Is dit discriminatie?
donderdag 24 november 2011 om 17:51
Van de week liep ik met mijn man in de supermarkt, ik wist dat vanwege discriminatie ( gelul ) het woord negerzoenen is vervangen voor zoenen. Daarnaast stonden de jodenkoeken....
waarop mijn man zegt ( joods bloed ), vreemd waarom mag dat woord wel?
Net zoals zeeuwse babbelaars, arnhemse meisje , deventerkoek... vul maar aan.
We maken ons er niet druk over , maar viel gewoon op omdat de producten naast elkaar lagen.
( Overigens ik hoor zelf van bevriende "negers " dat ze het volslagen belachelijk vinden van de zoenen
waarop mijn man zegt ( joods bloed ), vreemd waarom mag dat woord wel?
Net zoals zeeuwse babbelaars, arnhemse meisje , deventerkoek... vul maar aan.
We maken ons er niet druk over , maar viel gewoon op omdat de producten naast elkaar lagen.
( Overigens ik hoor zelf van bevriende "negers " dat ze het volslagen belachelijk vinden van de zoenen
donderdag 24 november 2011 om 18:27
quote:Bahco schreef op 24 november 2011 @ 18:12:
Ik vind Negerinnentet leuker.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... gerzoenDit komt van tete de nègre = negerhoofd of negerbol
Ik vind Negerinnentet leuker.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... gerzoenDit komt van tete de nègre = negerhoofd of negerbol
donderdag 24 november 2011 om 18:35
Ik neem altijd duo penotti en een pak blanke vla, en daar maak ik lekkere duopenotti zoenen van.Omdat kiezen zo moeilijk is. Negerzoenen of blanke vla.
Er was laatst nog een topic geopend waar iemand vroeg waar ze echte ouderwetse negerzoenen kon vinden, wat op het laatst een waardeloze discussie werd.
Er was laatst nog een topic geopend waar iemand vroeg waar ze echte ouderwetse negerzoenen kon vinden, wat op het laatst een waardeloze discussie werd.
donderdag 24 november 2011 om 18:38
quote:SeptemberGirl schreef op 24 november 2011 @ 18:29:
Een Bossche bol is pas [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Bossche_bol]een Bossche Bol als ie van Jan de Groot .
ooit het voorrecht gehad er eentje te krijgen, collega daar uit de buurt trakteerde
god-de-lijk!!
Een Bossche bol is pas [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Bossche_bol]een Bossche Bol als ie van Jan de Groot .
ooit het voorrecht gehad er eentje te krijgen, collega daar uit de buurt trakteerde
god-de-lijk!!
donderdag 24 november 2011 om 19:04
quote:ailien schreef op 24 november 2011 @ 17:58:
Het woord neger is een scheldwoord in Amerika (nigger) en wordt daar als discriminerend ervaren. Ook in Nederland heeft neger een negatieve klank.
Het woord jood is de reguliere benaming, dus jodenkoeken kan wel. Logisch toch.
Volgens mij word jood ook als scheldwoord gezien itt joods. En in het engels jew itt jewish.
Dus dan moeten het joodsekoeken worden.
Het woord neger is een scheldwoord in Amerika (nigger) en wordt daar als discriminerend ervaren. Ook in Nederland heeft neger een negatieve klank.
Het woord jood is de reguliere benaming, dus jodenkoeken kan wel. Logisch toch.
Volgens mij word jood ook als scheldwoord gezien itt joods. En in het engels jew itt jewish.
Dus dan moeten het joodsekoeken worden.
donderdag 24 november 2011 om 19:05
quote:SeptemberGirl schreef op 24 november 2011 @ 18:40:
[...]
Namnamnamnamnam!! Op zaterdag staan er rijen buiten op de stoep omdat iedereen dan Bossche bollen wil. Za-lig.Dat vind ik dan toch weer een beetje overdreven als ik daar langs kom. Wie gaat er nou voor zijn lol een uur in de kou staan op zaterdag?
[...]
Namnamnamnamnam!! Op zaterdag staan er rijen buiten op de stoep omdat iedereen dan Bossche bollen wil. Za-lig.Dat vind ik dan toch weer een beetje overdreven als ik daar langs kom. Wie gaat er nou voor zijn lol een uur in de kou staan op zaterdag?
donderdag 24 november 2011 om 19:15
donderdag 24 november 2011 om 19:17
quote:Murdoch schreef op 24 november 2011 @ 19:05:
[...]
Dat vind ik dan toch weer een beetje overdreven als ik daar langs kom. Wie gaat er nou voor zijn lol een uur in de kou staan op zaterdag?Nouhou, dan heb jij die nog niet geproefd, als ik in de buurt zou wonen zou ik gewoon een uur van mn kostbare tijd afstaan!
[...]
Dat vind ik dan toch weer een beetje overdreven als ik daar langs kom. Wie gaat er nou voor zijn lol een uur in de kou staan op zaterdag?Nouhou, dan heb jij die nog niet geproefd, als ik in de buurt zou wonen zou ik gewoon een uur van mn kostbare tijd afstaan!