En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
quote:pasta schreef op 05 juli 2011 @ 10:40:

Lekker Jynta klinkt heel goed, dat zwembad en die quiche.

Volg je een speciaal recept voor de quiche?Neuh, beetje uit de losse pols: uitje fruiten, ong 300 gram spinazie beetje klein snijden en in de pan tot het gaat slinken. Hele bubs even in een vergiet uit laten lekken. Springvorm bekleden met bladerdeeg, Beetje paneermeel erop voor het vocht. Spinazie erin, ong 300 gram geitenkaas erboven verkruimelen. 4 eieren mengen met kookroom, peper, zout en knoflook en dit erover gieten. 45 min in de oven op 200 graden. Hij is al klaar . Lekker makkelijk straks.
Hahaha lekker Kaat! Geniet maar lekker in het zonnetje. Ga ik zo ook doen. Nog even mijn broodje naar binnen werken en kom dan maar op met die Vitamine D!
Ik duik ook even lekker de zon in met een boekje. En vanmiddag natuurlijk in het zwembad, dus ik hoop op een kleurtje .
Haha dat komt vast goed Jynta! Ziet er heerlijk uit buiten.

Veel plezier vanmiddag in het zwembad!
Sartan, thanks. Lekker recept!

Klinkt gezellig, jouw avondje gisteren, Moos!

Ik ben ook steeds aan het switchen tussen een avondje "gooi alles er maar in" en dan weer een avondje balansen. Blijft balen die paar kilo teveel, maar ja, tis niet anders. Wil wel leuk blijven leven en niet alleen sla eten

Ik eet vanavond ivm sporten de leftovers van gisteren. Gooi de vis wel ff snel in de magnetron en ga er geen rolletjes van maken. Ik zal wel brullen van de honger als ik thuis kom.

Kan helaas niet in de zon zitten ;-( Moet nog een hoop doen voor m'n werk. Maar ik zit wel lekker thuis met de schuifpui open.

Geniet ervan iedereen!
Ja precies, voor het echt mooi zou er bij mij ook nog wel flink wat af mogen. Maar ik heb besloten dat ik het prima vind zo, 't moet alleen niet meer worden.

Ik heb werkelijk zalig paardgereden, had een superleuk vlot paard en we hebben een prachtige rit gemaakt langs afwisselend smalle paadjes en weidse uitzichten. Echt zalig.

Ellendig Win, dat het een beetje hetzelfde blijft allemaal. alhoewel goed slapen wel veel scheelt in de beleving van je welbevinden. Is er al wel wat onderzoek gedaan naar whiplash en weet je of het in principe ooit weer over zou moeten gaan?

Ik ga mijn post en nog wat ander papierwerk maar eens meenemen naar het balkon, goed idee Kaaaat
Dank je wel Jynta!
@Moos: ja goed slapen is altijd erg prettig, kan er enorm chagerijnig van worden als dat niet lukt. Ben al bij verschillende therapeuten onder behandeling geweest voor mijn klachten. Niets lijkt echt te helpen. MRI en foto's wijzen niets uit, maar ja dat is altijd het probleem bij whiplash en bijbehorende letselschade-trajecten. Geen idee of het ooit helemaal over gaat. Ben er nu al anderhalf jaar "zoet" mee...

Wat lekker dat het paardrijden helemaal fijn was! Ik heb zelf niet zo heel veel met paarden, maar ik kan me toch wel voorstellen dat er mensen zijn die het helemaal te gek vinden! Was ook prachtig weer om te rijden!
Hallo!

Leuk idee, die independentsday feestje, Moos. Klinkt relaxed.

Win, vervelend dat je problemen niet echt op te lossen lijken. Gedoe met die medicijnen.

Lekkere quiche, Jynta. Was 't leuk in het zwembad?

Maris, hoe was je etentje?

KV, had je m'n mailtje nog gezien?

Ik ben bijna klaar met de quinoa salade. Is toch nog meer werk dan ik dacht. Ben erg benieuwd trouwens. Het ziet er heerlijk uit. Moet alleen de dressing er nog overheen gooien.
Ach ja GB, het is wrs. niet anders. Maandag maar weer eens kijken wat de wijze neuroloog te melden heeft over nog niet uitgeprobeerde opties....

Had jij nou vanavond dat feestje? Zo ja, veel plezier dan!!! Hoop voor je dat het lekker in de buitenlucht is, kun je nog lekker van de laatste zonnestraaltjes genieten!
OT: eet vanavond volkoren penne met zelfgemaakte rode saus met veel groente er in (heb nog een paar bakjes in de vriezer staan). Doe er nog wat parmezaan over. Wel handig, want moet ehhh mag straks weer een uurtje naar de sportschool.

Heb mezelf wel beloofd dat ik daarna een heel klein ijsje mag halen bij de ijs-juwelier hier in het durp.
Lekker middagje zwembad gehad, Jynta?

Leuk die BBQ met Independence Day thema, Moos! Lekker ook vooral...

Vervelend dat je nog steeds vastzit in de medische molen en er nog niet veel uit wil rollen, Winnie!

Ben heel benieuwd wat je van de quinoasalade vindt, GB. Veel plezier vanavond!

Ik geloof dat jij, KV, van de week zei dat het wel een soap lijkt met dat grillgedoe... Ik kan je verzekeren dat het niet alleen zo líjkt, maar het ook echt zo ís! De grill van de Lidl is teruggebracht en gisteren had ik een nieuwe Inventum (de oude was ook een Inventum en die heeft het toch 9 jaar met ons uitgehouden) besteld. Vanochtend ontvangen, maar de online winkel waar hij besteld was, had het ding zo ontzettend k*t ingepakt dat het volkomen gedeukt en bekrast aangekomen is. En dus is ook deze retour gegaan. Ik weet niet precies of er een diepere boodschap achter deze grill-mess zit, maar ik heb 'm nog niet ontdekt. Overigens was de grill wel helemaal top, dus ik heb om een vervanging gevraagd en dat zou dan het einde van deze soap moeten zijn. *Heeeeeele diepe zucht!*

Menu is ook omgegooid: Oosterse wokblokjes met sperzieboontjes in kokosmelk en Bali boemboe.
quote:pasta schreef op 05 juli 2011 @ 08:41:

Goedemorgen,

hier een meelezer met een vraag. Die wraps klinken zo lekker Teigera, doe jij nog speciale kruiden op de kip?

Ik doe er steeds iets anders op. Gewoon kipkruiden uit een zakje als je makkelijk wil doen, en anders kruid je de kip zelf: bv met kruiden als kerrie - parika - chili, maar iets als Italiaanse kruiden kan ook prima. Maak ervan wat je zelf lekker vindt, dan komt het wel goed!

@Jynta: lekker, zo'n quiche! Ook lekker makkelijk als je van het weer wil genieten en niet meer in de keuken wil staan.

Ook hier eeuwige gewichtstroubles trouwens. Al ben ik het afgelopen half jaar zeer stabiel en tevreden . Voor t mooi mag er nog wel vijf kilo af, maar ja... ben nu happy met mezelf en dat is weleens anders geweest. Ik hou van eten, en ondanks dat ik al langere tijd hardloop vind ik dat nog steeds lang zo leuk niet als eten...

@Moos: leuk, zo'n Independence Day-thema voor je maaltijd. Weer eens iets anders.

@Lampje: je blijft me verbazen met je dagelijkse inkijkjes in de wereld van to grill or not to (contact)grill... in ieder geval is het zeer vermakelijk, al is het voor jou inmiddels waarschijnlijk niet zo grappig meer!
Ahhh Lampje!
Haha, to grill or not to grill. Ik zou bijna zeggen, not to grill, maar dat is me toch ook te gek. Hoe moeilijk kan het zijn, de aanschaf van een nieuwe grill!?! Waar ik me gewoon zo over opwind, is dat het heel makkelijk voorkomen had kunnen worden, maar nu moet Gekke Gerritje weer alles inpakken, corresponderen met de online winkel, ritje postkantoor om pakket te retourneren, wachten op vervanging. Allemaal nutteloos gezeik dat helemaal nergens voor nodig was geweest als het ding fatsoenlijk was gecheckt en ingepakt. Wel lief dat jullie me telkens weer stoom laten afblazen...
quote:Lampje2204 schreef op 05 juli 2011 @ 18:03:

Ben heel benieuwd wat je van de quinoasalade vindt, GB. Veel plezier vanavond!Ik vond het lekker. Lekker fris. En de grapefruit trok ik ook wel (ben niet van fruit in eten). Is voor herhaling vatbaar. Kan me voorstellen dat ik erop ga variëren, of dat andere quinoa salades ga uitproberen. Nu heb ik nog over voor donderdag.
Lampje, die grill. Wat een pech. Het was dus niet 3x is scheepsrecht.

Hier hebben mensen ook pech als ze op bezoek komen. Geen koek of snoep in huis. Niet omdat ik bang ben dat ik het op eet voor er iemand komt. Ik hoef het gewoon niet. Ook qua drinken heb ik niet veel in huis. Nooit frisdrank of vruchtensap ofzo. Hier alleen thee, koffie, roosvicée of wijn. Als ik weet dat er iemand komt dan haal ik wel iets in huis natuurlijk. Ik houd wel van hartig, dus nootjes of olijven of een stukje kaas ofzo heb ik meestal wel in huis. Ik eet ook weinig suiker, net als Moos alleen in fruit, of andere dingen waar het van nature in zit. Ik doe bijna nooit ergens suiker in.
Ik ga zo even bijlezen. Drukke dag gehad op werk en aan het einde van de middag gehoord dat mijn vriendin opnieuw is opgenomen in het ziekenhuis. Gaat weer helemaal niet goed met haar.

Ik heb een bloemkooltaart in de oven staan. Soort experiment, ben benieuwd hoe het zal smaken.
... en dan lees ik het berichtje van jou, Drift, over je vriendin en dan ben ik ook ineens weer klaar met mijn grillgeneuzel...

Ben benieuwd hoe je bloemkooltaart-experiment uitpakt, want het klinkt erg lekker!

Leuk, GB, dat je het lekker vond. Ik ben normaal ook niet van fruit in warm eten, maar omdat deze salade toch koud (of lauw) is, vond ik het goed te doen en geeft die grapefruit juist wel een frisse touch aan het geheel.
Ach Lampje, ieder zo zijn ding en ik kan me levendig voorstellen dat jij helemaal klaar bent met het grillgebeuren. Je zou toch denken dat het niet zo heel ingewikkeld is een nieuwe geschikte grill bij jou in de keuken te krijgen. En, je maakt mij ermee aan het lachten

Ik lijk op GB, ik heb eigenlijk nooit koek of snoep in huis. Hoef het ook niet. Hartig hou ik wel van en is wisselend wel of niet in huis. Ik moet er echt een beetje aan denken of er zelf trek in hebben. Paar jaar geleden door stress veel te veel afgevallen, daarna weer een beetje aangekomen en sindsdien lukt het me aardig een stabiel gewicht te behouden.

Uit ervaring weet ik inmiddels dat je je echt kan ontwennen om suikers te eten maar dat ook minder hartigheid vanzelf went. Ik vind het op de een of andere manier ook niet echt nodig altijd maar hapjes in huis te hebben. Probeer wel altijd wat te maken van mijn hoofdmaaltijden.

GB, veel plezier vanavond.

Lijkt me heerlijk als ik vandaag buiten had kunnen zitten met mijn werk, maar dat zat er helaas niet in

Verder heb ik wel gelezen maar niet echt onthouden. Ja, een beetje van Moos. Paardrijden en een fourth of july diner. Leuk!
Thanks, Drift! Ik ben blij dat ik jullie er tenminste mee vermaak...

Ik heb eigenlijk ook nooit aanwaai-voer in huis: noch zoetigheid noch hartige dingen. Doe ook niet aan suiker toevoegen. Ik eet de suikers uit vers fruit of dat uit een blokje extra pure chocolade. Kan soms wel onbedaarlijk zin hebben in iets hartigs (probeer wel ook heel matig met zout om te gaan) en haal dat dan, 1 zakje of pakje van wat het dan ook is waar ik zin in heb en that's it dan ook. Ik zit geloof ik al twintig jaar om en nabij hetzelfde gewicht. Ik zie wel eens dat ik ca. 5 kg minder zou moeten wegen volgens een of andere richtlijn, omdat dat beter bij mijn (ukkie) lengte zou moeten passen, maar dat zal me verder worst wezen, want dit is een goed te handhaven gewicht voor mij. Anders moet ik me in allerlei bochten gaan wringen om dat vol te houden en dan is de lol er al snel af.
Zo, ben weer terug van de sportschool, airco stond aan maar daar was weinig van te merken. Ik net naar de ijs-juwelier, staat me toch een rij.. Had niet zo'n zin om 20 minuten te moeten wachten, dus ben ijsloos thuis gekomen. Op zich ook wel beter voor de lijn. Zo nog maar wat licht-verteerbaars te eten maken. Heb maar een klein beetje pasta gemaakt voor ik ging sporten en heb toch nog een beetje trek.
Drift wat rot van je vriendin

Aaaah nee he Lampje niet wéér grill problemen....

Hier eigenlijk ook nooit echt veel snaaierij in huis, wel volkorenbiscuitjes en geroosterde kikkererwten of een stukje pure chocola maar geen koekjes, chips of gebak oid. En drinken al helemaal "saai": thee en water/spa Marie Henriette, en karnemelk.

Wel altijd veel fruit in huis en een overdaad aan rauwkost en verse kruiden etc voor als we iets lekkers willen.

Bijna vergeten: Drift hoe is je bloemkooltaart geworden? Klinkt lekker!
Nog even een virtuele knuffel voor jou Drift! Kan me zo voorstellen dat je die wel kunt gebruiken...
Bloemkooltaart was lekker. Maar de volgende keer moet er iets meer pit in. Had er wat knoflook bij willen doen maar was dat vergeten.

Iemand nog leuke tips voor het upspicen van de taart?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven