hapjes trends?

02-11-2019 12:03 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar wat hapjes maar iets anders dan bv enkel een kaasblokje /augurk op prikker ;-) .
Zodat ik wat lekkers op tafel kan zetten , variatie en toch simpel.
Zijn er "trends" en wat is "in" nu ?
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval op een lange plank.

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de ronde bakjes van AH kopen. Dan denkt AH na over wat de trends zijn. En het moet inderdaad op een plank worden geserveerd :-)
Met wraps ben ik ook al een tijdje klaar, maar ik zie ze nog best wel vaak. Is meestal wel een succes bij kinderen en moeilijke volwassenen ;-) Ik doe tegenwoordig rauwkost met humus. Dat heb ik lang afgehouden, modern gedoe, maar het is eigenlijk heel lekker. Verder kaasblokjes, plakjes salami en kleine prikkertjes met tomaat/minimozzarella.
Alle reacties Link kopieren
Hollands retro. Rolletjes boterhamworst met augurk. Asperges in ham gerold. Leverworst. Kaas met een zilveruitje erop. Gevulde eieren. Enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Stukjes stokbrood met smeersels is ook altijd lekker
Ik was laatst op een verjaardag, hapjes waren erg trendy lees ik nu.
Druiven, snacktomaatjes, reepjes paprika. Dat was het.
Vreselijk kaal, goedkoop en idioot vond ik het. Maar hip dus....
Wij hebben altijd ouderwets blokjes kaas, gevulde eitjes, roggebrood met haring, sokbrood met allerlei sausjes, kruidenboter, knoflooksaus vers enz. Heel oubollig en fout dus.
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
02-11-2019 12:44
Gut, ik was laatst op een verjaardag waar ze nou juist eindelijk weer eens de ouderwetse hapjes serveerden: blokjes kaas met een zilveruitje, stukjes worst met augurk, snoepgroente met een dipsausje en dergelijke. Lekker joh! Ik hoopte eigenlijk dat dat weer de nieuwe trend zou worden.

(wraps komen inmiddels mijn neusgaten uit)

Heerlijk he? Wij hebben ook altijd advocaat met slagroom voor de liefhebbers, en vruchtenbowl met een pikketanissie erin, en....boterhammen worst met een augurkje er in.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
02-11-2019 13:45
Heerlijk he? Wij hebben ook altijd advocaat met slagroom voor de liefhebbers, en vruchtenbowl met een pikketanissie erin, en....boterhammen worst met een augurkje er in.
Ooohhhhh, vruchtenbowl! Die kreeg ik altijd bij mijn oma :love:
Dat ga ik zelf eens maken, die was ik helemaal vergeten.
Brrr vruchtenbowl en boterhamworst met augurk. Mijn vader heeft vaak lever- en bloedworst, dat vind ik ook zo niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Lever- en bloedworst vind ik ook om te gruwelen. Gadver.
Alle reacties Link kopieren
Eccohomo schreef:
02-11-2019 13:42
Ik was laatst op een verjaardag, hapjes waren erg trendy lees ik nu.
Druiven, snacktomaatjes, reepjes paprika. Dat was het.
Vreselijk kaal, goedkoop en idioot vond ik het. Maar hip dus....
Wij hebben altijd ouderwets blokjes kaas, gevulde eitjes, roggebrood met haring, sokbrood met allerlei sausjes, kruidenboter, knoflooksaus vers enz. Heel oubollig en fout dus.
Ach , Liever oubollig en `fout`dat wel te kanen is dan iets dat niet lekker is en ook nog blijft liggen voor de gft bak .
Als ik uit de twee varianten moet kiezen die jij opnoemt ga ik voor de jouwe hoor :mrgreen:
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Gooi hier wel van die mini pizza's in de oven. Piccolini's ofzo heten die. Vindt gretig aftrek.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja picolinies vinden de meeste mensen erg lekker en zijn niet duur.

Wat denk je van een lekkere huzarensalade? Mooi versieren met ei, fruit, rolletjes ham dat soort dingen. Vinden de mensen ook heerlijk meestal.
makiko schreef:
02-11-2019 13:15
Jij mag dat maar zo is het niet .
Ik hoef niet persé trendy dingen , ik vraag of die er zijn zoals inderdaad die wraps een tijd " in " waren ,dat was wel een hit. Gewoon om inspiratie op te doen , het verschilt volgens mij ook per regio .
Ik wil gewoon tips voor hapjes geen diepgaand gesprek :)
jammer, ik praat graag over eten ;-D

Ik vind wat warme hapjes erbij/tussendoor wel lekker. Kleine gehaktballen, bladerdeeghapjes, dat spul.
Verder van die eenhapstoastjes (niet die smakeloze dingen, maar met een sesamzaadje of zo) en wat steviger goed stokbrood. Daarbij aioli of tapenade, paprikadip enzo.
Olijven, gevulde pepers, dat soort dingen.

Dus veel klein en makkelijk te eten spul. Liever van alles wat dan alleen een bord met kaas, komkommer en 3 soorten worst. Want ik houd niet van worst. Maar er mag zeker altijd een (soort) kaas bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind plakjes komkommer met tsatsikisaus ook erg lekker.
Ik kan geen wrap meer zien! Het leek wel alsof alles de laatste tien jaar in zo’n kartonnen pannenkoek geserveerd werd.

Hier zijn prikkertjes met een cherrytomaat, mozarellabolletje en blaadje basilicum een hit. Zelf ben ik daar niet zó kapot van.

Ik vind jaren 70 hapjes erg lekker. Boterhammenworst met augurk erin. Plakje ham met een asperge. Kipfilet met roomkaas en een reepje paprika erin. Blokje kaas met een druif erop.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon naturel chips met whiskeysaus om in te dippen. Klinkt misschien te simpel ofzo maar bij ons is deze schaal altijd heel snel leeg.
Alle reacties Link kopieren
Kaasplankje met vijgen(brood/jam) en port.
Borrelplanken. Makkelijk en kan zo duur als je wil. Lidl/AH of de traiteur/kaasboer/bio weet ik veel wat. Kan allemaal.

Allerlei soorten kaasjes/soorten worst/vers fruit/smeersels/noten/compote en lekker brood/crackers ect uitstallen op 1 of 2 planken en klaar.
Rivermoana schreef:
02-11-2019 13:31
Stukjes stokbrood met smeersels is ook altijd lekker
Jep, en gevulde eieren blijven ook altijd een lekker hapje.
Alle reacties Link kopieren
Ja gevulde eieren....zoooo lekker of eiersalade
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent Tvp?
Alle reacties Link kopieren
Ja, Gevulde eieren zijn heerlijk, maar TO vraagt om 'trendy'hapjes.

En dan heb je het toch meer om de borrelplanken, graag ook met vega(n) opties, want geen-dier eten is zeer trendy
Alle reacties Link kopieren
:'(
Ik heb echt jarenlang geen wraps gedaan.

Dacht dat het inmiddels wel retro zou zijn.

En heb dus laatst, terwijl ik me de hele tijd bezig hield met BGB en me net een stoute kleuter of opstandige puber voelde, wraps gemaakt.

In mijn omgeving bleek het behoorlijk nieuw en megahip. En makkelijk joh!

Nu ga ik even op de gegeven links in dit topic drukken, kijken of ik wat aantrekkelijks zie voor de volgende keer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven