hapjes trends?

02-11-2019 12:03 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar wat hapjes maar iets anders dan bv enkel een kaasblokje /augurk op prikker ;-) .
Zodat ik wat lekkers op tafel kan zetten , variatie en toch simpel.
Zijn er "trends" en wat is "in" nu ?
Je kon't altaid nog bakker worre
consuelabananahammok schreef:
04-11-2019 14:38
Vroeger, toen ik nog last van bewijsdrang had, stond ik mij altijd uren uit te sloven om allerlei zelfgemaakte hapjes in elkaar te knutselen.
Nu maak ik mij er al een tijd lekker makkelijk van af.
Alleen presteer ik het dan leuk op hippe plankjes, trendy bakjes en lekker vintage bordjes enzo.
Maar wat ik er op gooi of in pleur is gewoon simpel gekocht.
Staat een stuk sneller op tafel en ik heb minder stress.
Mijn keuzes zijn meestal.

Goede olijven in verschillende smaken bij ons uit de toko ( altijd een hit want zijn de beste )
Blokjes kaas en dan naast naturel ook een variant met kruiden .
Bakje augurken erbij of druifjes.
Verschillende toastjes met op een hip plankje brie en een ander kaasje, bakje walnoten erbij .
En altijd paturain want die bak is zo leeg.
Zelfgemaakte eiersalade ( dat heb ik snel gemaakt, dus dat werk kan ik nog wel opbrengen )
Zelfgemaakte kruidenboter of citroenboter ( dat maakt man altijd, dus kost mij ook geen werk ) en dat met luxe broodbol ofzo die je ter plekke breekt of snijdt)
Gehaktballetjes ( gewoon gekocht) met twee dipsausjes.
Wat rauwkost.
Tomaatjes met minimozzarela
Wat hapjes uit de oven ( de miniaardappelkrokketjes van aviko of wegdes om mee te dippen bv.)
Tortilla met geraspte kaas uit de oven is ook altijd populair.
En verder wat gekocht chips, borrelnootjes etc.
Soms gooi ik wat van die bakjes met verse borrelhapjes van de ah in een schaaltje.

Dit is vrijwel altijd mijn standaard keuze lijst.
Simpel eigenlijk, zo weinig mogelijk werk,vooral leuke schaaltjes en plankjes uit de kast trekken.

Supertips! Ik hou van bijna geen werk :-D
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
04-11-2019 14:41
Supertips! Ik hou van bijna geen werk :-D
Ik dus ook, haha!
Na mijn 40e had ik ineens een helder moment.
Dacht een keer toen ik weer uren in de avond in die kutkeuken stond de ploeteren, WAAR ben ik in vredesnaam mee bezig.
Een hoop rotzooi maken vooral, want na dat ik van alles had gemaakt, had ik ook een ontplofte keuken om op te ruimen.
Ik ben kennelijk niet zo’n ster in goed georganiseerd in de keuken bezig te zijn.

Dus nee, ik doe het niet meer.
Krijg ook meer complimenten over mijn hapjes nu ik het tegenwoordig zo aanpak :D
Vooral, oh dat ziet er lekker uit! Oh wat gezellig al die hapjes zo!
Ja, ik weet het...plankjes en leuke schaaltjes.
Styling is nu mijn truuk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar heb de laatste tijd een paar keer online de borrelbox van albert heijn besteld: ideaal. 1 druk op de knop en je hebt alles in huis voor een feestje
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
02-11-2019 13:10
Die wraps komen ook mijn neus uit inderdaad . Ik heb standaard kaasblokjes en
augurk in kipfilet gerold bij feestjes op tafel staan , die gaan altijd op maar wil ook wat anders op tafel zetten ,leuk om te maken en steeds wat anders dan wat onze vrienden en familie op tafel zetten : vind ik leuk en zij ook om te proeven .thnx v/d link en tips surinaamse bladerdeeghapjes, turkse gehaktbroodjes dat soort dingen ; heerlijk !
augurk moet in boterhammenworst :worship:
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
04-11-2019 14:54
Niet alles gelezen, maar heb de laatste tijd een paar keer online de borrelbox van albert heijn besteld: ideaal. 1 druk op de knop en je hebt alles in huis voor een feestje
net even bekeken... ziet er goed uit!!
kleine quiches
prikker met pittige kipblokjes en ananas
gevulde eieren
lekkere blokjes kaas (lekker oud of met sambal)
spaanse of italiaanse worst
kaasstengels
prikker met mozzarellabolletjes (even in pesto marineren), tomaatje, basilicum, salami, olijf
Alle reacties Link kopieren
wraps? nog nooit gezien op feestjes. mijn familie serveert nog steeds kaas, worst, gevulde eieren en gehaktballetjes, een bak chips en wat toastjes met brie en filet americain. :-?
Verschillende soorten kleine gehaktballetjes blijft ook altijd lekker, Shoarma (kruiden) balletjes, met een uitje erdoor, gyroskruiden je kunt er alle kanten mee op ;)
friezinnetje2014 schreef:
04-11-2019 17:26
kleine quiches
prikker met pittige kipblokjes en ananas
gevulde eieren
lekkere blokjes kaas (lekker oud of met sambal)
spaanse of italiaanse worst
kaasstengels
prikker met mozzarellabolletjes (even in pesto marineren), tomaatje, basilicum, salami, olijf
Dat klinkt allemaal lekker! Wanneer is dat feestje? ;-) :mrgreen:
Someonenew schreef:
04-11-2019 18:23
Dat klinkt allemaal lekker! Wanneer is dat feestje? ;-) :mrgreen:
euh, oud en nieuw, verjaardag, elk feestje waar ik hapjes voor maak :D
Alle reacties Link kopieren
Gevulde eieren, daar kan je mij mee wakker maken (net gehad met de lunch).

Haring op roggebrood en uitjes erover. Om te smullen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven