Gezond afvallen

21-04-2011 18:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn vakantie is geboekt, nu mogen er alleen nog wel wat kilo'tjes af.

Ik ben niet té zwaar maar wil voor eind juli toch wel 3 kilo lichter zijn.

Alleen nu het probleem ;

Ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

Ik leef erg ongezond , weinig fruit veel kant en klaar en ik snoep veel, vooral s'avonds.

Ik wil het dus helemaal omgooien, ben al begonnen met sporten alleen nu mijn eetstijl nog.

Ik heb een aantal vragen waar hier vast mensen het antwoord op weten.

Wat zijn gezonde tussendoortjes die makkelijk te maken zijn?

Klopt het dat zolang je verder gezond en niet te veel eet dat het niet veel uitmaakt wat je als avondeten eet. ( dus een frietje af en toe kan wel ) ?

Wat is de beste methode om het gewenste resultaat te bereiken, 3 x hoofdmaaltijd en daartussen tussendoortjes?

Maaltijden overslaan?

Ik ben bezig met een boodschappenlijstje maar kom niet verder dan ; crackers , fruit , yoghurt..

En is kruidenkaas gezond , en door de yoghurt een scheutje ranja ipv suiker, of is dit al te vet/ongezond?

Heel erg bedankt voor de tips alvast !
Vezelrijke crackers van wasa met slankie smeerkaas of met halva jam

Optimel yoghurt met meusli/creusli
normale boterhammen ipv crackers en normale producten ipv light rommel, maar in z'n totaliteit iets minder eten en veel sporten, je wil tenslotte geen 30 kilo afvallen, maar slechts 3...
Inmiddels het 50e topic deze week over hetzelfde onderwerp

Gezonde tussendoortjes: fruit, komkommer, worteltjes, tomaatjes.

Als je 3x per dag gewoon goed eet heb je geen eens trek in tussendoortjes.

Yoghurt (wel magere natuurlijk) kun je zoeter maken met honing of fruit.

Kruidenkaas is vet.
Jaa sorry ik forum mobiel en kon het niet vinden.

En eten dat flauw is smaakvoller maken zonder zout hoe doen jullie dat ?
quote:marcaro schreef op 21 april 2011 @ 18:29:

Vezelrijke crackers van wasa met slankie smeerkaas of met halva jam

Optimel yoghurt met meusli/creusliDit zou ik dus juist niet doen. In smeerkaas zit erg veel zout en ik jam, optimel en musli (en zeker in crusli) zitten eeeeeerg veel suikers. Ook nog bewerkte producten, daar ben ik zelf geen voorstander van.

Volkoren producten, "normaal mager" beleg (geiten- of schapenkaas, kipfilet etc), met tomaat, komkommer, avocado om "op te leuken" bijvoorbeeld, 1x per dag iets eten wat je écht lekker vind (om het "haalbaar" te houden - niet meteen een zak chips natuurlijk, maar bijvoorbeeld een blokje chocolade).

je wil maar 3 kilo afvallen, dus kijk gewoon eens serieus naar je eetpatroon. Regelmatig eten, de tijd nemen voor je eten (niet op de bank hap-slik-weg, maar aan tafel, rustig kauwen en slikken), water en (groene) thee drinken en erbij bewegen. Oppassen met suikers en tussendoor niet gaan snaaien.
quote:Cassas schreef op 21 april 2011 @ 18:38:

En eten dat flauw is smaakvoller maken zonder zout hoe doen jullie dat ?

Kwestie van wennen. Ik gebruik vrijwel nooit zout, en ik vind kant-en-klare producten daardoor bijna niet te eten (veels te zout!!)

Ik gebruik veel andere (verse) kruiden. Als ik er bijvoorbeeld cayennepeper in doe, is mijn eten echt niet "flauw".
quote:Cassas schreef op 21 april 2011 @ 18:38:

En eten dat flauw is smaakvoller maken zonder zout hoe doen jullie dat ?Zoutloos eten is een kwestie van wennen.
chili peper en/of parmesaanse kaas om groenten meer smaak te geven
In rode sauzen zitten weinig kcal, dus dat kun je gerust bij je vlees eten of door de sla doen
Oke dus gewoon minder eten, Geen zout, tussendoor gewoon fruit want doe het ook voor een gezondere levensstijl, en rode sauzen ( bedankt voor die tip ben namelijk echt verslaafd aan saus bij het eten ).

Trouwens iedereen tot nu toe bedankt heb hier al heel veel aan :-)
Ik denk dat i.p.v. minder eten (tenzij je echt bunkert) gezonder en bewuster eten belangrijker is.
Waarom geen zout?
Veel zout = vocht vasthouden = niet afvallen.
Crackers, halvajam, sandwichspread (mexicaans is lekker!), ketchup, huttenkase, magere kwark, fruit, snacktomaatjes. Zulke dingen. ;)
Als je cm wil afslanken is het aan te raden om veel (je gewicht x 1,2 gr) aan eiwitten te eten. Zorg er dan voor dat de helft plantaardig en de helft dierlijk is. Ga erbij sporten en je zult zien dat je snel wat cm kwijt bent! Je verliest vet maar maakt dan spieren aan. Op de weegschaal zul je dan waarschijnlijk weinig verschil zien, maar het wel aan je kleding merken.

Bij plantaardige eiwitten kun je denken aan soyayoghurt/melk, noten, bonen enz.

Let wel op dat je per maaltijd niet meer dan 20-25 gr eiwit eet, meer kan je lichaam niet aan in 1x en wordt het alsnog als vet opgeslagen.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven