Fruit in je warme maaltijd!
zaterdag 19 januari 2008 om 19:13
Op de pizza doe ik altijd verse ananas, samen met ham, ansjovis en tomaatplakjes. Ook in een hartige taart wil ik nog wel eens ananas verwerken.
Uitgelekte mandarijntjes uit blik smaken heerlijk door een roomsaus voor over het vlees, of een kerriesaus of curry voor bij de rijst. Ze smaken heel goed door bijvoorbeeld de Balti van Patak.
Leo meldde op een ander topic perzik in je hartige taart, samen met spekjes. Lijkt me zalig!!
Wie doet dat nog meer, fruit in de warme maaltijd, en wat is jou recept?
oh that purrrrrrrrrfect feeling

zaterdag 19 januari 2008 om 19:27
Het enige wat ik lekker vind is de combinatie ananas/kaas en evt. ham. En dan voor een tosti, pitabroodje of pizza.
Ook ananas met kip vind ik wel een lekkere combinatie (bijv. kipshoarma met ananas, kaas en heeeel veeel cocktailsaus!)
maar verder ben ik niet zo'n fan van fruit door de warme maaltijd.
Maar ik zal dit topic in de gaten houden, wie weet ga ik overstag voor een recept.
Ook ananas met kip vind ik wel een lekkere combinatie (bijv. kipshoarma met ananas, kaas en heeeel veeel cocktailsaus!)
maar verder ben ik niet zo'n fan van fruit door de warme maaltijd.
Maar ik zal dit topic in de gaten houden, wie weet ga ik overstag voor een recept.
zaterdag 19 januari 2008 om 19:29
Ik zat me net te bedenken waar je lycees in k\an doen, Sabel! Die vind ik ook zo verrukkelijk. Kreeg zo'n trek van dit en het andere topic, dat ik een blik heb opengetrokken en nu naast me heb staan..
Volgens mij zijn lychees lekker in chineze zoetzure sauzen, of in oestersaus, of in babi pangang.
Volgens mij zijn lychees lekker in chineze zoetzure sauzen, of in oestersaus, of in babi pangang.
zaterdag 19 januari 2008 om 19:37
Gemakkelijk recept voor pastasalade met ananas, mango en cashewnoten (4 pers, ooit eens uit de Allerhande gehaald, lekker en snel klaar)
250 gr macaronischelpjes
1 rijpe mango
ananas in stukjes (blikje op eigen sap, maar vers kan natuurlijk ook)
1 zakje verse bieslook
1 bakje selleriesalade (250 gr)
1 zakje gezouten cashewnoten (150 gr)
peper
- Macaroni koken en in vergiet onder stromend water laten afkoelen.
- Mango schillen en in stukjes snijden.
- Selleriesalade, mangostukjes, ananasstukjes, macaroni, bieslook en cashewnoten door elkaar scheppen.
- Als je ananas uit blik gebruikt, kun je een beetje sap toevoegen (eetlepel of 2, maar de sellerie maakt het al lekker smeuiig).
- Op smaak brengen met peper.
Lekker met stokbrood.
250 gr macaronischelpjes
1 rijpe mango
ananas in stukjes (blikje op eigen sap, maar vers kan natuurlijk ook)
1 zakje verse bieslook
1 bakje selleriesalade (250 gr)
1 zakje gezouten cashewnoten (150 gr)
peper
- Macaroni koken en in vergiet onder stromend water laten afkoelen.
- Mango schillen en in stukjes snijden.
- Selleriesalade, mangostukjes, ananasstukjes, macaroni, bieslook en cashewnoten door elkaar scheppen.
- Als je ananas uit blik gebruikt, kun je een beetje sap toevoegen (eetlepel of 2, maar de sellerie maakt het al lekker smeuiig).
- Op smaak brengen met peper.
Lekker met stokbrood.
zaterdag 19 januari 2008 om 19:50
Toevallig net gegeten:
pilaf met kip
kipfilet
tomatenpuree
blikje perziken
sambal
ui
knoflook
ketjap
De kipfilet bakken met de ui en knoflook. Daarna de tomatenpuree erbij, een scheutje ketjap, sambal naar smaak en het vocht uit het blikje perziken. Dat 10 minuutjes laten pruttelen en op het laatst de stukjes perzik erbij. Eten met witte rijst.
Echt lekker!
pilaf met kip
kipfilet
tomatenpuree
blikje perziken
sambal
ui
knoflook
ketjap
De kipfilet bakken met de ui en knoflook. Daarna de tomatenpuree erbij, een scheutje ketjap, sambal naar smaak en het vocht uit het blikje perziken. Dat 10 minuutjes laten pruttelen en op het laatst de stukjes perzik erbij. Eten met witte rijst.
Echt lekker!

zaterdag 19 januari 2008 om 19:59
Perzik doe ik ook in de lasagna Tyco, daar ben ik in mijn familie wereldberoemd mee geworden.
Mango doe ik door de sla, ik gebruik ook mango in plaats van meloen voor bij ham. Gebakken seranoham en dan mango, meiden....god-de-lijk! Als voorgerecht met rucola (aangemaakt met olijfolie en balsamico azijn of glaze)
Grapefruit, gekookte kip in blokjes, cocktailsaus eroverheen, heerlijke cocktail en neem dan rode grapefruit of rode sinaasappel. Ow mennnnnnn!
Mango doe ik door de sla, ik gebruik ook mango in plaats van meloen voor bij ham. Gebakken seranoham en dan mango, meiden....god-de-lijk! Als voorgerecht met rucola (aangemaakt met olijfolie en balsamico azijn of glaze)
Grapefruit, gekookte kip in blokjes, cocktailsaus eroverheen, heerlijke cocktail en neem dan rode grapefruit of rode sinaasappel. Ow mennnnnnn!

zaterdag 19 januari 2008 om 20:00
Klinkt verrukkelijk Tinus!
Ik zat me af te vragen of je komkommer ook tot fruit kan rekenen. Op Wiki vond ik dit wel interessante stukje tekst: LINK
Nooit geweten dat het verschil tussen groente en fruit niet zo duidelijk was!
Enfin, in mijn visie mag komkommer bij het fruit, hahaha.
Heel lekker is een roomsaus maken met knoflook, gesnipperd uitje en stukjes tonijn erin en op het laatst blokjes komkommer er doorheen roeren. Voor bij de pasta.
Ik zat me af te vragen of je komkommer ook tot fruit kan rekenen. Op Wiki vond ik dit wel interessante stukje tekst: LINK
Nooit geweten dat het verschil tussen groente en fruit niet zo duidelijk was!
Enfin, in mijn visie mag komkommer bij het fruit, hahaha.
Heel lekker is een roomsaus maken met knoflook, gesnipperd uitje en stukjes tonijn erin en op het laatst blokjes komkommer er doorheen roeren. Voor bij de pasta.
zaterdag 19 januari 2008 om 20:03
quote:Sabeltandcavia schreef op 19 januari 2008 @ 19:56:
Poez, volgende keer verse lychees halen op de markt. Staat nog leuk in de fruitschaal ook.
Heerlijk idd, al kleef je daarna wel tot aan je kruin van het pellen.
In blik heb ze altijd op voorraad. Voor noodgevallen, zoals nu. Hahaha.
Net als kersen op sap, mandarijntjes in blik, ananas in blik, etc etc. Hoort hier bij de basisvoorraad.
Poez, volgende keer verse lychees halen op de markt. Staat nog leuk in de fruitschaal ook.
Heerlijk idd, al kleef je daarna wel tot aan je kruin van het pellen.
In blik heb ze altijd op voorraad. Voor noodgevallen, zoals nu. Hahaha.
Net als kersen op sap, mandarijntjes in blik, ananas in blik, etc etc. Hoort hier bij de basisvoorraad.
zaterdag 19 januari 2008 om 20:06

zaterdag 19 januari 2008 om 20:14
hihi, ik had al gereageerd op de "perzik met spekjes" posting van Leo (hartige taart topic) maar ook ik ben niet zo van het fruit in het warme eten.
Een uitzondering maak ik voor tosti's (banaan kaas of ananas kaas met sambal, heerlijk) en voor Marokkaanse gerechten (bijvoorbeeld lamsstoof met rozijnen of abrikozen met flink specerijen zoals kaneel, komijn, kardamom etc) maar anders dan dat doe je er mij niet zo'n plezier mee.
Dit gezegd hebbende ga ik toch dit topic maar eens volgen om te zien of er nog zaken langskomen die dit zouden kunnen veranderen!
Een uitzondering maak ik voor tosti's (banaan kaas of ananas kaas met sambal, heerlijk) en voor Marokkaanse gerechten (bijvoorbeeld lamsstoof met rozijnen of abrikozen met flink specerijen zoals kaneel, komijn, kardamom etc) maar anders dan dat doe je er mij niet zo'n plezier mee.
Dit gezegd hebbende ga ik toch dit topic maar eens volgen om te zien of er nog zaken langskomen die dit zouden kunnen veranderen!

zaterdag 19 januari 2008 om 20:22
quote:Poezewoes schreef op 19 januari 2008 @ 20:06:
Perzik in de lasagna. Doe je hem dan ergens tussen, of gaat de perzik on top? Nooit gehad maar ga ik zeker proberen.
Seranoham bakken? Why, die is zo toch juist verrukkelijk? Wordt hij dan niet erg zout Leo?
Perzik lekker in een laag onder 't een of ander doen in de lasagna Poezebeest, dat is verukkelijk.
Ja, de ham wordt knapperig en zout en dan een rijpe, zoete mango erbij, meid, je smaakpapillen maken koprollen van de pret.
Ben je een zachte kaasliefhebber (ikzelf niet), doe dan ditte, met die ham en dan zachte salade en wat rucola, scheur een mozarellabol uit elkaar en dan mango er door. Wat balsamico glaze of olie en de balsamicoazijn en je schijnt een culinair orgasme te krijgen.
Perzik in de lasagna. Doe je hem dan ergens tussen, of gaat de perzik on top? Nooit gehad maar ga ik zeker proberen.
Seranoham bakken? Why, die is zo toch juist verrukkelijk? Wordt hij dan niet erg zout Leo?
Perzik lekker in een laag onder 't een of ander doen in de lasagna Poezebeest, dat is verukkelijk.
Ja, de ham wordt knapperig en zout en dan een rijpe, zoete mango erbij, meid, je smaakpapillen maken koprollen van de pret.
Ben je een zachte kaasliefhebber (ikzelf niet), doe dan ditte, met die ham en dan zachte salade en wat rucola, scheur een mozarellabol uit elkaar en dan mango er door. Wat balsamico glaze of olie en de balsamicoazijn en je schijnt een culinair orgasme te krijgen.
anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 19-01-2008 20:27
Reden: Poezebeest is met een z.....
Reden: Poezebeest is met een z.....
% gewijzigd
zaterdag 19 januari 2008 om 20:26
Koken / lekker eten is mijn favoriete bezigheid ; maar de combi zout/zoet vind ik persoonlijk niet te eten.Ik heb het een paar keer geprobeerd (uit fatsoen eten als iemand iets voor je heeft klaargemaakt) maar wist meteen dat dit het niet was.
Ik hou ook niet van zoet broodbeleg/gebak/snoep of andere zoetigheid.Ben meer van de hartige kant.
Pizza/tosti Hawaï ,pannenkoek met kaas en banaan,boterham kaas met jam ,de combi vlees /vis met vruchten vind ik helemaal niet lekker.
En ben ook niet over te halen...als ik ergens een recept zie waar bijvoorbeeld ananas of mandarijn (uit blik is helemaal erg) voorkomt; dan kijk ik al niet verder... ik lust het echt niet.
Ik hou ook niet van zoet broodbeleg/gebak/snoep of andere zoetigheid.Ben meer van de hartige kant.
Pizza/tosti Hawaï ,pannenkoek met kaas en banaan,boterham kaas met jam ,de combi vlees /vis met vruchten vind ik helemaal niet lekker.
En ben ook niet over te halen...als ik ergens een recept zie waar bijvoorbeeld ananas of mandarijn (uit blik is helemaal erg) voorkomt; dan kijk ik al niet verder... ik lust het echt niet.
zaterdag 19 januari 2008 om 20:40
quote:Tinus1977 schreef op 19 januari 2008 @ 19:50:
Toevallig net gegeten:
pilaf met kip
kipfilet
tomatenpuree
blikje perziken
sambal
ui
knoflook
ketjap
Echt lekker!Dit is zo lekker, heel simpel, maar onwijs lekker
Toevallig net gegeten:
pilaf met kip
kipfilet
tomatenpuree
blikje perziken
sambal
ui
knoflook
ketjap
Echt lekker!Dit is zo lekker, heel simpel, maar onwijs lekker
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.