Koken voor date?

06-06-2010 13:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff dat is wel een heel algemene vraag. Wil je vlees, vis of vega? Zijn er dingen die jij of hij niet lust? Dan kunnen we een beetje meedenken.
Lasagna!
Maar om je vraag te beantwoorden:

Ik zou zelf een lekkere quiche maken, of risotto, of gevulde portobello met ruccola pasta. Zie nu toevallig dat deze alle 3 vega zijn. Hou ik van.
Verse pasta met geitenkaas, tomaat, spekjes, tijm en honing.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
iets met avocado. Jawel, echt.
Als het mooi weer is een lekkere frisse maaltijd salade met eens tuk vis of vlees, en ander val ik altijd weer om voor de lekkere maar heelijk pasta!
..popcorn?
Een beetje apartere pasta (pesto, kip, zongedroogde tomaat, afgemaakt met pbpitten en parmezaan?) met een lekkere rucolasalade, broodje uit de oven en zelfgemaakte kruidenboter?

Of iets met goedgebakken gamba's (wel even polsen, niet iedereens favoriet)

En waar je een echte kerel bijna altijd blij mee maakt; goed gegrillde steak. Beetje boter, aardappeltjes uit de oven en een simpele tomatensla erbij.
Heb je hem nog nooit gezien en dan ga jij voor hem koken?

Zou ik zelf nooit doen.

Maar als je hem vaker hebt gezien en het daarom wilt, waar houdt hij van of juist niet? Wel belangrijk of je vlees, vis of vega moet maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kaasfondue.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
*
Wat een lekkere dingen staan hier zeg!

willen jullie misschien het recept er bij zetten, dan kan ik ze ook eens uitproberen.

En SweetSummer veel plezier en succes met de eetdate.
quote:SweetSummer schreef op 06 juni 2010 @ 14:30:

Ik zit nu te denken aan een frisse pasta salade met cheezy touch (parmezaan?).. En gebakken ui, champignon en rode paprika.. Rucola en geroosterde pijnboompitjes er door.. En dan gerookte kipfilet + blokjes avocado erbij... En misschien nog her en der een stukje mozzarella (vind ik zelf zo lekker :P)..

Als je eten met twee saai vindt, mag je mij ook uitnodigen

Succes met je date!
quote:mylenevalerie schreef op 06 juni 2010 @ 14:17:

Heb je hem nog nooit gezien en dan ga jij voor hem koken?

Zou ik zelf nooit doen.

Maar als je hem vaker hebt gezien en het daarom wilt, waar houdt hij van of juist niet? Wel belangrijk of je vlees, vis of vega moet maken.Precies, ik zou pizza laten bezorgen.
Die salade met vijgen, mozzarella en rauwe ham van Jamie Oliver. Hij zegt niet voor niks dat dát de meest sexy salade ter wereld is...
quote:Appelsientje schreef op 06 juni 2010 @ 15:47:

Die salade met vijgen, mozzarella en rauwe ham van Jamie Oliver. Hij zegt niet voor niks dat dát de meest sexy salade ter wereld is...Die is idd heerlijk, maar ik betwijfel of er op dit moment verse vijgen zijn. Als ze er zijn, doen! Als voorgerecht dan, hè, een echte vent vindt een salade als hoofdgerecht he-le-maal niets. Dus een lekkere salade als voorafje, dan een grote, goede ribeye (van de slager dus) in de grillpan, aardappeltjes uit de oven (minder ordi dan friet, zeker zo lekker), goeie (citroen)mayo erbij en evt. nog een groente, chocoladefondue na. Dat zou ik doen, als ik mijn man opnieuw moest verleiden...
Pastasalade zou ik niet doen, tenzij je er allemaal lekkere dingen naast geeft. Maar alleen een salade vind ik erg ongezellig voor een eetdate.

Zoals ik al eerder heb gelezen hier, zou ik ook gaan voor een goed stuk vlees, geroosterde aardappels uit de oven met knoflook en rozemarijn en een salade erbij.

Als je echt een pasta wilt maken, doe dan geen pastasalade, maar een warme pasta met bijzondere saus, salade (met avocado wellicht, pijnboompitjes, spekjes en geitenkaas) erbij en vers brood.
Mannen houden van vleesch, niet van salades!
Ik zou iets bestellen en dan overscheppen in eigen schaaltjes.

Maar ik hou dan ook helemaal niet van koken en ik zou er heel erg stress van krijgen als ik voor iemand (zeker een date) zou moeten koken.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 06 juni 2010 @ 17:58:

Ik zou iets bestellen en dan overscheppen in eigen schaaltjes.

Maar ik hou dan ook helemaal niet van koken en ik zou er heel erg stress van krijgen als ik voor iemand (zeker een date) zou moeten koken.Ook dat, en ik zou er niet verhit van het sloven boven de pannen uit willen zien (laat staan dat haren en kleren ernaar ruiken).
quote:Appelsientje schreef op 06 juni 2010 @ 15:47:

Die salade met vijgen, mozzarella en rauwe ham van Jamie Oliver. Hij zegt niet voor niks dat dát de meest sexy salade ter wereld is...

Klinkt ook errug goed

Verder sluit ik me aan bij de algemene mening: goed stuk vlees met lekkere bijgerechten.

Tip: doe geen spareribs, die zijn wel erg lekker maar ook erg niet charmant.
Geen bonen, kool en andere ingrediënten gebruiken waar je/hij winderig van wordt.

Als je googled op valentijn of romantisch eten dan krijg je die tips in elk geval te lezen.

Voorstel:

1) Iets met asperges. Daar is het nu de tijd voor. Voorbeeld AH

2) Als het mooi weer is en je er wat ruimte voor hebt dan zou je een kleine BBQ kunnen doen buiten. (Een reis-BBQ is op veel plaatsen te koop. Maar ook zo een voor eenmalig gebruik.)
Pasta natuurlijk. Want daar kun je alle kanten mee op
..
anoniem_106929 wijzigde dit bericht op 06-06-2010 18:28
Reden: Dubbel gepost
% gewijzigd
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven