hapjes trends?

02-11-2019 12:03 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar wat hapjes maar iets anders dan bv enkel een kaasblokje /augurk op prikker ;-) .
Zodat ik wat lekkers op tafel kan zetten , variatie en toch simpel.
Zijn er "trends" en wat is "in" nu ?
Je kon't altaid nog bakker worre
Marnamai schreef:
02-11-2019 16:50
Ik ben op feestjes nog nooit iets anders tegengekomen.

Stokbrood dat je in schijfjes hakt wordt gewoon binnen de 5 minuten hard.

Inderdaad is recht uit de oven het lekkerst. Nog warm van binnen en een knapperig korstje.
En dan besmeerd met Boursin op kamertemperatuur (anders is het te korrelig om te smeren).
Ik vind het lekker.
Ik serveer nooit uitgedroogde stukjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet, ik vind het een vreemd verhaal.
Marnamai schreef:
02-11-2019 16:50
Ik ben op feestjes nog nooit iets anders tegengekomen.

Stokbrood dat je in schijfjes hakt wordt gewoon binnen de 5 minuten hard.
Echt niet
Alle reacties Link kopieren
Gehaktballetjes met saté/knoflook saus.
Stokbrood/turks brood met salades bijv Oude kaas salade.
Snackgroenten met een dip of hummus.
Dipstokjes met een dip.
Nacho’s met een creme fraiche en chili saus dip.
Gevulde pepers.

:heart:
herfstappeltaart schreef:
02-11-2019 16:54
Inderdaad is recht uit de oven het lekkerst. Nog warm van binnen en een knapperig korstje.
En dan besmeerd met Boursin op kamertemperatuur (anders is het te korrelig om te smeren).
Ik vind het lekker.
Ik serveer nooit uitgedroogde stukjes.
Juist dat zelf afbakbrood word idd snel oud. Gewoon lekker brood bij de bakker halen of stokbrood van de bakkersafdeling.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier regelmatig bordspellenmiddag/avond en de deelnemers nemen snacks en drank mee. Liefst van ah want die voeren een ‘glutenvrij’ logo en dat heb ik nodig.

Meestal komt er iets als: druiven, komkommer, mini paprika, parmaham, andere vleeswaren, fuet, garnalen, olijven, dadels met roomkaas, diverse kazen, noten en chips. Heel soms glutenvrije (rijst-) crackers met ‘smeersels’ maar dat wordt maar weinig meegenomen.

Het ‘trendy’ zit hem in het serveren: op een houten plank. Een borrelplank, dus.

Voor mijn inbreng vragen ze altijd: “maak je die gevulde eieren weer”? Die zijn echt zó weg. Heel retro volgens mij. Het andere verzoek dat ik vaak krijg is: sticky kipvleugeltjes.

Zelf vind ik gevulde mini-paprikas het lekkerst. Iets warms vind ik wel prettig. Soepje, ook goed, en trendy in een klein glaasje ;-)
Lucifer2018 schreef:
02-11-2019 17:05
Juist dat zelf afbakbrood word idd snel oud. Gewoon lekker brood bij de bakker halen of stokbrood van de bakkersafdeling.
En dan laten snijden en in porties uit serveren of niet laten sijnden en plank en mes ernaast.
lilalinda schreef:
02-11-2019 16:51
Mijn favoriet is een kaasplank, met goeie kazen (op kamertemperatuur) een stilton of Hollandse echte oude kaas.
Of kleine pittige gehaktballetjes
Ook errug lekker!
Rivermoana schreef:
02-11-2019 16:55
Ik ook niet, ik vind het een vreemd verhaal.
Die stokbrood met kruidenboter erin, die je zelf af moet bakken is ook erg lekker :-D
Lucifer2018 schreef:
02-11-2019 17:05
Juist dat zelf afbakbrood word idd snel oud. Gewoon lekker brood bij de bakker halen of stokbrood van de bakkersafdeling.

Krijgt het hier geen kans voor, dan is het al op ;)
Alle reacties Link kopieren
trendy is alles vegan toch? Bij mij is de helft tegenwoordig vegan dat over de vloer komt.
Lucifer2018 schreef:
02-11-2019 17:05
Juist dat zelf afbakbrood word idd snel oud. Gewoon lekker brood bij de bakker halen of stokbrood van de bakkersafdeling.
Ik vind afbakbrood ook echt geen alternatief voor vers stokbrood. Ze bakken de grote stokbroden bij de Jumbo ook zelf af, maar die zijn toch 10 keer beter dan die je zelf moet afbakken.
Ciabatta vind ik dan wel weer lekker, zelf afgebakken, maar die durf ik niet meer te snijden sinds die keer dat ik mijn vingertop er bijna af sneed.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
02-11-2019 18:26
trendy is alles vegan toch? Bij mij is de helft tegenwoordig vegan dat over de vloer komt.
Ik kom niet verder dan gekruide champignons en hummus met wortel. Wat serveer jij dan? Ik vind dat moeilijk want ik mag ook veel notensoorten niet en geen gluten. Heb je tips?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-11-2019 16:37
Chips zijn vegan :)
Er zijn chipssoorten die vegan zijn..
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
02-11-2019 12:43
Zelfgemaakt flatbread met hummus en aioli om te dippen. (Broodmix wit van de supermarkt, kort laten rijzen, uitrollen 1 cm dik, met je vingers deukjes erin, paar olijven erin drukken, kruiden erover) 20 min in de oven en klaar. In reepjes of blokjes snijden. Dip erbij.
Dat klinkt lekker! Hoe lang (ofkort) is 'kort laten rijzen'?
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
02-11-2019 15:33
:'( .

En heb dus laatst, terwijl ik me de hele tijd bezig hield met BGB en me net een stoute kleuter of opstandige puber voelde, wraps gemaakt.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Plukbrood kun je zelf zo trendy maken als je wil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.xandrabaktbrood.nl/brood-2/ ... ie-recept/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die tijd dat je overal die vieze wraps kreeg is geloof ik een beetje voorbij. Ik heb het nooit begrepen.
Ik vind het verder niet zo boeiend of iets trendy is of niet. En heb trouwens gemerkt op feestjes dat de ouderwetse hapjes het snelst verdwijnen. Lekkere plakjes goede leverworst, blokjes fenegriekkaas, ribbelchips met verschillende (beetje dikke) dipsausjes, gemengde noten (van de markt, die zijn het lekkerst),
Wat hier ook altijd snel weg is zijn plakjes salami, besmeerd met roomkaas en daarna opgerold.
Plakjes kipfilet besmeerd met boursin en daarna opgerold.
En voor de frissigheid tussendoor een lekkere bak druiven.
@Rivermoana: TVP betekent Terugvindpost :-D
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
02-11-2019 18:28
Ik kom niet verder dan gekruide champignons en hummus met wortel. Wat serveer jij dan? Ik vind dat moeilijk want ik mag ook veel notensoorten niet en geen gluten. Heb je tips?
Geroosterde kikkererwten
Popcorn
Olijven
Gedroogd fruit
Naturel chips
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
03-11-2019 19:32
Geroosterde kikkererwten
Popcorn
Olijven
Gedroogd fruit
Naturel chips
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
zakdoek schreef:
02-11-2019 22:18
Dat klinkt lekker! Hoe lang (ofkort) is 'kort laten rijzen'?
20 minuutjes (op het pak staat 45 minuten ofzo), het rijst nog een beetje in de oven maar anders is het geen 'flatbread' meer en de bedoeling is juist dat het wat minder fluffy is. Ik gebruik ook geen deegroller om het uit te rollen want dan druk je het kleine beetje lucht eruit. Gewoon met je handen beetje platdrukken.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
03-11-2019 22:57
20 minuutjes (op het pak staat 45 minuten ofzo), het rijst nog een beetje in de oven maar anders is het geen 'flatbread' meer en de bedoeling is juist dat het wat minder fluffy is. Ik gebruik ook geen deegroller om het uit te rollen want dan druk je het kleine beetje lucht eruit. Gewoon met je handen beetje platdrukken.
Dank je wel, dat ga ik ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen ik nog last van bewijsdrang had, stond ik mij altijd uren uit te sloven om allerlei zelfgemaakte hapjes in elkaar te knutselen.
Nu maak ik mij er al een tijd lekker makkelijk van af.
Alleen presteer ik het dan leuk op hippe plankjes, trendy bakjes en lekker vintage bordjes enzo.
Maar wat ik er op gooi of in pleur is gewoon simpel gekocht.
Staat een stuk sneller op tafel en ik heb minder stress.
Mijn keuzes zijn meestal.

Goede olijven in verschillende smaken bij ons uit de toko ( altijd een hit want zijn de beste )
Blokjes kaas en dan naast naturel ook een variant met kruiden .
Bakje augurken erbij of druifjes.
Verschillende toastjes met op een hip plankje brie en een ander kaasje, bakje walnoten erbij .
En altijd paturain want die bak is zo leeg.
Zelfgemaakte eiersalade ( dat heb ik snel gemaakt, dus dat werk kan ik nog wel opbrengen )
Zelfgemaakte kruidenboter of citroenboter ( dat maakt man altijd, dus kost mij ook geen werk ) en dat met luxe broodbol ofzo die je ter plekke breekt of snijdt)
Gehaktballetjes ( gewoon gekocht) met twee dipsausjes.
Wat rauwkost.
Tomaatjes met minimozzarela
Wat hapjes uit de oven ( de miniaardappelkrokketjes van aviko of wegdes om mee te dippen bv.)
Tortilla met geraspte kaas uit de oven is ook altijd populair.
En verder wat gekocht chips, borrelnootjes etc.
Soms gooi ik wat van die bakjes met verse borrelhapjes van de ah in een schaaltje.

Dit is vrijwel altijd mijn standaard keuze lijst.
Simpel eigenlijk, zo weinig mogelijk werk,vooral leuke schaaltjes en plankjes uit de kast trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven