Gezonde chocolade brownie
donderdag 23 april 2015 om 14:20
quote:loetje84 schreef op 23 april 2015 @ 14:15:
En dat is dus niet helemaal waar.
Misschien wel het aantal calorieën maar je krijgt een stuk minder additieven binnen.
Er zit een hoop rommel in die producten dus het lijkt me altijd nog beter om het zelf te maken.Maak jij jezelf maar wijs dat je Heel Goed bezig bent met je spelt- en honingbrownies en dat alles wat je in de winkel koopt Heel Slecht is vanwege (eh ja allerlei !) additieven.
En dat is dus niet helemaal waar.
Misschien wel het aantal calorieën maar je krijgt een stuk minder additieven binnen.
Er zit een hoop rommel in die producten dus het lijkt me altijd nog beter om het zelf te maken.Maak jij jezelf maar wijs dat je Heel Goed bezig bent met je spelt- en honingbrownies en dat alles wat je in de winkel koopt Heel Slecht is vanwege (eh ja allerlei !) additieven.
donderdag 23 april 2015 om 16:12
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 14:12:
[...]
De 'commotie' zit hem in, dat iemand (TO in dit geval) denkt gezond bezig te zijn. Maar de slimmere/lekkerdere/gezondere keuze is: Een normale brownie doorsnijden en een halve eten. Minder calorien en veel lekkerder
Niet mee eens
Waarom is het slimmer?
Lekkerder is betwistbaar
Het is niet gezonder
Het is wél goedkoper
Meer/minder calorieën heeft in niks te maken met ongezond(er)/gezond(er)
[...]
De 'commotie' zit hem in, dat iemand (TO in dit geval) denkt gezond bezig te zijn. Maar de slimmere/lekkerdere/gezondere keuze is: Een normale brownie doorsnijden en een halve eten. Minder calorien en veel lekkerder
Niet mee eens
Waarom is het slimmer?
Lekkerder is betwistbaar
Het is niet gezonder
Het is wél goedkoper
Meer/minder calorieën heeft in niks te maken met ongezond(er)/gezond(er)
donderdag 23 april 2015 om 18:48
quote:Gear schreef op 23 april 2015 @ 16:12:
[...]
Niet mee eens
Waarom is het slimmer?
Lekkerder is betwistbaar
Het is niet gezonder
Het is wél goedkoper
Meer/minder calorieën heeft in niks te maken met ongezond(er)/gezond(er)Ik weet zeker, dat het lekkerder is, en goedkoper, minder gedoe, dus ja, daarmee ook slimmer.
[...]
Niet mee eens
Waarom is het slimmer?
Lekkerder is betwistbaar
Het is niet gezonder
Het is wél goedkoper
Meer/minder calorieën heeft in niks te maken met ongezond(er)/gezond(er)Ik weet zeker, dat het lekkerder is, en goedkoper, minder gedoe, dus ja, daarmee ook slimmer.
donderdag 23 april 2015 om 20:04
Als alternatie voor suiker / honing gebruik ik dadels. En ja, ik maak ook 'gezonde' brownies. Weet even het recept niet meer, volgens mij had ik het recept van ikeetsuikervrij.nl. Er moest nog wel (gras) boter in.
Voor mij gaat het er om dat ik iets lekkers maak zonder suiker, conserveringsmiddelen etc. Plus dat het bakken en uitproberen gewoon leuk is!
Voor mij gaat het er om dat ik iets lekkers maak zonder suiker, conserveringsmiddelen etc. Plus dat het bakken en uitproberen gewoon leuk is!
donderdag 23 april 2015 om 20:07
Dit is ook een lekker recept: http://voedzo.nl/recepten ... rownie-met-fudge-topping/
donderdag 23 april 2015 om 21:26
Dit recept is zonder honing of suiker.
150 gram dadels
2 eieren
2 bananen
1 uitgeperste sinaasappel/of 2 mandarijnen
130 gram kokosolie
60 gram cacao poeder
135 gram havermout (of amandelmeel of kokosmeel)
1/2 tl zout
Bovenstaand in de keukenmachine fijnmalen.
Dan nog toevoegen:
1/2 tl bakpoeder
100 gram courgette gerapt
150 gram dadels
2 eieren
2 bananen
1 uitgeperste sinaasappel/of 2 mandarijnen
130 gram kokosolie
60 gram cacao poeder
135 gram havermout (of amandelmeel of kokosmeel)
1/2 tl zout
Bovenstaand in de keukenmachine fijnmalen.
Dan nog toevoegen:
1/2 tl bakpoeder
100 gram courgette gerapt
vrijdag 24 april 2015 om 08:02
Ik ben ook van het 'echt bakken' - roomboter, suiker. Maar ik geloof absoluut dat je lekkere, gezondere alternatieven kan maken. Dan bedoel ik niet gevuld met speltmeel en honing, maar wel met noten, dadels, groenten. Zelf nog niet aan gewaagd, ik ben een ben een echte 'traditionele' bakker en het voelt dan nog een beetje fout maar ik geloof wel dat het allebei prima kan.
vrijdag 24 april 2015 om 08:55
Ik maak deze wel eens: http://www.therawtarian.com/raw-brownie-recipe
Ben helemaal niet van het raw food/bewerkte suikervrij/koolhydratenvrij en weet ik veel wat, maar ik vind deze oprecht lekker. Maar ja, ècht naar traditionele brownies smaken ze natuurlijk niet...
Ben helemaal niet van het raw food/bewerkte suikervrij/koolhydratenvrij en weet ik veel wat, maar ik vind deze oprecht lekker. Maar ja, ècht naar traditionele brownies smaken ze natuurlijk niet...
vrijdag 24 april 2015 om 09:09
vrijdag 24 april 2015 om 10:00
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 14:12:
[...]
De 'commotie' zit hem in, dat iemand (TO in dit geval) denkt gezond bezig te zijn. Maar de slimmere/lekkerdere/gezondere keuze is: Een normale brownie doorsnijden en een halve eten. Minder calorien en veel lekkerderoe.....als ik dat toch eens kon
[...]
De 'commotie' zit hem in, dat iemand (TO in dit geval) denkt gezond bezig te zijn. Maar de slimmere/lekkerdere/gezondere keuze is: Een normale brownie doorsnijden en een halve eten. Minder calorien en veel lekkerderoe.....als ik dat toch eens kon
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!