EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
of risotto met courgette, paddestoelen en eh....nog wat
Ha, meedenkers! Courgettesoep vind ik idd ook lekker, maar ik heb wel zin in iets substantiëlers. Risotto... ja, dat is wel een goed idee! Heb nog risottorijst in huis. Doe ik alleen de champignons erin, en misschien een handje rucola op 't eind (heb ik ook nog). Ben nogal van de authentieke risotto, met 1 of max 2 dingen erin. En dan de courgette grillen, of even in de oven en apart erbij. Moet ik alleen nog even naar de avondwinkel om Parmezaan te halen. Thanks meiden.
Zooo de boodschappen zijn weer binnen. Vanavond eten we een pasta-groenten recept van de appie (met blokjes tomaat, tomatensap, blokjes kaas en verse groenten). Ben benieuwd.
pastasalade dus, met: tomaat, komkommer, rucola, koriander, creme fraiche, beetje peynir en peper en zout. Simpel, maar lekker.

Pastasalade!

Dat kan ook nog. En dan hoef ik helemaal geen boodschappen meer te doen. (lui).
Soep gegeten.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 17 april 2010 @ 18:59:

Soep gegeten.

Eh... iets meer info?! (wat voor soep? tomaten? groente? kippen? zelfgemaakt, door iemand anders gemaakt, uit een pot of blik of zak)

idd ! je dacht dat je er vanaf kwam door alleen te melden dat je soep hebt gegeten?
Vandaag heb ik paksoi gegeten met wortel, garnalen en rijst
Zo, ik ben wel erg wispelturig vandaag. Uiteindelijk heb ik een gegratineerde pastaschotel gemaakt. Want ik had nog geraspte kaas die op moest. Saus gemaakt met ui, champignons, courgette, gepelde tomaten, salie en een scheut wijn. Door de pasta gegooid en met kaas erover 10 min in de oven. Was erg lekker.
Is het asperge seizoen begonnen trouwens?

Groentesoep, gemaakt door mijn moeder. Zelfgemaakt, hoewel met bouillonblokje. Lekker, niet echt vullend, maar ik 's middags toch al patat bij Bram gehaald.
hahaha. Jij ook al kalliope? Ik heb braaf pastasalade met overwegend salade gegeten ter compensatie van de junkfood lunch
Ja, bij mijn ouders is het altijd redelijk zielig qua eten. Zo is er op zaterdag standaard geen ontbijt, 'want op zaterdagmiddag doen we nou eenmaal boodschappen'. Ook vindt mijn ma 1 broodje met omelet wel geschikt als avondeten.

Dus de weinige keren dat ik niet naar huis ga op zaterdag, ga ik 's middags maar op voedseljacht.
samen met een kook-leer-dinnetje ALLES zelf gemaakt;vanilleroomijs,appelcitroentaart,vistaartjes,tomatenkruidnsaus.gemengde salade,en verse pastasliertjes.haar man was hier aan ut klussen en gezellig met zn 3tjes bijna alles op gesmikkeld
quote:Kalliope schreef op 17 april 2010 @ 20:12:

Ja, bij mijn ouders is het altijd redelijk zielig qua eten. Zo is er op zaterdag standaard geen ontbijt, 'want op zaterdagmiddag doen we nou eenmaal boodschappen'. Ook vindt mijn ma 1 broodje met omelet wel geschikt als avondeten.

Dus de weinige keren dat ik niet naar huis ga op zaterdag, ga ik 's middags maar op voedseljacht.

quote:desteny schreef op 17 april 2010 @ 21:03:

samen met een kook-leer-dinnetje ALLES zelf gemaakt;vanilleroomijs,appelcitroentaart,vistaartjes,tomatenkruidnsaus.gemengde salade,en verse pastasliertjes.haar man was hier aan ut klussen en gezellig met zn 3tjes bijna alles op gesmikkeld maareh.....pas je wel op?
Wow, desteny, wat een mooie maaltijd...

@nazife
Oh en ff on topic, vandaag staat er eigenlijk een courgettesoepje op het menu. Máár. We gaan zo een stuk fietsen richting strand en dan wel zien waar we waneer uitkomen. Dus het kan ook nog wel eens helemaal anders gaan vandaag...

Mijn zusje is jarig(wordt al een grote meid haha) en ik maak voor de lunch soep, borek, dolma's, kofte en gegrilde groente. Mijn online dietiste zal wel boos zijn en ik heb een restje pastasalade over dus dat eet ik vanavond.
Desteny dat klinkt heerlijk!

Wij eten vanavond pasta zalm salade met cashewnoten, tomaten, feta en augurk. Erbij nog soep van gisteren: zelfgemaakte prei-mosterdsoep. Ik vond het zelf wel lekker die soep (nooit eerder gemaakt) en manlief al helemaal maar die vind álles met mosterd per definitie al lekkker!
En Nazife gefeliciteerd met je zusje! Zal wel een gezellige dag met familie worden vandaag?
Fijne dag vandaag, Nazife, met de verjaardag van je zusje!

Vanavond ga ik voor het eerst zelf verse pasta maken. Van de week heb ik, alvast voor mijn verjaardag, een pastamachine gekregen dus die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Ik ga lasagne maken, met bechamelsaus, courgette en zalm, dat met een laagje geraspte kaas in de oven en dan op t bord wat dille erbij.
quote:suuz83 schreef op 18 april 2010 @ 10:15:

En Nazife gefeliciteerd met je zusje! Zal wel een gezellige dag met familie worden vandaag?Ik hoop het! Mijn zusje is uit het tweede huwelijk van mijn moeder, die andere kant van de familie zie ik niet zo heul vaak maar ze zijn wel leuk hoor We kunnen wel heerlijk in de tuin zitten! Dat mis ik hier wel eens, ik heb een balkon waar ik tussen 5 en 8 ´s avonds zon heb maar daar heb ik dus geen privacy.
quote:Teigera schreef op 18 april 2010 @ 11:13:

Fijne dag vandaag, Nazife, met de verjaardag van je zusje!

Vanavond ga ik voor het eerst zelf verse pasta maken. Van de week heb ik, alvast voor mijn verjaardag, een pastamachine gekregen dus die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Ik ga lasagne maken, met bechamelsaus, courgette en zalm, dat met een laagje geraspte kaas in de oven en dan op t bord wat dille erbij.Die lasagne klinkt heerlijk!
Teigera die lasagne klinkt inderdaad heel lekker!

Nazife gefeliciteerd met je zus, zij heeft heerlijk weer in ieder geval!

Vanavond eten wij bami, manlief gaat achter de kachel staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven