Groente snijden, kan dat handiger?

18-01-2008 16:51 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het snijden van een aantal soorten groente sta ik altijd zo te hannessen. Nu doe ik het nog zo:



aubergine of courgette in blokjes:

Eerst halveer ik hem over de lengte zodat hij plat op de snijplank kan liggen. Daarna snij ik een helft in plakjes en nu heb ik al ruimtegebrek op de snijplank. Die plakjes leg ik op zijn kant op een stapeltje van ong. 4 á 5 plakjes. Vervolgens snijd ik zo'n stapeltje in blokjes. Die plakjes willen alleen nooit goed blijven liggen met als gevolg dat die blokjes alle kanten opschieten. Plakje voor plakje zou misschien handiger gaan, maar niet sneller.



uien:

Eerst snijd ik de kontjes eraf en peuter ik de velletjes eraf. Daarna halveer ik de ui en leg hem met de platte kant naar onderen. Daarna probeer ik de ui in plakjes te snijden wat ongeveer twee plakjes goed gaat. Er zit in die ui nl een glad vlies waardoor die ringen niet netjes op elkaar blijven zitten. Gevolg: de binnenkant van de ui wordt door de keuken gelanceerd. Grrrr



Er moeten handiger manieren zijn. Wie?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook kunnen kijken of ze dit geval inmiddels bij de Blokker hebben liggen. Ik geloof er niet in, maar wie weet is iemand hier er erg positief over ? :)

tv-reclame succes~




De NicerDicer maakt je snij-werk een stuk sneller, je kunt kiezen tussen twee formaten blokjes, maar je hebt wel meer schoon te maken. De blokjes groente worden verzameld in een bakje wat je bovenop schroeft, nooit meer wegfloepende ui onder je fornuis!



Ik gebruik hem niet altijd, vind het namelijk leuk om groente te snijden, maar soms moet iets snel of is er veel te snijden en dan is de NicerDicer wel een uitkomst.



Ik heb hem via een duitse TellSell-achtig-iets besteld. Duurde wat langer, maar was wel iets van 15 euro goedkoper (incl verzenden!).
Waaaah, ze vragen 85 euro voor zo'n nicerdicer!!!

Voor dat geld kun je een kok inhuren om even de groente te komen snijden.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik vorig week de enige echte Nicer Dicer bij onze supermarkt (in het buitenland) gevonden voor de mooie prijs van ¤8. Koopje!



Eenmaal thuis een ui gepakt, gepeld, doormidden gesneden en in de ND gestopt. Maar dat hele 'messenblad' ging niet door de ui heen! Alsof het zo bot-als-wat is. Was nogal een tegenvaller, er is dus niks mee te snijden. De ui nog kleiner gesneden om te zien of dan wel zou snijden, maar toen had ik al het gevoel 'ik kan hem net zo goed met de hand snijden, als het zo lastig is met dit apparaat'.



Ik heb hem goedkoop op de kop kunnen tikken (het is de originele) maar als je hier ¤50 of zelfs ¤85 voor betaalt voel je je toch enorm bekocht!



Harriemiepje, jij bent dus wel positief over de Nicer Dicer; wat doe ik verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je verkeerd doet, ik zorg er altijd voor dat de te snijden groente niet te dik zijn, anders wil ie er niet door heen, dat klopt wel.

Zorg voor een vlakke en harde ondergrond en duw goed aan, anders zou ik het niet weten...



ik heb er ongeveer een jaar geleden zo'n dertig euro incl verzenden uit duitsland voor betaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven