Kerstdiner voor 1 persoon

17-11-2019 17:54 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een post op fb over kersttradities, bedacht ik dat ik dit jaar met kerst wel iets bijzonderders wil eten dan pizza.

Hebben jullie leuke ideeën voor een kerstdiner voor 1 persoon? Het mag van mij best luxe/veel werk/uitgebreid zijn, als ik maar geen halve kalkoenen overhou zeg maar. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-11-2019 18:22
Ik ook. Hoop kleine hapjes zou ik fijner vinden dan in mijn eentje te zitten gourmetten of kaasfondue.
Ik heb wel eens in mijn eentje ge'gourmet. Lekker met veel kussens op de grond bij de tv en dan dit er op en dan dat. Lekker wijntje er bij..
Ik had er gewoon ontzettend zin in en niemand had tijd (veel horeca in mijn omgeving)
Was echt lekker en prima gezellig :)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-11-2019 18:32
Als je een grotere rollade neemt, kun je het overgebleven stuk heerlijk in plakken snijden voor op een vers hard broodje, likje mosterd erop, smullen!
De ochtend nadien in je pyjama met de krant erbij!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
17-11-2019 20:28
Oh ik zou echt van alles willen!

Ontbijten met een pompoencakeje met mascarpone+honing en een chai thee met geschuimde melk.

*Pompoencake: 50 gram pompoen (diepvriesblokjes), 50 gram pecannoot, 50 gram suiker(vervanger), 1 ei, theelepel koekkruiden. Alles met de staafmixer pureren tot een gladde massa en een 20 à 30 minuten in de oven op 170 graden.

In ieder geval rond de middag een consommé (getrokken van rund) met alleen bieslook erin als garnering. Dan een gevuld ei, dat vind ik zó lekker en verder niemand in mijn familie. En fuet met walnoten en donkere sable druiven en ah merlot druivensap.

Daarna geen idee, een lange pauze om trek te krijgen en ik neig naar stoofvlees.

Rendang met zoetzure mango-komkommersalade, hangop en zelfgebakken witbrood. Met verse muntthee.

Brood is best bewerkelijk en ik moet glutenvrij eten, dus écht lekker vers brood is een traktatie voor mij.

Toe zelfgemaakte truffels* (echt zoooo lekker) met Mi Xian honey black thee.

*50 gram harde(!) roomboter met 50 gram poedersuiker mixen, daarna met merg van 1/2 vanillestokje en 50 ml slagroom mixen tot het emulgeert (niet wanhopen, in het stadium daarvoor ziet het er raar uit, doormixe ). Beetje in vorm kneden in je hand en dan met coctailprikkers 24 u invriezen op een bord.
Pure chocolade smelten, bevroren bolletjes aan de sateprikker pakken en dippen in chocola en dan door de cacao rollen. Je kunt ze weer invriezen daarna. Of in je koelkast leggen, dan verdwijnen ze vanzelf! Hier wel. Muizen, denk ik.

Tweede dessert: kaasblokjes (kampioen kaas van de plaatselijke zuivelboerderij) met Yunnan gold thee.

Zo ik ben even lekker weggedroomd in mijn kerstdiner voor één. Ik krijg bezoek, helaas zou ik bijna zeggen :-D.
Ik vind die schar mini baquette prima. Mits goed afgebakken :D
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-11-2019 18:32
Als je een grotere rollade neemt, kun je het overgebleven stuk heerlijk in plakken snijden voor op een vers hard broodje, likje mosterd erop, smullen!
Precies om die reden maak ik dat eerste kerstdag als mijn ouders komen eten. Eigenlijk vooral vanwege de restjes ;-D Koud vind ik het nog lekkerder dan warm.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik zet lekker de bitterballen uit de oven op tafel.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
21-11-2019 18:49
Ik vind die schar mini baquette prima. Mits goed afgebakken :D
Bedankt voor de tip maar ik ben voor meerdere dingen allergisch, waaronder appel. Laat daar nu weer appelvezel inzitten. (6)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven