EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gefeliciteerd Nazife. Wat een uitgebreide lunch! Klinkt wel lekker allemaal.

En die Lasagne ook Teigera. Heb ook een pasta machine, ook voor mijn verjaardag gekregen. Maar heb nog maar 1 keer pasta gemaakt. Wil eigenlijk deze week weer een keer doen. Eigenlijk wil ik ravioli maken, maar misschien is dat te ambitieus.

Lekker naar 't strand Sartan.

Nog geen idee wat ik ga eten. Gisteren alles op gemaakt, dus moet iig boodschappen doen.
[quote]pas je wel op?[quote]

ja hoor ik pas mn hele leven al op!!

eet zelf maar een klein beetjes!

geniet vooral van anderen die van mn eten genieten.
quote:sartan schreef op 18 april 2010 @ 08:21:

Wow, desteny, wat een mooie maaltijd... dankje!! het smaakte ook heerlijk.
eet vanavond op het werk; restant van de gemengde salade en vistaartje.verder neem ik fruit en rijstwafels mee om te knabbelen.
Ik ben meteen na de kerkdienst naar huis gegaan om een herlijke lunch te maken voor ons en vrienden die komen lunchen.

Aspergesoep, ciabatta gezond en een lekker salade.

Vanavond eten we bij mijn schoonouders!

Gezellig, ik heb er zin in!
Wij eten vanavond lekker zelf gemaakte Spareribs met zelf gemaakte frietjes en een lekkere salade.

Heb er super veel zin in
quote:Adeline schreef op 18 april 2010 @ 13:36:

Wij eten vanavond lekker zelf gemaakte Spareribs met zelf gemaakte frietjes en een lekkere salade.

Heb er super veel zin in

Dat kan ik me voorstellen

@ Nazife: soms kan het inderdaad juist leuk zijn familie die je niet heel vaak ziet, dan heb je elkaar nog eens iets te vertellen! Genieten van de zon moet in elk geval wel lukken, hier is het prachtig weer!
Gisteren was mijn moeder jarig en heb ik me tegoed gedaan aan haar buffet (hartige taart, diverse salades, gerookte vis en gehaktballetjes) en omdat ik was blijven slapen vandaag ook nog restjes bij de lunch.

Vanavond eet ik risotto met doperwtjes en zalm, een overblijfsel van mijzelf van deze week.

En ik heb van mijn moeder nog wat bakjes met waldorfsalade, tapenade en minestrone soep meegekregen dus dat komt morgen op het menu.

Het is dus al een week geleden dat ik boodschappen heb gedaan en ik met een beetje geluk kan ik nog 2 dagen van de winkels wegblijven.

(Komt goed uit, want krijg de komende dagen twee honden te logeren waar ik vast mijn handen vol aan heb en lekker mee de hort op ga--- dat wil zeggen met de een, de ander is hoogbejaard en blijft lekker in zijn mand)
We hebben net de nieuwe tuinset in elkaar geklust (met wij bedoel ik mijn man en ik keek ) en t is zulk lekker weer dat we besloten hebben te gaan bbqen. Ik maak witlofsalade met appel, ui en blokjes kaas, verder hebben we nog couscoussalade, we bakken wat stokbrood af en maken knoflooksaus, en gaan zo langs de turkse slager om kalfsfiletlappen te halen (zooo lekker!!), helaas voor mij moeten ze wel helemaal doorgebakken worden, want zwanger. En verder gooien we er nog wat kippetjes op en groentespiesjes. Hmmm! Eet smakelijk iedereen en geniet van de zon!
Hier maken we weer 'roerbak-zooi'. Gebakken aardappelblokjes, uitje, reepjes beenham en een zak roerbak-groentemix. Beetje magi en knoflook erdoor, dot mayo erbij en eten maar. Lekker, snel en ook nog wel redelijk gezond.

Dat pasta recept van gisteren is ook een aanrader trouwens. Wel zelf wat extra knoflook en peper aan toegevoegd, anders is het wat flauwtjes.
DRUK HIER!

Sowieso al druk met werk, en dan werkt ook zo'n vulkanische aswolk nou niet bepaald mee

Gisteren ergens onderweg en tussen de bedrijven door patat met ketchup gegeten en een bamischijf. Maar eigenlijk naar de pasta to go willen gaan, alleen was die al dicht

Voor vandaag weet ik t niet: wat de pot schaft!

ben dr weer vandoor!
Hier terug naar het oorspronkelijke plan: courgette soepje geserveerd met pijnboompitjes en creme fraiche. Met een zelfgebakken volkorenboterham erbij.
Varkenshaas gevuld met een kaasmengsel, aardappelkroketten en worteltjes/ salade en als toetje (zelfgemaakte) chocolademouse
Boodschappen gedaan, uiteindelijk Pad Thai Noodles gemaakt. Met paksoi ipv taugé, want ik had van tevoren niet bedacht wat ik ging maken... Wel erg goed gelukt!
Vrijdag had ik kippensoep gemaakt en daarbij wraps gevuld met gerookte kip en boursin.

Gisteren hebben we friet gehaald.

Vandaag bami.

Morgen wordt het denk ik pastasalade.
De zelfgemaakte lasagnebladen van vanavond waren prima gelukt. En ik moet eerlijk toegeven, het was minder moeilijk en tijdrovend dan ik van tevoren had gedacht! Dat ga ik zeker vaker doen. Wel was het recept van vanavond niet zo geweldig, de bechamel was erg overheersend en dat maakte het een beetje saai. Maar ach, je moet ns wat nieuws proberen he?!

Ter voorbereiding op het Surinaamse eten van morgen heb ik alvast kipfilet in een Surinaamse marinade gezet (uit een potje van Swiet Moffo, geen eigen brouwsel deze keer). Ik heb nog aardappelen en sperziebonen met Hindoestaanse massala over van eerder deze week, ik koop er rotivellen bij morgen in de toko en klaar is Teigera .
Vanavond eten we salade met kip, pijnboompitjes, stukjes tomaat, parmezaanse kaas en een lekkere dressing. Daarbij een groente-omelet en als toetje aardbeienkwark met verse aardbeien (benieuwd of ze al lekker zijn..)
gekruide kipkluifjes uit de oven met salade en yogurthsaus.
Restjes vlees van de BBQ gisteren in stukjes gesneden laten pruttelen met een blikje tomatenblokjes, champignons, groene paprika, mais en Mexicaanse kruiden. Rijst erbij....en klaar!
aardbeien ja heerlijk, hoop dat ze al lekker zijn!

wij hebben gister geen pasta salade gegeten maar gewone salade want we hadden nog sla over die op moest.

vanavond heb ik 12 man/vrouw te eten, hebben wij paar keer per jaar omdat er dan met het gehele sportteam gegeten wordt voordat de mannen gaan sporten (en de vrouwen verder kletsen supporteren) Ik maak voor vanavond alsnog de pastasalade met zalm, (zelfgemaakte) huzarensalade en ik denk maar couscous salade. Erbij een paar Turkse broden. Als toetje maak ik soort fruit-tiramisu maar dan voor de makkelijke koker van lange vingers, perzikkenkwark en plakjes perzik met een beetje slagroom.

Ik twijfdel nog een beetje over de couscous salade want de meesten houden niet van al té exotisch eten en weet niet precies wat ik dan in de salade wil, dacht aan iets van stukjes kip, tomaatjes, rozijntjes, feta kaas en wat bosui en koriander. Jullie nog verhelderende ideeën?
Spinaziestamppot met brie en kerstomaatjes.
yette wat een lekkere stamppot lijkt mij dat!
lasagne met gegrilde aubergine, cherrytomaatjes, kaas en misschien nog wat spinazie. ernaast salade met heel veel rucola(zit tegen de houdbaarheidsdatum aan)
Stamppot rauwe andijvie met catalaanse braadworstjes. Eten we echt nooit, maar ik had er dit weekend ineens zó'n zin in...

Gisteren bij vrienden voor het eerst dit jaar de bbq aangehad...briljant!!
Nazife als jij de aubergine grilt hoe doe je dat, doe je bijv. nog kruiden op de aubergine?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven