Granaatappel pitten... En dan?

02-06-2011 17:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist granaatappelpitten gekocht omdat ik die heel lekker vind. Nu heb ik laatst een heerlijke salade ergens gegeten waar ze op zaten maar geen idee meer wat het was. Zijn er hier mensen met goede granaatappelpit recepten?

Alvast bedankt!
(Verschillende soorten) sla, komkommer, sinaasappel met een dressing van olijfolie, vers sinaasappelsap, mosterd, evt beetje honing of suiker, bosui, dille, peterselie, zout. Ik vind rucola er in ieder geval lekker bij.

Waarom koop je trouwens pitten en niet een hele granaatappel? Kun je schoonmaken door hem doormidden te snijden en dan met de bolle kant van een eetlepel op de buitenkant van de schil te slaan. Wel oppassen voor je kleren, want je krijgt het er (bijna) niet uit! Maar dan is het zeker vers!

Bij de Turkse winkel kun je trouwens ook ingedikt granaatappelsap (nar eksisi, goedkope variant: nar eksili sos, dat is geen puur ingedikt sap en vind ik minder lekker) kopen. Ook heerlijk in een salade met evt wat olijfolie erbij! Is zurig, maar ook een beetje zoet. Super bij rucola, haalt het bittere er wat af.
Oh ja, er kan ook nog feta bij (of beyaz peynir van de Turkse winkel)!
Nu weet ik het weer! Het was bij de lybanees en het zat over de humus ofzo!

Jouw recept klinkt goed. Ga ik proberen.

Ik was bij de appie en daar hebben ze geen hele granaatappels, vandaar.

Nog iemand een recept ?
Ik vind ze het lekkerst om zo te eten. Maar als toetje, bijvoorbeeld met vanille ijs, zou ik het ook lekker vinden.
Als ze meer zuur dan zoet zijn, kun je ze ook nog over vis strooien (ipv citroen).
Ik maak nogal ns gekruide couscous met feta, zongedroogde tomaatjes en granaatappelpitten. Hmm, ik weet al wat ik morgen ga eten, jummie, was lang geleden! Dus, dank voor je topic ;)
Was de humus-ofzo misschien baba ganoush (geroosterde abergineprut om het onbeleefd te zeggen).

Mmmmm...
Nee het was echt humus .

Die couscous klinkt ook goed.

Ik maak er altijd een taboule van met veel groene kruiden, komkommer, ui, tomaat en feta.
Wij eten ze graag met Turkse witte kaas (of feta) en olijven, komkommer, gekookt ei en Turks brood als ontbijt. Ook nog roomboter, honing en verse jus, yummie!
ik eet ze het liefst zo een voor een uit de vrucht gepeuterd.
Of in de Eton mess :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven