Gezonde chocolade brownie

23-04-2015 10:07 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen?

Ik heb momenteel in huis: speltmeel, rijstemelk, rauwe cacaopoeder, honing als hoofd ingrediënten.

Kan ik hiervan lekkere brownies maken en welke hoeveelheden?

Alvast bedankt
Heb je een courgette in huis? Google even op brownie met courgette. Héél lekker!
En dat is dus niet helemaal waar.

Misschien wel het aantal calorieën maar je krijgt een stuk minder additieven binnen.

Er zit een hoop rommel in die producten dus het lijkt me altijd nog beter om het zelf te maken.
quote:loetje84 schreef op 23 april 2015 @ 14:15:

Misschien wel het aantal calorieën maar je krijgt een stuk minder additieven binnen.

.welke additieven maak je je zorgen om?
quote:loetje84 schreef op 23 april 2015 @ 14:15:

Er zit een hoop rommel in die producten dus het lijkt me altijd nog beter om het zelf te maken.Maak jij jezelf maar wijs dat je Heel Goed bezig bent met je spelt- en honingbrownies en dat alles wat je in de winkel koopt Heel Slecht is vanwege (eh ja allerlei !) additieven.
quote:Kelov schreef op 23 april 2015 @ 14:13:

Heb je een courgette in huis? Google even op brownie met courgette. Héél lekker!^Ja, dat maakt hem iets smeuïger geloof ik ( en, ja, ik ga het zeggen: gezonder )
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 14:12:

[...]

De 'commotie' zit hem in, dat iemand (TO in dit geval) denkt gezond bezig te zijn. Maar de slimmere/lekkerdere/gezondere keuze is: Een normale brownie doorsnijden en een halve eten. Minder calorien en veel lekkerder

Niet mee eens

Waarom is het slimmer?

Lekkerder is betwistbaar

Het is niet gezonder

Het is wél goedkoper

Meer/minder calorieën heeft in niks te maken met ongezond(er)/gezond(er)
Je kunt ook sweet potato brownies maken. moet je maar even googlen
quote:Gear schreef op 23 april 2015 @ 16:12:

[...]

Niet mee eens

Waarom is het slimmer?

Lekkerder is betwistbaar

Het is niet gezonder

Het is wél goedkoper

Meer/minder calorieën heeft in niks te maken met ongezond(er)/gezond(er)Ik weet zeker, dat het lekkerder is, en goedkoper, minder gedoe, dus ja, daarmee ook slimmer.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 april 2015 @ 10:17:

Even snel naar de supermarkt gaan om alle ingredienten te halen zou ik zeggen. Lekker makkelijk.ik heb ook een rode kat
en hij heet beer
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 18:48:

[...]

Ik weet zeker, dat het lekkerder is, en goedkoper, minder gedoe, dus ja, daarmee ook slimmer.luilak
Als alternatie voor suiker / honing gebruik ik dadels. En ja, ik maak ook 'gezonde' brownies. Weet even het recept niet meer, volgens mij had ik het recept van ikeetsuikervrij.nl. Er moest nog wel (gras) boter in.

Voor mij gaat het er om dat ik iets lekkers maak zonder suiker, conserveringsmiddelen etc. Plus dat het bakken en uitproberen gewoon leuk is!
Dit is ook een lekker recept: http://voedzo.nl/recepten ... rownie-met-fudge-topping/
Dit recept is zonder honing of suiker.

150 gram dadels

2 eieren

2 bananen

1 uitgeperste sinaasappel/of 2 mandarijnen

130 gram kokosolie

60 gram cacao poeder

135 gram havermout (of amandelmeel of kokosmeel)

1/2 tl zout

Bovenstaand in de keukenmachine fijnmalen.

Dan nog toevoegen:

1/2 tl bakpoeder

100 gram courgette gerapt
Ik ben ook van het 'echt bakken' - roomboter, suiker. Maar ik geloof absoluut dat je lekkere, gezondere alternatieven kan maken. Dan bedoel ik niet gevuld met speltmeel en honing, maar wel met noten, dadels, groenten. Zelf nog niet aan gewaagd, ik ben een ben een echte 'traditionele' bakker en het voelt dan nog een beetje fout maar ik geloof wel dat het allebei prima kan.

Wauw, die Sue gaat op mijn lijstje als leverancier van dieetproof lekkers!
Nou, ik weet niet of het dieetproef is lechatrose, maar het zijn wel gezondere variaties op baksels die volgens mij meer dan prima smaken.
Oh, ik bedoel dieetproof in de zin van glutenvrij en lactosevrij, niet als in lijnen.

Heb in de familie wat mensen die geen gluten en lactose mogen, vandaar. Kan ik ook eens geen zin hebben in zelf bakken en halen voor die mensen.
Ik maak deze wel eens: http://www.therawtarian.com/raw-brownie-recipe

Ben helemaal niet van het raw food/bewerkte suikervrij/koolhydratenvrij en weet ik veel wat, maar ik vind deze oprecht lekker. Maar ja, ècht naar traditionele brownies smaken ze natuurlijk niet...
quote:lechatrose schreef op 24 april 2015 @ 08:55:

Oh, ik bedoel dieetproof in de zin van glutenvrij en lactosevrij, niet als in lijnen.

Heb in de familie wat mensen die geen gluten en lactose mogen, vandaar. Kan ik ook eens geen zin hebben in zelf bakken en halen voor die mensen.Wat handig!
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 14:12:

[...]

De 'commotie' zit hem in, dat iemand (TO in dit geval) denkt gezond bezig te zijn. Maar de slimmere/lekkerdere/gezondere keuze is: Een normale brownie doorsnijden en een halve eten. Minder calorien en veel lekkerderoe.....als ik dat toch eens kon
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summer

Ik haal twee keer per jaar ofzo zo'n Dr Oetker browniemix. Zo'n bak vol is in twee dagen op. Wel met z'n tweeën, maar het grootste deel toch door mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven