Goed recept baklava
zaterdag 26 februari 2011 om 08:44
zaterdag 26 februari 2011 om 09:16
http://www.turkishcooking ... /Cake.Koekjes/Baklava.htm
zaterdag 26 februari 2011 om 09:26
quote:Tchai schreef op 26 februari 2011 @ 09:11:
Het recept van Rudolph van Veen - The Taste of Life..ik ben het recept voor je aan het zoeken want de website is offline...
Klik De website komt pas 1 april weer online. Ze zijn bezig om een digitaal kookkanaal op te zetten.
Het recept van Rudolph van Veen - The Taste of Life..ik ben het recept voor je aan het zoeken want de website is offline...
Klik De website komt pas 1 april weer online. Ze zijn bezig om een digitaal kookkanaal op te zetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 26 februari 2011 om 09:37
zaterdag 26 februari 2011 om 10:24
Het is heel moeilijk, zo niet onmogelijk om echt zelf baklava te maken. Tenzij je gebruikt maakt van kant en klaar deeg, maar dat is niet 'echt' natuurlijk. Als je wel het deeg zelf wil maken, heb je sowieso een oklava nodig om het deeg heel dun (krantenpapier dun) uit te rollen. Het deeg kan je het best tussendoor bestrooien met maizena (niet met bloem). Oja en de baklava moet warm zijn en de siroop die je er over heen giet koud, of andersom.
Ik zoek nog even naar de ingredienten voor deeg/notenmengsel en siroop...
Ik zoek nog even naar de ingredienten voor deeg/notenmengsel en siroop...
if we all light up, we can scare away the dark...
zaterdag 26 februari 2011 om 10:30
deegmengsel:
500 gr bloem, 3 eieren, 1 turks theeglas melk, 1 turks theeglas olie, 1 mespunt zout en 3 eetlepels yoghurt . Hiervan een zacht deeg kneden net zolang totdat het van je handen loslaat, en een half uur laten staan afgedekt.
In 30 walnootgrote bolletjes verdelen en bestrooien met maizena, uitrollen met de oklava.
notenmengsel:
200 gr gepelde walnoten
100 gr gepelde pistachenoten
de noten (grof) malen
verdere bereiding:
Tepsi (turkse ovenschaal) invetten en een pakje boter smelten. De eerste 4 vellen deeg steeds besmeren met boter en na iedere 4e plak walnoten er tussen doen, zo door gaan totdat alle vellen op zijn, in stukken snijden en bakken in warme oven totdat het goudbruin is. laten afkoelen en warme siroop( 3 glazen suiker, 3 glazen water en het sap van een halve citroen, 15 minuten laten koken) erover heen schenken.
500 gr bloem, 3 eieren, 1 turks theeglas melk, 1 turks theeglas olie, 1 mespunt zout en 3 eetlepels yoghurt . Hiervan een zacht deeg kneden net zolang totdat het van je handen loslaat, en een half uur laten staan afgedekt.
In 30 walnootgrote bolletjes verdelen en bestrooien met maizena, uitrollen met de oklava.
notenmengsel:
200 gr gepelde walnoten
100 gr gepelde pistachenoten
de noten (grof) malen
verdere bereiding:
Tepsi (turkse ovenschaal) invetten en een pakje boter smelten. De eerste 4 vellen deeg steeds besmeren met boter en na iedere 4e plak walnoten er tussen doen, zo door gaan totdat alle vellen op zijn, in stukken snijden en bakken in warme oven totdat het goudbruin is. laten afkoelen en warme siroop( 3 glazen suiker, 3 glazen water en het sap van een halve citroen, 15 minuten laten koken) erover heen schenken.
if we all light up, we can scare away the dark...
zaterdag 26 februari 2011 om 11:23
Ik lees stiekem mee.. Zou ook zo graag zelf lekker Baklava willen maken.
De lekkerste Baklava die ik ken komt van bakkerij Antep in Rotterdam. Toevallig moet ik vandaag even in Rotterdam zijn en door dit topic heb ik er zo'n zin in, dat ik denk ik even omrijd om Baklava te halen
De lekkerste Baklava die ik ken komt van bakkerij Antep in Rotterdam. Toevallig moet ik vandaag even in Rotterdam zijn en door dit topic heb ik er zo'n zin in, dat ik denk ik even omrijd om Baklava te halen
anoniem_119156 wijzigde dit bericht op 26-02-2011 12:19
Reden: spelfout
Reden: spelfout
% gewijzigd
zondag 27 februari 2011 om 10:59
Baklava zelf maken is lastig.
We maken het bij mijn schoonmoeder, met Suikerfeest enzo en opzich is het niet moeilijk maar je moet handigheid hebben in het uitrollen van het deeg (echt ontzettend dun).
Baklava recepten van Nederlandse sites zijn vaak heel anders dan de gemiddelde baklava die je bij de Turkse bakker haalt.
En zelfs daar zit heel veel verschil in.
We maken het bij mijn schoonmoeder, met Suikerfeest enzo en opzich is het niet moeilijk maar je moet handigheid hebben in het uitrollen van het deeg (echt ontzettend dun).
Baklava recepten van Nederlandse sites zijn vaak heel anders dan de gemiddelde baklava die je bij de Turkse bakker haalt.
En zelfs daar zit heel veel verschil in.