En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Jeetje Koor met dat recept kun je zelfs een drol nog lekker maken! Klinkt goed zeg!

Wil je het recept overtypen?
KV ik sluit me aan bij Winnie: klinkt goed! Receptje?
Hahaha, een drol lekker maken..... :-)

Zal 'm zo ff overtypen.

Jouw bruine rijst salade klinkt wel mega-verantwoord, Sart. Receppie??

Win, junior Masterchef was ongelofelijk. Leuk om te zien!

Lacomida, hoe gaat het met je?

Jynta, dat gebeurt mij ook altijd. Helaas.

Lekker sporten morgen Desteny! Ribben helemaal over??

Naar wat voor concert ga je GB??
KV en Sartan, ik sluit me aan bij de receptenverzoeken!

Met mij gaat het stukken beter. Geen pijn meer, maar door een vervelende, maar onschuldige, complicatie, duurt energie opbouwen wat langer dan de bedoeling is. Wel vervelend, want in mijn vakgebied is dit het drukste moment van het jaar. En loslaten is niet mijn sterkste punt helaas ,
Laco, fijn dat het beter gaat. En dat loslaten, tja, daar ben je al door schade en schande wijs door geworden.... Blijf aan jezelf denken.
Lastig, Lacomida. Dat soort dingen komen natuurlijk nooit uit, maar nu is het helemaal vervelend. Doe toch rustig aan.

KV, het is niet echt een concert, maar meer een thema avond. Ik stuur je wel even een FB bericht. Anders is het een beetje te herkenbaar.

Ben trouwens ook benieuwd naar dat recept. Klinkt erg lekker.
@Koor: dat recept van die vis klinkt zeker lekker! Ik ga het recept ook even bekijken als je het gepost hebt, klinkt als iets dat hier ook goed in de smaak zou vallen.

@Jynta: wauw, jij hebt daar snel last van zeg... (van het Chinees eten bedoel ik) vervelend! Leuk dat jij ook weleens een pakje gebruikt, haha, soms is het zo makkelijk en nog lekker ook. Naast deze zuurkoolschotel gebeurt het verder niet echt vaak, dus ach. Dan kan t wel .

Vanavond hebben we wraps gegeten, met creme fraiche bestreken, sla, tomaat, zongedroogde tomaat en kip erop, smullen maar. Heel simpel maar erg lekker.
Komt ie:

Voor 4 pers

750 gr yellowfin solefilet (zak in diepvries AH), 1 gesnipperde rode ui, 1 teen geplette knoflook, 2 el olijfolie, 2 dl droge witte wijn, 1 blikje tomatenblokjes (400 gr), 2 kleine courgettes, 1 bakje zongedroogde tomatentapenade, 2 dl visbouillon

Ontdooi de vis. Fruit de knoflook en ui. Voeg de tomatenblokjes en 1 dl wijn toe en laat inkoken voor ca 15 minuten.

Schaaf dunne linten van de courgettes. Halveer de filest, bestrijk de vis aan 1 zijde met tomatentapenade, leg er wat linten op, rol op en zet vast met een cocktailprikker.

Verwarm de bouillon en de rest van de wijn in een hapjespan en breng aan de kook, verlaag de temperatuur en leg de visrolletjes in de pan. Hou gedurende 6-8 min tegen de kook aan.

Lekker met tagliatelle.

Ik vond het teveel courgette om de rolletjes mee te maken. Je krijgt ze dan niet goed dicht,dus ik heb de rest in blokjes gesneden en in de saus gemikt. Tevens heb ik veel Italiaanse kruiden in de saus gegooid om hem meer op smaak te brengen.
Klinkt lekker Koor! Die ga ik morgen even opslaan in mijn kookschrift.
Lekker Koreveen, dankjewel! Hoewel ik dat met die vis oprollen wel ingewikkeld vind hoor, haha, ben dan meer t type dat denkt "ach, ik gooi alle courgette wel gewoon door de saus". Beetje lui .
@ KV:ribben gaan redelijk goed,maar ik meld het wel.net als de rest van mn gezondheidsbeperkingen.morgen gaan we toch eerst alle testen doen en begin van programma opzetten.

en dat zal vast wel lukken.

ik vind vaak dat de recepten uit de bekende boekjes net ff iets meer mogen hebben aan kruiden en specerijen,

das kwestie van smaak en zelf goed op te lossen.
@KV de bruine rijstsalade is heel simpel. Heb afgelopen zondag expres teveel zilvervliesrijst gemaakt bij het diner.

Laten afkoelen, in de koelkast, volgende dag allerlei rauwkost erdoor (mais komkommer, bosui, paprika, rode ui, stukkjes gegrillde courgette) en flink wat kruiden (koriander en mint in dit geval, gecombineerd met een kleine groene chili voor de "oomph") Verder 2 handen gemengde pitten (pijnboom, zonnebloem, pompoen) en sesamzaadjes even geroosterd en erdoor.

Dressing gemaakt van een flink stukje geblitzte verse gember + een teen knoflook, daarbij een fikse scheut lichte sojasaus, halve uitgeperste limoen, idem citroen (oh en citroen heb ik ook nog het geel van afgeraspt boven de salade), wat olijfolie. (zout niet nodig vanwege soja, peper niet vanwege chili) Doorroeren en door de rijst mikken. Nog een nachtje in de koelkast laten staan. Ik doe er vlak voordat ik ga eten wat verse tomaten bij (die worden wat zompig als je ze bij de rijst gooit) Naar wens kun je er nog tonijn op gooien of feta ofzo.
Oh en goeiemorgen

Vandaag eten we Marokkaanse tomatensoep die heb ik net uit de vriezer gehaald...
Goedemorgen .

Dat is een goed aangeklede salade Sartan!

Vanavond eten we bakjes uit de vriezer (hoe komt het toch dat die vriezer zo snel vol zit met allerlei restjes?). Ik eet zuurkoolovenschotel en lief eet Turkse fetagehaktballetjes, met courgette en Turks brood.
Goedemorgen,

hier een meelezer met een vraag. Die wraps klinken zo lekker Teigera, doe jij nog speciale kruiden op de kip?

Ik ga het vanavond ook eten denk ik, heerlijk met dit weer!
Goeiemorgen!

Zowel het recept van de yellowfin solefilet als van de rijstsalade klinken goed, zeg!

Fijn dat het al stukken beter met je gaat, Lacomida. Rustig aan met dat energie opbouwen.

Ik maak vandaag weer roasted red pepper hummus met gegrilde aubergine en vega gegrilde stukjes. Tomaten-basilicum salade erbij en watermeloen toe.
Morning!

Ik ga vanmiddag naar het buitenzwembad met vriendin en dochter. Vriendin eet vanavond ook mee en is vega, dus ik maak een quiche met spinazie en geitenkaas en erbij een simpele salade. Ik maak de quiche straks al, dan hoef ik hem vanavond alleen even op te warmen (of we eten hem koud, kan ook).
Lekker Jynta klinkt heel goed, dat zwembad en die quiche.

Volg je een speciaal recept voor de quiche?

Lief en ik zijn gister bij een kennis wezen eten, om zijn nieuwe huis te bewonderen. Kennis in kwestie is nogal Amerika-minded en lief had bij het afspreken al een opmerking gemaakt over de fourth of July (Amerikaanse onafhankelijkheidsdag) en dus had kennis even opgezocht wat men in Amerika zoal eet dan. Dus hadden we barbecue met hamburgers, spareribs en worstjes, en coleslaw en 'tato salad' (aardappelsalade). Vlees had-ie bij een erg goede slager gehaald, dus in al z'n simpelheid was het heel lekker, en superrelaxed, want we hingen een beetje te hangen in de fikse groenvoorziening die bij zijn appartementencomplex hoort. Was echt een heel erg leuke avond.

Vanavond ga ik denk ik linzensalade maken van de resten van de kaasfondue-groenten (we zouden ook weer kunnen kaasfonduen, maar kaasfondue-barbecue-kaasfondue achter elkaar leek me niet zo'n heel gezond idee ) nog even iets spannends voor erdoor bedenken. Oh ja, had bedacht dat ik de peentjes in de oven ging doen met wat boter, peper en misschien citroenschil en thijm ofzo, lijkt me er lekker bij.
Klinkt lekker en gezellig die bbq Moos!

Ach en waarom niet kaasfondue-bbq-kaasfondue? Morgen weer een dag voor groente en vitamientjes hoor!
Meer que dat ik een beetje op m'n gewicht moet letten Win, is gewoon allemaal een beetje teveel vet achter elkaar. En morgen gaan we ook weer bij een bijzonder bourgondische vriend van lief eten, dus dat zal ook niet al te mager worden. Dus vandaag maar even een balansdag. En worteltjes en linzensalade (en misschien wel een visje erbij bedenk ik net) is ook lekker.
Hmmm hier ook gewichts-shit. Maar op de een of andere manier lukt het me gewoon even niet om niet meer te snoepen enzo. Grrr word een beetje gek van mezelf. Ben gisteren al driekwartier gaan wandelen om toch maar iets te doen en vanavond uurtje naar de sportschool. Morgen maar vroeg op en een uur wandelen.

En ik denk dat als ik vrijdag boodschappen ga doen ik echt geen snoep- en snaaiwerk mee moet nemen. Wil altijd iets in huis hebben voor het geval er iemand aan komt waaien en vervolgens zit ik het dan zelf op te eten als er niemand aan komt waaien.
Aanwaaiers hebben pech bij mij. Nou heb ik die ook niet zoveel, dus dat scheelt. Voor gepland bezoek haal ik altijd wel wat in huis (waar ik dan zelf meestal inderdaad teveel van op eet). Grootste truc bij mij is gewoon geen suiker eten (behalve de suiker in vers fruit dan) dan heb ik er ook geen behoefte aan. En verder een beetje op de vet- en alcoholinname letten, maar zeker dat laatste valt ook niet altijd mee. Maar ik moet zeggen dat het qua eten eigenlijk heel goed gaat de laatste tijd, ik ben ook gewoon meer van pure smaken gaan houden merk ik, zoals bijvoorbeeld yoghurt met muesli (en dus zonder suiker) 's ochtends, en linzen en sla/rauwe groenten en ander niet-gepimpt eten.

Maar vervelend dat je jezelf in de weg zit, Win. Hoe is 't nu met de gezondheidsperikelen trouwens, er waren toch dingen onderzocht? Is daar nog iets uitgekomen waar je wat mee kunt?

Pf, ik ben een beetje lui vandaag. Zo snel even douchen en richting manege.
Ik moet inderdaad suiker minderen, al gebruik ik dat al steeds minder. Magere yoghurt eet ik al jaren zonder suiker en ook in mijn thee doe ik nog maar zelden suiker. Drink de laatste maanden veel kruidenthee en daarin vind ik suiker zelfs ronduit smerig. Af en toe drink ik koffie en daar moet echt suiker in anders krijg ik het niet weg.

Verder ben ik ook van de hartige dingen. Toastje brie vind ik heerlijk, net als tortilla-chips en nootjes. Stukje kaas, wat olijfjes....

Net een enigszins verantwoord broodje gemaakt: pistoletje met zelfgemaakte tonijnsalade (blikje tonijn aangemaakt met een beetje demi creme fraiche, beetje tomatenketchup, stukjes augurk en amsterdamse uitjes).

Qua gezondheid is het nog hetzelfde eigenlijk. Heb onderzoeken bij de neuroloog gehad en zit nu aan de tigste soort pijnstillers. Maar merk daar weinig van. Het enige voordeel is dat ik er goed op slaap. Als ik 1 avond vergeet in te nemen slaap ik gegarandeerd slecht of amper. Maar maandag heb ik weer een afspraak bij hem staan (volgende week sowieso weer een medisch weekje zag ik in de agenda). Maar met een whiplash kunnen ze geloof ik maar weinig.

Lekker dat je nog even richting de paarden gaat!
Ik werk vandaag thuis en ga nu de keuken in om worteltjes salade te maken. Goede timing trouwens, want ik moet een stapel papieren doornemen en dat wil prima op het balkon.

Mijn leven is echt wel heel zwaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven