Lekker met spitskool?

19-01-2010 15:50 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er in getrapt..

Heb omdat ie in vergelijking met de bloemkool zo goedkoop was een spitskool gekocht

Maar, hoe maak ik dat nu klaar?

Heb al gegoogled, en vind eigenlijk alleen maar wok of roerbak recepten, en zie door de bomen het bos niet meer.

Wie van jullie heeft voor mij een goddelijk (en niet al te moeilijk) recept??
Teig, yup zelfde pan! Ik zou het ook niet maken voor mezelf of zijn 2en hoor 't is hartstikke bewerkelijk. Leuk voor als je gasten krijgt idd.
Spitskool heb ik laatst zo gegeten:

Ui fruiten in olie met salca (soort tomatenpuree).

Hierbij een groene peper in stukjes.

Dan gehakt (rund of lam).

Zachtjes gaar maken.

Dan fijn gesneden spitskool erbij. Op smaak brengen met zout.

Water opgieten tot het net onderstaat en laten sudderen tot het water is ingedampt en de kool lekker zacht.

(In plaats van die kool maak ik dit ook met spruitjes of bloemkool)
Eerst koken, dan afmaken met een lepel sambal :-)
Liever dat de dood ons scheidt, dan de scheit ons dood.
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 maart 2012 @ 13:32:

[...]

Ik heb ook toevallig een spitskool en nog nooit iets mee gemaakt. Die rolletjes, maak je die vast met keukentouw?Als je handig bent dan heb je geen keukentouw nodig. Het voorkoken van de bladeren maakt de blaadjes soepel waardoor ze makkelijk rolbaar zijn.
quote:hans42 schreef op 16 maart 2012 @ 13:53:

[...]

Dit is grappig genoeg ook een Zweeds nationaal gerecht. Dat kwam zo: na een verloren slag in 1709 kwam de Zweedse koning een paar jaar vast te zitten in Turkije. Toen hij eindelijk terugkon had hij zoveel Turks geld geleend dat een aantal schuldeisers nog 15 jaar in Stockholm bleven wonen. Die brachten het recept naar Zweden

De Zweden eten er gekookte aardappels en cranberrycompôte bij. Lekker!Wat leuk om te lezen! Ik neem graag een soepje vooraf (linzensoep is vooral heerlijk). En de rolletjes samen met turks brood.
Mmm die rolletjes lijken me erg lekker! Ik verwerk spitskool vaak in ovenschotels. En altijd in combi met gehakt en tomaten. Lekker!
Die rolletjes heb ik vanavond gemaakt en zijn echt erg lekker! Zal hier vaker op tafel komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven