Is dit discriminatie?
donderdag 24 november 2011 om 17:51
Van de week liep ik met mijn man in de supermarkt, ik wist dat vanwege discriminatie ( gelul ) het woord negerzoenen is vervangen voor zoenen. Daarnaast stonden de jodenkoeken....
waarop mijn man zegt ( joods bloed ), vreemd waarom mag dat woord wel?
Net zoals zeeuwse babbelaars, arnhemse meisje , deventerkoek... vul maar aan.
We maken ons er niet druk over , maar viel gewoon op omdat de producten naast elkaar lagen.
( Overigens ik hoor zelf van bevriende "negers " dat ze het volslagen belachelijk vinden van de zoenen
waarop mijn man zegt ( joods bloed ), vreemd waarom mag dat woord wel?
Net zoals zeeuwse babbelaars, arnhemse meisje , deventerkoek... vul maar aan.
We maken ons er niet druk over , maar viel gewoon op omdat de producten naast elkaar lagen.
( Overigens ik hoor zelf van bevriende "negers " dat ze het volslagen belachelijk vinden van de zoenen
zondag 27 november 2011 om 20:05
Ik ben zelfs ook bruin en ik vind het ook nergens op slaan:S
Het lijkt alsof ze achter alles wat zoeken om hun recht uit te oefenen:S
Gaat echt nergens over, zo ook met sinterklaas en zwarte pieten.
Als ik een zwarte piet zie, dan zie ik echt geen bruin persoon voor me:S:S
Want niemand is zwart, echt stom voor woorden.
Want niemand is zwart, echt stom voor woorden.
zondag 27 november 2011 om 20:08
zondag 27 november 2011 om 20:17
quote:agsa87 schreef op 27 november 2011 @ 20:08:
[...]
Wat is het verschil dan? Heb ik mij altijd afgevraagd, soms zetten ze bosche bol en dan moorkop. Of is de een groter dan de ander?
Mmmm ik heb zo zin in een moorkop of een bosche boll:$:$
Het ene is echt een bol en het andere is iets platter met een toefje slagroom en de vulling is ook anders:
Moorkop:
Bossche bol:
[...]
Wat is het verschil dan? Heb ik mij altijd afgevraagd, soms zetten ze bosche bol en dan moorkop. Of is de een groter dan de ander?
Mmmm ik heb zo zin in een moorkop of een bosche boll:$:$
Het ene is echt een bol en het andere is iets platter met een toefje slagroom en de vulling is ook anders:
Moorkop:
Bossche bol:
zondag 27 november 2011 om 21:53
quote:agsa87 schreef op 27 november 2011 @ 20:05:
Want niemand is zwart, echt stom voor woorden.Als je naar de oude Sinterklaasliedjes luistert, dan is hetecht wel "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" en 'ook al ben ik zwart als roet, meen het toch goed'. Dus blanke baas en gekleurde knecht. Ik heb het idee dat de oorspronkelijke piet best racistisch is. Maar de moderne pieten niet. Dat zijn slimme kerels die het Sinterklaasbedrijf runnen en eerder de Sint vertellen wat ie moet doen, dan andersom. Alsof de Sint een soort van Beatrix is met een vooral ceremoniele functie. Heb ik het idee hoor, zoveel sinterklaasjournaals heb ik nou ook weer niet gezien.
Want niemand is zwart, echt stom voor woorden.Als je naar de oude Sinterklaasliedjes luistert, dan is hetecht wel "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" en 'ook al ben ik zwart als roet, meen het toch goed'. Dus blanke baas en gekleurde knecht. Ik heb het idee dat de oorspronkelijke piet best racistisch is. Maar de moderne pieten niet. Dat zijn slimme kerels die het Sinterklaasbedrijf runnen en eerder de Sint vertellen wat ie moet doen, dan andersom. Alsof de Sint een soort van Beatrix is met een vooral ceremoniele functie. Heb ik het idee hoor, zoveel sinterklaasjournaals heb ik nou ook weer niet gezien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.