Ik kook voor............
zondag 20 juni 2010 om 17:38
Maak hier een virtueel etentje klaar voor een andere forummer.
Niet boos zijn als de forummer in kwestie later meldt dat hij/ zij al jáááááren vegetarisch is, de pest heeft aan groene groentes of allergisch is voor jouw liefdevolle bedoelde garnalencocktail als voorafje
Ik trap af met een pan oma-groentensoep ( met vlees én ballen ) voor Ikbenik.
Niet boos zijn als de forummer in kwestie later meldt dat hij/ zij al jáááááren vegetarisch is, de pest heeft aan groene groentes of allergisch is voor jouw liefdevolle bedoelde garnalencocktail als voorafje
Ik trap af met een pan oma-groentensoep ( met vlees én ballen ) voor Ikbenik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 20 juni 2010 om 17:48
zondag 20 juni 2010 om 17:50
quote:Chardonnay schreef op 20 juni 2010 @ 17:49:
Ik kook voor Pode en Xan zodat zij rustig op de bank kunnen wachten tot Erwtje zich aandient.
Ik maak een lekkere lasagne zodat beide genoeg koolhydraten binnen hebben. Die energie zullen ze straks nodig hebben Kom op met dat recept; wat flikker je er allemaal in en hoelang knal je dat ding in de oven en op welke stand?
Ik kook voor Pode en Xan zodat zij rustig op de bank kunnen wachten tot Erwtje zich aandient.
Ik maak een lekkere lasagne zodat beide genoeg koolhydraten binnen hebben. Die energie zullen ze straks nodig hebben Kom op met dat recept; wat flikker je er allemaal in en hoelang knal je dat ding in de oven en op welke stand?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 20 juni 2010 om 17:55
Benodigdheden:
1 pak lasagne (vers is het lekkerst)
2 courgettes
1 potje rode pesto
2 pakjes tomato fritto van Heinz of Soffrito van Grand d'Italia (vind de Heinz het lekkerst)
ongeveer 150 gram geraspte kaas
1 bol mozzarella
Oven verwarmen op 175 graden.
Courgette met kaasschaaf in de lengte in dunne plakken snijden.
Ovenschaal invetten met de olijfolie.
Lasagne voorkoken indien nodig (tip: zorg dat de lasagnevellen helemaal bedekt zijn met tomato fritto, dan is voorkoken niet nodig)
In de schaal doen:
- een laagje courgettes
- daar bovenop een laagje pesto
- daar weer bovenop een laag tomato fritto
- dan de geraspte kaas
- laag lasagna
Dit net zo lang herhalen tot alles op is.
Eindig met een laag tomato fritto.
De mozzarella in plakjes snijden en dit op de tomato fritto leggen.
Hierover de laatste geraspte kaas strooien.
50 minuten in de oven.
Daarna 5 minuten laten rusten.
Eventueel basilicum ter garnering.
Dit recept heb ik overigens van een topic op deze pijler en is destijds door boebele gepost.
1 pak lasagne (vers is het lekkerst)
2 courgettes
1 potje rode pesto
2 pakjes tomato fritto van Heinz of Soffrito van Grand d'Italia (vind de Heinz het lekkerst)
ongeveer 150 gram geraspte kaas
1 bol mozzarella
Oven verwarmen op 175 graden.
Courgette met kaasschaaf in de lengte in dunne plakken snijden.
Ovenschaal invetten met de olijfolie.
Lasagne voorkoken indien nodig (tip: zorg dat de lasagnevellen helemaal bedekt zijn met tomato fritto, dan is voorkoken niet nodig)
In de schaal doen:
- een laagje courgettes
- daar bovenop een laagje pesto
- daar weer bovenop een laag tomato fritto
- dan de geraspte kaas
- laag lasagna
Dit net zo lang herhalen tot alles op is.
Eindig met een laag tomato fritto.
De mozzarella in plakjes snijden en dit op de tomato fritto leggen.
Hierover de laatste geraspte kaas strooien.
50 minuten in de oven.
Daarna 5 minuten laten rusten.
Eventueel basilicum ter garnering.
Dit recept heb ik overigens van een topic op deze pijler en is destijds door boebele gepost.

zondag 20 juni 2010 om 17:56
Ik maak spaghetti met gehaktballetjes voor mijn allerliefste Bianc.
1 pond gehakt (liefst half om, van goede kwaliteit)
4 blikken pomodori tomaten in stukjes
3 teentjes knoflook
1 plant basilicum
1 citroen
Parmezaanse kaas
1 ei
Peper
zout
1 spaanse peper
3 gedroogde chilipepertjes versnipperd
Rode wijn azijn
kaneel
Meng het gehakt met de rasp van de citroen, een flinke hand geraspte parmezaanse kaas, de versnipperde pepertjes, een snuf kaneel, 1 grote teen knoflook en draai er kleine balletjes van
Giet wat olijfolie in een koekenpan en braad de balletjes rondom aan. In een andere pan de steeltjes van de basilicum fijngehakt aanfruiten samen met 2 tenen knoflook en de hele spaanse peper ( even inprikken)
Tomatenblokjes toevoegen en een scheutje rode wijnazijn.
Gehaktballetjes toevoegen en liefst 1 uurtje laten sudderen
Spaghetti al dente koken, de basilicum blaadjes fijnsnijden en door de saus mikken, spaanse peper eruit halen en de saus over de spaghetti gieten. Parmezaanse kaas er over en eet smakelijk
3 teentjes knoflook
1 plant basilicum
1 citroen
Parmezaanse kaas
1 ei
Peper
zout
1 spaanse peper
Rode wijn azijn
kaneel
Meng het gehakt met de rasp van de citroen, een flinke hand geraspte parmezaanse kaas, de versnipperde pepertjes, een snuf kaneel, 1 grote teen knoflook en draai er kleine balletjes van
Giet wat olijfolie in een koekenpan en braad de balletjes rondom aan. In een andere pan de steeltjes van de basilicum fijngehakt aanfruiten samen met 2 tenen knoflook en de hele spaanse peper ( even inprikken)
Spaghetti al dente koken, de basilicum blaadjes fijnsnijden en door de saus mikken, spaanse peper eruit halen en de saus over de spaghetti gieten. Parmezaanse kaas er over en eet smakelijk

zondag 20 juni 2010 om 17:56

zondag 20 juni 2010 om 17:59
zondag 20 juni 2010 om 18:01
Ik maak voor Norre:
gemarineerd wild zwijn (één bout) uit de oven
Met witlofsalade en aardappelpuree.
Laat het wild zwijn marineren gedurende 24u in een saus van rode wijn, mosterd, laurierblad, knoflook, bosui en een kruidnagel.
Daarna op lage temperatuur laten garen in de oven.
Witlofsalade met een appeltje maken.
Aardappelpuree maken, beetje van de wildjus erbij, en eten maar
Was ik zomaar de wijn vergeten: een lekkere rouge d'Hippolyte uit de streek.
Toetje: aarbeien.
Als het goed is komt Norre dit in het echie bij me eten ook!
gemarineerd wild zwijn (één bout) uit de oven
Met witlofsalade en aardappelpuree.
Laat het wild zwijn marineren gedurende 24u in een saus van rode wijn, mosterd, laurierblad, knoflook, bosui en een kruidnagel.
Daarna op lage temperatuur laten garen in de oven.
Witlofsalade met een appeltje maken.
Aardappelpuree maken, beetje van de wildjus erbij, en eten maar
Was ik zomaar de wijn vergeten: een lekkere rouge d'Hippolyte uit de streek.
Toetje: aarbeien.
Als het goed is komt Norre dit in het echie bij me eten ook!

zondag 20 juni 2010 om 18:05
quote:dangeensuus schreef op 20 juni 2010 @ 17:56:
3 teentjes knoflook
1 plant basilicum
1 citroen
Parmezaanse kaas
1 ei
Peper
zout
1 spaanse peper
Rode wijn azijn
kaneel
Spaghetti al dente koken, de basilicum blaadjes fijnsnijden en door de saus mikken, spaanse peper eruit halen en de saus over de spaghetti gieten. Parmezaanse kaas er over en eet smakelijkDGS, dat klinkt hééérlijk....ga ik gauw eens koken voor Erwt!
3 teentjes knoflook
1 plant basilicum
1 citroen
Parmezaanse kaas
1 ei
Peper
zout
1 spaanse peper
Rode wijn azijn
kaneel
Spaghetti al dente koken, de basilicum blaadjes fijnsnijden en door de saus mikken, spaanse peper eruit halen en de saus over de spaghetti gieten. Parmezaanse kaas er over en eet smakelijkDGS, dat klinkt hééérlijk....ga ik gauw eens koken voor Erwt!

zondag 20 juni 2010 om 18:24
quote:dangeensuus schreef op 20 juni 2010 @ 17:56:
3 teentjes knoflook
1 plant basilicum
1 citroen
Parmezaanse kaas
1 ei
Peper
zout
1 spaanse peper
Rode wijn azijn
kaneel
Spaghetti al dente koken, de basilicum blaadjes fijnsnijden en door de saus mikken, spaanse peper eruit halen en de saus over de spaghetti gieten. Parmezaanse kaas er over en eet smakelijkDeze maak ik ook vaak, zonder pepertjes en kaneel echter... zal dat eens proberen!
3 teentjes knoflook
1 plant basilicum
1 citroen
Parmezaanse kaas
1 ei
Peper
zout
1 spaanse peper
Rode wijn azijn
kaneel
Spaghetti al dente koken, de basilicum blaadjes fijnsnijden en door de saus mikken, spaanse peper eruit halen en de saus over de spaghetti gieten. Parmezaanse kaas er over en eet smakelijkDeze maak ik ook vaak, zonder pepertjes en kaneel echter... zal dat eens proberen!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 20 juni 2010 om 18:26