

KV, gek genoeg vind ik het helemaal niet zo erg dat zus gaat emigreren. We zijn wel redelijk close, maar in de praktijk zien we elkaar weinig, we zijn meer van het bellen. En ze komt elk jaar een maand terug, is het idee, en ik ga natuurlijk een keer die kant op. Allemaal meer leuk en spannend dan erg, vind ik dus. Hoewel ik ook wel het type ben dat loeihard gaat relativeren als mijn omgeving in stress/dramamodus schiet, dus dat helpt misschien ook

Ik had de jaarlijkse familieBBQ vandaag, was weer lekker! Mams kan geweldig koken maar schiet elk jaar weer legendarisch in de stress omdat ze bang is dat het te weinig/niet lekker is (we zijn dan ook wel met z'n 20-en ofzo, dat schiet ook wel op). Ik heb een lamskoteletje en een stuk zalm (gemarineerd en papilotte) gedeeld met lief, allebei heerlijk. En een spiesje met lever/ui/spek/salami, (lever is voor ons allemaal nostalgie, heerlijk) en 1 met allerhande groenten en een stukje salami. En toe bowl van mijn neurotisch onmatige schoonzus, die de bowl dit keer wel zo lekker had gemaakt dat-ie lasnog bijna helemaal op ging
Goeiemorgen! Ik was belachelijk vroeg wakker vanochtend (05.30 uur) en ben nu maar een boodschappenlijstje aan het maken om die straks lekker vroeg te gaan halen.

Haha, ik zit hier echt vreselijk te lachen om die posts over de woeste witlofsaladeversie van Sartan en de beschrijving over de familie-BBQ van Moos!

En Kaatje, ben je katerloos gebleven?

Ik maak vandaag zalm uit de stomer (zou ook zomaar de grill kunnen worden trouwens ) met broccoli en tomaatjes-basilicumsalade. Ananas toe.
Goeiemorgen! (Hey wat zie ik nu Lampje ben je eerder dan ik WTF?! )

Win, ziet er lekker uit die pasta, rucola tomaatjes en parmezan is natuurlijk altijd een winning combo!

Vandaag een experiment in huize Tan: een rode linzenschotel uit het prachtige kookboek van Ottolenghi. (vega goeroe uit Engeland, boek heet "Plenty" en is echt práchtig)
WTF?!?! is precies wat ik ook dacht toen ik de wekker zag...

Je experiment klinkt erg goed! Ben onmiddellijk gaan googlen en vind "spiced red lentils" van Ottolenghi. Is dat 'm?
quote:Lampje2204 schreef op 02 juli 2011 @ 07:37:

WTF?!?! is precies wat ik ook dacht toen ik de wekker zag...

Je experiment klinkt erg goed! Ben onmiddellijk gaan googlen en vind "spiced red lentils" van Ottolenghi. Is dat 'm?Yes!!! Dat is m. Er zitten wat kruiden in die ik niet in huis had (en dat komt niet zo vaak voor) maar ik heb zelfs "asafoetida" gevonden bij mijn Marokkaanse groenteboer. Heb ik nog nooit gebruikt dus ik ben heel benieuwd!
Goedemorgen!

Ik heb gisteren gegeten in de stad. Ik had een groentespies (courgette, aubergine, rode paprika) met safraanrisotto, feta en een soort pittig paprikasausje. Vriendin had witvis (naam van de vis is even verdwenen uit mijn geheugen) met citroenpasta en wat groenten ernaast.

Bij mij wat te veel feta, bij haar hadden de groenten een wat aparte smaak door een kruid wat we beiden wel herkenden maar niet konden benoemen.

Wel lekker gegeten! En heerlijk aan de wijn gezeten. Hele avond buiten gezeten dus dat was fijn.

Vanmiddag en vanavond ga ik naar een festival hier in de buurt. Dus vandaag eet ik festivalvoer

Straks even boodschappen doen zodat ik morgen wat gezonds kan maken.

Lampje, jij was wel erg vroeg wakker dan ja. Hoe bevalt je nieuwe contactgrill?

Moos, BBQ klinkt goed! En jij kan idd heel goed relativeren voor anderen (en soms iets minder goed voor jezelf ).

Verder een beetje vergeten wat er nog meer geschreven is, ik moet nog wakker worden.
Oh ja, ik maak witlofsalade ook weleens zoals Jynta
quote:Drift schreef op 02 juli 2011 @ 09:38:

Moos, BBQ klinkt goed! En jij kan idd heel goed relativeren voor anderen (en soms iets minder goed voor jezelf ).

Helemaal waar.

Jeumig Lamp, heb je dat vaker? Moet jij door de week ook heel vroeg op, of heeft dat er niet mee te maken?

Drift, leuk, ik denk dat ik wel weet naar welk festival je gaat. Als je een clownsduo van rond de 30 tegen komt (een hollander en een argentijn) doe ze dan maar de groeten van me Had ook wel even willen gaan, maar heb vandaag de hele dag overleggen over een nieuw project en morgen moet ik ook de hele dag werken.

Vanavond eet ik bij een (ex)collega, dus nog geen idee wat. Morgen gaat lief voor me koken.

Sart, dat Plenty, daar hoor ik meer over. Zijn de recepten goed? En niet te uitgebreid dat je voor alles wat je wilt maken weer dingen moet gaan aanschaffen?
Stelletje vroege vogels hier!! Ik heb net m'n ontbijt op, ik ga wat langzamer vandaag .

Voor de lunch heb ik vandaag zelfgebakken brood en witlofsalade. Vanavond komt er een vriendin eten en ik maak (een soort van) ikan pepesan, sajoer lodeh (met broccoli, peultjes en bosui) en gebakken rijst met erwtjes. Toe vers fruit.

@Moos: klinkt als een goede familietraditie, die barbecue!

@Drift: hoop voor je dat het weer meewerkt met je festival. Ik wil vanavond eigenlijk ook naar een openluchtvoorstelling, dus laten we inzetten op een zonnige dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven