Fototopic: Wat eet jij nu?

24-08-2011 15:54 332 berichten
Ik had net een bakje fruitsalade gemaakt en dat vond ik er zo kleurig en gezond uitzien dat ik er even een foto van heb gemaakt.

Nu leek het me leuk als hier allemaal foto's worden geplaatst van wat jij op dit moment aan het eten bent/gaat eten/net hebt gegeten. Dat kunnen zelfgemaakte foto's zijn, maar bij simpele tussendoortjes kan dat natuurlijk ook gewoon een foto zijn die van google is geplukt.

Wie weet doe we op deze manier wel een beetje inspiratie op van elkaars 'gerechten'.

Ik trap af:

Fruitsalade van aardbeien, galiameloen en nectarine, jum!

Alle reacties Link kopieren
Net geplukt

Ik at vanavond in een klein eethuisje een roti, ongeveer als deze:

Een vega roti en het was gewoon vies.

Nou ja, vijf euro.....
Plaatje wil dit keer niet lukken. Croky Bolognese chips

Van de C1000, niet voor herhaling vatbaar.

Mijn diner:

Ik realiseer me dat ik alleen nog maar ongezonde rommel heb geplakt Morgen weer gezond.

met

Oh en dat plaatje van die banaan is speciaal voor Elastiekje.

Mijn verslaving.
Ik heb net mijn ontbijt en lunch maar samen genomen. 2 bolletjes met ham/prei salade en voor het gezonde er maar verse sla met dingetjes op gedaan. Lekker.

Heb het meeste voor de hele week binnen aan boodschappen dus nu even een schema maken hoe wat en wanneer. Morgen lekker een rode curry met kipblokjes en bloemkool en erwtjes. Met rijst en de dag erna met aardappelpuree.

Nu even een lijstje maken wat ik nog meer nodig heb om bij de lidl morgen te kopen. De vrijdagmiddagen zijn heerlijk om te googlen op recepten en in mijn kookboeken te duiken.

Ham/prei salade voor op brood;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ger, kind, ik zie geen banaan
@MV ze hebben nu thema "1001 nacht" bij de lidl, allemaal lekkere dingen!
Ik ga straks koken voor mijn vriend en een goede vriend van hem en dan ga ik dit op tafel zetten:

Tomatensoepje

Met stokbrood

En slagroomsaus

Met gehaktballetjes

En satésaus

Met een salade

Simpel, maar best lekker!
quote:schuddebuikje schreef op 26 augustus 2011 @ 16:06:

@MV ze hebben nu thema "1001 nacht" bij de lidl, allemaal lekkere dingen!

Oh dank je, ga even kijken, moet sowieso aardappels en wat te drinken hebben en dat haal ik toch bij de lidl, ik kijk even op hun site.

Elastiekje, wat ga je met die slagroomsaus doen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Slagroomsaus om stokbrood in te dippen

Gaat met knoflook, curry, ketjap, suiker, peper, zout in de mixer. Beetje citroensap erdoor. Lekkahhh
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 augustus 2011 @ 17:00:

[...]

Oh dank je, ga even kijken, moet sowieso aardappels en wat te drinken hebben en dat haal ik toch bij de lidl, ik kijk even op hun site.

Elastiekje, wat ga je met die slagroomsaus doen?De baklava is ook lekker MV!
Ik eet straks:
quote:elastiekje schreef op 26 augustus 2011 @ 17:14:

Slagroomsaus om stokbrood in te dippen

Gaat met knoflook, curry, ketjap, suiker, peper, zout in de mixer. Beetje citroensap erdoor. Lekkahhh ohhh wat een aparte combinatie, en dat is ook lekker? Ik heb normaal geen slagroom in huis maar als ik het nodig heb voor een gerecht ga ik het proberen. Bijzondere combinatie moet ik zeggen. Nog niet eerder gehoord.
quote:Liv schreef op 26 augustus 2011 @ 17:16:

[...]

De baklava is ook lekker MV!Dank je , ik ga kijken, zo wordt mijn lijstje nog lang
Hier straks:

Oh, ik vergeet bijna het belangrijkste!

Met:

quote:Mylene_Valerie schreef op 26 augustus 2011 @ 17:18:

[...]

ohhh wat een aparte combinatie, en dat is ook lekker? Ik heb normaal geen slagroom in huis maar als ik het nodig heb voor een gerecht ga ik het proberen. Bijzondere combinatie moet ik zeggen. Nog niet eerder gehoord.

Ja het zit tussen zoet en hartig in, heerlijk om stokbrood in te dippen. Ik weet zo niet de verhoudingen, maar besef me net dat er ook nog mayonaise ingaat!

Volgens mij klop je eerst de slagroom op, dan een eetlepel mayo, dan een toefje curry, snufje peper en zout, halve eetlepel ketjap manis en een geperst teentje knoflook. Dan naar smaak nog eventueel suiker toevoegen. Kun je zelf bepalen of je het meer hartig of zoet laat worden. Wij maken dat meestal samen met een soepje dus op luie zondagen Makkelijk te maken en net even wat anders dan de normale kruidenboter.

Gemixt met:

En

Heerlijk die vrijdagmiddagborrel
quote:elastiekje schreef op 26 augustus 2011 @ 17:28:

[...]

Ja het zit tussen zoet en hartig in, heerlijk om stokbrood in te dippen. Ik weet zo niet de verhoudingen, maar besef me net dat er ook nog mayonaise ingaat!

Volgens mij klop je eerst de slagroom op, dan een eetlepel mayo, dan een toefje curry, snufje peper en zout, halve eetlepel ketjap manis en een geperst teentje knoflook. Dan naar smaak nog eventueel suiker toevoegen. Kun je zelf bepalen of je het meer hartig of zoet laat worden. Wij maken dat meestal samen met een soepje dus op luie zondagen Makkelijk te maken en net even wat anders dan de normale kruidenboter.

Hihihi, ook nog mayo, nou wil ik wel heel graag een foto van zien hoor als je het gemaakt hebt, ik ben heel benieuwd.

Fijne avond nog met je visite.
Oja vrijmiboto, ik heb net een roseetje open getrokken, heb meestal de rose huiswijn van ah de licht zoete.

Nee.. niet allemaal. Alleen de onderste: maaltijdsalade kip.
lukt niet :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven