EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:suuz83 schreef op 20 april 2010 @ 21:12:

[...]

Toevallig niet, ik woon vlakbij onze politieke hoofdstad dat zouden wel erg veel overeenkomsten worden na geboortejaar én zwangerschap (ik ben trouwens nu 31 wk dus dat ontloopt elkaar niet veel)Haha, pfieuw! Waren we bijna herkenbaar geworden Maar grappig die overeenkomsten! behalve dan dat jij zwanger bent van een tweeling en ik van een eenling
Bloemkool met gekookte aardappelen, lekker Hollands
quote:1983 schreef op 21 april 2010 @ 11:29:

[...]

Haha, pfieuw! Waren we bijna herkenbaar geworden Maar grappig die overeenkomsten! behalve dan dat jij zwanger bent van een tweeling en ik van een eenling

Dat is slechts een klein detail!

On-topic: voor vanavond weet ik nog niet of ik alleen eet of dat zusje ook blijft eten. Als ik alleen ben pluk ik wat restjes bij elkaar en maak er een soepje van. Als we samen eten dan gaan we nog wel even langs de supermarkt!
He meiden,

Ik heb voor 1 week een laptop van een vriendin te leen dus ik heb hem net na 6 uur hier werkende gekregen. Helemaal happy.

Ik ga zo vers brood maken met kofta en zelfgemaakte saus.
Ha! We (ik iig) begonnen je al te missen MV! Fijn dat je er weer bent!
quote:mylenevalerie schreef op 21 april 2010 @ 13:43:

He meiden,

Ik heb voor 1 week een laptop van een vriendin te leen dus ik heb hem net na 6 uur hier werkende gekregen. Helemaal happy.

Ik ga voor het eerst een kip in de braadzak doen...heel benieuwd met een zakje van Knorr geloof ik. De knoflook variant...en dan aardappel schijfjes in de oven en doppers in de stoom pan!

Denk alleen dat ik de laatse 20 minuten die braadzak effe open knip...wie weet wordt het dan nog wat met het vel..
quote:mylenevalerie schreef op 21 april 2010 @ 13:43:

He meiden,

Oh MV welkom terug blij dat je er weer bent!

MV
Liever elitair dan een pauper!
Mexicaanse maaltijdsoep (met o.a. tomaat, sinaasappel, mais, ronde rijst en gegrilde groene paprika) die even met wat kaas erop onder de grill gaat. En wat warme tortillachips erbij.
Ik eet vandaag totaal niet creatief, meer snel en wat voorhanden was: bloemkool, gekookte aardappelen en rulgebakken gehakt. Ik maak er maar een stamppotje van, want dan eten de kinderen het beter. Beetje kaas erdoor, schepje jus...
...
drukke dag gehad.bordje inde plingg gedaan; kipkerrie met aardappeltjes en groenten
Fijn MV dat je weer online bent! Wat is kofta precies?

Ik maak vanavond (heel slecht..) broodjes hamburger. Ik zag 'echte' hamburger broodjes liggen bij de c1000 en toen kon ik niet meer terug . Ik heb hamburgers, tomaten, komkommer, sla, ui, augurk, kaas, mayo en ketchup in huis, dus we kunnen ze rijkelijk beleggen. Ik heb ook nog champignons die op moeten, die bak ik er misschien ook bij.
MV: wat lief van die vriendin en wat fijn dat je weer gewoon kunt posten en lezen!!

Vanavond eet ik alleen en ik doe ff makkelijk: auberginerolletjes met mozzarella en een stukje zalm-spinaziequiche.
Na wat hapjes op borrel van werk niet echt veel trek meer, dus vanavond een gebakken eitje met kaas.
Kind heeft net pasta op en ik gooi zo een pizza in de oven. Blijven we toch in dezelfde sfeer qua eten
Hier: salade, rijst met doperwten, broccoli, kikkererwten(sorry, geen zin in uitgebreide beschrijving).
Geen zin om te koken dus ben mijn maag aan het vullen met van die tomaten-bruchetta-toastjes met zwarte olijventapenade en 2 sesamknackebrots met boursin (tenminste de cheapversie van de Lidl)
quote:1983 schreef op 21 april 2010 @ 17:33:

Fijn MV dat je weer online bent! Wat is kofta precies?

.

Ik ben even met de foto's bezig dus kan ze hier even niet neerzetten, mijn ext.geheugen + laptop staan nog bij het rep.bedrijf.

Maar kofta of köfte, zijn gehaktspiesjes die heerlijk gekruid zijn. Ik maak ze meestal op Griekse wijze maar vandaag op turkse wijze. Hoewel het veel op elkaar lijkt.
Hi MV, welcome back!!

Wij hebben gegeten: gestoomde zalm (bestreken met honingmosterd), gestoomde haricots verts en verse gebakken aardappeltjes.
Opgewarmde Chicken and Dumpling van maandag. Na twee nachtjes in de koelkast nóg lekkerder. Mjammie.
MV welcome back! Köfte eigenlijk nooit zelf gemaakt maar inderdaad wel erg lekker....

Zusje bleef eten dus we hebben kastanje champignons met bosui in een ovenschaal gemikt, verse basilicum met room en knoflook even in de blender en dat gemengd met geraspte kaas erdoor over de champignons heen en in de oven gezet. Lekker met ciabatta in het sausje gesopt en voor de pitamientjes een kokommertje erbij. Was echt heerlijk (ik eet nl. zelden champignons omdat man ze niet lust)
He,

@ MV: fijn dat je die laptop kan lenen!

@Koreveen: die zalm klinkt lekker, meng je gewoon zelf de honing en de mosterd ervoor of haal je een ander sausje?

Weer even 2 dagen normaal gegeten, was het wel weer tijd voor na die nachtdiensten. Gisteren garnalen gebakken met knoflook en rode peper met daarbij salade en brood.

Vanavond een tartaartje met aardappeltjes uit de over, een groentemixje en zelfgemaakte ui/champignonsaus erbij. Was erg smakelijk.
Geheel off topic, heb ook nog geen idee wat ik vanavond eet: Lampje, gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!! *hoopt dat ze de dag goed onthouden heeft*
Hmm, Suuz, die champignons klinken lekker! Moet nog even inspiratie opdoen voor vandaag, maar ik denk dat het witvis en iets met couscous gaat worden. Zal vandaag mijn recepten weer eens doorkijken...
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven